Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dringend advies nodig!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: dringend advies nodig!

Ongelezen bericht door lets have fun »

[quote="francientje"]De fles willen ze echt niet en voor een paar dagen wil ik er ook geen stresszaak van maken.
quote]

Heb je al eens geprobeert om de melkvoeding op een schoteltje aan te bieden inplaats van in de fles? Dus geen pap ervan maken maar gewoon de melk op een schoteltje.
francientje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door francientje »

lets have fun schreef:
francientje schreef:De fles willen ze echt niet en voor een paar dagen wil ik er ook geen stresszaak van maken.
quote]

Heb je al eens geprobeert om de melkvoeding op een schoteltje aan te bieden inplaats van in de fles? Dus geen pap ervan maken maar gewoon de melk op een schoteltje.
Nog niet geprobeerd,wat stom eigelijk. Zo simpel ! :E:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Heeft Pebbles geen eclampsie of een nierprobleem?
Ik zou naar een andere da gaan.

Sterkte. :roos:
francientje
Actief

Nee, Pebbles is inmiddels door 4 artsen gezien en een ervan heeft de plank mis geslagen. Niet de eerste keer.
Vandaag is ze extra grondig onderzocht en alles is goed.
Nu ze even niet voed en een pijnstiller heeft is zevrustig en helder. Vanavond heeft ze een poosje op een nylabone liggen kluiven. De komende dagen ook rust in huis en dan verwacht ik dat we een heelvstuk verder zijn.
De kleinthes doen het echt goed:-) komen flink aan en poepen zelf en het is rustig in het nest. Geen honger. Pebbles is meer mijn zorg masr ook met haar lijkt het goedvte gaan al heeft ze nig wel een weg te gaan om bij te komen maar die geven we haar, terecht!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

fijn dat het goed gaat, kleine wurmen :E:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Heeft ze wel pijnmedicatie gehad, dus niet alleen een spuit na de ks? Ook de weken erna?
Mijn teef heeft toen een ks en castratie gehad omdat er geen andere weg mogelijk was en zij heeft vier weken lang elke dag pijnmedicatie gehad.

Anders zou ik gewoon ervan uit gaan dat ze pijn heeft.
francientje
Actief

Ze heeft idd voor de komende dagen pijnmedicatie, Carporal.
Overigens heeft ze sinds vanmiddsg eennopleving. Eten,drinken en de restjes pupypap opwachten :-)
Nu ligt ze heerlijk op een nylabone te kluiven met grote heldere ogen. Weer een beetje mijn oude Pebbeleypoe :-)

Pupjes draaien inmiddels mooie drolletjes met wat kren soms. Het gaan nu echte hondjes worden hoor,zo gaaf!

O ja, volgens mij had ik het in een ander topic al gelezen maar ik wordt vaak wakker van luidruchtig gesabbel.
Dan ligt een van de reutjes gezellog bij zijn broer op z'n pielemoos te sabbelen :-)
Als ik hem los maak is hij zo boos ! :-)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

dringend advies nodig!

Ongelezen bericht door crutz »

francientje schreef:Ze heeft idd voor de komende dagen pijnmedicatie, Carporal.
Overigens heeft ze sinds vanmiddsg eennopleving. Eten,drinken en de restjes pupypap opwachten :-)
Nu ligt ze heerlijk op een nylabone te kluiven met grote heldere ogen. Weer een beetje mijn oude Pebbeleypoe :-)

Pupjes draaien inmiddels mooie drolletjes met wat kren soms. Het gaan nu echte hondjes worden hoor,zo gaaf!

O ja, volgens mij had ik het in een ander topic al gelezen maar ik wordt vaak wakker van luidruchtig gesabbel.
Dan ligt een van de reutjes gezellog bij zijn broer op z'n pielemoos te sabbelen :-)
De komende dagen, daarvoor dan niet??? Dan zou ik t toch in pijn zoeken.
francientje
Actief

We leggen ze ook nog bij moeder maar niet meer alle 7 tegelijk maar 2 of 3 om de 3 uur.
Als ik hem sabbelend weghaal leg ik hem vaak ook even aan bij mama,alleen.
Ze laten duidelijk weten een slokje mama erg op prijs te stellen. Heeft moeder genoeg gegeten dan heb ik er ook niet zoveel moeite mee. Dit is eigenlijk leidend voor een melkvoeding.
Pups zijn wel erg tevreden.
Lucyna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Polski Owczarek Nizinny
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucyna »

Gelukkig gaat het steeds beter! Nu nog fotos:)
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

crutz schreef:
francientje schreef:Ze heeft idd voor de komende dagen pijnmedicatie, Carporal.

