Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ten einde raad met pup 6,5 week en wil niet eten,

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Ten einde raad met pup 6,5 week en wil niet eten,

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

crutz schreef:
parouscha schreef:
AppleCrispLabradors schreef:
parouscha schreef: Meestal wel. Maar mijn oh zo fijne dierenarts zag het pas met 3 weken en het is vrij minimaal

Geen zuigreflex maar ze kwamen er met 3 weken pas achter, hoe heeft die die eerste 3 weken overleefd dan?
Sonde
& daarna dus ook met de sonde, dan zou ik het nu ook maar op de sonde houden tot na de operatie....maar eerlijk gezegd zouden die eerste 3 wk met sonde hier al niet gebeurd zijn.....
kon zn broertje wel zelf drinken?
Lijkt mij dat je met een sonde ook geen goede zuigreflex kan ontwikkelen en vandaar uit een gezonde eetlust kan ontwikkelen ,laats staan om te leren vreten zelfstandig.
Voor mij signalen genoeg als ik het zo hoor moeder geen melk en broer dood en nu deze met open gehemelte ,om het hondje een spuitje te laten geven .
En moeders niet meer mee fokken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

carine schreef:
crutz schreef:
carine schreef:zo te horen dus geen geweldig succes verhaal :ugh: ...niet leuk en zeker niet als je van de zijlijn staat te kijken op pups die onder je handen wegkwijnen...
eerlijk?...ik zou hem laten inslapen...hij heeft al een slechte associatie met eten, hij heeft een slechte start gehad (ondanks jouw goede zorgen en intenties) maar ik denk niet dat je het beestje een dienst bewijst door hem persé te willen redden...
hoe doet de rest van de pups het?
zie voorstel topic, ze waren maar met 2 & de andere is al dood,

zelf zou ik bang zijn wat er nog meer mis mee is.....
o dan heb ik mis gelezen...ik dacht dat er nog pups waren..mijn verontschudligingen maar soit, het doet geen afbreuk aan wat ik denk...
het is trouwens gekend bij chihuahua pups die gespleten verhemeltes, pups die niet bijkomen ed...
maar idd ik zou bang zijn dat er verder nog vanalles mis is/gaat zijn...
de moeder gaf blijkbaar ook onvoldoende melk :(:
of ik begrijp t verkeerd.... http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0#p5825890
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

neen neen, ik heb fout gelezen...2 pups waarvan 1tje reeds overleden is omdat hij achterbleef...(daags voor de voorstelling trouwens)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

crutz schreef:
carine schreef:
crutz schreef:
carine schreef:zo te horen dus geen geweldig succes verhaal :ugh: ...niet leuk en zeker niet als je van de zijlijn staat te kijken op pups die onder je handen wegkwijnen...
eerlijk?...ik zou hem laten inslapen...hij heeft al een slechte associatie met eten, hij heeft een slechte start gehad (ondanks jouw goede zorgen en intenties) maar ik denk niet dat je het beestje een dienst bewijst door hem persé te willen redden...

o dan heb ik mis gelezen...ik dacht dat er nog pups waren..mijn verontschudligingen maar soit, het doet geen afbreuk aan wat ik denk...
het is trouwens gekend bij chihuahua pups die gespleten verhemeltes, pups die niet bijkomen ed...
maar idd ik zou bang zijn dat er verder nog vanalles mis is/gaat zijn...
de moeder gaf blijkbaar ook onvoldoende melk :(:
of ik begrijp t verkeerd.... http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0#p5825890

Ik denk dat je het goed begrijpt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

denk dat ik ook zou kiezen voor inslapen. ben het met BP eens.
verder zou ik met de moeder ook niet meer fokken.
parouscha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door parouscha »

Ik zal het even wat duidelijker vertellen.

Teefje heeft de pups gekregen met een keizersnede. Melk productie kwam niet op gang, pups hadden daarbij ook geen goed zuigreflex. Allebei dus niet.

