Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pakwerk op openbare weg

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Pakwerk op openbare weg

Ongelezen bericht door malinois »

sylviawallie schreef:
malinois schreef:
Rosan's Sandra schreef:Ik zit te denken aan het opjutten van de hond tegen mensen (ook al is het een pakmeneer). Dat mag dus niet in het openbaar (??).
Dat mag alleen op erkende verenigingen.

Shoot me if I'm wrong :schrik:
En KNPV mag wel in het openbaar? Dat wordt al eeuwen gedaan.... :U:

ik zou het dan eerder met een IPO hond doen dan met een KNPV , want bij IPO zijn ze mouwgericht , en bij KNPV volledig pak.
denk dus dat de hond die IPO getraint echt naar de mouw zoekt , en de KNPV hond het niet zoveel uitmaakt als hij de pakwerker maar stelt , en ja dan kan het inderdaad ook een omstander zijn .
Zou zelf niet graag trainen met mijn hond buiten een afgesloten terrein , je weet gewoon maar nooit .

gr sylvia
Ik ook niet hoor, al was het alleen al om het gezeik er omheen :wink:
Maar ik heb ook geen behoefte aan buurtende honden bijv. en dat kun je dan ook verwachten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Rosan's Sandra schreef:Ik zit te denken aan het opjutten van de hond tegen mensen (ook al is het een pakmeneer). Dat mag dus niet in het openbaar (??).

Pang. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
sylviawallie schreef: denk dus dat de hond die IPO getraint echt naar de mouw zoekt , en de KNPV hond het niet zoveel uitmaakt als hij de pakwerker maar stelt , en ja dan kan het inderdaad ook een omstander zijn .
Je zult er net volkomen onschuldig voorbijlopen in je dikke duffeltje, op weg naar de snackbar om een kroketje te scoren.
Hebbie ineens zo'n grote mof in je reet hangen :engel:
meer kans dat het een belg is ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Onze vereniging heeft 40 jaar op openbaar terrein getraind (Universiteitsterrein). Wel een erkende KNPV vereniging. Op avonden liep er wel eens een verdwaalde student over het stelterrein, dus extra opletten was wel gewenst. Op zondag fietste ouders met kinderen langs, en bleven ook wel eens staan kijken, of mensen die de hond uitlieten. In die 40 jaar is er nog nooit iets gebeurd, met een een omstander of toevallige voorbij ganger. Ook met Pak, weten de honden echt wel wie ze hebben moeten, als ze zover zijn dat ze op afstand, dus los, mogen stellen. Jonge honden worden eerst lange tijd gezet, tot ze op de juiste plek zitten, dan nog lange tijd aan de lange lijn. In mijn tijd dat ik daar liep, kon je na het bijten van het veld af lopen en gewoon met de honden tussen de mensen door lopen, niet een hond had dan nog de neiging om nog even een omstander te pakken oid.
Inmiddels heeft de vereniging een eigen terrein.
Afbeelding
Groetjes Marja
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nanna schreef:
Inge schreef:
Nanna schreef:
Vitalia schreef: Je hebt natuurlijk altijd gekken met een hond die in het rond bijt, maar de meeste mensen hebben echt wel het verstand om dit enkel te doen als ze er zeker van zijn dat hun hond niet met de baby van een toeschouwer aan de haal gaat :LOL:
Maar wat doen we dan met die gekken?
Een verantwoorde geleider zal deze dus niet zomaar tussen omstanders door laten stellen zolang die nog niet geheel onder controle staat.
Ja. Nog maar een keer dan ;-)
Wat doen we dan met die niet zo verantwoordelijke geleiders?
Is dat dan een gevalletje 'oeps'?
Weet ik veel? :denken:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand wiens hond niet betrouwbaar is zijn hond loslaat tussen niets vermoedende omstanders.
Ik hoorde laatst dat er tot enkele jaren geleden jaarlijks een wedstrijd KNPV was midden in een woonwijk in Eindhoven. Daar zullen vast geen mensen voor hebben ingeschreven als hun hond niet betrouwbaar was wat dat betreft.
Ik ken ook niemand die wat dat betreft risico's neemt.
Waarmee ik, voor de duidelijkheid, niet zeg dat het nooit zal voorkomen :19: Maar ik ken ze dus niet die dat zouden doen....
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

sylviawallie schreef:
malinois schreef:

ik zou het dan eerder met een IPO hond doen dan met een KNPV , want bij IPO zijn ze mouwgericht , en bij KNPV volledig pak.
denk dus dat de hond die IPO getraint echt naar de mouw zoekt , en de KNPV hond het niet zoveel uitmaakt als hij de pakwerker maar stelt , en ja dan kan het inderdaad ook een omstander zijn .
Zou zelf niet graag trainen met mijn hond buiten een afgesloten terrein , je weet gewoon maar nooit .

