Waarom maak je er een punt van dan.??Nanna schreef:Ik heb geen zin in puntjes, dus.peter1 schreef:hallo
mijn hond een mechelse/hollandse herder van bijna 3 jaar is gistermorgen zonder pardon inbeslag genomen door een bijt incident
je weet niet waar hij is naar toe gebracht en hoe het met hem gaat helemaal niks
gistermorgen 8-9-2012 rond de klok van 1100 uur ging mijn vrouw de hond uitlaten bij terugkomst waren er een aantal kinderen aan het spelen mijn vrouw kwam de hoek om de kinden zagen de hond en begonnen te gillen en te rennen waarna de hond zich los rukte waarbij mijn vrouw ook nog eens is gevallen en heeft 1 van de kinderen gebeten in de enkel en kuit ze heeft de hond los kunnen trekken maar het leed was al geschiet helaas volgens omstanders die alleen maar stonden te kijken was het best heftig er is politie en ambulance bij geweest en de hond is dan ook zonder pardon mee genomen we zijn nog een aantal keren bij het meisje geweest om te kijken hoe het met haar gaat en mag wel zeggen dat de verwondingen mee vallen maar dat neemt niet weg dat dit NIET HAD MOGEN GEBEUREN waar de hond nu is wil men niet zeggen we zijn bij de politie geweest om een verklaring af te geven want er is aangifte gedaan daar hebben we het ook gevraagd waar de hond nu is de politie agent zij dat hij in goede handen is ( wat ik overigens niet geloof ) het is nu afwachten wat er gaat gebeuren dat ligt aan het O.M en als de hond door de test heen komt heb ook gevraagt om daar niet te lang mee te wachten anders vervreemd de hond van zijn baas en krijg je weer een heel ander karakter van de hond
dit is de 1e keer dat hij uberhaupt iemand heeft gebeten hij is streng maar rechtvaardig opgevoed en we hebben er ook cursu;s mee gedaan en met goed gevolg afgelegd we snappen er zelf helemaal niks van de hond is erg sociaal naar ander kinderen en mensen
dat heeft de politie agent ook wel gemerkt toe ze hier binnen was er zit echt geen kwaad is dit beesje
we weten ook niet hoe we hier mee verder moeten een advocaat inschakelen kost het nodige en ben bang dat we dat niet kunnen betalen opgeven doe ik niet maar op een gegeven moment kan je niks meer
hoop dat er hier hondenbezitters zijn die ons toch wat advies kunnen geven en hopen dat de hond weer bij ons terug komt
heb overiguns wel aangegeven dat ik alles in het werk zal stellen mocht de hond terug keren dat dit NOOIT weer zal gebeuren
het zei weer op cursus muilkorf noem maar op en dit is ook mee geneomen in de verklaring
als er sugesties zij laat het maar weten misschien kunnen we er wat mee en alle hulp is meer dan welkom
m v g peter
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen
Wat je zegt ben je zelfffff 

- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat een vervelende situatie brrr daar moet je toch ook niet aan denken....maar als ik mijn kids { die ik niet heb maar alla}
buiten zou laten spelen moest ik er ook niet aan denken dat dit met hem of haar kon gebeuren....Hoe kan het dat hij zo ineens bijt?
En dan niet zomaar bijten maar ook nog vasthouden...ik ben bang dat je dit niet met een cursus oplost maar muilkorven en dan gelijk
wel altijd en als je vrouw hem niet kan houden,zorg dan dat zij hem niet uitlaat.
Heb verder geen tips voor je wat betreft het terugkrijgen van je hond,maar ik zou er toch wel heel erg hard voor zorgen
dat dit niet weer kan gebeuren.
buiten zou laten spelen moest ik er ook niet aan denken dat dit met hem of haar kon gebeuren....Hoe kan het dat hij zo ineens bijt?
En dan niet zomaar bijten maar ook nog vasthouden...ik ben bang dat je dit niet met een cursus oplost maar muilkorven en dan gelijk
wel altijd en als je vrouw hem niet kan houden,zorg dan dat zij hem niet uitlaat.