Na 3 dagen weer bij de dierenarts geweest en hierbij uitleg gekregen hoe ik ze met de sonde kon voeden.

Eerste 3 weken gingen goed, ze kwamen niet goed aan zoals het zou moeten. Naar de dierenarts geweest(Elke DA) en even goed gekeken naar de pups en uitleg gekregen hoe vaak ik moest voeden. Dierenarts wilde ze nog even bekijken. Bij de geboorte had de dierenarts geen open gehemelte geconstateerd, maar helaas met 3 weken nog een keer kijken wel. Het was wel heel minimaal zij ze en ze wilde het aanzien.

Toen de oogjes open gingen en ze wat begonnen te dartelen bleek dat het black & tan reutje een scheef voetje had.
Dus ik had daar al een hard hoofd in dat dat goed zou komen. Ben naar de dierenkliniek geweest en hij vertelde mij dat dat met de inenting nog een keer nader bekeken kon worden, omdat het voetje nog niet gespalkt kon worden.

Helaas is hij pas geleden overleden snachts, hij wou gewoon heel slecht eten en kwam slecht aan.

Dit pupje die ik nu nog heb, heeft zo zijn ups & down's.

Dit filmpje is van paar weekjes geleden:

Zo lijkt hij het goed te doen, hier at hij ook goed en is in een week tijd bijna 20 gram aangekomen en uiteindelijk gingen we nar de 40 gram erbij!

Nu sinds een paar dagen krijg ik er niets meer in aan voeding, hij vertikt het gewoon.

Het komt ook inderdaad het neusje uit(vocht), is met de melk ook zo.

Ik heb contact met een dierenarts uit Eersel, advies van iemand die ook een pup met open gehemelte had en waarbij alles 100% is hersteld en die heeft er zelf een nest bij waarbij geen 1 pup zat met open gehemelte.

Deze dierenarts wil dit pupje an mij wel opereren en ziet er ook goede hoop in dat het goed komt. Het gaat om een goed te opereren gehemelte.
parouscha
Vaste gebruiker

Renske schreef:
lets have fun schreef:Wat ik mij dan weer afvraag: worden pups met een gespleten gehemelte niet ingeslapen?
Je kunt het proberen.
Ik weet van een kooikerhondje dat de fokker het ook geprobeerd heeft, het hondje heeft het wel gered, maar eigenlijk heb ik daar ook van geleerd, dat het niet te doen is.

Geef je de pups ook al kvv? Wil puppy dit eten?
Ik heb smuldier gekocht de compleet zeg maar. Maar moet hij ook niks van hebben.

AppleCrispLabradors schreef:
crutz schreef:

Mijn idee..... Natuur is soms hard... En alles op alles zetten om zo een pupje te redden is niet altijd goed. Zeker na zo een slechte start. Hoe reageerd moeder op de pup, maakt ze hem wel schoon etc?

Ja ze verzorgt hem uitstekend, het is haar 1ste nestje. Ze speelt er ook mee en pupje heeft ook zijn momenten dat hij graag wil spelen.
AppleCrispLabradors schreef:Ga je dat pupje zelf houden?

Of ik hou hem zelf of mijn zwager wil hem dolgraag hebben.

Skittles schreef:denk dat ik ook zou kiezen voor inslapen. ben het met BP eens.
verder zou ik met de moeder ook niet meer fokken.

Moeder word ook zeker niet meer ingezet voor de fok.
Inslapen vind ik nog zo moeilijk, hij is nog zo levendig en heeft zo zijn goede momenten. Ik moet het echt nog even aanzien deze paar dagen. En als ik het zo erg achteruit vind gaan, dan moet ik toch maar de beslissing gaan maken. Ik heb er zoveel aan gedaan. Dag & nacht in de weer voor ze en tijdens werk naar huis om te voeden. En op en neer naar de dierenarts, hebt er dan zoveel aan gedaan en nu is hij 7 weken.