gr sylvia

NIet veralgemenen he. Omdat de meeste zo trainen, traint niet iedereen zo.
Mijn hond viseert wel degelijk een pakwerker en niet de mouw :wink: Ik hou wel van een scherpe hond :engel:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het belachelijk om te trainen op openbaar terrein. Al was het maar omdat iedereen dan kan gaan staan kijken en zich kan gaan bemoeien. Je kan het niet veilig houden als Jan en alleman dat terrein op kan komen fietsen of daar met de honden kan komen wandelen. Natuurlijk staat een goed getrainde hond onder appel en is er weinig aan de hand. Maar iedereen weet dat elke hond jong was en dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Daarnaast is een hond in drift meestal zeker geen vriendelijke hond. Dat zijn honden die met de baas bezig zijn en die iets anders aan hun hoofd hebben dan een stel gillende shelties die ineens om ze heen dansen. Ik vind het dus niet zo heel verantwoordelijk zelf.

Ik lees hier al verhalen over trainen op een studentencomplex en dat je dus moet oppassen voor de verdwaalde student. Stel dat je die verdwaalde student bent en je loopt dronken over het terrein. Vervolgens wordt een jonge hond op burgerbijten getraind en die gaat mis.... Dat kan echt zomaar gebeuren.
Ook was het waar ik ben geweest met IPO helemaal niet zo dat elke hond lief was en dat ze allemaal 100% onder appel stonden. Dat willen mensen wel maar dat is helemaal niet altijd de realiteit. Dat weet iedereen die IPO en knpv traint zelf ook wel. Ik heb bv letterlijk honden gezien die scherp waren en sowieso bezig waren met burgerbijten tijdens IPO. Een hond die bv standaard te hoog inbeet in de bovenarm. Net boven de mouw. Er werd flink aan gewerkt om hem dat af te leren en ik hoor de pakwerker nog vloeken en tieren over die "' kuthond" die standaard op hem uit was ipv de mouw. Dat soort honden bestaan ook gewoon en die mensen stoppen niet meteen met de sport en nemen een nieuwe hond. Soms wel soms niet. Dus niet elke hond die IPO doet is een lam dat alleen op het jute gaat en verder in een kinderopvang gedropt kan worden.
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Vervolgens wordt een jonge hond op burgerbijten getraind en die gaat mis.... Dat kan echt zomaar gebeuren.
40 jaar, 3 x per week en er is dus nooit iets gebeurd. En nee, een jonge hond wordt niet los gelaten, en kan dus ook niet zo maar iemand bijten. Burgerbijten is trouwens ook iets wat niet zomaar standaard bij een training hoort, of bij een club gedaan wordt.
Afbeelding
Groetjes Marja
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Inge schreef: Ik kan me niet voorstellen dat iemand wiens hond niet betrouwbaar is zijn hond loslaat tussen niets vermoedende omstanders.
Ik hoorde laatst dat er tot enkele jaren geleden jaarlijks een wedstrijd KNPV was midden in een woonwijk in Eindhoven. Daar zullen vast geen mensen voor hebben ingeschreven als hun hond niet betrouwbaar was wat dat betreft.
Waarmee ik, voor de duidelijkheid, niet zeg dat het nooit zal voorkomen :19: Maar ik ken ze dus niet die dat zouden doen....
Nou ja, aan de straatkant van het terrein bij het industriegebied moest dus op last van de gemeente een hek komen. Omdat er klachten waren, en die klachten waren er over honden die op het langsfietsende publiek reageerden.
En dat ze dan op tijd terug geroepen konden worden doet er niet zoveel toe: het geeft een gevoel van onveiligheid dus het wordt niet toegestaan.
Net zoals er in het verleden bij verschillende schutterijen aanvullende maatregelen geëist werden, omdat er wel eens een pijl in een tomatenkas terecht kwam ofzo. :U:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ennath schreef:
Inge schreef: Ik kan me niet voorstellen dat iemand wiens hond niet betrouwbaar is zijn hond loslaat tussen niets vermoedende omstanders.
Nou ja, aan de straatkant van het terrein bij het industriegebied moest dus op last van de gemeente een hek komen. Omdat er klachten waren, en die klachten waren er over honden die op het langsfietsende publiek reageerden.
En dat ze dan op tijd terug geroepen konden worden doet er niet zoveel toe: het geeft een gevoel van onveiligheid dus het wordt niet toegestaan.
Net zoals er in het verleden bij verschillende schutterijen aanvullende maatregelen geëist werden, omdat er wel eens een pijl in een tomatenkas terecht kwam ofzo. :U:
Als ik je goed begrijp ligt dat terrein ook aan een drukke weg, dan vind ik het voor de veiligheid ook heel verstandig dat er hekken worden geplaatst (ook zodat de kans dat de hond onder een auto terecht komt gereduceerd wordt bv.)
Ons terrein ligt wat afgelegener en ook daar staat een hek omheen. Het terrein van een andere club hier ligt gewoon in het bos, waar veel wandelaars langskomen met loslopende honden. Zonder hek eromheen, dus iedereen kan zo dat veld oplopen.
Persoonlijk vind ik dat minder prettig. Maar de club bestaat al 100 jaar :wink: dus blijkbaar mag het gewoon. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

