Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KNJV proeven

Moderator: moderatorteam

Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Re: KNJV proeven

Ongelezen bericht door Veenmug »

Sita schreef:
LongFields schreef:Ik had het al op FB geschreven, maar hier nog maar een keertje: wat heb je toch een superhond! Hij kan écht alles hè?
Geweldig hoor, gefeliciteerd met het B-diploma! :E: :cheer:
Het is echt zo'n veelzijdige hond. Hij vindt ook alles leuk om te doen. Wat het voor mij soms wel lastig maakt om keuzes te maken :mrgreen: Maar ben er ook echt zo trots op. Veel mensen zeggen dat obedience en jacht absoluut niet samen gaat, maar dat is dus echt niet zo!
Van harte. Herken het het gelukkige trotse gevoel. Laat de mensen maar kletsen. Zelf Obedience heette toen nog volgens mij gewoon Gehoorzaamheid met 2 retrievers gedaan tot GG2 niveau, Golden KNJV-B, Lab KNJV-B en MAP-B daarnaast minsten iedere 2 weken praktijkjacht dus hoezo niet samengaan????
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

Nog gefeliciteerd Yvette! Super gedaan van jullie.
Zal eens kijken of ik nog wat foto's heb ;)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Veenmug schreef:
Sita schreef: Het is echt zo'n veelzijdige hond. Hij vindt ook alles leuk om te doen. Wat het voor mij soms wel lastig maakt om keuzes te maken :mrgreen: Maar ben er ook echt zo trots op. Veel mensen zeggen dat obedience en jacht absoluut niet samen gaat, maar dat is dus echt niet zo!
Van harte. Herken het het gelukkige trotse gevoel. Laat de mensen maar kletsen. Zelf Obedience heette toen nog volgens mij gewoon Gehoorzaamheid met 2 retrievers gedaan tot GG2 niveau, Golden KNJV-B, Lab KNJV-B en MAP-B daarnaast minsten iedere 2 weken praktijkjacht dus hoezo niet samengaan????
Ik heb met een teckel jachtproeven (zweet en stöberen) gelopen en G&G (G&G 3 gehaald).
De keurmeester van Cynophilia vond dat zoiets absoluut niet samen kon gaan.
Ik vond het zelf een ideale combinatie.

Met Rana heb ik KNJV proeven gelopen en G&G t/m 3 gelopen en later heb ik met haar ook nog obedience (is weer iets anders veenmug :wink: ) gedaan (geen wedstrijden gelopen).
Ik heb met die combinaties nooit problemen gehad.
Mijn honden wisten heel goed wanneer er wat gedaan werd en het "knopje" was zo op de juiste "stand" :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marielle hier
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marielle hier »

Gefeliciteerd, Sita, met jullie mooie resultaten!

Wij waren gisteren in Rilland voor de oefentesten. We zijn nog niet zo heel lang bezig en hebben nog geen proeven gelopen, dus dit was wel een hele mooie gelegenheid om eens te kijken hoe het er voor staat.

Onze eerste test: aangelijnd volgen, plaats houden in het zicht en komen. Volgen ging netjes, blijven zitten perfect, en Maeko kwam netjes voor. Een 9, 10 en een 9 (dat laatste vanwege een onnodig extra commando). Volgende proef: 2 minuten blijven liggen uit het zicht. Geen probleem, ging helemaal goed, dus een 10. Daarna wilden we eigenlijk door naar het los volgen en uitsturen, maar omdat het druk was en Maeko er ook wel aan toe was om wat actiefs te gaan doen, hebben we dat maar even overgeslagen.

Kort apport op land en uit het water: hier had Maeko toch wat last van de spanning en afleiding, het ging allemaal net even wat slordiger dan anders. Toch nog goed voor een 9 en een 8. Hiermee hadden we de onderdelen voor niveau 1 allemaal gehaald.

