Nee, omdat ze gewoon vaak hondagressief worden op volwassen leeftijd. Dat is niet 'altijd' zo, maar wel heel vaak. Als je geen hondagressieve hond wilt en je bent niet heel bedreven in het opvoeden van een pup EN je wilt liever niet constant de hond aan de riem kort houden met ogen in je achterhoofd, dan is een stafford gewoon niet zo'n goed idee. Daar doe je jezelf geen plezier mee. Je kunt hun koppie wel leuk vinden, maar als dat het enige is van je wensen waar dit ras aan voldoet, zou dat onhandig zijn. Dat is ook de reden dat dit ras zo'n beetje het meest in asiels te vinden is. Mensen kiezen op imago en uiterlijk en krijgen een energieke bom waar ze niks mee kunnen.Theraposa schreef:Natuurlijk wil ik niet dat mijn hond andere honden op vreet. Een vriendin van mij heeft 5 staffords , en de hebben nog nooit een andere hond opgegeten of aangevallen. Zij zij tegen mij dat je ze gewoon kort moet houden. Waarom zijn mensen zo negatief over deze honden? Alleen vanwege de naam etc?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerste hond?
Moderator: moderatorteam
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Re: Eerste hond?
-
lets have fun
Skittles schreef:Nee joh, die had je gewoon kort moeten houden
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Een hondagressieve hond betekend agressief naar andere honden neem ik aan? dan zal dat ook wel reden zijn waarom die vriendin van mij ze kort uitlaat. Ogen in mijn achterhoofd heb ik sowieso altijd , ik wil graag weten wat er om mij heen gebeurt , zeker op straat. Maar ik schaf eerst ook nog niks aan , vanzelf valt mijn smaak straks op iets heel anders wat wel beter is. En de puggle? die vind ik opzich ook nog wel gaat maar ik hoor dat die vaak problemen met ademhaling kunnen hebben. Komt deze kruising hier ook wel voor?

