Pat75 schreef:Het zal nu dan idd waarschijnlijk wel een pit en een staff zijn.
Maar vaak genoeg zijn het ook andere rassen en wordt er in de Televag breed uitgemeten met vechthonden.
En dan maar roepen dat de radwet terug moet komen vind ik ook een beetje overtrokken.
Prima maar dan voor alle honden, elk soort en elke maat.
Echt hier in Zeeland hoor ik amper tot niks over de pitjes en staffords en er lopen er hier toch ook genoeg.
http://www.pitbullsontheweb.com/petbull/findpit.html
Vind het voor de eigenaresse heel erg, en snap de DA ook niet?
Maar feit blijft dat Pitjes, Staffies en ook Bullterriers nu eenmaal de hondenrassen zijn die door zulk volk worden gekocht om er vervolgens als pikverlenger mee rond te lopen, geen flauw idee hebbende wat voor schade deze honden eigenlijk kunnen aanrichten.
Mijn bullterrier reu heeft onlangs voor de eerste keer in zijn leven gevochten omdat zo'n aso haar hond niet bij hield, in een woonwijk notabene, waar er een aanlijnplicht heerst.
Mijn hond is voorgoed veranderd hoor, hij duikt op alles wat ie maar kan pakken, voor ons nog steeds een goedsul die met staart tussen de benen afdruipt als ik de tuinslang pak, maar zet er geen andere hond bij want die word versnipperd
En de wijze waarop zo'n vechthond te werk gaat kun je echt niet vergelijken met de wijze waarop bv. een retriever te werk gaat....
RAD wet moet absoluut niet terug, ik heb driftig meegeholpen handtekeningen te verzamelen en heb gezien wat die diertjes moesten doormaken in die LASER-asielen, dus daar pleit ik absoluut niet voor.
Voor hondenrassen van zulke kaliber gewoon een vergunning, heb je geen vergunning, word je hond je afgepakt, en kun je een fijne geldboete betalen + een week in de cel ofzo.
Met honden afpakken en laten inslapen leren zulke lui het niet, die kopen gewoon weer een nieuwe, je moet ze pakken in de portemonnee en beroven van de vrijheid, dat werkt vele malen beter gok ik.