Ja maar ik verwachtte dit helemaal niet. Ik wilde Lilo gewoon weer lekker los gooien zodra die man was gepasseerd, want ze was helemaal gezellig aan het dollen met die andere honden. Normaal gesproken reageer ik ook echt wel sneller, maar ik stond echt even met mijn bek vol tanden. Een volgende keer vertel ik die meneer op 10 meter afstand al dat hij die kuthond bij zich moet houden, maar dan beschaafd en beleefd natuurlijk, want ik begin altijd met beschaafd en beleefd.Tara schreef:Ik moet helemaal niks, de dag dat iemand anders gaat bepalen wat ik met mijn honden doe, die komt niet.Yvet schreef: Ik moest van die man, m'n hond los laten lopen dan heb je geen problemen.
Als ik vermoed dat mijn honden onaardig zouden kunnen gaan doen, dan lijn ik ze aan.
En als iemand dan vervolgens toch vindt dat er contact gemaakt moet worden, dan leg ik eventuele klachten dat het toch niet zo leuk uitpakte als verwacht ook keihard naast me neer.
Daarom blijf ik liever niet staan kletsen met mensen, zolang ik zelf in beweging ben zijn de honden dat ook, en dan heb je zulk gezeik ook minder.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
WTF
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: WTF
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
Ik ook niet en daar sta je dan met een bek vol tanden.Hanneke2 schreef:Ja maar ik verwachtte dit helemaal niet. Ik wilde Lilo gewoon weer lekker los gooien zodra die man was gepasseerd, want ze was helemaal gezellig aan het dollen met die andere honden. Normaal gesproken reageer ik ook echt wel sneller, maar ik stond echt even met mijn bek vol tanden. Een volgende keer vertel ik die meneer op 10 meter afstand al dat hij die kuthond bij zich moet houden, maar dan beschaafd en beleefd natuurlijk, want ik begin altijd met beschaafd en beleefd.Tara schreef:Ik moet helemaal niks, de dag dat iemand anders gaat bepalen wat ik met mijn honden doe, die komt niet.Yvet schreef: Ik moest van die man, m'n hond los laten lopen dan heb je geen problemen.
Als ik vermoed dat mijn honden onaardig zouden kunnen gaan doen, dan lijn ik ze aan.
En als iemand dan vervolgens toch vindt dat er contact gemaakt moet worden, dan leg ik eventuele klachten dat het toch niet zo leuk uitpakte als verwacht ook keihard naast me neer.
Daarom blijf ik liever niet staan kletsen met mensen, zolang ik zelf in beweging ben zijn de honden dat ook, en dan heb je zulk gezeik ook minder.
En ook dat ik met 2 hondenuitlaatvriendinnen stond wil ik op dat moment nog netjes blijven.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat die herder van mij toch ook een rotschop gehad zou hebben.
Als ik vind dat een andere hond, een van mijn honden kan corrigeren, dan vind ik het prima. ,aar dat hoeft de baas van die andere hond niet te beslissen.
Mag je buurman je kind ook slaan als die stout is? (ik ben tegen het slaan van kinderen, even for the record, voordat daarover weer een discussie ontstaat.)
Als ik vind dat een andere hond, een van mijn honden kan corrigeren, dan vind ik het prima. ,aar dat hoeft de baas van die andere hond niet te beslissen.
Mag je buurman je kind ook slaan als die stout is? (ik ben tegen het slaan van kinderen, even for the record, voordat daarover weer een discussie ontstaat.)

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
nogmaals ik keur het niet goed maar begrijp het wel...nathalie schreef:Ik denk dat die herder van mij toch ook een rotschop gehad zou hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik moet altijd zo lachen om die herders die altijd maar rotschoppen krijgen.... eerst zien dan geloven 
neemt niet weg dat die man inderdaad zijn hond niet los had moeten laten, maar ook ik begrijp het wel

neemt niet weg dat die man inderdaad zijn hond niet los had moeten laten, maar ook ik begrijp het wel

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- MJ
- Zeer actief
Sorry hoor, maar ik vraag me echt af waar je het vandaan haalt je zomaar met iets te bemoeien.malinois schreef:
dat mag, net als het mij vrij staat om er wel wat van te zeggen... meestal is een blik wel voldoende overigens...![]()
wat ik zeg? Geen idee.. dat bedenk ik ter plekke...