Heb verder geen tips voor je wat betreft het terugkrijgen van je hond,maar ik zou er toch wel heel erg hard voor zorgen
dat dit niet weer kan gebeuren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je kunt op je kop gaan staan en er 20 advocaatjes op nemen en desnoods met slagroom ,maar die hond krijg je niet terug voordat hij getest is.
En bij niet slagen kan je hem misschien reug krijgen met flinke voorwaarden en anders gaat de spuit erin.
Waar die hond verblijft kom je ook niet te weten ,dus gewoon afwachten en uitzitten wat de uitkomst is.
En bij niet slagen kan je hem misschien reug krijgen met flinke voorwaarden en anders gaat de spuit erin.
Waar die hond verblijft kom je ook niet te weten ,dus gewoon afwachten en uitzitten wat de uitkomst is.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ja vraag ik me ook af, zeg dan niks zou ik denken maar ja misschien wel iets te simpel gezien.
Peter, ik snap dat je niet op sommige reacties zit te wachten.
Dit hondenforum is nou eenmaal niet van de koetschiekoetschie knuffeliepuffelie en soms krijg je dan reacties die je niet altijd leuk vindt.
Dat is het nadeel van internet, je leest alleen wat er staat en de bedoeling erachter niet.
En ja soms krijg je negatieve reacties van mensen die niet goed lezen wat er staat en toch klaar staan met hun oordeel maar over het algemeen gesproken zijn het allemaal mensen die hun hond een goed hart toedragen en ja soms ook wat hard in hun oordeel. (niet altijd hoor)
Wat als ik in deze situatie zou zijn?
Ik weet het niet, het is best moeilijk om te oordelen als je er niet bij bent geweest, jullie houden van je hond en dat is ook goed .
Het hangt van de situatie af, als de hond écht gericht was op bijten zonder aanleiding dan zou ik ook denk ik de roze spuit aanvragen maar vaak ligt het niet zo zwartwit net zoals bij Macho en Hayley.
Probeer gewoon rustig te blijven en door die ene topic door te lezen kun je al een heleboel tips er uit zeven.
Tja en probeer gewoon wat uit de reacties te leren
ook al is het niet altijd wat je wilt horen
Zucht ik typ weer te langzaam, die eerste reactie ging over het punt maken hihi toch maar quoten in het vervolg
Peter, ik snap dat je niet op sommige reacties zit te wachten.
Dit hondenforum is nou eenmaal niet van de koetschiekoetschie knuffeliepuffelie en soms krijg je dan reacties die je niet altijd leuk vindt.
Dat is het nadeel van internet, je leest alleen wat er staat en de bedoeling erachter niet.
En ja soms krijg je negatieve reacties van mensen die niet goed lezen wat er staat en toch klaar staan met hun oordeel maar over het algemeen gesproken zijn het allemaal mensen die hun hond een goed hart toedragen en ja soms ook wat hard in hun oordeel. (niet altijd hoor)
Wat als ik in deze situatie zou zijn?
Ik weet het niet, het is best moeilijk om te oordelen als je er niet bij bent geweest, jullie houden van je hond en dat is ook goed .
Het hangt van de situatie af, als de hond écht gericht was op bijten zonder aanleiding dan zou ik ook denk ik de roze spuit aanvragen maar vaak ligt het niet zo zwartwit net zoals bij Macho en Hayley.
Probeer gewoon rustig te blijven en door die ene topic door te lezen kun je al een heleboel tips er uit zeven.
Tja en probeer gewoon wat uit de reacties te leren

Zucht ik typ weer te langzaam, die eerste reactie ging over het punt maken hihi toch maar quoten in het vervolg

Laatst gewijzigd door Ptje op 09 aug 2012 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je, ik heb wat moeite met dit verhaal.
Het is allemaal heel vervelend wat er gebeurd is, gelukkig is het betreffende kind er relatief goed afgekomen.
Waar ik dan moeite mee heb, is het totale gebrek aan zelfreflectie van de TS. Er zit geen kwaad in het beestje, hij is streng en rechtvaardig opgevoed, maar hij krijgt wel de kans om zich los te rukken en een kind te grijpen. Iets zegt me, dat het dan toch niet helemaal een ongevaarlijk dier is.....
Het is allemaal heel vervelend wat er gebeurd is, gelukkig is het betreffende kind er relatief goed afgekomen.