En om hem dan zo te laten gaan, kan ik nog niet echt aan...
Laatst gewijzigd door parouscha op 07 okt 2012 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

die filmpjes :80:

het zal wel aan mij liggen, maar ieuww. Ik zal wel verder zwijgen.
laat het me zo stellen dat als je zwager hem niet wil, en jij houdt hem ook niet, ik hem zeker ook niet moet :schrik:

succes voor het beestje, hopelijk kan hij een (hond)waardig leven leiden.
parouscha
Vaste gebruiker

Ja vind je ze zo schokkend?

Wij zijn er inmiddels al aangewend en mijn dierenarts vertelde mij dat het na de operatie goed zal zijn.
Dus vandaar dat ik het nog aan wil zien. Ze geven mij iedere keer hoop, waardoor ik het wil proberen.

Het is ook echt zon schatje, zo'n lief karaktertje ..
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Och...die filmpjes :( Is dat wel normaal zon groot hoofdje bij zon iel lijfje?
parouscha
Vaste gebruiker

Hij is gewoon vrij iel nog voor zijn leeftijd, vandaar zijn hoofdje.

Daar heb ik nog niemand echt over gehoord qua da's?

En hij is nu aardig weer wat bijgekomen, dus ik vind het aardig bijgetrokken met de rest van zijn lijfje.
Laatst gewijzigd door parouscha op 07 okt 2012 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
parouscha
Vaste gebruiker

Nee dat zou ik ook echt niet doen hoor, hem verkopen of wat dan ook.

Of zelf houden of mijn zwager wil hem nemen, die was vanaf dag 1 al gek op hem.

Mijn teefje is 2,7 kg dus die is niet vrij licht ook voor een chihuahua. compact wel, maar voor de rest prima grote & gewicht voor de fok zeg maar. Ik heb ze veeeel kleiner gezien voor de fok en ik heb daarbij ook niet een hele kleine reu gebruikt met zin al. Ik wil ze niet te klein hebben, ik hou daar zelf ook niet van.

Het is gewoon een pech nestje geweest dit, als je dit dan weer zo meemaakt, ga je nog twijfelen of je in de toekomst nog wel wilt fokken.

Bah Bah zo naar en verdrietig dit dan...
Laatst gewijzigd door parouscha op 07 okt 2012 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief

schokkend niet, er moet al veel te zien zijn eer ik gechoqueerd ben :wink:
eerder een beetje te zielig (en stiekem een beetje grappig :mann: ).

maar goed, hier stond onlangs eens een fimpje over een mopshond, dat één of andere hersenziekte had, waardoor het geen coordinatie over zijn lichaam had. Beestje was (is) dolgelukkig, alleen loopt die vreemd. (filmpje was met een hilarisch liedje gemaakt).

Ik geloof best dat die mops gelukkig was, dus ik wil ook best geloven dat jouw pup perfect gelukkig kan worden en al helemaal dat jij er volledig aan verkocht bent en niet zomaar wil opgeven :wink:

Maar mijn ding is het niet, daarvoor ben ik dan weer veel te nuchter. Plezant is het absoluut niet, om een pup te laten gaan. ik heb er 1 van 6 weken laten inslapen en dan schrei je de tranen uit je kop, dus ik snap je wel. Alleen zal ik makkelijker de stap zetten om het te laten inslapen, al zeker bij een pup als dit.
parouscha
Vaste gebruiker

maart schreef:schokkend niet, er moet al veel te zien zijn eer ik gechoqueerd ben :wink:
eerder een beetje te zielig (en stiekem een beetje grappig :mann: ).

maar goed, hier stond onlangs eens een fimpje over een mopshond, dat één of andere hersenziekte had, waardoor het geen coordinatie over zijn lichaam had. Beestje was (is) dolgelukkig, alleen loopt die vreemd. (filmpje was met een hilarisch liedje gemaakt).