Wordt er onrecht gedaan, de hond in elkaar getimmerd en dat soort dingen ben ik de eerste die er wat van zegt.
Maar om een wildvreemde hond die staat te gillen, waarbij het baasje de verantwoordelijkheid al heeft genomen de hond aan te lijnen, al maatregelen heeft getroffen om het niet tot een escalatie te laten leiden en omdat jij het dan vervelend vind er dan iets van te moeten zeggen ?
Of zoals hier gebeurt hier...gewoon de hond het laten 'oplossen'zonder toestemming van eigenaar ?
Nee, driewerf nee.
Het mag allemaal logisch zijn wat hondengedrag betreft...maar dat heb je als eigenaar in de hand te houden.
Hond is aangelijnd. Eigenaar neemt verantwoordelijk. Ook al had die hond zijn tong uitgestoken, een bordje in zijn poten geklemd van "hey , jij idioot' in het honds geschreven...hondjelief had fijn uit de buurt van die ander hond gelaten moeten worden.
- MJ
- Zeer actief
.renee-uk schreef:ik moet altijd zo lachen om die herders die altijd maar rotschoppen krijgen.... eerst zien dan geloven
Toevallig was dit een herder.....het had net zo goed wat anders kunnen zijn. We zijn niet allemaal anti-herder Renee.

- renee-uk
- Zeer actief
maar dat zeggen we toch allemaal ookMJ schreef:Sorry hoor, maar ik vraag me echt af waar je het vandaan haalt je zomaar met iets te bemoeien.malinois schreef:
dat mag, net als het mij vrij staat om er wel wat van te zeggen... meestal is een blik wel voldoende overigens...![]()
wat ik zeg? Geen idee.. dat bedenk ik ter plekke...![]()
Wordt er onrecht gedaan, de hond in elkaar getimmerd en dat soort dingen ben ik de eerste die er wat van zegt.
Maar om een wildvreemde hond die staat te gillen, waarbij het baasje de verantwoordelijkheid al heeft genomen de hond aan te lijnen, al maatregelen heeft getroffen om het niet tot een escalatie te laten leiden en omdat jij het dan vervelend vind er dan iets van te moeten zeggen ?
Of zoals hier gebeurt hier...gewoon de hond het laten 'oplossen'zonder toestemming van eigenaar ?
Nee, driewerf nee.
Het mag allemaal logisch zijn wat hondengedrag betreft...maar dat heb je als eigenaar in de hand te houden.
Hond is aangelijnd. Eigenaar neemt verantwoordelijk. Ook al had die hond zijn tong uitgestoken, een bordje in zijn poten geklemd van "hey , jij idioot' in het honds geschreven...hondjelief had fijn uit de buurt van die ander hond gelaten moeten worden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
recht op vrijheid van meningsuiting... wat is dat nou voor gelul MJ, als ik mn hond een draai om zn oren geef om wat voor reden dan ook (bijv. hij dreigt uit te vallen ik noem maar wat) mag iemand er wat van zeggen en als ik zeg iets zeg omdat een ander zn hond zich totaal gestoord gedraaid mag je er niks van zeggen...MJ schreef:Sorry hoor, maar ik vraag me echt af waar je het vandaan haalt je zomaar met iets te bemoeien.malinois schreef:
Nee, driewerf nee.
En de ander heeft net zo goed het recht om daarop te reageren, doe ik ook als iemand zich met mij bemoeit.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- MJ
- Zeer actief
Ik irriteer me aan het 'logisch' en 'ik begrijp het wel '.
Maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Ik vind het niet logisch, ik begrijp het niet. Van de hond uitgezien...ja....van baasje uit gezien. nee ...te debiel voor woorden.
Ik ga maar naar bed. Beter.
Ik vind het niet logisch, ik begrijp het niet. Van de hond uitgezien...ja....van baasje uit gezien. nee ...te debiel voor woorden.