Waar ik dan moeite mee heb, is het totale gebrek aan zelfreflectie van de TS. Er zit geen kwaad in het beestje, hij is streng en rechtvaardig opgevoed, maar hij krijgt wel de kans om zich los te rukken en een kind te grijpen. Iets zegt me, dat het dan toch niet helemaal een ongevaarlijk dier is.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
Dit dusfes/lou schreef:Weet je, ik heb wat moeite met dit verhaal.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Heel erg vervelend, maargoed, ongelukken gebeuren. Ik denk dat je aan deze site wel een hoop hebt: http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/ Ik zou vanaf nu je hond wat beter in de gaten houden met vreemden, en het gebeten meisje maar een mooie knuffel (http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2902396 ... -18-cm.jpg?) en een zak snoep brengen. Succes!
-
- Zeer actief
Soms zijn dingen onrechtvaardig: als ik een fietser aanrijdt die alle regels negeert, ben ik toch de lul. Dit geval is nog erger: hond bijt mens -> is in principe niet acceptabel, en (in principe) altijd verwijtbaar naar de eigenaar/baas. Gelukkig is het nog niet zo cru dat de hond meteen een spuit krijgt: er wordt onderzoek gedaan. En als uit dit onderzoek blijkt dat er in het vervolg geen risico is dat de hond dit nogmaals zal doen (en ik ben bang dat dat niet zo is), dan krijg je misschien je hond terug. Maar goede voornemens als van "we zullen alles doen om dit in de toekomst te voorkomen' zijn niet voldoende. De regel is wat dat betreft eenvoudig: we kunnen het niet hebben dat een hond mensen bijt, er is geen excuus daarvoor (behoudens bijzondere situaties). Ik zeg niet dat TS schuldig/niet schuldig is, maar het basisprincipe 'hond mag geen mensen bijten' gaat voor.
Ik vind het overigens wel heel vervelend voor TS dat deze situatie er is, dat wil toch niemand die van zijn hond houd?
Ik vind het overigens wel heel vervelend voor TS dat deze situatie er is, dat wil toch niemand die van zijn hond houd?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ongeluk? Als het mijn kind was deed ik aangifte en tevens alles om die hond permanent van de straat te krijgen. Mij paaide je echt niet met een knuffel en een zakkie snoep...Roo schreef:Heel erg vervelend, maargoed, ongelukken gebeuren. Ik denk dat je aan deze site wel een hoop hebt: http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/ Ik zou vanaf nu je hond wat beter in de gaten houden met vreemden, en het gebeten meisje maar een mooie knuffel (http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2902396 ... -18-cm.jpg?) en een zak snoep brengen. Succes!
- dagmar88
- Zeer actief
Roo schreef:Heel erg vervelend, maargoed, ongelukken gebeuren. Ik denk dat je aan deze site wel een hoop hebt: http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/ Ik zou vanaf nu je hond wat beter in de gaten houden met vreemden, en het gebeten meisje maar een mooie knuffel (http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2902396 ... -18-cm.jpg?) en een zak snoep brengen. Succes!

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En als het mijn kind was dan ik het geleerd om niet zo dom te gaan gillen en rennen als er een hond aan komt.fes/lou schreef:Ongeluk? Als het mijn kind was deed ik aangifte en tevens alles om die hond permanent van de straat te krijgen. Mij paaide je echt niet met een knuffel en een zakkie snoep...Roo schreef:Heel erg vervelend, maargoed, ongelukken gebeuren. Ik denk dat je aan deze site wel een hoop hebt: http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/ Ik zou vanaf nu je hond wat beter in de gaten houden met vreemden, en het gebeten meisje maar een mooie knuffel (http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2902396 ... -18-cm.jpg?) en een zak snoep brengen. Succes!

Maar goed. Honden zijn geen robotjes en kinderen zijn geen robotjes. Kind is gebeten, gelukkig niet ernstig. Als de baas maatregelen neemt wanneer de hond uitgelaten wordt (bijv een muilkorf) dan is er wat mij betreft niets meer aan de hand.
