malinois schreef:LiaDoggy schreef:malinois schreef:
Maar goed, ja ik gebruik de teletact, nee de blafband gebruik ik niet... ik wil zelf inbreng hebben wanneer wel en wanneer niet. Spray gebruik ik absoluut niet, blijft te lang hangen dus werkt niet wanneer het moet.
Duidelijk genoeg?
Hoe ervaar jij de teletact? Lijkt mij dat je eerst zelf het ging testen. Hoe voelt en hoe reageert jouw hond hierop?
Iemand die dit ook gebruikt heeft er goede ervaring.
Yep eerst zelf getest maar ism iemand die er al jarenlange ervaring mee heeft zowel met de band als met mijn hond.
Mijn hond reageert er goed op maar ik ken er ook waarbij de band verkeerd gebruikt is en dat krijg je zo goed als niet meer goed.
Die gewoon maar ff zo'n ding halen en denken dat je hond ineens op afstandsbediening kan luisteren... dat is dus absoluut niet het geval, daar gaat een behoorlijke training aan vooraf.
Overigens gebruik ik hem absoluut niet tegen het blaffen...
Dit is eigenlijk niet grappig, maar wel lachwekkend omschreven
ik gebruik de band ook niet tegen het blaffen, ik vind dat je het blaffen niet zo even kan corrigeren. want de reden om te blaffen is voor heel veel situaties weer anders. dus de hond legt die link volgens mij niet aan de blaf zelf

en als je corrigeert tijdens het blaffen zelf ben je sowieso al te laat. en zo denk ik ook over een blafband

ook vind ik de schokken uit zo'n blafband echt enorm

nou kan een hond echt wel tegen een stootje en ook in hun hals, maar zo'n stroom schok gaat volgens mij verder
overigens is een hond ook met een half uitgevoerde training te verpesten, daar worden ook nog zoveel fouten bij gemaakt en dit op de hond afgereageerd..