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Herders zijn ook gewoon honden hoor. Toen er laatst een mechelaar op pasha lag en haar baasje alleen maar histerisch stond te schreeuwen, heb ik haar ook een schop gegeven en aan d'r staart richting baas gezwierd. Op het moment dat een van mijn honden aangevallen wordt, help ik ze. Ongeacht het ras wat erop duikt.renee-uk schreef:ik moet altijd zo lachen om die herders die altijd maar rotschoppen krijgen.... eerst zien dan geloven

- renee-uk
- Zeer actief
dat bedoel ik deze keer niet, ik zie alleen mensen niet zo gauw herders schoppenMJ schreef:.renee-uk schreef:ik moet altijd zo lachen om die herders die altijd maar rotschoppen krijgen.... eerst zien dan geloven
Toevallig was dit een herder.....het had net zo goed wat anders kunnen zijn. We zijn niet allemaal anti-herder Renee.
die zien er niet zo prettig uit als ze boos zijn

denk niet dat iemand daarop zit te wachten

- renee-uk
- Zeer actief
dapper, ik denk niet dat veel mensen je dat nadoennathalie schreef:Herders zijn ook gewoon honden hoor. Toen er laatst een mechelaar op pasha lag en haar baasje alleen maar histerisch stond te schreeuwen, heb ik haar ook een schop gegeven en aan d'r staart richting baas gezwierd. Op het moment dat een van mijn honden aangevallen wordt, help ik ze. Ongeacht het ras wat erop duikt.renee-uk schreef:ik moet altijd zo lachen om die herders die altijd maar rotschoppen krijgen.... eerst zien dan geloven

- Hanneke2
- Zeer actief
Nee, het stelde verder niet zoveel voor, beetje spuug en misschien een blauwe plek van een knauw. Maar een gat of niet maakt voor mijn gevoel ook geen verschil. Ik vind het gewoon zo jammer dat ze bij vreemde herders nooit zo onbevangen vriendelijk reageert als bij, noem maar wat, ridgebacks of bracco's of chi's. En met individuele bekende herders gaat het prima, er zijn stoere mechelteven en antisociale DH-reuen waar ze gewoon ontspannen mee op kan lopen. Maar VREEMDE herders, ik weet niet, ze gaat er volgens mij bij voorbaat van uit dat die Jack willen mollen en mij willen verscheuren, zelfs al zijn het pups van een paar maanden. En vaak is het op te lossen door effe aan de lijn, even praten met de baas, even voorzichtig snuffelen. Lilo is in haar hartje een stiksociale hond, maar dat wantrouwen naar herders krijg ik er echt nooit uit zolang dit soort toestanden gebeuren.renee-uk schreef:had lilo ook gaten?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik vind het idd. logisch en begrijpelijk gedrag van die andere hond...MJ schreef:Ik irriteer me aan het 'logisch' en 'ik begrijp het wel '.

En niemand zegt hier dat het baasje er goed aan deed.
Ik vind wel dat Hanneke hier iets aan zou mogen doen aan dit gestoorde gedrag, maar goed dat is dan persoonlijk...

