Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amstaff pups, zo verschillend

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Amstaff pups, zo verschillend

Ongelezen bericht door M@scha »

Mojuan schreef:Nou nee, ik denk dat er echt eerst een Wetter bij zal komen, en dat wordt dan weer een pup.
Dat is denk ik toch meer mijn soort hond wat karakter en uiterlijk betreft. En dan later, ooit later, komt er een grote poedel!

Maar mocht ik ooit een groot geldbedrag winnen en een groot stuk land kunnen kopen met boerderijtje, dán komt er direct weer een Stafford bij, zonder ook maar 1 seconde na te hoeven denken.

hahaha als ik ooit mijn schoonvaders huis kan kopen dan sta ik ook vooraal bij ééén staffordfokker voor een heel mooie pikzwarte reu!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ja we moeten blijven dromen hoor.

Maar ik moet je wel eerlijk zeggen dat de beslissing om geen Staf meer te nemen me recht door mijn ziel snijdt.
Het klinkt heel raar, maar het is waar.

Hoe harder ik roep tegen mezelf dat er géén staf meer komt, hoe meer ik me ertoe voel aangetrokken. Ik merk ook dat ik op straat áltijd aan het kijken ben of ik Staffies zie, en dat ik met elke Staf eigenaar een praatje maak.
Als ik zonder honden buiten ben, dan móet ik altijd heel erg nodig knuffelen met elke Staf die ik tegenkom, en dan krijg ik altijd heel veel kusjes van die Staffies.
Ze zijn gewoon mijn grote liefde.. maar in de vorm van een haat/liefde verhouding.

Ik heb wel altijd gezegd, dat áls we toch besluiten dat er (als Juul er niet meer is) weer een Staffie komt, dat het dan altijd maar 1 Staf tegelijk zal zijn, en dat het dan mijn speciale maatje zal zijn om samen dingen mee te doen.
Mijn hond om mee te gaan fietsen, mijn hond om met de auto ergens afgelegen heen te gaan, mijn hond om (bij een zorgvuldig uitgekozen hondenschool met verstand van zaken) behendigheid en doggydance mee te gaan doen.

De andere hond(en) zullen dan lekker mee gaan naar het park enzo, en met de Staf zal ik dan speciale tijd maken voor ons samen.

Hoe een ras toch zó in mijn hart genageld kan zitten zeg.. ongelofelijk eigenlijk.
En hoe meer ik 'omga' met andere rassen, hoe meer ik merk dat ik dat ene speciale tussen mij en de hond toch ergens mis.
Het is gewoon 'anders' ook wel leuk, maar 'anders'
:zweep:
M@scha
Zeer actief

probleem is dat ik nog maar 1 hond wil... en pascal dus vindt dat dat best een staffie kan zijn. en dat klopt ook omdat dat staffietje dan met speeltjes in en uit kan lopen en alle ruimte heeft i.t.t. nu.

maar ik wil ook lekker wandelen en met lieke en martijn mee met een loslopende hond
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

massam schreef:probleem is dat ik nog maar 1 hond wil... en pascal dus vindt dat dat best een staffie kan zijn. en dat klopt ook omdat dat staffietje dan met speeltjes in en uit kan lopen en alle ruimte heeft i.t.t. nu.

maar ik wil ook lekker wandelen en met lieke en martijn mee met een loslopende hond
Wat oudere herplaats (x) staff?
:mrgreen: En Pascal heeft natuurlijk gewoon gelijk.
Ondanks alle nukken van dat beest wil ik echt nooit meer zonder :I:
Mojuan
Zeer actief

Ja bij ons is het anders, want wij weten zeker dat wij nooit meer 'maar 1 hond' willen.
Wij willen altijd minimaal 2 honden. Dus voor ons ligt het dan iets 'makkelijker'.

Als er altijd 1 sociale bij is, kan ik daarmee lekker samen naar het park en lekker met andere mensen en hun honden wandelen en spelen, en leuk op de hondenschool meedoen aan allerlei trainingen en sporten. Dat vind ik erg leuk en gezellig.

Maar ik geniet ook van de speciale tijd samen met Julia (nu is zij gelukkig niet al te moeilijk), en ik genoot ontiegelijk veel van het samen fietsen en de tijd die ik speciaal met Romeo doorbracht. Het was dan echt 'hij en ik' samen tegen de hele wereld. Dat gevoel.