Ik geloof best dat die mops gelukkig was, dus ik wil ook best geloven dat jouw pup perfect gelukkig kan worden en al helemaal dat jij er volledig aan verkocht bent en niet zomaar wil opgeven :wink:

Maar mijn ding is het niet, daarvoor ben ik dan weer veel te nuchter. Plezant is het absoluut niet, om een pup te laten gaan. ik heb er 1 van 6 weken laten inslapen en dan schrei je de tranen uit je kop, dus ik snap je wel. Alleen zal ik makkelijker de stap zetten om het te laten inslapen, al zeker bij een pup als dit.

Ik begrijp jou reactie helemaal hoor. Ik zit vaak genoeg zelf van nu is het klaar we gaan er mee heen en nemen afscheid van hem :-(

Maar dan een paar minuten erna zit hij weer leuk met zijn moeder te spelen en dan denk ik weer aaagh kijk nou!

We zien het nog even aan, het is zo moeilijk. Ik ben gewoon een emo wbt dieren en kan gewoon moeilijk afscheid nemen en dit is mijn 1ste kwakelnestje heb er 4 gefokt en dit is mijn 1ste pechnest.

Als het goed gaat is het oooh zo mooi, maar ooit komt er een keer zoiets waar je echt zo verdrietig van word.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Zijn motoriek is volgens mij ook niet helemaal in orde, ik weet dat het makkelijk lullen is vanaf de zijlijn maar ik zou hem echt laten gaan..... :(:

Heel veel sterkte met wat je ook doet....dit is gewoon zwaar klote :(:
maart
Zeer actief

parouscha schreef: Als het goed gaat is het oooh zo mooi, maar ooit komt er een keer zoiets waar je echt zo verdrietig van word.

dat is zeker waar. Sterkte voor jou de komende dagen, gezien hoe je reageert, zul je wel doen wat jou het beste lijkt voor de pup :J:
parouscha
Vaste gebruiker

Klote is het zeker dat kun je echt wel stellen. Bij het ene pupje waren we er al kapot van en dat je dan misschien ook nog zelf de beslissing zal gaan moeten maken straks voor hem komt ook zwaar dan.

Hij liep hier overigens nog maar 2 daagjes ongeveer echt los in huis en de vloer is glad, misschien ligt het daar aan? Ik vind hem sinds een paar daagjes al wat beter en stabiler staan op de pootjes en met het lopen.

Maar goed je probeert altijd excuus te behouden om ze bij je te houden :-)
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ja die vloer viel mij ook al op, als ik pups heb gooi ik kleden neer, en mijn vloer is niet eens heel glad... misschien kan je dat voor hem ook even tijdelijk doen :wink:
parouscha
Vaste gebruiker

Ja ik leg meestal ook kleden neer. Alleen heb niet genoeg voor mijn hele huis, gezien hij zo bewegelijk is haha!
AppleCrispLabradors
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever en Franse Bulldog

Ongelezen bericht door AppleCrispLabradors »

Oeij, hij heeft totaal geen balans nog.. Zwalkt van links naar rechts. Hij lijkt mij alles behalve in orde.
Daarin tegen snap ik totaal je gevoelens rondom het laten gaan wat betreft zo een klein hummeltje, veel sterkte met het maken van een beslissing of de verdere toekomst van dit pupje. Zo te lezen doe je wel enorm je best :)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beetje triest om te zien.
1e filmpje vond ik het ook een swabbelig hondje waarvan de cóordinatie niet helemaal normaal is en ook zijn koppie vind ik vreemd zou haast aan een waterhoofd gaan denken.

1e is wat recenter maar schrik daar ook wel want ik zie weer dat niet vast op de pootjes staan en omflikkeren en ongecontroleerde .Lijkt wel een parkingson patientje.
En dat bl&tan hondje die is daar aan het dood gaan lijkt wel.
Heb het gevoel dat er veel meer aan de hand is met dat hondje dan alleen een open gehemelte.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap het ook hoor, heb twee jaar geleden ook een pupje van 5 weken moeten laten inslapen. Afschuwelijk vond ik het. :( . Dus ik wens je sterkte en wijsheid toe.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Beetje triest om te zien.
1e filmpje vond ik het ook een swabbelig hondje waarvan de cóordinatie niet helemaal normaal is en ook zijn koppie vind ik vreemd zou haast aan een waterhoofd gaan denken.