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik kom vrij vaak heel leuke staffords tegen, Suske is er gek op en zelfs Kooikertje Belle racete laatst met eentje over de hei.
Moet er wel bij zeggen dat dat altijd jonge honden zijn, volwassen staffords zie ik nooit loslopen
Moet er wel bij zeggen dat dat altijd jonge honden zijn, volwassen staffords zie ik nooit loslopen
-
lets have fun
Mensen doen negatief en reageren geirriteerd omdat staffords vaak verkeerd terecht komen. Ze worden aangeschaft door mensen die niks van het karakter weten, of het niet wíllen weten (en dat laatste is het ergste) en vervolgens ontspoort zo'n hond volledig. En wie is dan altijd de dupe? De hond, die nergens om gevraagt heeft, ook alleen maar doet wat ie doetj en toch vaak met de hoogste prijs mag betalen.Theraposa schreef:Natuurlijk wil ik niet dat mijn hond andere honden op vreet. Een vriendin van mij heeft 5 staffords , en de hebben nog nooit een andere hond opgegeten of aangevallen. Zij zij tegen mij dat je ze gewoon kort moet houden. Waarom zijn mensen zo negatief over deze honden? Alleen vanwege de naam etc?
Om heel eerlijk te zijn lijk jij mij te horen bij de groep 'die het niet wil weten'. Daarom denk ik dat je niet geschikt bent voor een stafford. Kijk, als je nu zou zeggen 'ik weet het van die agressie, maar daar kan ik mee omgaan en ik vind het niet erg om altijd met ogen in m'n achterhoofd te moeten wandelen en ik vind het ook geen probleem om mijn hond altijd bij andere honden weg te houden' dan zou je misschien wel een geschikte eigenaar zijn. Maar zolang jij steeds weer op de proppen komt met die vriendin die zegt dan het allemaal wel mee valt en dat je ze gewoon kort moet houden, denk ik niet dat jij volledig beseft wat het hebben van een staff inhoud. Begin er dan ook niet aan
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
De meeste mensen die er kijk op hebben (daar zitten er hier best veel van) zijn op zich niet negatief over het ras. Waar men wel vaak een probleem mee heeft is dat het ras en de bijbehorende karaktereigenschappen nogal wordt onderschat. Vooral door jonge mensen die net als jij op zoek zijn naar hun eerste hond. De asielen zitten niet voor niets vol met relatief veel jonge staffords en aanverwante rassen.Theraposa schreef:Natuurlijk wil ik niet dat mijn hond andere honden op vreet. Een vriendin van mij heeft 5 staffords , en de hebben nog nooit een andere hond opgegeten of aangevallen. Zij zij tegen mij dat je ze gewoon kort moet houden. Waarom zijn mensen zo negatief over deze honden? Alleen vanwege de naam etc?
Dat jouw vriendin die je inmiddels al wel 10x hebt genoemd als voorbeeld wel keurig sociale staffords heeft zegt helemaal niks. Misschien is zij wel gewoon toevallig van nature heel erg goed met honden. Wellicht zoekt ze wel hele andere dingen in honden dan jij. Of ze is zo gek op het ras dat ze de negatieve kanten niet zo goed meer ziet. Maar als je geen ervaring hebt met honden zou ik niet beginnen aan een stafford. De kans dat je er niet de hond aan krijgt die je wilt is gewoon een stuk groter dan wanneer je een leuk passend herplaatsmixje neemt. En als het fout gaat dan is de kans dat een andere hond stuk of dood gaat door jouw hond ook een stuk groter dan wanneer je een, ik zeg maar wat, keeshond neemt.
'Gewoon kort houden' is ook zo'n nietszeggende uitspraak trouwens. Voor sommige mensen maakt het misschien geen verschl, maar als ik met mijn hond door het losloopbos wandel vind ik het heerlijk dat ze gewoon los kan. Dat ik lekker kan lopen kuieren terwijl ik klets met een vriendin, zonder aldoor strak op mijn hond te moeten letten. En mijn hond niet de hele godganse tijd allerlei dingen hoef te ontzeggen 'omdat het anders wel eens zou kunnen dat...'. Dat ik me niet elke keer dat ze even uit het zicht is door een bocht of struik zorgen hoef te maken. Niet telkens om me heen hoef te speuren dat er geen andere hond aan komt. Niet de hele tijd mijn hond bij me hoef te roepen en aan te lijnen als ik in de verte een andere hond zie. En dat mijn hond rustig met andere honden kan spelen. Dat ik niet de weg over hoef te steken als ik andere honden tegemoet loop aan mijn kant van de weg. Dat ik de riem losjes vast kan houden omdat ik niet bang hoef te zijn dat ze ineens vanuit het niets een nog niet door mij gespotte hond kan aanvliegen en daarbij de riem uit mijn handen trekt. En dat het niet uitmaakt op welke tijden ik ga wandelen of het op sommige tijden erg drukbezochte loslooppark bezoek. Erg prettig ook dat mijn hond gewoon overal mee naartoe kan. Dat ik me geen zorgen hoef te maken dat het fout gaat als ik vrienden met honden bezoek. En dat mijn hondje makkelijk genoeg is om gewoon bij de meeste mensen achter te kunnen laten als ik oppas nodig heb.
Ik vind lange wandelingen aan de riem echt strontvervelend. Daar heb ik mijn hond niet voor. Dat is misschien niet rationeel verklaarbaar, maar ik vind het heerlijk dat ik zo zorgeloos kan wandelen met zon blije heen en weer racende en om me heen dartelende huppeltrut. Mocht je kiezen voor een stafford of aanverwant hondenras, dan is de kans dat je dat niet kunt gewoon best groot. Dan nog kun je natuurlijk ontzettend veel plezier van je hond hebben op een andere manier. Maar als ik jou zo hoor zoek je gewoon een maatje. Eentje die je in alle omstandigheden kunt vertrouwen. Eentje die je overal mee naartoe kunt nemen. En bovenal een hondje dat jou blijdschap biedt en je leven makkelijker maakt. Geen hondje dat extra zorg op je schouders zet! Of heb ik het nu heel erg mis?
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Ah, mooi gezegd. Mee eens.lets have fun schreef:Mensen doen negatief en reageren geirriteerd omdat staffords vaak verkeerd terecht komen. Ze worden aangeschaft door mensen die niks van het karakter weten, of het niet wíllen weten (en dat laatste is het ergste) en vervolgens ontspoort zo'n hond volledig. En wie is dan altijd de dupe? De hond, die nergens om gevraagt heeft, ook alleen maar doet wat ie doetj en toch vaak met de hoogste prijs mag betalen.
Om heel eerlijk te zijn lijk jij mij te horen bij de groep 'die het niet wil weten'. Daarom denk ik dat je niet geschikt bent voor een stafford. Kijk, als je nu zou zeggen 'ik weet het van die agressie, maar daar kan ik mee omgaan en ik vind het niet erg om altijd met ogen in m'n achterhoofd te moeten wandelen en ik vind het ook geen probleem om mijn hond altijd bij andere honden weg te houden' dan zou je misschien wel een geschikte eigenaar zijn. Maar zolang jij steeds weer op de proppen komt met die vriendin die zegt dan het allemaal wel mee valt en dat je ze gewoon kort moet houden, denk ik niet dat jij volledig beseft wat het hebben van een staff inhoud. Begin er dan ook niet aan
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Met een herplaatser kun je een net zo'n goede band krijgen hoor, spreek ook uit ervaring.
Een pup kun je naar je eigen hand zetten, en dan nóg kom je voor dingen te staan die je liever niet zou zien. (wat vaak wel je eigen schuld is)
Ik vind een pup leuk, maar ben altijd wél blij als ze volwassen zijn. Dan weet je wat je aan elkaar hebt, je band is hecht geworden.
Een pup in goede banen leiden is leuk om te doen, maar soms ook ózo vermoeiend.
Een pup kun je naar je eigen hand zetten, en dan nóg kom je voor dingen te staan die je liever niet zou zien. (wat vaak wel je eigen schuld is)
Ik vind een pup leuk, maar ben altijd wél blij als ze volwassen zijn. Dan weet je wat je aan elkaar hebt, je band is hecht geworden.
Een pup in goede banen leiden is leuk om te doen, maar soms ook ózo vermoeiend.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Hoe zit dat dan met kruisigen waar ook stafford in zit? die hebben deze eigenschappen ook of? En dan heb ik het over een volwassen hond.
Ik wil inderdaad een maatje die op mij gericht is. En kort houden vind ik opzich niet eens zo'n punt , om me heen kijken en opletten ook niet (doe ik elke dag op straat). Maar ik snap jullie wel , maar ik wil wel een beetje een hond hebben en niet een of andere hond met een hele platte neus of heel erg lange haren of een raar gevormde staart. Ik hou het liever beetje natuurlijk. Kruisingen maken mij opzich ook niet uit , als het maar een lieve hond is en geschikt voor mij is. dan maakt volwassen ook niet uit zoals jullie zeggen , misschien ook wel beter voor me. Maar dan zit ik alleen nog beetje met het punt met mijn katten , het lijkt mij dat een volwassen hond sneller niet met katten om kan gaan dan een jonge pup die er mee kan leren om gaan omdat het nog een jong beestje is die nog weinig van de wereld heeft gezien.
Ik wil inderdaad een maatje die op mij gericht is. En kort houden vind ik opzich niet eens zo'n punt , om me heen kijken en opletten ook niet (doe ik elke dag op straat). Maar ik snap jullie wel , maar ik wil wel een beetje een hond hebben en niet een of andere hond met een hele platte neus of heel erg lange haren of een raar gevormde staart. Ik hou het liever beetje natuurlijk. Kruisingen maken mij opzich ook niet uit , als het maar een lieve hond is en geschikt voor mij is. dan maakt volwassen ook niet uit zoals jullie zeggen , misschien ook wel beter voor me. Maar dan zit ik alleen nog beetje met het punt met mijn katten , het lijkt mij dat een volwassen hond sneller niet met katten om kan gaan dan een jonge pup die er mee kan leren om gaan omdat het nog een jong beestje is die nog weinig van de wereld heeft gezien.