En dat gevoel heb ik eigenlijk alleen maar bij Stafs.
Als ik samen met Julia op pad ben (zonder de anderen) geniet ik daar ook extra van. Wat het is weet ik niet, maar die stomme Staffords hebben iets heel speciaals en ik kan het niet uitleggen. Maar ze zijn 'het' voor mij.

Er woont hier in de buurt een jongen, en hij heeft een Stafford reu, zelfde kleur en tekening als Julia.
Hij is altijd samen met zijn hond, als ik hem zie, zie ik zijn hond. Hij wandelt ermee, fietst ermee etc. Ik zie dan mezelf met Romeo, datzelfde plaatje. Prachtig hoe die band is tussen hem en zijn hond. Het zijn gewoon superhonden.

En toch zijn het rotzakken :W:
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Toevallig zag ik laatst een nest whippet x stafford op mp. http://link.marktplaats.nl/596740487. Heel anders dus dan dat eerste nest. Volgens mij zijn die gewoon slecht gevoed.
Mojuan
Zeer actief

oooh, daar zou je toch zó een pup van nemen!
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:probleem is dat ik nog maar 1 hond wil... en pascal dus vindt dat dat best een staffie kan zijn. en dat klopt ook omdat dat staffietje dan met speeltjes in en uit kan lopen en alle ruimte heeft i.t.t. nu.

Nou, dan probeer je gewoon eerst wat anders, kijken hoe het bevalt.
Lijkt het toch niet, kun je altijd nog dat Staffje erbij nemen. Zit je gewoon weer op twee honden, maar nu twee die niet aan de knok gaan om niks :ok:

dat is mijn plan ook. alleen niet dat staffie erbij stukje.

er is namelijk maar één hond nodig voor knok en als ik dan weer zo'n randdebiel tref als sam kunnen ze nog niet samen speeltjes delen of samen zijn als wij weg zijn.

dus een staff in z'n eentje of andere rassen waar er misschien ooit wel meer van kunnen komen.

geen benches, kennels en sluisdeuren meer in mijn gezin.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Saba schreef:Toevallig zag ik laatst een nest whippet x stafford op mp. http://link.marktplaats.nl/596740487. Heel anders dus dan dat eerste nest. Volgens mij zijn die gewoon slecht gevoed.
:I: Oh wat leuk, daar zou ik zo voor gaan!

Alleen zou ik na Charlie erg graag Frankrijk weer in willen met hond...
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Saba schreef:Toevallig zag ik laatst een nest whippet x stafford op mp. http://link.marktplaats.nl/596740487. Heel anders dus dan dat eerste nest. Volgens mij zijn die gewoon slecht gevoed.

Bij ons in de buurt woont een teefje van een jaar of 3, ook zo'n kruising. Prachtig atletisch hondje, pittige dame die lekker haar gang gaat en zo'n beetje de snelste is op het losloopveld. Even met haar spelen en ik hoor Jura de rest van de dag niet meer. :lol1:
Mojuan
Zeer actief

massam schreef:
dat is mijn plan ook. alleen niet dat staffie erbij stukje.

er is namelijk maar één hond nodig voor knok en als ik dan weer zo'n randdebiel tref als sam kunnen ze nog niet samen speeltjes delen of samen zijn als wij weg zijn.

dus een staff in z'n eentje of andere rassen waar er misschien ooit wel meer van kunnen komen.

geen benches, kennels en sluisdeuren meer in mijn gezin.
Poeh hey, is het zó erg bij jullie!
Dat is bij ons nooit geweest. Romeo was in huis echt een heer samen met Julia. Ze zijn altijd bij elkaar geweest, of wij nu thuis waren of niet. Ze waren ook niet te scheiden, dan werden ze gek en braken ze het huis af om bij elkaar te kunnen.
Speeltjes kunnen hier ook altijd gewoon rondslingeren en ook met kluifjes en/of snoepjes en/of voedsel is er nooit gezeik geweest.
Alles dat bij de roedel hoort is oke, en daar wordt onderling ook goed voor elkaar gezorgd.

Op zich was Room helemaal zo'n vreselijke hond nog niet, alleen honden die niet bij de roedel hoorden, dat ging niet altijd goed.
Kleinere hondjes had hij dan weer totaal geen moeite mee, en pups ook niet.