-
- Zeer actief
Sorry, dit vind ik wat te simpel gedacht.EstherK schreef:En als het mijn kind was dan ik het geleerd om niet zo dom te gaan gillen en rennen als er een hond aan komt.fes/lou schreef:Ongeluk? Als het mijn kind was deed ik aangifte en tevens alles om die hond permanent van de straat te krijgen. Mij paaide je echt niet met een knuffel en een zakkie snoep...Roo schreef:Heel erg vervelend, maargoed, ongelukken gebeuren. Ik denk dat je aan deze site wel een hoop hebt: http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/ Ik zou vanaf nu je hond wat beter in de gaten houden met vreemden, en het gebeten meisje maar een mooie knuffel (http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2902396 ... -18-cm.jpg?) en een zak snoep brengen. Succes!![]()
Maar goed. Honden zijn geen robotjes en kinderen zijn geen robotjes. Kind is gebeten, gelukkig niet ernstig. Als de baas maatregelen neemt wanneer de hond uitgelaten wordt (bijv een muilkorf) dan is er wat mij betreft niets meer aan de hand.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie weet staat die hond wel vervelend bekend in de buurt. Waarom is er anders een agent thuis geweest?
Daarbij kun je de schuld niet afschuiven op kinderen, die zijn nl overal en je hond moet daar maar gewoon mee kunnen omgaan. Zo zit de maatschappij in elkaar nl.
Daarbij kun je de schuld niet afschuiven op kinderen, die zijn nl overal en je hond moet daar maar gewoon mee kunnen omgaan. Zo zit de maatschappij in elkaar nl.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Dat is prima dat jij je kind dat hebt geleerd, maar de hond heeft zich losgerukt van zijn bazin. En heeft schijnbaar de kinderen opgezocht.EstherK schreef:En als het mijn kind was dan ik het geleerd om niet zo dom te gaan gillen en rennen als er een hond aan komt.fes/lou schreef:Ongeluk? Als het mijn kind was deed ik aangifte en tevens alles om die hond permanent van de straat te krijgen. Mij paaide je echt niet met een knuffel en een zakkie snoep...Roo schreef:Heel erg vervelend, maargoed, ongelukken gebeuren. Ik denk dat je aan deze site wel een hoop hebt: http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/ Ik zou vanaf nu je hond wat beter in de gaten houden met vreemden, en het gebeten meisje maar een mooie knuffel (http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2902396 ... -18-cm.jpg?) en een zak snoep brengen. Succes!![]()
Groetjes Willy, Djock en Puck

- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik schuif de schuld niet af op kinderen. Het is een feit dat honden om moeten kunnen gaan met kinderen (al dan niet met hulpmiddelen). Echter, kinderen mogen ook best wat instructie krijgen over hoe ze om moeten gaan met een hond.fes/lou schreef:Wie weet staat die hond wel vervelend bekend in de buurt. Waarom is er anders een agent thuis geweest?
Als mijn hond zich lostrekt tijdens het uitlaten om een kind te bijten op een dermate manier dat de hond losgetrokken moet worden, dan heb ik niet de politie nodig maar een D.A.
Het fuckt mij dan geen moer of het een kind is die schreeuwt/gilt of een bejaarde welke in 'n toeterende scootmobiel langskomt.
Ik stop dan elke discussie en handel, jammer voor de hond, maar die verliest in deze. Nogmaals, heel duidelijk, deze hond heeft gebeten tijdens een normaal dagelijkse gebeuren. Ik hoop dat men deze hond heel goed test alvorens die naar de eigenaar terug mag.
Het fuckt mij dan geen moer of het een kind is die schreeuwt/gilt of een bejaarde welke in 'n toeterende scootmobiel langskomt.
Ik stop dan elke discussie en handel, jammer voor de hond, maar die verliest in deze. Nogmaals, heel duidelijk, deze hond heeft gebeten tijdens een normaal dagelijkse gebeuren. Ik hoop dat men deze hond heel goed test alvorens die naar de eigenaar terug mag.
- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
het kan toch een soort jacht drift zijn?
gillende en rennende kinderen veroorzaken opwinding en de hond ziet het als soort prooi?
misschien is dit de 1e x dat zo'n situatie zich voordoet en daarom heb je dit nooit opgemerkt (tenzij hij al eens eerder is uitgevallen... of op schep gestaan als kids aan het rennen, gillen of spelen waren)
Want sommige bazen herkennen die allerte houding vd hond niet.