- mijke
- Zeer actief
Er zijn zat leuke volwassen herplaatsers waarvan gewoon bekend is dat ze goed met katten kunnen hoor 
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
Ik denk dat je het hele Stafford gebeuren maar beter kunt laten varen. Er zijn genoeg leuke sociale herplaatsers die met katten kunnen, zonder lange haren of platsnuit.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Je kunt altijd een kijkje nemen bij de asiels (via http://www.dierenasiels.com) of daar misschien een stafford of kruising stafford zit die volwassen is en niet hondagressief, plus goed met katten kan. Als je echt voor de stafford wilt gaan, neem dan een volwassen herplaatser waarvan het karakter bekend is. Je kunt een pup echt niet in elke gewenste vorm kneden hoor, die heeft ook zo z'n eigen karakter en rastypische eigenschappen (bij staffords nou eenmaal vaak hondagressie en dat komt er vaak pas na 1,5 of 2 jaar uit) en bovendien kun je zelf ook nog veel verprutsen. Wie weet zie je ook wel een andere leuke hond op de site, er zijn heel veel leuke kortharige honden die geen platte snuit of rare staart hebbenTheraposa schreef:Hoe zit dat dan met kruisigen waar ook stafford in zit? die hebben deze eigenschappen ook of? En dan heb ik het over een volwassen hond.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Mijn eerste hond was een kruising Duitse Dog x Duitse Herder,...reu, zwart en in zijn glorietijd 56 kilo, schoon aan de haak, machtig beest,..........
Een paar maanden later kwam de eerste bullterrier,.....teef.
Daarna alleen nog bullterriers, teven,....
Een paar maanden later kwam de eerste bullterrier,.....teef.
Daarna alleen nog bullterriers, teven,....
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- mijke
- Zeer actief
Oh: en juist als je gaat voor kruisingen en onherleidbare bastaardjes is de kans dat je met iets dat er 'gewoon' als een hond uit ziet een stuk groter! Want bij rassen worden bepaalde 'afwijkende' eigenschappen juist heel erg benadrukt. Bij vullisbakkies ga je meer naar het gemiddelde hondenuiterlijk.
Voorbeeld rashond:

Voorbeeld bastaard:

Voorbeeld rashond:

Voorbeeld bastaard:

Voorbeeld rashond:

Voorbeeld bastaard:

(mijn mooie oortje
)
Voorbeeld rashond:

Voorbeeld bastaard:

Voorbeeld rashond:

Voorbeeld bastaard:

Voorbeeld rashond:

Voorbeeld bastaard:
(mijn mooie oortje
- dagmar88
- Zeer actief
Ga er maar van uit. Mijn stafford kruising is nog een heel pak moeilijker van karakter dan de gemiddelde volle stafford die ik ken.Theraposa schreef:Oke , geld dus ook voor de kruising stafford neem ik aan?
Erg fel, véél beweging en uitdaging nodig nodig dus aan wandelen heeft ze 3 x niks, met andere honden los is onmogelijk en de gemiddelde hond levert haar enorm veel stress op al kan ze zich na eindeloze training wel aardig netjes gedragen aan de lijn...
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke weet ik meer , ik schaf eerst geen hond aan. Heb besloten te doen in mijn volgende huisje. dit gaat een keer plat ik weet alleen nog niet wanneer , vanzelf duurt het nog een paar jaar. Ik wil wel goed voorbereid zijn en niet zomaar iets aanschaffen. Wanneer ik meer weet horen jullie het zeker! En misschien ga ik wel voor een volwassen hond en misschien wel een kruising zoals jullie aanraden. Als het maar een geschikt maatje is en wel een beetje hond is
.

