Doom&Sky schreef:Hoe jou dalmaten zijn naar andere honden
Ik heb sky ingeschreven voor de clubmatch 1 sept, gaan jullie ook heen?
Oh zo.
Linga snauwt tegen bepaalde honden. Eigenlijk zijn dat altijd dezelfde type honden, tegen wie ze dat doet. Die zijn wat kruiperig
en opdringerig en die combinatie. Daar houdt ze niet van. Best wel eens vervelend want dit zijn dus altijd heel vriendelijke lieve honden en uitgerekend tegen die honden doet zij niet aardig.... Ik laat haar overigens strak aan de voet volgen, zodat de kans dat zij uitvalt gereduceerd is naar bijna nul, maar als honden zich onder haar neus op hun rug storten, dan is het flink snauwen geblazen. Ze bijt nooit, ze heeft nog nooit een andere hond echt pijn gedaan, maar andere honden schrikken zich in de regel het lazerus. Ze luistert overigens heel goed, dus nou ja, dit vormt eigenlijk nooit een probleem. Ze zoekt zelf zelden contact met vreemde honden. Overigens is ze wel weer heel makkelijk in vreemde honden die bij ons over de vloer komen. Dat vindt ze altijd best.
Biscuit kan soms wat onzeker reageren op bepaalde honden (honden als Husky's of Herders of Chow Chow of Malamutes). Ze blaft daar dan wat tegen, rent gauw terug naar mij en komt gauw bij 'mama' lopen. Verder vindt ze de meeste honden gewoon leuk. Ze heeft nog nooit met een andere hond gevochten of er nog maar tegen gesnauwd. Nooit. Ze is een zachtaardig tiep.
Pinkel vindt alle honden leuk en reageert altijd lief, nooit opdringerig, ze is altijd zeer voorzichtig, zeer zachtaardig en er is geen hond die haar niet lief vindt.
Brutus, onze overleden reu, was tegen reuen van zijn eigen kaliber ronduit niet leuk. Hij viel daar tegen uit en heeft zelfs wel eens een paar keer gevochten in zijn leven. Kleine honden (reu of teef) of teefjes : daar was ie dol op.
Kortom, ze zijn allemaal anders.