Door naar het volgende onderdeel: apport over water. Een lastige proef, overzwemmen, dan zoeken en dan netjes terug komen brengen. We hebben dit nog niet vaak gedaan, dus ik verwachtte er niet al te veel van. Inzetten ging op zich goed, maar Maeko raakte verdwaald tussen wat drijvende takjes en begon in het water te zoeken in plaats van over te zwemmen. Opnieuw ingezet, en toen zwom ze wel over en begon goed te zoeken. Helaas wel de verkeerde richting in, naar de plek waar een groepje voor het verloren apport zat te wachten. Even wat hulp gekregen om haar richting dummy te krijgen, en toen ze die eenmaal had zwom ze netjes terug en kwam hem brengen. De keurmeester gaf het advies om voorlopig niet meer uit het water te laten apporteren, maar vooral te trainen op over water, omdat ze zo ging zoeken in het water. Een 6.

Verloren zoek ging weer helemaal goed. Lekker enthousiast, snel gevonden, en netjes teruggekomen. Met even een kleine aarzeling onderweg en nog wat puntjes op de i bij het afgeven, kwamen we uit op een 9.

Markeerapport was voor ons lastig. Hoog gras, en allemaal interessante geurtjes in het veld (proef was naar keuze met dummy of duif, wij deden met dummy). Maeko ging ongeveer in de goede richting, maar ging toen zoeken en dwaalde af. Een terechte onvoldoende, hier moeten we gewoon nog meer op trainen.

Dan nog los volgen en uitsturen met terugkomen op bevel. Ik was ondertussen zelf behoorlijk moe, koud en nat, en niet meer helemaal alert. Het volgen ging daardoor niet zo goed, nog net voldoende. Ook hier kunnen we verder mee aan de slag, uiteindelijk moet het er zo goed in zitten dat het onder alle omstandigheden goed gaat.

Dan onze laatste opdracht van de dag. Uitsturen ging goed, terugkomen had wat extra commando's nodig. Een 7.

Alles bij elkaar was het een hele geslaagde dag. We gingen er heen om ervaring op te doen, en te kijken hoe het er voor staat, en dat is absoluut gelukt, en we hebben ook nog eens veel bruikbare tips gekregen om mee aan de slag te gaan.
ranetje
Zeer actief

Heb al meer positieve verhalen gehoord over Rilland.
Vaak goede tips van keurmeester e.d.

De markeer scheen daar inderdaad moeilijk te zijn.
Wat me ook moeilijk lijkt, is dat de hond een dummy moet halen op een plek waar duiven en/of eenden hebben gelegen.
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat met een valplaats met wildgeur de hond toch op zoek gaat naar dat wild?

Je hebt het verder goed gedaan Marielle als ik het verslag zo lees :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

ranetje schreef: Met Rana heb ik KNJV proeven gelopen en G&G t/m 3 gelopen en later heb ik met haar ook nog obedience (is weer iets anders veenmug :wink: ) gedaan (geen wedstrijden gelopen).

Weer wat geleerd. :D
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Gefeliciteerd. Knap gedaan!
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hutch schreef:Nog gefeliciteerd Yvette! Super gedaan van jullie.
Dank je wel! Dat zou wel gaaf zijn, als je nog een mooie foto hebt van Rowan in actie!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Marielle hier schreef:Gefeliciteerd, Sita, met jullie mooie resultaten!

Wij waren gisteren in Rilland voor de oefentesten. We zijn nog niet zo heel lang bezig en hebben nog geen proeven gelopen, dus dit was wel een hele mooie gelegenheid om eens te kijken hoe het er voor staat.

Onze eerste test: aangelijnd volgen, plaats houden in het zicht en komen. Volgen ging netjes, blijven zitten perfect, en Maeko kwam netjes voor. Een 9, 10 en een 9 (dat laatste vanwege een onnodig extra commando). Volgende proef: 2 minuten blijven liggen uit het zicht. Geen probleem, ging helemaal goed, dus een 10. Daarna wilden we eigenlijk door naar het los volgen en uitsturen, maar omdat het druk was en Maeko er ook wel aan toe was om wat actiefs te gaan doen, hebben we dat maar even overgeslagen.

Kort apport op land en uit het water: hier had Maeko toch wat last van de spanning en afleiding, het ging allemaal net even wat slordiger dan anders. Toch nog goed voor een 9 en een 8. Hiermee hadden we de onderdelen voor niveau 1 allemaal gehaald.