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
lijkt me een strak plan!..Ga ook eens kijken op shows en hondenclubs,kijk naar de trainingen dan leer je ook al veel 
Ik ben er ook gewoon ingedonderd 13 jaar geleden...mijn opa had altijd terriers maar mijn eerste hond werd een amerikaase bulldog pup van 7 weken Shaggy heette hij (met langere neus haha) Ook absoluut geen beginnershond ,maar ik had het geluk dat ik bij een leuke en vooral goede hondenschool terecht ben gekomen(van puppycursus tot vergevorderde) en daar al het nodige geleerd heb waardoor ik 9 jaar lang een heerlijke hond aan Shaggy heb gehad.
Toen Shaggy 3 jaar was heb ik Nina erbij gehaalt(zie onderschrift) die was toen nog net geen jaar toen we haar kregen...ook een hond met een flink verleden..maar OW zo'n leuk beest ze is nu bijna 10 jaar en echt een heerlijke hond. sinds anderhalf jaar hebben we een laekense herder erbij ook als pup van 7 weken gekregen en ook dat is een heerlijke hond...maar ook geen beginnershond...Ik ben zelf ondertussen kynologisch instructeur en geef al jaren les op de hondenschool ...dus ik weet wat opvoeden is..en ook Pfaff is een heerlijk beest
Alle drien mijn honden hebben dezelfde opvoeding gehad alleen Nina niet van puppy af aan..maar alle drie de honden zijn en waren anders en dan bedoel ik niet alleen wat ras betrefd.
Als je b.v. naar een asiel gaat en je ziet een hond wat je bevalt, ga er eerst eens mee wandelen ,vraag iemand mee die kijk heeft op honden, geef je op op een goede hondenschool en ga er helemaal voor.dan komt het vast allemaal goed
Ik ben er ook gewoon ingedonderd 13 jaar geleden...mijn opa had altijd terriers maar mijn eerste hond werd een amerikaase bulldog pup van 7 weken Shaggy heette hij (met langere neus haha) Ook absoluut geen beginnershond ,maar ik had het geluk dat ik bij een leuke en vooral goede hondenschool terecht ben gekomen(van puppycursus tot vergevorderde) en daar al het nodige geleerd heb waardoor ik 9 jaar lang een heerlijke hond aan Shaggy heb gehad.
Toen Shaggy 3 jaar was heb ik Nina erbij gehaalt(zie onderschrift) die was toen nog net geen jaar toen we haar kregen...ook een hond met een flink verleden..maar OW zo'n leuk beest ze is nu bijna 10 jaar en echt een heerlijke hond. sinds anderhalf jaar hebben we een laekense herder erbij ook als pup van 7 weken gekregen en ook dat is een heerlijke hond...maar ook geen beginnershond...Ik ben zelf ondertussen kynologisch instructeur en geef al jaren les op de hondenschool ...dus ik weet wat opvoeden is..en ook Pfaff is een heerlijk beest
Alle drien mijn honden hebben dezelfde opvoeding gehad alleen Nina niet van puppy af aan..maar alle drie de honden zijn en waren anders en dan bedoel ik niet alleen wat ras betrefd.
Als je b.v. naar een asiel gaat en je ziet een hond wat je bevalt, ga er eerst eens mee wandelen ,vraag iemand mee die kijk heeft op honden, geef je op op een goede hondenschool en ga er helemaal voor.dan komt het vast allemaal goed

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het is tegenwoordig wek erg hip om een kruising te hebben heb ik het idee.
Ik zou juist zeggen lees je in, stel voor jezel op wat je belangrijk vind aan een hond, en misschien leer je dat wel via een herplaatser. Hier altijd retrievers thuis gehad, maar zelf gekozen voor een mini-herder, een corgi. Reden is omdat ik het jacht gedrag niet zo waardeer, waar ik door ervaring achter ben gekomen. Heb nu een raszuivere hond, waar ik echt een maatje aan heb, en die qua karakter wel is wat ik waardeer.
Ik zou juist zeggen lees je in, stel voor jezel op wat je belangrijk vind aan een hond, en misschien leer je dat wel via een herplaatser. Hier altijd retrievers thuis gehad, maar zelf gekozen voor een mini-herder, een corgi. Reden is omdat ik het jacht gedrag niet zo waardeer, waar ik door ervaring achter ben gekomen. Heb nu een raszuivere hond, waar ik echt een maatje aan heb, en die qua karakter wel is wat ik waardeer.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil gewoon een hond als maatje en wil ook dat hij goed afgericht is. Ik wil geen hond die mensen bespringt , maar dit ligt hem aan de opvoeding neem ik aan. Ik vind dat een hond netjes opgevoed moet zijn. Als het zo ver is ga ik zeker kijken bij asiels. Mocht er een kruising tussen zitten wat mij leuk lijkt dan horen jullie dit ook , of dit een verstandige kruising is. En uiteraard vraag ik bij het asiel of het een geschikte hond voor mij is.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik had je in het andere topic ook een volwassen SBT reu laten zien die met katten kan en andere honden. Zoiets is best een optie maar dan moet je er ook wel moeite voor willen doen.Theraposa schreef:Ik wil gewoon een hond als maatje en wil ook dat hij goed afgericht is. Ik wil geen hond die mensen bespringt , maar dit ligt hem aan de opvoeding neem ik aan. Ik vind dat een hond netjes opgevoed moet zijn. Als het zo ver is ga ik zeker kijken bij asiels. Mocht er een kruising tussen zitten wat mij leuk lijkt dan horen jullie dit ook , of dit een verstandige kruising is. En uiteraard vraag ik bij het asiel of het een geschikte hond voor mij is.
-
Sita
- Zeer actief
Het allerbelangrijkste is dat je een lijstje maakt met dingen die je waardeert in een hond. En met dat lijstje kan je op zoek gaan naar een hond die daar bij past. En herplaatser of pup, daar zijn verschillende voor- en nadelen van. Ik heb beide en voor mij nooit meer een herplaatser. Maar dat is puur persoonlijk. Ik vind het heerlijk om met een pup aan de slag te gaan.
Laat je bij een herplaatser goed voorlichten over zijn gedrag en kijk ook vooral hoe de hond zich buiten de vertrouwde omgeving zich gedraagt. Dit hebben wij niet gedaan en op bekend terrein was het echt een leuke hond, eenmaal van het erf af, was het een totaal andere hond. Met heel veel geduld is dit wel goed gekomen. Als ik dit echter van te voren had geweten, was ik er niet aan begonnen.
Laat je bij een herplaatser goed voorlichten over zijn gedrag en kijk ook vooral hoe de hond zich buiten de vertrouwde omgeving zich gedraagt. Dit hebben wij niet gedaan en op bekend terrein was het echt een leuke hond, eenmaal van het erf af, was het een totaal andere hond. Met heel veel geduld is dit wel goed gekomen. Als ik dit echter van te voren had geweten, was ik er niet aan begonnen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Jinx bedoel je? Ik vind het wel een heel mooi ras , als ik dit ras wel zou willen dan kan ik beter wel voor een herplaatser gaan dus? Een oudere hond? Want dat maakt me opzich niet veel uit. Als jullie zeggen dat een ouder dier beter is om mee te beginnen dan moet ik dat gewoon doen. Beter voor mij en beter voor de hond. Ik zal tegen de tijd dat ik meer weet over een datum eens rond gaan kijken op websites. En kijken wat er beschikbaar is.
Hoe zit dat trouwens , kun je met een stafford of een kruising stafford ook aan de lijn mee te fietsen? Of kan dit niet?
Hoe zit dat trouwens , kun je met een stafford of een kruising stafford ook aan de lijn mee te fietsen? Of kan dit niet?