Ik ben vroeger als kind 3 x gebeten door een hond.
en gekgenoeg... 2 x door een herder.. 1 x door een X herder.
misschien bijten herders gewoon sneller als sommige andere rassen?
(1 x gebeten omdat ik op mijn fietje langs de hond fietste... die snapte meteen 4 diepe gaten in mijn bil)
als je hem terug krijgt houd er rekening mee dat de kans groot is dat hij in herhaling valt.... zeker nu hij al een x gebeten (en gejaagd) heeft.
zou hem dan gemuilkorft uitlaten.... of 100 % zeker weten dat hij jullie niet om kan trekken.
of herplaatsen ergens waar 'hij geen spelende kids... of bv hardlopers tegen zal komen.
(en sorry voor de gene die het er niet mee eens zijn..... heeeeeeel veel honden raken opgewonden van gillende en rennende kids... en ik denk dat vele ook deze omver zouden springen of even snappen)
hoe het nu verder moet?
ik hoop dat hij door de test heen komt anders zie ik het somber in.
heel veel sterkte!!!!
Ik hoop dat je hem terug krijgt.
gillende en rennende kinderen veroorzaken opwinding en de hond ziet het als soort prooi?
misschien is dit de 1e x dat zo'n situatie zich voordoet en daarom heb je dit nooit opgemerkt (tenzij hij al eens eerder is uitgevallen... of op schep gestaan als kids aan het rennen, gillen of spelen waren)
Want sommige bazen herkennen die allerte houding vd hond niet.
Ik ben vroeger als kind 3 x gebeten door een hond.
en gekgenoeg... 2 x door een herder.. 1 x door een X herder.
misschien bijten herders gewoon sneller als sommige andere rassen?
(1 x gebeten omdat ik op mijn fietje langs de hond fietste... die snapte meteen 4 diepe gaten in mijn bil)
als je hem terug krijgt houd er rekening mee dat de kans groot is dat hij in herhaling valt.... zeker nu hij al een x gebeten (en gejaagd) heeft.
zou hem dan gemuilkorft uitlaten.... of 100 % zeker weten dat hij jullie niet om kan trekken.
of herplaatsen ergens waar 'hij geen spelende kids... of bv hardlopers tegen zal komen.
(en sorry voor de gene die het er niet mee eens zijn..... heeeeeeel veel honden raken opgewonden van gillende en rennende kids... en ik denk dat vele ook deze omver zouden springen of even snappen)
hoe het nu verder moet?
ik hoop dat hij door de test heen komt anders zie ik het somber in.
heel veel sterkte!!!!
Ik hoop dat je hem terug krijgt.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij reageert niet op spelende en roepende kinderen.Nanna schreef:Je draait de zaak om.EstherK schreef: En als het mijn kind was dan ik het geleerd om niet zo dom te gaan gillen en rennen als er een hond aan komt.![]()
Als je een hond hebt die reageert op spelende en roepende kinderen door ze te grijpen moet je je verantwoordelijkheid nemen.
De kinderen zijn uiteraard niet verantwoordelijk. Het gedrag wat ze vertonen is wel dom.de kinden zagen de hond en begonnen te gillen en te rennen
-
- Zeer actief
EstherK schreef:Hij reageert niet op spelende en roepende kinderen.Nanna schreef:Je draait de zaak om.EstherK schreef: En als het mijn kind was dan ik het geleerd om niet zo dom te gaan gillen en rennen als er een hond aan komt.![]()
Als je een hond hebt die reageert op spelende en roepende kinderen door ze te grijpen moet je je verantwoordelijkheid nemen.
De kinderen zijn uiteraard niet verantwoordelijk. Het gedrag wat ze vertonen is wel dom.de kinden zagen de hond en begonnen te gillen en te rennen
Ja je hebt de kinderen ook niet gelijk getraind hoor.
De herder daarentegen is al drie jaar. Dus moet (eigenlijk) wel al goed luisteren denk je ook niet.
Mevr. kan hem blijkbaar niet houden, dus waar praten we over.

-
- Zeer actief
Ik word een beetje verdrietig van al deze reakties; het is niet goed te praten dat een hond kinderen bijt, daar is gewoon geen excuus voor! En kan niet geaccepteerd worden.