Inge schreef:
Ennath schreef:
Als ik je goed begrijp ligt dat terrein ook aan een drukke weg, dan vind ik het voor de veiligheid ook heel verstandig dat er hekken worden geplaatst (ook zodat de kans dat de hond onder een auto terecht komt gereduceerd wordt bv.)
Ons terrein ligt wat afgelegener en ook daar staat een hek omheen. Het terrein van een andere club hier ligt gewoon in het bos, waar veel wandelaars langskomen met loslopende honden. Zonder hek eromheen, dus iedereen kan zo dat veld oplopen.
Persoonlijk vind ik dat minder prettig. Maar de club bestaat al 100 jaar :wink: dus blijkbaar mag het gewoon. :wink:
Zou het aan de gemeente liggen?
Want zelfs om de renbaan heen moesten hekken, je kan en mag als wandelaar wel over het terrein van de renbaan (in Goes) lopen maar het was toch echt een verplichting om te voorkomen dat honden van die baan AF konden lopen. Ik ken ook geen verenigingen die op een niet afsluitbaar terrein zitten. En dan afsluitbaar als in: "je rent niet zomaar het terrein af" en niet als in "je hebt inbrekersgereedschap nodig om op het terrein te komen". De meeste clubs hebben gewoon een schapengaas hekje.

Op de spuikom van de Kreekrak sluizen traint vaak een jachthondengroep: en daar wordt al argwanend naar gekeken omdat ze als groep trainen op openbaar terrein. Overigens zitten ze er al jaren.

Op diezelfde spuikom trainen trouwens ook wel eens wat individuen met IPO/KNPV aspiraties (geen idee of ze van een echt club zijn) als die mannen daar lopen met hun honden wordt je schreeuwend en met wilde armgebaren weggejaagd. Rondlopen als die honden trainen is (volgens hun eigen zeggen) gevaarlijk! En dat terwijl ik ze er alleen appèl en speuren heb zien doen.
Rosan's Sandra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosan's Sandra »

Budkes schreef:

Pang. :F:
:vaag:
Groetjes Sandra
Rosan's Sandra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosan's Sandra »

malinois schreef:

Ja dat is zo... Er zijn inderdaad KNPV verenigingen die midden in een openbaar wandelgebied/park zitten.
Groetjes Sandra
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

loony schreef:Er is hier in het dorp een trainingsgroep die geregeld pakwerk trainen in het natuurgebied bij een natuurspeeltuin en in de week in het centrum op een bouwterrein dat nu effe als parkeerplaats gebruikt wordt.
Er was heel veel tegenstand van omstanders, maar hoe zit het nu eigenlijk. Is het zomaar toegestaan op openbare plaatsen of mag het alleen op een club of priveterrein.
Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat het er blijkbaar niet zo vriendelijk aan toegaat.
Als ik iemand een hond zie schoppen trekt dat mijn aandacht ook, op een negatieve manier.
Het is mijn ervaring dat mensen het juist wel leuk vinden om te kijken naar een trainende groep honden. Als je maar een beetje rekening houdt met het feit dat je gewoon in het openbaar bezig bent. Als dat zo is.
En als het maar duidelijk is dat het een gecontroleerd gebeuren is. Dat honden niet stuurloos rondrennen en dergelijke.
Ik zou trouwens nooit gaan trainen op een plek waar veel mensen komen, zoals bij een speeltuin of in het centrum. Als je dan toch gebruik gaat maken van openbare ruimte snap ik niet waarom dat uitgerekend dáár moet. De wereld is groot genoeg.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Vitalia »

