Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Antiblaf band

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Antiblaf riem

Ongelezen bericht door Branka »

Kells schreef:Ik zou zo'n ding ook niet gebruiken. Ik ken trouwens wel iemand die er een heeft. 1x gebruiken was voldoende en de hond ging er nooit meer vandoor!
Dan is het wel een goede correctie geweest. Goed in de zin van duidelijk. Want 1x was genoeg om de hond van zijn gedrag af te helpen.

Ik gebruik liever ook geen teletac. Hoop ook nooit in de situatie te komen dat ik moet overwegen om hem te gebruiken.
Afbeelding
LiaDoggy
Actief
Mijn ras(sen): Mijn hond komt 20 maart 2012
Kruising amerikaanse bulldog en stafford
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LiaDoggy »

Lijkt mij ook niks hoor een teletact. Als het voor zou moeten komen vraag ik daar hulp bij en niet uit mijzelf doen. Je moet volg mij ook weten waneer je het knopje in moet drukken.
Is het al de lichaam signaal wat de hond geeft of al bij zijn 1ste blaf?

Dit is heel wat anders;
Ik weet wel dat er cursussen zijn voor clicker.
Ik dacht dat het heel simpel was maar schijnt niet zo te zijn.
Daar ben ik wel geïnteresseerd naar. Meer het idee hoe dat in zijn werking gaat.
Ook hierbij ken ik iemand die haar eigen emoties heeft waardoor de hond niet luisterd en werd een clicker geadviseerd want een click is een click en je stem stoon veranderd steeds zowel je emoties
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

ik heb een teletac en mijn hond is collar wise.. ik gebruik deze alleen als ik in een bos kom waar een weg aan grenst en ik het gebied niet ken, waardoor hij dus tijdens het jagen doodgereden kan worden. want ik heb geen zin om mijn eigen hond te 'vermoorden' want dit is mijn verantwoordelijkheid en ik weet dat hij jaagt..

ik heb lang met hem getraind en ik weet hoe ik dit moet gebruiken, hiervoor moet je zowel de hondentaal kunnen lezen, kunnen timen en weten hoe je dit kan toepassen en dat is niet zomaar even proberen en uitvogelen :wink:

ik heb mijn hond de trilfunctie aangewend (deze kan je stellen van 0 - 100) zodra ik een tril signaal geef als ik een fractie van een sec te laat ben hem terug te roepen en hij dus de sprint in zet. weet hij dat hij zich direct bij mij moet melden.

in sommige jacht trainingen of bij hond agressie wordt de teletac weer op andere manieren gebruikt.. ligt er maar net aan wat je doel is.
maar dit is een professioneel hulpmiddel wat niet zomaar in de handen van kinderen of leken terecht moet komen :ugh:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LiaDoggy schreef:
malinois schreef:
Maar goed, ja ik gebruik de teletact, nee de blafband gebruik ik niet... ik wil zelf inbreng hebben wanneer wel en wanneer niet. Spray gebruik ik absoluut niet, blijft te lang hangen dus werkt niet wanneer het moet.
Duidelijk genoeg?
Hoe ervaar jij de teletact? Lijkt mij dat je eerst zelf het ging testen. Hoe voelt en hoe reageert jouw hond hierop?
Iemand die dit ook gebruikt heeft er goede ervaring.
Yep eerst zelf getest maar ism iemand die er al jarenlange ervaring mee heeft zowel met de band als met mijn hond.
Mijn hond reageert er goed op maar ik ken er ook waarbij de band verkeerd gebruikt is en dat krijg je zo goed als niet meer goed. Die gewoon maar ff zo'n ding halen en denken dat je hond ineens op afstandsbediening kan luisteren... dat is dus absoluut niet het geval, daar gaat een behoorlijke training aan vooraf.
Overigens gebruik ik hem absoluut niet tegen het blaffen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:ik hoop toch niet dat je er zelf over denkt?
een teletac in handen van iemand die niet weet wat ie doet is een martelwerktuig, niet meer en niet minder!
dit dus :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

malinois schreef:
LiaDoggy schreef:
malinois schreef:
Maar goed, ja ik gebruik de teletact, nee de blafband gebruik ik niet... ik wil zelf inbreng hebben wanneer wel en wanneer niet. Spray gebruik ik absoluut niet, blijft te lang hangen dus werkt niet wanneer het moet.
Duidelijk genoeg?
Hoe ervaar jij de teletact? Lijkt mij dat je eerst zelf het ging testen. Hoe voelt en hoe reageert jouw hond hierop?
Iemand die dit ook gebruikt heeft er goede ervaring.
Yep eerst zelf getest maar ism iemand die er al jarenlange ervaring mee heeft zowel met de band als met mijn hond.
Mijn hond reageert er goed op maar ik ken er ook waarbij de band verkeerd gebruikt is en dat krijg je zo goed als niet meer goed. Die gewoon maar ff zo'n ding halen en denken dat je hond ineens op afstandsbediening kan luisteren... dat is dus absoluut niet het geval, daar gaat een behoorlijke training aan vooraf.
Overigens gebruik ik hem absoluut niet tegen het blaffen...
Dit is eigenlijk niet grappig, maar wel lachwekkend omschreven :LOL:

ik gebruik de band ook niet tegen het blaffen, ik vind dat je het blaffen niet zo even kan corrigeren. want de reden om te blaffen is voor heel veel situaties weer anders. dus de hond legt die link volgens mij niet aan de blaf zelf :wink: en als je corrigeert tijdens het blaffen zelf ben je sowieso al te laat. en zo denk ik ook over een blafband :roll: ook vind ik de schokken uit zo'n blafband echt enorm :80: :schrik: nou kan een hond echt wel tegen een stootje en ook in hun hals, maar zo'n stroom schok gaat volgens mij verder :ugh:

overigens is een hond ook met een half uitgevoerde training te verpesten, daar worden ook nog zoveel fouten bij gemaakt en dit op de hond afgereageerd..
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Rosita Compagner schreef:
Neeltje schreef:Ik denk dat zulke halsbanden alleen door mensen moet worden gebruikt, die weten waar ze mee bezig zijn. Want net zoals met de clicker, als je het niet juist gebruikt is de kans groot dat je het verkeerde gedrag gaat verergeren of nog ander verkeerd gedrag gaat aanleren. Al zeker helemaal niets voor kinderen. Hoe verpest ik mijn hond.....

Nou, toch honderd keer liever dat kinderen een hond verzieken met een clicker hoor. Wat een kromme vergelijking
Het is helemaal geen kromme vergelijking. Gewoon als je een hulpmiddel niet goed gebruikt, wat het dan ook is, kun je het verkeerde gedrag benadrukken i.p.v. het te corrigeren. Ik heb het niet overr kinderen of wat dan ook.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”