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben meer van het eerst doen, en dan bedenken dat ik iets beter niet had kunnen doen. En ik kan opmerkelijk rustig blijven als er honden in elkaar hangen, altijd al geweest. Mijn hartslag verdubbeld pas op het moment dat het klaar isrenee-uk schreef:dapper, ik denk niet dat veel mensen je dat nadoennathalie schreef:Herders zijn ook gewoon honden hoor. Toen er laatst een mechelaar op pasha lag en haar baasje alleen maar histerisch stond te schreeuwen, heb ik haar ook een schop gegeven en aan d'r staart richting baas gezwierd. Op het moment dat een van mijn honden aangevallen wordt, help ik ze. Ongeacht het ras wat erop duikt.renee-uk schreef:ik moet altijd zo lachen om die herders die altijd maar rotschoppen krijgen.... eerst zien dan geloven

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
jij bent toch haar baas? Dus jij beslist toch of ze dit idiote gedrag laat zien of niet?Hanneke2 schreef:Nee, het stelde verder niet zoveel voor, beetje spuug en misschien een blauwe plek van een knauw. Maar een gat of niet maakt voor mijn gevoel ook geen verschil. Ik vind het gewoon zo jammer dat ze bij vreemde herders nooit zo onbevangen vriendelijk reageert als bij, noem maar wat, ridgebacks of bracco's of chi's. En met individuele bekende herders gaat het prima, er zijn stoere mechelteven en antisociale DH-reuen waar ze gewoon ontspannen mee op kan lopen. Maar VREEMDE herders, ik weet niet, ze gaat er volgens mij bij voorbaat van uit dat die Jack willen mollen en mij willen verscheuren, zelfs al zijn het pups van een paar maanden. En vaak is het op te lossen door effe aan de lijn, even praten met de baas, even voorzichtig snuffelen. Lilo is in haar hartje een stiksociale hond, maar dat wantrouwen naar herders krijg ik er echt nooit uit zolang dit soort toestanden gebeuren.renee-uk schreef:had lilo ook gaten?
Dit blijft op deze manier een vicieuze cirkel waar je op deze manier simpelweg nooit uit gaat komen, want jouw hond lokt het gedrag uit...

- Hanneke2
- Zeer actief
Los, ja. Als allebei de honden los hadden gelopen had ik er echt geen bericht over gepost. Maar, dan was het waarschijnlijk ook niet gebeurd. Lilo is vlug als water en niet gek.Tiny schreef:Ik denk het eerlijk gezegd niet, het was binnen een halve minuut geklaard dus die Herder heeft gewoon netjes zijn punt duidelijk gemaakt. Ik krijg misschien het halve forum over mijn heen maar als een hond zonder gaten maar wel heel duidelijk mijn hond een nare gewoonte zou kunnen afleren mag hij van mij zijn gang gaan.renee-uk schreef:die hond in kwestie ook volgens mij, daarom vroeg ik ook of er gaten waren.
Aangelijnd vind ik toch wel een heel ander verhaal. Ik lijn mijn hond aan omdat die herder aangelijnd is. Aangelijnd betekent in mijn idee dat je confrontaties wil voorkomen. En dan toch een confrontatie veroorzaken vind ik toch wel tamelijk achterlijk.
In dit geval liep het ook allemaal goed af, maar wat nou als Lilo die 'nette correctie' niet had gepikt? Jack vond dit nou toevallig een charmante teef, maar als Jack had gegromd, was Lilo misschien wel helemaal in de verdedigingsmodus geschoten en dan zit er dus wel een tikkie pitbull in die kleine podenco.
Aangelijnd betekent afstand houden, heel simpel.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar ik vind het ook niet slim van die andere baas om het op deze manier te doen, aangelijnd is voor mij een teken dat er iets niet goed kan gaan en dus zorg ik dat mijn hond uit de buurt blijft. Ik heb zelf een hondje gehad dat gilde bij de eerste de beste hond die ze zag en daarbij een reu die daarbij naar iedere hond ging patsen die maar naar haar keek dus ik had dit ook niet grappig gevonden. Nu heb ik er een die wil gaan corrigeren als er een hond gilt dus ik ken beide kantenHanneke2 schreef:Los, ja. Als allebei de honden los hadden gelopen had ik er echt geen bericht over gepost. Maar, dan was het waarschijnlijk ook niet gebeurd. Lilo is vlug als water en niet gek.Tiny schreef:Ik denk het eerlijk gezegd niet, het was binnen een halve minuut geklaard dus die Herder heeft gewoon netjes zijn punt duidelijk gemaakt. Ik krijg misschien het halve forum over mijn heen maar als een hond zonder gaten maar wel heel duidelijk mijn hond een nare gewoonte zou kunnen afleren mag hij van mij zijn gang gaan.renee-uk schreef:die hond in kwestie ook volgens mij, daarom vroeg ik ook of er gaten waren.
Aangelijnd vind ik toch wel een heel ander verhaal. Ik lijn mijn hond aan omdat die herder aangelijnd is. Aangelijnd betekent in mijn idee dat je confrontaties wil voorkomen. En dan toch een confrontatie veroorzaken vind ik toch wel tamelijk achterlijk.
In dit geval liep het ook allemaal goed af, maar wat nou als Lilo die 'nette correctie' niet had gepikt? Jack vond dit nou toevallig een charmante teef, maar als Jack had gegromd, was Lilo misschien wel helemaal in de verdedigingsmodus geschoten en dan zit er dus wel een tikkie pitbull in die kleine podenco.
Aangelijnd betekent afstand houden, heel simpel.