Door naar het volgende onderdeel: apport over water. Een lastige proef, overzwemmen, dan zoeken en dan netjes terug komen brengen. We hebben dit nog niet vaak gedaan, dus ik verwachtte er niet al te veel van. Inzetten ging op zich goed, maar Maeko raakte verdwaald tussen wat drijvende takjes en begon in het water te zoeken in plaats van over te zwemmen. Opnieuw ingezet, en toen zwom ze wel over en begon goed te zoeken. Helaas wel de verkeerde richting in, naar de plek waar een groepje voor het verloren apport zat te wachten. Even wat hulp gekregen om haar richting dummy te krijgen, en toen ze die eenmaal had zwom ze netjes terug en kwam hem brengen. De keurmeester gaf het advies om voorlopig niet meer uit het water te laten apporteren, maar vooral te trainen op over water, omdat ze zo ging zoeken in het water. Een 6.

Verloren zoek ging weer helemaal goed. Lekker enthousiast, snel gevonden, en netjes teruggekomen. Met even een kleine aarzeling onderweg en nog wat puntjes op de i bij het afgeven, kwamen we uit op een 9.

Markeerapport was voor ons lastig. Hoog gras, en allemaal interessante geurtjes in het veld (proef was naar keuze met dummy of duif, wij deden met dummy). Maeko ging ongeveer in de goede richting, maar ging toen zoeken en dwaalde af. Een terechte onvoldoende, hier moeten we gewoon nog meer op trainen.

Dan nog los volgen en uitsturen met terugkomen op bevel. Ik was ondertussen zelf behoorlijk moe, koud en nat, en niet meer helemaal alert. Het volgen ging daardoor niet zo goed, nog net voldoende. Ook hier kunnen we verder mee aan de slag, uiteindelijk moet het er zo goed in zitten dat het onder alle omstandigheden goed gaat.

Dan onze laatste opdracht van de dag. Uitsturen ging goed, terugkomen had wat extra commando's nodig. Een 7.

Alles bij elkaar was het een hele geslaagde dag. We gingen er heen om ervaring op te doen, en te kijken hoe het er voor staat, en dat is absoluut gelukt, en we hebben ook nog eens veel bruikbare tips gekregen om mee aan de slag te gaan.
Klinkt super goed! Dat gaat echt goed komen met de proeven. Inderdaad lekker trainen op de puntjes die wat minder gingen.

Leuk zo'n oefenproef. Ik zag dat pas later en toen had ik mij al ingeschreven voor de proef in Lunteren. Anders was het zeker een goed alternatief geweest. Met trainen doe je het toch wat makkelijker en met een keurmeester erbij, is het net een echte proef situatie.

Afbeelding
Hutch
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef:
Hutch schreef:Nog gefeliciteerd Yvette! Super gedaan van jullie.
Dank je wel! Dat zou wel gaaf zijn, als je nog een mooie foto hebt van Rowan in actie!

Je had de foto's al gevonden zag ik.
Helaas zijn ze wat donker, maar dat hoorde ook wel bij het weer van gisteren :D
viewtopic.php?f=26&t=247543
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Wat een geweldig resultaat Sita! Mag je trots op zijn. Hoe oud is je hond?

@Marielle ; leuk verslag en geeft wel een goed beeld op wat nog te oefenen zeg!

Ik heb me ook voor de eerste proeven ingeschreven.
Eind augustus hebben we eerst een onderlinge proef van onze trainingsgroep , de week erna op zelfde terrein de KnJv proef, ik ga bij de onderlinge kijken of ik alleen de C ga doen of toch een poging om de B te halen.
Dan heb ook ik ingeschreven voor Zwiep, onwijs spannend onze eerste proeven. Dus daar maken we zeker gebruik van de trainingslessen op maandagen in Zwiep!
Sita
Zeer actief

Josee schreef:Wat een geweldig resultaat Sita! Mag je trots op zijn. Hoe oud is je hond?

@Marielle ; leuk verslag en geeft wel een goed beeld op wat nog te oefenen zeg!

Ik heb me ook voor de eerste proeven ingeschreven.
Eind augustus hebben we eerst een onderlinge proef van onze trainingsgroep , de week erna op zelfde terrein de KnJv proef, ik ga bij de onderlinge kijken of ik alleen de C ga doen of toch een poging om de B te halen.
Dan heb ook ik ingeschreven voor Zwiep, onwijs spannend onze eerste proeven. Dus daar maken we zeker gebruik van de trainingslessen op maandagen in Zwiep!
Rowan is in april 2 jaar geworden. Dus nog echt een jonge hond soms. Hij moet ook zeker wennen aan alle actie om hem heen. Met de trainingen gaat dit nu goed en kan hij redelijk rustig blijven, maar hier was hij continue alert.