Magic schreef:
loony schreef:De tegenstand van omstanders was er meer omdat er honden geschopt werden.
:80: Leuke sport zeg. Vooral voor de honden :ugh: .
Dat is dus ook een soort van gekken :D , het is echt niet nodig dat je je hond schopt en slaat.
De andere soort van gekken, degene die meedoen aan de oefening maar hun hond niet onder controle hebben, daar grijpt de club in natuurlijk. En natuurlijk worden de mensen in het café verwittigd wat er gaat gebeuren en degenen die het niet vertrouwen gaan even opzij.
Een hond op een burger laten bijten moet ook worden aangeleerd trouwens, er zijn er genoeg die dat niet doen. Geen jutte, geen beet.
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik vind het belachelijk om te trainen op openbaar terrein. Al was het maar omdat iedereen dan kan gaan staan kijken en zich kan gaan bemoeien. Je kan het niet veilig houden als Jan en alleman dat terrein op kan komen fietsen of daar met de honden kan komen wandelen. Natuurlijk staat een goed getrainde hond onder appel en is er weinig aan de hand. Maar iedereen weet dat elke hond jong was en dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Daarnaast is een hond in drift meestal zeker geen vriendelijke hond. Dat zijn honden die met de baas bezig zijn en die iets anders aan hun hoofd hebben dan een stel gillende shelties die ineens om ze heen dansen. Ik vind het dus niet zo heel verantwoordelijk zelf.

Ik lees hier al verhalen over trainen op een studentencomplex en dat je dus moet oppassen voor de verdwaalde student. Stel dat je die verdwaalde student bent en je loopt dronken over het terrein. Vervolgens wordt een jonge hond op burgerbijten getraind en die gaat mis.... Dat kan echt zomaar gebeuren.
Ook was het waar ik ben geweest met IPO helemaal niet zo dat elke hond lief was en dat ze allemaal 100% onder appel stonden. Dat willen mensen wel maar dat is helemaal niet altijd de realiteit. Dat weet iedereen die IPO en knpv traint zelf ook wel. Ik heb bv letterlijk honden gezien die scherp waren en sowieso bezig waren met burgerbijten tijdens IPO. Een hond die bv standaard te hoog inbeet in de bovenarm. Net boven de mouw. Er werd flink aan gewerkt om hem dat af te leren en ik hoor de pakwerker nog vloeken en tieren over die "' kuthond" die standaard op hem uit was ipv de mouw. Dat soort honden bestaan ook gewoon en die mensen stoppen niet meteen met de sport en nemen een nieuwe hond. Soms wel soms niet. Dus niet elke hond die IPO doet is een lam dat alleen op het jute gaat en verder in een kinderopvang gedropt kan worden.
Dat laatste hoor je mij niet zeggen, maar als er een pakwerker loopt en 'loslopende gewone mensen' dan gaat mijn hond toch echt voor de pakwerker, wel met de kortste weg wat Maart ook al zei. Je hebt me nergens horen zeggen dat het lammetjes zijn, ik heb een behoorlijk scherpe hond die echt zijn mannetje staat ook als het er echt op aankomt (dus zonder mouwen), maar ook vwb de pakwerker... maar dat wil niet zeggen dat hij maar alles bijt wat los en vast zit.
Hoe je een hond boven de IPO mouw kan laten bijten snap ik alleen niet... dan zit ie in je schouder... :denken:
Kijk hier een fototje:
Afbeelding
Overigens geloof ik direct dat het daar gebeurd, want ik heb ze niet erg hoog zitten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Net boven de mouw. Er werd flink aan gewerkt om hem dat af te leren en ik hoor de pakwerker nog vloeken en tieren over die "' kuthond" die standaard op hem uit was ipv de mouw.
Dit is trouwens gewoon een opleidings-/trainingsfout. Dat het bij zulke fout kan gaan, heeft dan niets meer met de trainingsplaats te maken, maar met de eigenaar. Een hond die zijn plek niet kent, laat je/ geef je de kans niet om op een foute plek te komen.
Afbeelding
Groetjes Marja
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Vitalia schreef:
Magic schreef:
loony schreef:De tegenstand van omstanders was er meer omdat er honden geschopt werden.
:80: Leuke sport zeg. Vooral voor de honden :ugh: .
Dat is dus ook een soort van gekken :D , het is echt niet nodig dat je je hond schopt en slaat.
De andere soort van gekken, degene die meedoen aan de oefening maar hun hond niet onder controle hebben, daar grijpt de club in natuurlijk. En natuurlijk worden de mensen in het café verwittigd wat er gaat gebeuren en degenen die het niet vertrouwen gaan even opzij.
Een hond op een burger laten bijten moet ook worden aangeleerd trouwens, er zijn er genoeg die dat niet doen. Geen jutte, geen beet.
Mijn honden heb ik toch echt nooit hoeven leren burgenbijten, dit deden ze gewoon :19:

In zh word er zelfs vrijwel ieder jaar een keuring gehouden (2of 3 dagen lang) op openbaar terrein.
Word dan wel afgezet met politielint en wel een keer meegemaakt dat er een loslopende hond de stellaan in rende maar dan wacht iedereen gewoon even tot die hond gevangen is.

Trouwens als wij demo's geven dan word dat ook op een evenementen terrein gedaan met veel mensen herrie e.d ook dan is er een stukje voor ons afgezet met lint of een laag hekje.
Geen hond die naar evt andere honden rent of zich laat afleiden door andere mensen.
Word er maar een klein beetje door iemand getwijfeld stoppen we gewoon tot het wel veilig is.

Overgens word er nooit richting mensen gesteld en groene honden gaan nooit los.

Oja ik kan mijn Honden gewoon meenemen een winkelstraat in hoor zijn echt geen doorgeslagen monsters of zo die zodra ze mensen zien om zich heen gaan bijten.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Wat zijn groene honden?
Wiel
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Biet schreef:Wat zijn groene honden?
:mrgreen: Mensen die gierig zijn, maar dat zal hier wel niet bedoeld worden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
jonge honden/honden die net begonnen zijn :wink:
Afbeelding
sylviawallie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): santos onze newfoundlander en luna en roxy onze franse bulldogjes

Ongelezen bericht door sylviawallie »

maart schreef:
sylviawallie schreef:
malinois schreef:

gr sylvia

Mijn hond viseert wel degelijk een pakwerker en niet de mouw :wink: Ik hou wel van een scherpe hond :engel:

net als malinois al aan geeft is dat bij IPO echt niet normaal ,want inderdaad dan bijt hij in de schouder van de pakwerker , die dragen meestal een tuinbroek en die hebben ze aan niet om er in te laten bijten maar omdat de honden met hun voorpoten afzetten op de pakwerker , lijkt me dus sterk dat de pakwerker jou hond ergens anders laat bijten als in de mouw , ook is de mouw een beloning , ze krijgen het mee als alles klaar is ( dit niet natuurlijk bij wedstrijden )

gr sylvia
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

sylviawallie schreef:

net als malinois al aan geeft is dat bij IPO echt niet normaal ,want inderdaad dan bijt hij in de schouder van de pakwerker , die dragen meestal een tuinbroek en die hebben ze aan niet om er in te laten bijten maar omdat de honden met hun voorpoten afzetten op de pakwerker , lijkt me dus sterk dat de pakwerker jou hond ergens anders laat bijten als in de mouw , ook is de mouw een beloning , ze krijgen het mee als alles klaar is ( dit niet natuurlijk bij wedstrijden )

gr sylvia
nogmaals, jullie kunnen prima zo trainen hoor, mij niet gelaten.
maar goed, ik ken er verder ook niet veel van :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

sylviawallie schreef:
maart schreef:
sylviawallie schreef:
malinois schreef: En KNPV mag wel in het openbaar? Dat wordt al eeuwen gedaan.... :U:

gr sylvia

gr sylvia
Sylvia dat is maar net wat voor type hond je hebt. En hoe je traint. Veelal traint men over buit (mouw) en niet op de persoon. Maar sommige honden gaan wel degelijk zich focussen op de pakwerker en niet op de mouw. Neemt niet weg dat ze netjes in de mouw zullen bijten, maar leg de mouw weg dan zullen sommige honden de mouw in de gaten gaan houden omdat ze die willen, anderen zullen de persoon blijven volgen, en eerlijk gezegd zie ik dat liever.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

dagmar88 schreef:
Hé, nog nooit van gehoord.
Waar komt dat vandaan?
Wiel
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Dat is gewoon de term groen, komt vast van groen als gras.
Iemand die ergens nieuw in is noem je ook een groentje.
Een onbeleerd paard is ook een groen paard.
En bij ons gaan regelmatig groene geleiders met groene honden voor. Maar vaker nog ervaren geleiders met groene honden. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
sylviawallie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): santos onze newfoundlander en luna en roxy onze franse bulldogjes

Ongelezen bericht door sylviawallie »

blondie schreef:
sylviawallie schreef:
maart schreef:
sylviawallie schreef:

gr sylvia

gr sylvia
Sylvia dat is maar net wat voor type hond je hebt. En hoe je traint. Veelal traint men over buit (mouw) en niet op de persoon. Maar sommige honden gaan wel degelijk zich focussen op de pakwerker en niet op de mouw. Neemt niet weg dat ze netjes in de mouw zullen bijten, maar leg de mouw weg dan zullen sommige honden de mouw in de gaten gaan houden omdat ze die willen, anderen zullen de persoon blijven volgen, en eerlijk gezegd zie ik dat liever.

ok , dat je dat van je hond liever ziet is ok,maar dan hoor je niet thuis bij de IPO , dan moet je dus naar de KNPV dan mag hij bijten waar en wat hij wil, als hij hem maar stelt .
De regels bij IPO zijn gewoon anders en daar mogen ze niet bijten op de persoon, en zo trainen doen ze al zeker niet .

gr sylvia
blondie
Zeer actief

sylviawallie schreef:
blondie schreef:
sylviawallie schreef:
gr sylvia

ok , dat je dat van je hond liever ziet is ok,maar dan hoor je niet thuis bij de IPO , dan moet je dus naar de KNPV dan mag hij bijten waar en wat hij wil, als hij hem maar stelt .
De regels bij IPO zijn gewoon anders en daar mogen ze niet bijten op de persoon, en zo trainen doen ze al zeker niet .

gr sylvia
Ik zeg nergens dat een hond die meer op de man is daarom overal bijt.
Die honden worden ook geleerd om op de mouw te bijten en nergens anders. Het bijten is ook iets wat aangeleerd moet worden, ook waar. Dat heeft in mijn ogen niets met een hond te maken die op buitdrift iets wordt aangeleerd of een hond die meer op de persoon let die hem uitdaagt of dreigt.
Budkes
Zeer actief

sylviawallie schreef:

gr sylvia
Sinds wanneer mag dat dan? Bij de KNPV bijten waar en wat hij wil? Oftewel, dit klopt niet.
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Inge O schreef:
blondie schreef: Maar sommige honden gaan wel degelijk zich focussen op de pakwerker en niet op de mouw. Neemt niet weg dat ze netjes in de mouw zullen bijten, maar leg de mouw weg dan zullen sommige honden de mouw in de gaten gaan houden omdat ze die willen, anderen zullen de persoon blijven volgen, en eerlijk gezegd zie ik dat liever.
haha, eergisteren mocht crunch voor het eerst eens 'op het vodje' en dat deed ze wel maar ze wilde ondertussen toch ook wel heel erg graag eens van zijn tuinbroek proeven, zeker toen hij met zijn zweep ging knallen :zweep: :mrgreen: .
Ja maar jij hebt valse loeders :mrgreen:
golden retrievers in waakhonden verpakking

In training kan er altijd wat misgaan natuurlijk met hondjes die wat scherper zijn, maar als je ze blijft aanleren dat de mouw daarvoor is en niet een been is dat verder prima lijkt me.

Knpv honden mogen overigens ook niet willekeurig ergens bijten. Die worden ook aangezet op een been en op de schouder. Hond die heel hoog op de schouder komt wordt toch ook niet helemaal ok bevonden omdat meestal de nekken van de pakwerkers onbeschermd zijn.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”