Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Femke 63 Dagen Zwanger van 4 pups.....
Moderator: moderatorteam
-
Santó Chihuahua
Re: Femke 63 Dagen Zwanger van 4 pups.....
links onderin haal ik hm dr niet uit....
t word wel verwarrend hahahaha maar ook des te spannender
-
Santó Chihuahua
wat ik wel weet is dat deze reu zijn kleinst verwekte nest 4 pups bedroeg en het grootste 7!
-
sjm
- Zeer actief
Er zitten in ieder geval genoeg in. Laat maar komen die pups! Wie zijn de ouders? (Namen + foto's?
)
-
Chihuahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Aantal pups word bepaald door de teef, niet de reu..Santó Chihuahua schreef:wat ik wel weet is dat deze reu zijn kleinst verwekte nest 4 pups bedroeg en het grootste 7!
-
Santó Chihuahua
sjm schreef:Er zitten in ieder geval genoeg in. Laat maar komen die pups! Wie zijn de ouders? (Namen + foto's?)
Femke en Tobi, foto staat voorin het topic
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik bedoelde m zoSantó Chihuahua schreef:links onderin haal ik hm dr niet uit....

- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Haha inderdaad, als de reu zou bepalen, ontploffen de teefjes.Chihuahua schreef:Aantal pups word bepaald door de teef, niet de reu..Santó Chihuahua schreef:wat ik wel weet is dat deze reu zijn kleinst verwekte nest 4 pups bedroeg en het grootste 7!Ik gok op 5 pups.
-
Santó Chihuahua
Chihuahua schreef:Aantal pups word bepaald door de teef, niet de reu..Santó Chihuahua schreef:wat ik wel weet is dat deze reu zijn kleinst verwekte nest 4 pups bedroeg en het grootste 7!Ik gok op 5 pups.
oke weer wat bijgeleerd! dank je wel... Dit word mijn tweede nestje dus blijkbaar valt er altijd weer iets bij te leren!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het is natuurlijk ook wel een combi he, als een reu maar weinig ( goed) zaad heeft, dan kan de teef zelf genetisch aanleg hebben voor een vol nest, maar die moeten dan ook maar gemaakt worden, heeft een reu gewoon goed en genoeg zaad, dan is de teef, of dus de eitjes en de kwaliteit van die eitjes hetgeen wat de grote van een nest bepaaldSantó Chihuahua schreef:Chihuahua schreef:Aantal pups word bepaald door de teef, niet de reu..Santó Chihuahua schreef:wat ik wel weet is dat deze reu zijn kleinst verwekte nest 4 pups bedroeg en het grootste 7!Ik gok op 5 pups.
oke weer wat bijgeleerd! dank je wel... Dit word mijn tweede nestje dus blijkbaar valt er altijd weer iets bij te leren!![]()
-
Santó Chihuahua
Irisz schreef:Ik bedoelde m zoSantó Chihuahua schreef:links onderin haal ik hm dr niet uit....
ik stop met kijken
-
sjm
- Zeer actief
Ik bedoelde meer foto's onder normale omstandigheden en stamboomnamen haha. Of hebben ze geen stamboom?Santó Chihuahua schreef:sjm schreef:Er zitten in ieder geval genoeg in. Laat maar komen die pups! Wie zijn de ouders? (Namen + foto's?)
-
Santó Chihuahua
Meer foto's van Tobi heb ik niet.... van Femke wel natuurlijk... Nee ze hebben allebei geen stamboom maar zijn wel volledig getestsjm schreef:Ik bedoelde meer foto's onder normale omstandigheden en stamboomnamen haha. Of hebben ze geen stamboom?Santó Chihuahua schreef:sjm schreef:Er zitten in ieder geval genoeg in. Laat maar komen die pups! Wie zijn de ouders? (Namen + foto's?)
-
Santó Chihuahua
Ik moet mijn eerdere bericht even corrigeren, Tobi heeft een Duitse Stamboom.. maar welke namen weet ik niet..
Hier een link naar een advertentie waar Tobi staat
http://dieren.marktplaats.nl/honden-dek ... ck=1#photo
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
Uit de advertentie: er kunnen max. 2 personen bij het dekken aanwezig zijn
Is de reu anders verlegen?
Spannend hoor!..ik meende er ook 6 te zien trouwens haha
Is de reu anders verlegen?
Spannend hoor!..ik meende er ook 6 te zien trouwens haha