Leuk dat je ook naar Zwiep gaat. Ga je op de zaterdag of maandag? Ik heb mij voor de maandag ingeschreven. Wel fijn om de proef te kunnen doen op bekend terrein.

Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Geweldig, wat een topper is het ook, die Rowan! Jullie leggen de lat voor de toekomst wel meteen hoog he :mrgreen:
Sita
Zeer actief

Bas Rouge schreef:Geweldig, wat een topper is het ook, die Rowan! Jullie leggen de lat voor de toekomst wel meteen hoog he :mrgreen:
Toppertje is het zeker! En op de juiste momenten is hij gewoon ontzettend braaf. Dus halen we die diploma's. Dus hebben de lat inderdaad maar weer wat hoger gelegd, hebben ons ingeschreven voor een workingtest in oktober.

Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Dit maakt me enthousiast! Wat gaaf! Gefeliciteerd!
Afbeelding
thijs193
nieuw lid

Ongelezen bericht door thijs193 »

Hutch schreef:
thijs193 schreef:
Hutch schreef:Ook ik ga weer mee doen met de KNJV proeven zoals je weet.
Alleen dit jaar niet met Hutch (die gaat alleen nog in de praktijk mee) maar met Monty, de Stabij.
Ik heb er een aantal ingeschreven, Beesd van de rasvereniging, 2 in Noord holland en Veenhuizen.
Hopelijk halen we in ieder geval een C binnen en die B gaan we proberen, maar ga nergens vanuit eigenlijk.
Als hij maar zover komt dat hij mee kan op de praktijkjacht :-)
Dan zien we elkaar daar weer 's !
Gezellig !
Gr.
Thijs
Ben jij er ook in Beesd?
En ga je op voor de B?
Tot dan in ieder geval!
Als Chico niet loops is dan zijn we van de partij ( nog geen bevestiging gehad overigens ) en hoop ik voor de A op te gaan !
Drentsche Patrijs
Hutch
Zeer actief
Contacteer:

De inschrijving voor de proef in Beesd is binnen. Ik ben erg benieuwd, vooral het konijn kan lastig worden. En ik zag in de email dat het over water over +/-35meter breed is, dat is voor Monty nog wel te hoog gegrepen denk ik, mogelijk doen we alleen de C-proeven

Vandaag is hij trouwens voor het eerst als volwaardige "apporteerhond" meegegaan op de jacht. Voorgaande jaren deed hij maar wat, maar sinds de training gestart is in april is hij erg vooruit gegaan. Vandaag heeft hij zijn vuurdoop gehad voor dit seizoen (we hadden Hutch als achterwacht voor het geval dat, die zat bij andere jagers met mij).
Hij heeft alle kauwen, duiven en kraaien binnengebracht! Waren zijn eerste kauwen en kraaien ooit, dus waren erg trots op hem toen die allemaal binnen kwamen zonder problemen. Hij mag aankomend seizoen lekker ervaring op gaan doen en langzaam wat over gaan nemen van Hutch
ranetje
Zeer actief

De vuurdoop is dus succesvol geweest :ok:
De over water in Beesd is volgens mij over de linge.
Misschien wel verstandig om eerst even te kijken of je dat al wilt, voor je besluit tot B proeven.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