Ik denk dat als ik ooit weer een hond als Romeo tref (mochten we toch weer een Staf kiezen) dat ik mezelf dan gelukkig mag prijzen. Hij was nml erg goed te sturen. Alleen los in het park was er niet bij, maar goed, dat hoort nou eenmaal bij het hebben van een Staf.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Nanna schreef:
runninggirl schreef:

Bij ons in de buurt woont een teefje van een jaar of 3, ook zo'n kruising. Prachtig atletisch hondje, pittige dame die lekker haar gang gaat en zo'n beetje de snelste is op het losloopveld. Even met haar spelen en ik hoor Jura de rest van de dag niet meer. :lol1:
Juist. Veel leuker dan zo'n gedrongen agressief beest dat als bonus stijf staat van de allergieën :ok: Volgens mij maakt de Whippet-invloed zo'n hondje veel leuker en gezonder.
Ze pist wel als een reu maar dat is haar vergeven. :schrik:
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
runninggirl schreef:

Juist. Veel leuker dan zo'n gedrongen agressief beest dat als bonus stijf staat van de allergieën :ok: Volgens mij maakt de Whippet-invloed zo'n hondje veel leuker en gezonder.
Ja dat denk ik ook wel.
Maar stel dat het toch het karakter van de Staf erft, maar zo snel is als de wind?
Daar moet ik dan toch ook niet aan denken hoor, dan heb je een dus een bijtend monstertje dat ook nog eens alle andere honden inhaalt.. hmm... :denken:
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Mojuan schreef: Ik denk dat als ik ooit weer een hond als Romeo tref (mochten we toch weer een Staf kiezen) dat ik mezelf dan gelukkig mag prijzen. Hij was nml erg goed te sturen. Alleen los in het park was er niet bij, maar goed, dat hoort nou eenmaal bij het hebben van een Staf.
Ja. En dan tref je een Sam en mag je je de komende tien jaar gelukkig prijzen met je keuze en spijt hebben als haren op je hoofd ;-)
Dan stop ik hem gewoon in het asiel, of ik laat hem inslapen omdat hij agressief is :pffff:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Juist. Veel leuker dan zo'n gedrongen agressief beest dat als bonus stijf staat van de allergieën :ok: Volgens mij maakt de Whippet-invloed zo'n hondje veel leuker en gezonder.

:wink: Aanleg tot agressie zal je wel houden.
Dat gedrongene en een zwaar hoofd met extreme stop vind ik zelf ook niets.

Afbeelding

Van Charlie is me al vaker gevraag of ze die kruising is.
Denk omdat ze gestrekt rent.
M@scha
Zeer actief

Mojuan schreef:
Nanna schreef:
Mojuan schreef: Ik denk dat als ik ooit weer een hond als Romeo tref (mochten we toch weer een Staf kiezen) dat ik mezelf dan gelukkig mag prijzen. Hij was nml erg goed te sturen. Alleen los in het park was er niet bij, maar goed, dat hoort nou eenmaal bij het hebben van een Staf.
Ja. En dan tref je een Sam en mag je je de komende tien jaar gelukkig prijzen met je keuze en spijt hebben als haren op je hoofd ;-)
Dan stop ik hem gewoon in het asiel, of ik laat hem inslapen omdat hij agressief is :pffff:

hey!! :S: :engel:
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Hier zijn Babs en Joe de laatste Staffords in huis. Aan de ene kant doet het pijn. Na zoveel jaar afscheid nemen van een ras valt me soms zwaar. Helemaal omdat het een lijn van Staffords is die mij heel erg aanspreken (anders hadden we ook die richting niet in gefokt uiteraard). En het is een heerlijk setje samen. Maar ik wil het gewoon niet meer. Ik wil vrij onbezonnen over straat kunnen lopen en overal naar toe kunnen zonder rekening er mee moeten houden dat het ras bijvoorbeeld in bepaalde landen niet welkom is. Het altijd maar opletten. Overal ogen en oren hebben. Ik wil dat gewoon niet meer. Ik vind het wel goed zo na zoveel jaar. Als Babs en Joe over 15 jaar er niet meer zijn dan is het einde Stafford tijdperk voor ons.