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Contacteer:
Precies!fes/lou schreef:Ongeluk? Als het mijn kind was deed ik aangifte en tevens alles om die hond permanent van de straat te krijgen. Mij paaide je echt niet met een knuffel en een zakkie snoep...Roo schreef:Heel erg vervelend, maargoed, ongelukken gebeuren. Ik denk dat je aan deze site wel een hoop hebt: http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/ Ik zou vanaf nu je hond wat beter in de gaten houden met vreemden, en het gebeten meisje maar een mooie knuffel (http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2902396 ... -18-cm.jpg?) en een zak snoep brengen. Succes!
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
-
- Zeer actief
Dit dus.....TomCee schreef:Ik word een beetje verdrietig van al deze reakties; het is niet goed te praten dat een hond kinderen bijt, daar is gewoon geen excuus voor! En kan niet geaccepteerd worden.

Dit vind ik echt een heel vreemde redenatie!EstherK schreef:Hij reageert niet op spelende en roepende kinderen.Nanna schreef:Je draait de zaak om.EstherK schreef: En als het mijn kind was dan ik het geleerd om niet zo dom te gaan gillen en rennen als er een hond aan komt.![]()
Kinderen gillen en schreeuwen, maken onverwachte geluiden en bewegingen. Dan dien je je hond gewoon goed te socialiseren. Een kind kan en mag hier nooit de dupe van zijn. Je kan toch niet van een kind verwachten dat het 'aangepast' gaat spelen want de buurvrouw kan binnen drie uur haar hond gaan uitlaten?
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
In feite doodeng dat mensen rondlopen met honden die dit gedrag vertonen en ze dan niet kunnen houden.
Op elke wandeling is
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
De hond heeft zich losgerukt. Betekent toch niet automatisch dat ze de hond fysiek niet aankon of niet kon houden? Voor hetzelfde geld heeft hij z'n kop uit de halsband gewerkt? Er staat toch niet dat ze 'm niet kon houden of losliet??
Wat niet weg neemt dat ik 't zeer vreemd vind dat de hond in deze situatie beet en dat vind ik ook best zorgwekkend... Zou wel een muilkorf buiten inhouden voor mij... Als je 'm uberhaupt al terug krijgt... Wat ik overigens voor jullie wel hoop!
Wat niet weg neemt dat ik 't zeer vreemd vind dat de hond in deze situatie beet en dat vind ik ook best zorgwekkend... Zou wel een muilkorf buiten inhouden voor mij... Als je 'm uberhaupt al terug krijgt... Wat ik overigens voor jullie wel hoop!
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 09 aug 2012 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
TomCee schreef:Ik word een beetje verdrietig van al deze reakties; het is niet goed te praten dat een hond kinderen bijt, daar is gewoon geen excuus voor! En kan niet geaccepteerd worden.
Ik vind het overdreven om dat zo zwart-wit te stellen.
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Sommige van mijn honden trekken (trokken) zich soms ook los, niet om kinderen te molesteren maar om dat weg gegooide zakje friet leeg te eten wat ze al van verre hadden geroken, die hebben dan een tuig om bij uitlaten in onze buurt (vlakbij school dan weet je het wel wat er allemaal voor verleidelijks ligt) en daar komen ze niet uit. En ik heb dus expres geen hond die ik niet kan houden, bij een sterke hond hoort iemand die dit aan kan. Dat is jouw verantwoording als baas.
Laatst gewijzigd door Es op 09 aug 2012 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Op elke wandeling is
-
- Zeer actief
Ok, jij vindt het dus wel goed te pratenEstherK schreef:TomCee schreef:Ik word een beetje verdrietig van al deze reakties; het is niet goed te praten dat een hond kinderen bijt, daar is gewoon geen excuus voor! En kan niet geaccepteerd worden.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klopt.TomCee schreef:Ok, jij vindt het dus wel goed te pratenEstherK schreef:TomCee schreef:Ik word een beetje verdrietig van al deze reakties; het is niet goed te praten dat een hond kinderen bijt, daar is gewoon geen excuus voor! En kan niet geaccepteerd worden.