En............... hoe is het gegaan in Beesd? :wink:
Afbeelding
Hutch
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren was onze eerste proef en helaas geen diploma voor ons, maar wel een hond om trots op te zijn!
Hij was best wel onder de indruk van alles wat er om hem heen gebeurde, was ook de eerste keer dat hij met zoveel honden een dag bij elkaar was.
Ik kon goed merken dat hij halverwege de dag moe begon te worden, was zijn concentratie ook minder en "hing" hij wat meer aan mij. De proeven gingen toen ook minder goed.
We begonnen de dag met het markeren en waren als 2de aan de beurt. De hond voor ons had een 0, dus de spanning zat er goed in. In een kniehoog aardappelveld (??) werd de eend geworpen. Monty was mooi steady, super gemarkeerd en na even snuffelen pakte hij de eend op. Alleen bedacht hij toen dat de helpers het vast wel leuk vonden om nog een keer te gooien... Hij legde hem voor hun voeten neer. Ik kon hem wel direct influiten waarna hij direct kwam. Een 6
Vervolgens een tijd moeten wachten voor we aan de beurt waren voor houden van de plaats. Ging super ondanks een distelrijkplekje, een 10
Door naar het volgen en uitsturen/komen op bevel. Ook hier weer tijd moeten wachten en Monty was duidelijk in gezakt, wilde ook wat slapen. Volgen deed hij goed, af en toe een snuffeltje, maar weinig nodig om hem bij mij te houden. Hadden we een 8.
En toen het uitsturen... Hij snapte het echt niet en heeft alleen maar naast mij gestaan met een wat lage houding. Ik mocht van de keurmeester even lekker gek doen, maar dat resulteerde er in dat hij nog dichter bij mij ging staan voor een knuffel. Hiervoor een 0 en een punt van training.

Verloren apport deed hij goed, alleen had hij een hele domme baas. Hij had de eend vlot gevonden na het zoeken en kwam terug. Op een 15meter ging hij stilstaan waarop ik vroeg of ik hem mocht roepen, dat mocht. En wat doe ik in mijn zenuwen, zeg het verkeerde commando en hij komt zonder eend terug de dekking uit... :ugh: Als ik dus gewoon apport had gezegd of gefloten zoals ik altijd doe weet ik zeker dat hij met eend was gekomen. Aandachtspuntje voor mij dus :engel:

Apport op land was de volgende, het was duidelijk dat Monty op begon te raken. Toen hij bij het konijn wat begon te mutsen heb ik gekozen voor succes voor hem en ben hem lekker aan gaan moedigen en een stukje mee opgelopen. Hij werd weer enthousiast en konijn kwam goed binnen. Natuurlijk wel een ), maar voor Monty een goede proef.
Uit water ging erg goed, 1x extra commando en staand afgeven leverde een 8 op.

Als laatste over water, was aan de lange kant voor hem, maar in de training ging het wel goed. Toch bleek de 35 meter icm de stroming en zijn vermoedheid te veel. Halverwege keerde hij om, heb hem niet meer ingezet verder.

Was zeker geen vlekkeloze proef, maar voor zowel Monty als mij een goede oefening om te wennen aan het wedstrijd-gebeuren. Mooie trainingspunten (meeste wel bekend) en voor de komende tijd hem nog zekerder maken op zijn proeven, dan komt de rest ook wel.
ranetje
Zeer actief

Ik hoorde al dat het geen eenvoudig terrein was.
Hartstikke goed dat hij de markeer heeft binnen gehaald :D

Goeie ervaring voor hem en de rest komt vast wel :ok:
Afbeelding
Hutch
Zeer actief
Contacteer:

Er zijn ook nog wat foto's gemaakt van Monty en mij op de proef gisteren.
Vooral leuk te zien hoe hij bij het markeer in opperste concentratie zit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Leuke foto's :ok:

Waarom had jij je fluitje in je mond? :denken: :wink:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Super gedaan van Monty. Dat diploma komt heus wel, en de goede ervaring is zeker bij een stabij zo belangrijk.

En dezelfde vraag als Ranetje, wat doet dat fluitje in je mond bij de markeer? Moet je hem weer influiten?

Afbeelding
Hutch
Zeer actief
Contacteer:

Hihi, dat fluitje is voor mijn eigen zekerheid. Mocht hij inspringen dan hoef ik alleen maar te fluiten en kan ik nog op tijd ingrijpen.
Als ik eerst nog de fluit moet pakken en dan moet fluiten kan ik nooit binnen 3 meter ingrijpen.
Ik heb trouwens een fluit waar de zit en de 210 1/5 aan elkaar zitten, heb op de foto de zitfluit in mijn mond
ranetje
Zeer actief

:ok:
Ik heb de zitfluit en de hoge fluit ook aan elkaar :wink:
Kan je Monty zo goed meteen in "zit" fluiten?
Wat goed :D
Afbeelding
Hutch
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef::ok:
Ik heb de zitfluit en de hoge fluit ook aan elkaar :wink:
Kan je Monty zo goed meteen in "zit" fluiten?
Wat goed :D
Ik krijg hem in ieder geval direct tot een stilstaan op de fluit, dat zit er echt wel goed in bij hem gelukkig
Sita
Zeer actief

KNJV proeven

Vandaag in Zwiep getraind voor de proef daar in september. Vanuit de trainingsgroep hebben ze drie trainingsavonden georganiseerd, erg leuk en ook veel animo. Alle c en b oefeningen waren uitgezet en bij elke oefening kreeg je tips om het nog beter te krijgen. En omdat het in de setting is als een echte proef, is het een goede voorbereiding.