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Nadeel van een herplaatser vind ik dat je ze vaak een boel
Moet afleren, aanleren vind ik persoonlijk makkelijker. Onderschat dat niet.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
http://www.herplaatsingstaffords.nl/staffbull.htmlTheraposa schreef:Jinx bedoel je? Ik vind het wel een heel mooi ras , als ik dit ras wel zou willen dan kan ik beter wel voor een herplaatser gaan dus? Een oudere hond? Want dat maakt me opzich niet veel uit. Als jullie zeggen dat een ouder dier beter is om mee te beginnen dan moet ik dat gewoon doen. Beter voor mij en beter voor de hond. Ik zal tegen de tijd dat ik meer weet over een datum eens rond gaan kijken op websites. En kijken wat er beschikbaar is.
Met elke fysiek gezonde hond kun je fietsen.
- dagmar88
- Zeer actief
Apple schreef:Nadeel van een herplaatser vind ik dat je ze vaak een boel
Wanneer je net de voor van de achterkant kunt onderscheiden en het daar ook wel bij op houdt lijkt het mij verstandig om te gaan voor een hond die in ieder geval de basis al beheerst.
Theraposa schreef: Hoe zit dat trouwens , kun je met een stafford of een kruising stafford ook aan de lijn mee te fietsen? Of kan dit niet?
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Goeie site om even te bewaren , bedankt ik sla hem even op
. Ik weet alleen niet of ik het aan durf om een hond alleen te laten met mijn katten , ik wil niet thuis komen en dat mij katten ergens in een hoekje dood liggen... Maar dat heb ik een beetje met alle hondenrassen. Of valt dit echt wel mee met de honden die samen met katten kunnen?

-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat betreft je katten en de hond: Ik zou ze niet meteen de eerste dagen al bij elkaar laten, maar als de hond
in kwestie al katten gewend is en alles gaat goed zou ik dat gewoon doen.
Hier zijn de katten en de hond ook altijd samen, en ze leven allemaal nog
in kwestie al katten gewend is en alles gaat goed zou ik dat gewoon doen.
Hier zijn de katten en de hond ook altijd samen, en ze leven allemaal nog
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke en ik vroeg mij nog iets af over de katten. Mijn katten hebben hier constant voer , hoe doen jullie dat dat jullie honden niet het kattenvoer op eten?

-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb de meeste voerbakken boven staan, daar komt Krissie niet. En die beneden staat boven op de
tafel, zodat ze er ook niet bij kan.
Als jouw hond wel boven mag zou ik de voerbakken daar ook hoog zetten.
tafel, zodat ze er ook niet bij kan.
Als jouw hond wel boven mag zou ik de voerbakken daar ook hoog zetten.