1e is wat recenter maar schrik daar ook wel want ik zie weer dat niet vast op de pootjes staan en omflikkeren en ongecontroleerde .Lijkt wel een parkingson patientje.
Heb het gevoel dat er veel meer aan de hand is met dat hondje dan alleen een open gehemelte.
Ik zat idd ook aan een waterhoofdje te denken, maar TS zegt dat de verhoudingen tussen koppie en lijfje nu beter zijn. Eigenlijk zou ik wel een foto/filmpje zoals hij nu is willen zien.
parouscha
Vaste gebruiker

Maryanne schreef:
bouvierpoedel schreef:Beetje triest om te zien.

Ik zat idd ook aan een waterhoofdje te denken, maar TS zegt dat de verhoudingen tussen koppie en lijfje nu beter zijn. Eigenlijk zou ik wel een foto/filmpje zoals hij nu is willen zien.
Zal straks even een filmpje proberen te maken.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Mijn eerste nestje zat ik zonder moeder met alleen 4 puppen, moeder was na de keizersnede overleden.
Pupjes waren ook licht prematuur, dus flessen was niet meteen een geweldig succes. Toen ook om en om gaan voeden met een sonde. Nadat ze wat beter aankwamen meteen de sonde gestopt.
Ik ben er nl van overtuigd dat wanneer je alleen maar sonde voeding geeft je voorbij gaat aan een van nature aanwezig reflex. Het zuigen. (zuigreflex en slikreflex)
Stap 2 is zelf eten of te wel opzuigen van eten en daarna overgaand in gewoon eten.

Jou verhaal lezend denk ik dat je hiermee enkele stappen hebt gemist.
Ben nu dus bang dat deze reflexen zich niet meer zullen herstellen , wat voor 't verdere leven en eten wel essentieel is.
Beroerd genoeg dat je eigenlijk pas met 3 weken wist dat er een open gehemelte was. Je bent dan al zo lang en met zoveel zorg en ook risico bezig met dit pupje.
Kan me voorstellen dat wanneer je dan ook nog een dierenarts vind die bereid is om dit pupje te opereren aan deze aangeboren afwijking, je daar op ingaat.
Maar lijkt in mijn ogen niet een juiste keuze. Klink waarschijnlijk niet goed, maar ik had dit pupje bij deze constatering meteen laten inslapen.
Als ik hier een nestje fok wil ik voor de puppen een zo groot mogelijk vooruitzicht op een normaal en happy honden leven. Ik wil niet voor minder gaan.
Mijn laatste nestje heb ik met 17 dagen ook een pupje laten inslapen, het kleinste pupje met een mini gewicht. Deed het de eerste 2 weken eigenlijk goed met veel hulp van ons, dronk op eigen kracht bij z'n moeder. Kwam in verhouding ook redelijk aan. Na deze hoopvolle 2 weken werd dat minder en kon hij geen tepel meer vacuüm zuigen. Ook flessen was geen succes 't zelfde probleem (geen open gehemelte)
We zagen hem zwakker worden en ik spoot de melk in z'n bekje. Maar omdat ik de meest logische gevolgen hiervan ken (verslikken en dan een longontsteking en uiteindelijk stikken) heb ik besloten om hem te laten gaan.
Dat dat hard is en heel erg veel emoties meebrengt hoef ik jou niet te vertellen. Maar ben er van overtuigd dat ik de enigste juiste weg heb bewandeld.