Begonnen met het volgen, dat ging prima. Nog tips gekregen waar de riem neer te leggen en iets meer riemlengte geven bij het aangelijnd volgen. Daarna naar het verloren zoek. Voor mij was te trainingspunt zittend afgeven en dat heeft hij ook netjes gedaan. Eend had hij ook snel gevonden. Af uit zicht perfect. Dat is geen probleem gelukkig.

Kort apport, even treuzelen bij konijn en bij terugkomen wijkte hij iets af, kleine correctie om hem bij mij te krijgen. Wel netjes zittend afgegeven. Toen kwamen de leuke proeven voor Rowan, het waterwerk. Op twee verschillende plekken was de oefening over water uitgezet. Eerste keer twee keer moeten inzetten, verder heel netjes gewerkt en jawel, ook daar netjes zittend afgegeven zonder zich eerst uit te schudden! Bij het Uit water via de steiger het water in, terug was er een klein paadje waar hij het water uit kon, even proberen om via de steiger terug te komen, maar al snel zelf gezien dat hij daarnaast er dus uit kon. En het wordt saai, maar ook daar weer keurig zonder eerst te schudden afgegeven.

Markeer was netjes. Goed gebruik gemaakt van zijn ogen en neus. Als een speer heen en ook snel weer terug en zittend afgegeven. Doel van de training was dus gehaald! Als laatste het uitsturen en terugroepen, ook dit ging zoals het boekje.

Als het dus een proef zou zijn geweest, hadden we het ruimschoots gehaald. En nu hopen dat het 17 september ook zo gaat.

En voor de liefhebbers op 20 augustus en 3 september zijn er nog twee trainingsavonden. Aanmelden via http://www.knjvzwiep.nl

Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn met de voorbereidingen en de proeven zelf!
Sofie en ik hebben gisteren ons eerste KNJV B diploma gehaald :cheer:

Met de hakken over de sloot, dat wel, maar voor mij was het doel de B binnen te halen en dat is nu gelukt. De volgende proeven gaan we proberen de punten te verbeteren.
We hebben vooral op de C-onderdelen punten laten liggen, dus daar gaan we de komende weke even extra aandacht aan besteden. Da's wel een beetje het gevaar als je met de B bezig bent, dat je zo gefocused bent op die 3 B onderdelen, dat de basis van de C wat 'vergeten' wordt. Het kostte ons gisteren bijna het diploma...
Sita
Zeer actief

Zeeuwse labjes schreef:Leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn met de voorbereidingen en de proeven zelf!
Sofie en ik hebben gisteren ons eerste KNJV B diploma gehaald :cheer:

Met de hakken over de sloot, dat wel, maar voor mij was het doel de B binnen te halen en dat is nu gelukt. De volgende proeven gaan we proberen de punten te verbeteren.
We hebben vooral op de C-onderdelen punten laten liggen, dus daar gaan we de komende weke even extra aandacht aan besteden. Da's wel een beetje het gevaar als je met de B bezig bent, dat je zo gefocused bent op die 3 B onderdelen, dat de basis van de C wat 'vergeten' wordt. Het kostte ons gisteren bijna het diploma...
Gefeliciteerd met je B-diploma! Ach die punten, die komen vanzelf wel. En inderdaad de basis dingen niet vergeten te trainen. Hoe saai die misschien ook zijn, maar het volgen, 2 minuten af zijn wel dingen die we ook op de training regelmatig oefenen. Het uitsturen die ik doen weer niet zo vaak, omdat Rowan anders gaat anticiperen. En dat wil ik liever niet hebben bij een lange vooruit.

Wanneer heb je de volgende proef?

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”