-
- Zeer actief
Ik zal wel de woede van het hele forum over me heen krijgen maar ik heb het idee dat mijn sheltie rennende kinderen als het teken ziet om te gaan spelen; en daarbij helemaal uit zijn dak te gaan. Hij gaat dan blaffen, in broekspijpen bijten en als "pech" hebt gaat hij er nog bij grommen ook vrees ik.
De hond is NOWAY agressief maar in bedoelde situatie kan het wel een beet/schram/kapotte broek en een schaafwond leiden. Tel erbij op dat de hond "gromt" ("spel-gromt") en ik hoef maar heel even pech te hebben en de hondengeleider staat hier ook op de stoep.
Is dit wenselijk gedrag? Nee.
Is de hond gevaarlijk? Ook nee.
Is het de bedoeling dat hij achter gillende/joelende kinderen aangaat? Ook Nee en dat moet ik dus voorkomen. Kan ik nu 100% garanderen dat het nooit zal gebeuren. Helaas... ook Nee.
De "pest" in dit soort situaties is dat we er niet bijwaren. Niemand, zelfs TS niet.
In feite weten we dus niet wat er precies is gebeurd. En daarom zouden we ons oordeel moeten "opschorten".
Een hond mag NIET bijten. Een hond die bijt hoeft (voor mij) beslist niet in 100% van de gevallen een roze spuit. Een hond die doldriest doorbijt wel maar er zo verschrikkelijk veel gradaties mogelijk en denkbaar.
Het is dus, hoe je het ook went of keer gewoon niet zwart/wit. Want we waren er niet bij en kunnen dus niet zeggen wat er zich nou precies heeft voorgedaan.
Zelfs als de echtegenote van TS hier persoonlijk haar verhaal komt doen en omstandig gaat uitleggen wat er gebeurd is, dan nog waren we er niet bij.
Zeg ik dat de hond niet moet worden ingeslapen? Nee.
Zeg ik dat de hond per definitie moet worden afgemaakt? Nee.
Natuurlijk moet (ervan uitgaande dat Fikkie terugkomt bij baasje) ervoor worden gewaakt dat dit NOOIT MEER kan gebeuren.
Is het okay dat de hond gebeten heeft? Nee, dat zei ik al, dat is niet okay. Maar om de hond (en TS erbij) in dit topic figuurlijk maar alvast af te maken gaat me op dit moment ook tever.
Suzanne
De hond is NOWAY agressief maar in bedoelde situatie kan het wel een beet/schram/kapotte broek en een schaafwond leiden. Tel erbij op dat de hond "gromt" ("spel-gromt") en ik hoef maar heel even pech te hebben en de hondengeleider staat hier ook op de stoep.
Is dit wenselijk gedrag? Nee.
Is de hond gevaarlijk? Ook nee.
Is het de bedoeling dat hij achter gillende/joelende kinderen aangaat? Ook Nee en dat moet ik dus voorkomen. Kan ik nu 100% garanderen dat het nooit zal gebeuren. Helaas... ook Nee.
De "pest" in dit soort situaties is dat we er niet bijwaren. Niemand, zelfs TS niet.
In feite weten we dus niet wat er precies is gebeurd. En daarom zouden we ons oordeel moeten "opschorten".
Een hond mag NIET bijten. Een hond die bijt hoeft (voor mij) beslist niet in 100% van de gevallen een roze spuit. Een hond die doldriest doorbijt wel maar er zo verschrikkelijk veel gradaties mogelijk en denkbaar.
Het is dus, hoe je het ook went of keer gewoon niet zwart/wit. Want we waren er niet bij en kunnen dus niet zeggen wat er zich nou precies heeft voorgedaan.
Zelfs als de echtegenote van TS hier persoonlijk haar verhaal komt doen en omstandig gaat uitleggen wat er gebeurd is, dan nog waren we er niet bij.
Zeg ik dat de hond niet moet worden ingeslapen? Nee.
Zeg ik dat de hond per definitie moet worden afgemaakt? Nee.
Natuurlijk moet (ervan uitgaande dat Fikkie terugkomt bij baasje) ervoor worden gewaakt dat dit NOOIT MEER kan gebeuren.
Is het okay dat de hond gebeten heeft? Nee, dat zei ik al, dat is niet okay. Maar om de hond (en TS erbij) in dit topic figuurlijk maar alvast af te maken gaat me op dit moment ook tever.
Suzanne