Als ik nu lees dat hij met 6,5 weken niet zelf kan eten.Denk ik dat er voor jou maar een optie is..
Geen operatie op een pupje waarvan je nu al zo lang mee aan 't tobben bent.
Kan me niet voorstellen dat dit pupje een doorsnee honde leventje te gemoed kan zien.
Laatst gewijzigd door Rea op 07 okt 2012 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

pfffffffff die filmpjes...in mijn ogen echt geen gezond pupje, al doet hij wel flink zijn best... geen coordinatie (het is geen typische onhandige puppyloopje dat jij vertoont), geen balans...ik denk dat hier meer mis is en ik tip op een neurlogsich letsel...ik snap dat je alles op alles wil zetten voor dit ventje maar toch...ik ben bang dat je een heel moeilijke beslissing zal moeten gaan nemen en hoe langer dat je twijfelt hoe moeilijker dat dit wordt...sterkte alvast, het is een rot situatie...
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

zo te zien is heel het pupje niet oke. dat open gehemelte is volgens mij niet eens het ergste wat er aan de hand is.
de volwassen moeder lijkt trouwens ook wat raar gangwerk te hebben met de achterpootjes. maar dat kan ik niet goed zien verder.

ik zou niet meer fokken met de moederhond. en ik zou (en ik zeg dit niet snel, als het alleen een stukje open gehemelte was, zou ik het zeker niet doen) het denk ik ook laten inslapen. de hele coordinatie is niet goed.

ik vind het gek dat jou DA hier niet verder naar kijkt. naar de coordinatie van de pup.

ik kan me trouwens voorstellen dat het ontzettend moeilijk is, om alleen maar na te denken over inslapen.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Na het bekijken van het filmpje vraag ik mij af of de pup wel goed ziet ???
Sandra
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ach, wat triest :roos:
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

parouscha schreef:Ik zal het even wat duidelijker vertellen.

Teefje heeft de pups gekregen met een keizersnede. Melk productie kwam niet op gang, pups hadden daarbij ook geen goed zuigreflex. Allebei dus niet.

Na 3 dagen weer bij de dierenarts geweest en hierbij uitleg gekregen hoe ik ze met de sonde kon voeden.

Eerste 3 weken gingen goed, ze kwamen niet goed aan zoals het zou moeten. Naar de dierenarts geweest(Elke DA) en even goed gekeken naar de pups en uitleg gekregen hoe vaak ik moest voeden. Dierenarts wilde ze nog even bekijken. Bij de geboorte had de dierenarts geen open gehemelte geconstateerd, maar helaas met 3 weken nog een keer kijken wel. Het was wel heel minimaal zij ze en ze wilde het aanzien.

Toen de oogjes open gingen en ze wat begonnen te dartelen bleek dat het black & tan reutje een scheef voetje had.
Dus ik had daar al een hard hoofd in dat dat goed zou komen. Ben naar de dierenkliniek geweest en hij vertelde mij dat dat met de inenting nog een keer nader bekeken kon worden, omdat het voetje nog niet gespalkt kon worden.

Helaas is hij pas geleden overleden snachts, hij wou gewoon heel slecht eten en kwam slecht aan.

Dit pupje die ik nu nog heb, heeft zo zijn ups & down's.

Dit filmpje is van paar weekjes geleden:

Zo lijkt hij het goed te doen, hier at hij ook goed en is in een week tijd bijna 20 gram aangekomen en uiteindelijk gingen we nar de 40 gram erbij!

Nu sinds een paar dagen krijg ik er niets meer in aan voeding, hij vertikt het gewoon.

Het komt ook inderdaad het neusje uit(vocht), is met de melk ook zo.

Ik heb contact met een dierenarts uit Eersel, advies van iemand die ook een pup met open gehemelte had en waarbij alles 100% is hersteld en die heeft er zelf een nest bij waarbij geen 1 pup zat met open gehemelte.

Deze dierenarts wil dit pupje an mij wel opereren en ziet er ook goede hoop in dat het goed komt. Het gaat om een goed te opereren gehemelte.

Ik snap niet dat iemand met een hond die geboren is met een open verhemelte zou willen fokken ? Dat is de goden verzoeken lijkt mij........nu misschien niks aan de hand maar wat met kleinkinderen ???
Sandra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”