De komende dagen, daarvoor dan niet??? Dan zou ik t toch in pijn zoeken.
Precies ook wat ik dacht. Als ze daarvoor niets heeft gehad was het pijn.
Fijn dat het goed gaat, ik zou ze dan vaker wat laten drinken hoor.
SanBoy
Actief
Mijn ras(sen): Cane Corso!!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SanBoy »

Ik heb het topic niet helemaal bijgelezen maar begreep dat de DA ook het advies gaf niet te zogen? En er werd gedacht aan een beginnende melkklierontsteking?

Dat begrijp ik niet helemaal.. Juist bij een beginnende melkklierontsteking is het belangrijk de klieren leeg te melken.. Dus de pups 'rustigjes aan' te laten zogen. Het is belangrijk de pups wel aan te moedigen te blijven drinken ook al laat mama het niet toe!
Hier halen ze waarschijnlijk geen voldoening uit en moeten bijgevoerd worden, maar voor mama is het uiteindelijk wel goed.

Heel veel succes!! En knuffies voor de kleine snuitjes!! :flower:
francientje
Actief

SanBoy schreef:Ik heb het topic niet helemaal bijgelezen maar begreep dat de DA ook het advies gaf niet te zogen? En er werd gedacht aan een beginnende melkklierontsteking?

Dat begrijp ik niet helemaal.. Juist bij een beginnende melkklierontsteking is het belangrijk de klieren leeg te melken.. Dus de pups 'rustigjes aan' te laten zogen. Het is belangrijk de pups wel aan te moedigen te blijven drinken ook al laat mama het niet toe!
Hier halen ze waarschijnlijk geen voldoening uit en moeten bijgevoerd worden, maar voor mama is het uiteindelijk wel goed.

Heel veel succes!! En knuffies voor de kleine snuitjes!! :flower:
Haar melkbatterij voelde wat warm vandaar dat ze dacht dat dit mogelijk zou zijn. Ze had geen koorts, dit hou ik zelf ook scherp in de gaten. Eigenlijk vinden we met z'n allen niet echt een reden.
De kans dat ze toch ergens pijn heeft is reeel omdat ze met pijnstillers het beter doet.
Eigenlijk moet ik haar nu met eten een beetje afremmen.
Voor de nacht had ik een paar handjes puppybrok in haar bak gedaan en voor ik me op de bank had genesteld hoorde ik haar deze opeten. Bak leeg. De vorige keer at ze teveel en daarna met spugen begonnen. Na 3 heb ik 3 pupjes bij haar laten drinken en daarna liep mevrouw weer naar de etensbak. Helaas,leeg.
Ik heb hem niet gevuld. Na 3 uur weer 3 andere pupjes aangelegt en daarna wel weer brokken gegeven. Die gingen er ook in.
Vanmorgen na de papvoeding at ze daar de restjes van. Nu net weer een bakje brok en je ziet haar weer bijtrekken.
Ze is er nog lang niet!
Overigens was het advies van de dierenarts om die nacht niet te gaan voeden met moeder ivm met haar eigen gezondheid. Ze had wel medicatie gegeven om de melkgift weer op gang te brengen.
Ze gaan nu alleen niet meer alle 7 gelijktijdig drinken. Half om half met een iets langere tussenpose omdat ze nu ook vlees met pap erbij krijgen.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit een beetje natte vingerwerk is.
Ik kijk naar de moeder en naar de pups en daar maak ik mijn planning op.
Eet moeder goed dan heb ik geen probleem een paar pups bij haar te leggen. Maar als ze een hele tijd geen eten genomen heeft dan pak ik niet haar energie maar geef de pupjes pap.
Het is nu redelijk stabiel en als moeders de brokken lekker binnen houdt ga ik de komende dagen half om half verder.
Sommige pups vinden het vlees zelf erg lekker en krijgen met een spuitjecwat water na.
Gisteren had ik er een daarna nog een slokje mama gegeven en die is gaan spugen. Teveel van het goede.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk mijn uitleg gedaan heb. Mocht ik met mijn manier de plank misslaan hoor ik dat graag maar omdat het goed gaat denk ik dat dit op het moment de manier is.
francientje
Actief

O ja, foto's genoeg maar hier op het forum krijgen lukt me niet. Mocht iemand dit willen doen voor mij dan heeeeel graag want ik ben uiteraard wel heel trots op mijn kanjers :-)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”