De kleine etters die nu rond lopen zijn ook geweldig in karakter. En onze nieuwste smurf is ook een heerlijk portret. Wat een rust en zekerheid zit er al in hem. Heerlijk. Ik ben nu rustig rond aan het kijken wat na Joe. Want Joe is mijn maatje, mijn reu. En de afspraak die ik heb met Frank is dat er na hem een reu voor mij komt. Voor mij helemaal alleen. Een maatje zoals ik nu met Joe heb en vroeger met Paddy. En wat voor ras het wordt? Nog geen flauw idee. Zoveel leuke honden maar ook zoveel rassen die om diverse redenen afvallen. Ik zie het tegen die tijd wel. Ik vermoed dat ik gewoon tegen een hond aan loop van welk ras dan ook en waarbij ik dan denk: jij bent van mij.
M@scha
Zeer actief

dat heb ik idd ook eliza, ik woon verdorie OP de duitse grens en ze kunnen nooit mee!
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

massam schreef:dat heb ik idd ook eliza, ik woon verdorie OP de duitse grens en ze kunnen nooit mee!
Ja, precies. Frank is momenteel vrij vaak in Duitsland en ik zou best wel mee willen. Een huisje daar huren en ik lekker mijn dingetje doen daar met de kinderen en honden en hij zijn dingetje. Maar dat kan gewoon simpelweg niet zolang er hier 2 staffs en een dogo in huis leven. Ik vind dat steeds meer balen eerlijk gezegd.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wij hebben vreselijk getwijfeld over weer een Dogo, of een Staff. En even op de lijst gestaan voor een CC. Want we vinden het beiden geweldige honden en zouden heus graag wel willen.
Maar we hebben een hekel aan dat hondagressieve gedoe dus het valt gewoon af. Punt. Als je geen hondagressie wil dan moet je die gok niet nemen.

Nu krijgen we een Weim. Ook pittig, maar op een andere manier én op een manier die ons veel beter bevalt. Je kan tenminste zonder ogen op stokkies de straat doorlopen.
Er zijn zóveel rassen. Ik begrijp dat een ras onder je huid kruipt maar overwegen nog zo'n ras te nemen als je geen agressie wilt dat snap ik niet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

massam schreef:dat heb ik idd ook eliza, ik woon verdorie OP de duitse grens en ze kunnen nooit mee!
Volgens mij mag het gewoon. Ik ken hier in Duitsland staffies. Ze wonen hier ook.

Over dat nestje. Dat nest is geen nest kruisingen met whippet maar gewoon een heel erg groot nest dat niet is bijgevoerd. Kunnen later gewoon mooie pitjes of staffordachtige honden worden. Ik zou niet weten wat daar kruising aan zou zijn?
Afbeelding
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zilla »

Volgens mij is in Duitsland muilkorf plicht bij staffords en ik geloof ook nog iets van een 1 meter lijn en niet langer.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ja maar in dorpen kom je geen politie tegen hoor. Jigzy heb ik ook meegenomen naar Duitsland in een klein dorp tussen de weilanden.
Niet dat ik dat wekelijks zou doen maar toch.
Hier slingeren overal speeltjes overal en de honden blijven ook samen los in huis als ik weg ben. Hierna komt ook geen stafford meer maar dat is eerder omdat ik echt geen zin heb om weer zoveel moeite te moeten doen om een goede te krijgen.
Wie weet neem ik helemaal geen honden meer als de etters er niet meer zijn.
Lurchers lijken leuk maar ze jagen als de pest. Kun je ze nog niet los laten lopen.
Mojuan
Zeer actief

Inge O schreef:
Mojuan schreef: Ik heb wel altijd gezegd, dat áls we toch besluiten dat er (als Juul er niet meer is) weer een Staffie komt, dat het dan altijd maar 1 Staf tegelijk zal zijn, en dat het dan mijn speciale maatje zal zijn om samen dingen mee te doen.
Mijn hond om mee te gaan fietsen, mijn hond om met de auto ergens afgelegen heen te gaan, mijn hond om (bij een zorgvuldig uitgekozen hondenschool met verstand van zaken) behendigheid en doggydance mee te gaan doen.

De andere hond(en) zullen dan lekker mee gaan naar het park enzo, en met de Staf zal ik dan speciale tijd maken voor ons samen.
dat vind ik dan weer een hele vreemde insteek - waarom zou alleen jouw staf dat leuk vinden? van meten met twee maten gesproken.
Heb je ook dit gelezen??? Want daar schrijf ik nml ongeveer hetzelfde over de 'andere' hond.
Maar dan in een andere vorm. Met de 'andere' hond kan ik dan dus de 'sociale' dingen samen ondernemen.
En met de Staf de speciale 'samen' momentjes. Dus je hebt me verkeerd begrepen.

Mojuan schreef:Ja bij ons is het anders, want wij weten zeker dat wij nooit meer 'maar 1 hond' willen.
Wij willen altijd minimaal 2 honden. Dus voor ons ligt het dan iets 'makkelijker'.