In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Hanneke2
- Zeer actief
Dankjewel.MJ schreef:Sorry hoor, maar ik vraag me echt af waar je het vandaan haalt je zomaar met iets te bemoeien.malinois schreef:
Nee, driewerf nee.
Ik geloof trouwens ook niks van dat 'natuurlijk gedrag' waardoor het zomaar okee en 'begrijpelijk' is om een angstige/angstagressieve hond te corrigeren. Laten we wel wezen, al die herders zijn zo doorgefokt als de pest,daar zit niks 'natuurlijks' meer in, en ik heb twee Spaanse podi's, en meer oerhond kan je ze bijna niet vinden. En mijn honden reageren op angstagressie door negeren en heel voorzichtig benaderen en wegkijken en negeren en negeren en heel voorzichtig snuffelen. Mijn honden kunnen een willekeurige hysterisch gillende niet-gesocialiseerde volslagen fout opgevoede broodfok chi binnen 10 minuten blij en vol voorzichtig vertrouwen mee laten huppelen met zijn nieuwe grote vrienden. En dat helemaal zonder corrigeren.
Nou jullie weer, herderbazen (okee, niet allemaal, maar bepaalde herderbazen). En waarschijnlijk liggen jullie honden nu ook niet in diepe rust op de bank of aan je voeten, maar zitten ze triest in een kennel. Ja, daar krijg je fijne honden van. Rot toch lekker op met je semi-kennis van honden en hun natuurlijk gedrag.
- renee-uk
- Zeer actief
ik wist het 
oh en FYI mijn jan ligt idd op mijn voeten en mijn gina 2 meter achter me op het kleed.
verder nog iets?

oh en FYI mijn jan ligt idd op mijn voeten en mijn gina 2 meter achter me op het kleed.
verder nog iets?

- renee-uk
- Zeer actief
jij weet er ook niks vandagmar88 schreef:![]()
Gaat wat mij betreft trouwens helemaal niet om herders.
Voor de veiligheid van je eigen hondje is dat gegil gewoon niet handig.