Als er altijd 1 sociale bij is, kan ik daarmee lekker samen naar het park en lekker met andere mensen en hun honden wandelen en spelen, en leuk op de hondenschool meedoen aan allerlei trainingen en sporten. Dat vind ik erg leuk en gezellig.
laeken
Zeer actief

Zilla schreef:Volgens mij is in Duitsland muilkorf plicht bij staffords en ik geloof ook nog iets van een 1 meter lijn en niet langer.

Niet waar ik woon denk ik. Ik zeg wel denk ik. Ik heb hier nl nog nooit een stafford met een muilkorf gezien. :wink: En ik weet er twee te wonen in het dorp waar ik woon. Gewoon in de voortuin en dan los. Als dat verboden was dan hadden die mensen nooit die hond zo kunnen houden want ze hebben een winkeltje en iedereen kan de hond zien. :U:
Ik zal ooit eens vragen bij de gemeente hoe dat precies zit.
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Het verschilt per deelstaat heb ik begrepen. En dan gebeuren er geen leuke dingen.
M@scha
Zeer actief

ook bij jou marc.. NRW is een van de strengste deelstaten op kampfhunden...

ik ken ook mensen die in de buurt in duitsland wonen met staffies. dat ze ze bij jou loslaten is dom, heel dom. bij degenen die ik ken komt de gemeente een paar x per jaar kijken of de omheining nog hoog en sterk genoeg is, ze moeten zich 1x per jaar melden bij de gemeente voor?? hebben allemaal idiote eisen gekregen voor het houden en de omheining enzo alsof ze tijgers houden en betalen per hond ongeveer 500 euro hondenbelasting (kranenburg/nutterden)

en idd buiten officieel muilkorfplicht en korte lijn, maar vreemd genoeg wordt daar volgens de eigenaren minder op gelet

alles op straffe van inbeslagname en afmaken
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Inge O schreef:
ik had het wel gelezen maar blijkbaar niet goed begrepen want nu snap ik helemaal niet meer wat je dan verschillend met de verschillende honden wil gaan doen :vaag: ( niet dat dat zou moeten maar jij geeft het zelf aan).
Heel simpel eigenlijk.

Met de sociale hond zoek ik de sociale activiteiten op waar andere honden een grote rol in spelen.
Zoals dus het park en allerlei trainingen op hondenscholen zoals fyball en behendigheid. Gezellig en sociaal dus.

Met de Stafford is het 'wij samen' dus fietsen en plekken opzoeken waar het juist afgelegen is. En een hondenschool opzoeken met verstand van zaken waar het juist allemaal érg gecontroleerd is en waar ik bijvoorbeeld doggydance zou kunnen doen.
laeken
Zeer actief

Ik heb veel liever een sociaal hondje. Maar een klein Engels staffie vind ik ook wel heel erg leuk. Ik ben niet zo van het lopen met andere honden en het honden onderling laten spelen. Ik loop zelf in het bos en doe dingen met de honden zonder dat ik daar andere honden bij nodig heb. Waar ik nu woon heeft iedereen de honden aan de lijn eigenlijk. Normaal gesproken dan. Dus ik zou ook best een leuk Engels staffie willen. Maargoed, dat is dus verboden hier of kost je klauwen met geld... :19:

Ik denk dat uiteindelijk een kleinere terrier hier zal komen wonen. Of die sociaal blijven is altijd de vraag. Ik vind een Welsh, een Ierse terrier of een borderterrier erg leuk. Omdat ik heel stiekem liever geen rashond meer wil spreken de kortharige Black and Tan Jack Russels mij ook erg aan. Een mooi glanzend bonkig hondje. Eigenlijk een Engels staffie zonder staffie :Q: :F:

Dit is wat ik liefst hebben wil, hondsociaal of niet hondsociaal interesseert me eerlijk gezegd niet zoveel :U:

Afbeelding

Dit is wat het waarschijnlijk zal worden :cheer: :

Afbeelding
Afbeelding

Bij een reu kunnen teven altijd wel en ik zal het hondje nooit castreren. Dus reu vs reu zal wel lastiger worden. :S: :engel:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Snap dat jij en ik samen met je vechtjas tegen de rest van de wereld om samen leuke dingen te gaan doen ook niet zo hoor.
Kun je dat niet met een normale hond omdat speciale jij en ik gevoel te hebben .?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”