dat gegil is oerhondengedrag

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Wat is het al laat zeg!
Ik ben het wel met MJ eens. Niemand hoeft zich te bemoeien met mijn honden en zeker niet als ze al aan de lijn zitten. Mijn Soleil is meerdere keren aangevallen door de zwarte HERDER van de overbuurman. Man heeft totaal geen vat op de hond. Komt opeens de bocht om sjeesen en grijpt mijn hond omdat "ze niet tegen witte hondjes kan". Het resultaat is nu dat Soleil zodra ze iets zwarts ziet al begint te gillen. Dat is oervervelend, maar nog vervelender is als mensen zich er mee gaan bemoeien. Ik moet daar mee dealen, het haar afleren. Het aanleren was helaas dus in een poep en een zucht gebeurd. Maar het haar afleren kost giga veel moeite moet ik eerlijk bekennen.
Ik ben het wel met MJ eens. Niemand hoeft zich te bemoeien met mijn honden en zeker niet als ze al aan de lijn zitten. Mijn Soleil is meerdere keren aangevallen door de zwarte HERDER van de overbuurman. Man heeft totaal geen vat op de hond. Komt opeens de bocht om sjeesen en grijpt mijn hond omdat "ze niet tegen witte hondjes kan". Het resultaat is nu dat Soleil zodra ze iets zwarts ziet al begint te gillen. Dat is oervervelend, maar nog vervelender is als mensen zich er mee gaan bemoeien. Ik moet daar mee dealen, het haar afleren. Het aanleren was helaas dus in een poep en een zucht gebeurd. Maar het haar afleren kost giga veel moeite moet ik eerlijk bekennen.

- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:jij weet er ook niks vandagmar88 schreef:![]()
dat gegil is oerhondengedrag

- renee-uk
- Zeer actief
en een klapkaakdagmar88 schreef:renee-uk schreef:jij weet er ook niks vandagmar88 schreef:![]()
dat gegil is oerhondengedragdat krijg je met een halve herder he.

eigenlijk moeten we ons heel onopvallend verwijderen uit dit topic..... ik zie al wel weer welke kant het heengaat, maar dat zag ik na het eerste bericht eigenlijk al

- renee-uk
- Zeer actief
oh alweer een herder, met hoofdletters nog wel en een zwarte ook nogMaryanne schreef:Wat is het al laat zeg!

- Hanneke2
- Zeer actief
Heb jij zware Alzheimer ofzo?malinois schreef:ja ik vind het idd. logisch en begrijpelijk gedrag van die andere hond...MJ schreef:Ik irriteer me aan het 'logisch' en 'ik begrijp het wel '.
Ik ga maar naar bed. Beter.wat niet wil zeggen dat hij het had moeten toestaan...
En niemand zegt hier dat het baasje er goed aan deed.
Ik vind wel dat Hanneke hier iets aan zou mogen doen aan dit gestoorde gedrag, maar goed dat is dan persoonlijk...
Volgens mij was jij hier al toen ik Lilo kreeg. Denk even heel hard na. Hondje in beslag genomen in Spanje, 1 jaar oud, altijd in een hok aan de ketting, met niks of niemand gesocialiseerd, extreem bang? Gaat er een lichtje branden?
iets aan zou mogen doen aan dit gestoorde gedrag
Iets aan zou mogen doen? Pardon? Het asiel en de stichting en ik hebben een compleet wrak van een hondje veranderd in een eeuwig kwispelend altijd opgewekt stuiterballetje, verzot op haar hondenvienden, superknuffelhondje bij bekende mensen, hartstikke sociaal, lief en voorzichtig bij alles wat jong en klein of bang is. Maar nog steeds panisch voor vreemde herders, ja. En elke keer weer doen we allebei ons best, en soms wordt Lilo helemaal dikke vrienden met een vreemde herder. En soms niet. En dat ligt niet aan mij of aan Lilo.
Rot toch lekker op zeg, je hebt werkelijk geen idee waar je over lult en je leeft echt in een andere wereld dan normale hondenbazen, met je psychisch mismaakte honden.
- Hanneke2
- Zeer actief
Lul niet, trut, ik val jou niet aan. Ik denk dat mijn stel het best zou kunnen vinden met jouw stel. Niet gaan janken als ik jouw honden niet schop.renee-uk schreef:ik wist het
verder nog iets?

- renee-uk
- Zeer actief
ik denk het niet, ik weet wel zeker dat mijn honden dat achterlijke gegil ook niet zullen pikkenHanneke2 schreef:Lul niet, trut, ik val jou niet aan. Ik denk dat mijn stel het best zou kunnen vinden met jouw stel. Niet gaan janken als ik jouw honden niet schop.renee-uk schreef:ik wist het
verder nog iets?