-
Santó Chihuahua
Nee de reu is niet verlegen maar ze heeft nog een gezin met jonge kinderen rondlopen... Verder hele lieve aardige mensen!
Nu intussen is Femke aan het draaien, ze weet geen houding te vinden,in de mand en weer eruit, versneld zwaarder ademhalen en kreunen, af en toe wat overmatig strekken lijkt het wel... Ik blijf in elk geval vannacht bij haar... ze kijkt me telkens aan alsof ze wil zeggen: help me hihihi
Nu intussen is Femke aan het draaien, ze weet geen houding te vinden,in de mand en weer eruit, versneld zwaarder ademhalen en kreunen, af en toe wat overmatig strekken lijkt het wel... Ik blijf in elk geval vannacht bij haar... ze kijkt me telkens aan alsof ze wil zeggen: help me hihihi
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ach, ik snap het al... Je bent je eigen puppyfarm aan het opzetten.
In een paar jaar een roedel van 8 chihuahua's, 2 nesten tegelijk zonder stamboom waarvan 1 gedekt door eigen reu en 1 gedekt door een marktplaatsreutje voor 100 euro.
Verantwoord fokken noemt men dat
Wat moet zo'n pup nou opleveren??
In een paar jaar een roedel van 8 chihuahua's, 2 nesten tegelijk zonder stamboom waarvan 1 gedekt door eigen reu en 1 gedekt door een marktplaatsreutje voor 100 euro.
Verantwoord fokken noemt men dat
Wat moet zo'n pup nou opleveren??
-
Santó Chihuahua
Leuk dat je van mening bent bent er hier een puppyfarm opstartende is, helaas kan ik die mening niet met je delen!
Niet dat ik je enige verantwoordelijkheid verplicht ben maar van mijn 8 hondjes hebben er 6 een stamboom! En allemaal komen van bij de RRC- stramboomvereniging in Duistland
Ook vind ik het daarbij onzinnig gesteld dat je meent een spot de drijven met mij persoonlijk en onze roedel. Hier is niks mis met mijn complete roedel en qua verzorging ook niet. En de laatste keer dat ik alle info nagecheckt heb, kan een fokker prima in staat zijn om verantwoord te fokken zonder dat daarbij een RvB is gemoeid. Jammer maar helaas zijn deze stambomen niet erkend door de RvB anders waren ze allang omgeschreven, volgens RvB kan dat niet.
Maar gelukkig ieder zijn ding..toch?
Niet dat ik je enige verantwoordelijkheid verplicht ben maar van mijn 8 hondjes hebben er 6 een stamboom! En allemaal komen van bij de RRC- stramboomvereniging in Duistland
Ook vind ik het daarbij onzinnig gesteld dat je meent een spot de drijven met mij persoonlijk en onze roedel. Hier is niks mis met mijn complete roedel en qua verzorging ook niet. En de laatste keer dat ik alle info nagecheckt heb, kan een fokker prima in staat zijn om verantwoord te fokken zonder dat daarbij een RvB is gemoeid. Jammer maar helaas zijn deze stambomen niet erkend door de RvB anders waren ze allang omgeschreven, volgens RvB kan dat niet.
Maar gelukkig ieder zijn ding..toch?
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Is er al wat? en hoeveel zijn het er geworden? Ben heel erg benieuwd.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
-
Santó Chihuahua
nee helaas nog steeds niks geboren, zo meteen maar eens de DA bellen....
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Femke 63 Dagen Zwanger van 4 pups.....
is ze al zo volop bezig met (pers)weeën dan? Zo'n flink nest zou toch eigenlijk makkelijk zonder hulp geboren moeten kunnen worden & t is pas dag 64...Santó Chihuahua schreef:nee helaas nog steeds niks geboren, zo meteen maar eens de DA bellen....
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Santó Chihuahua
nee ze heeft nog geen persweeen, persoonlijk ga ik er vanuit dat dat het wel los gaat lopen... Ik heb de DA in elk geval standby staan als er iets aan de hand zou zijn dat niet goed lijkt te gaan.. Femke neemt gewoon de tijd hahaha
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Wat spannend zeg, ik heb geen flauw idee hoe klein deze puppies zijn, waar je dat mee kunt vergelijken. Het lijkt me ontzettend ienemienie............

-
Santó Chihuahua
Dat zijn ze idd, ze zijn kleiner dan mijn hand hihihi
de pups van shana hadden een geboorte gewicht van 141 en 145 gram...
de pups van shana hadden een geboorte gewicht van 141 en 145 gram...
-
Santó Chihuahua
Ik heb inderdaad je topic gevonden en met heel veel plezier gelezen en bekeken. Wat zijn de pups onwijs mooi!!!
ontopic:
De DA belde zojuist en wilde weten hoe het met Femke en Shana ging. Eventjes uitgelegd hoe het de laatste 24 uur is gegaan en hij stelde dan ook voor dat ik om 14.15 uur op de praktijk met Femke ben.
Eerst een echo maken om de ligging en hart activiteit van de pups te bepalen en daarna eventjes toucheren in de hoop de boel wat op gang te brengen, hij vermoedde namelijk dat ze wel bezig is maar dat het niet door doet zetten...
Ze ligt nu rustig in haar mandje nadat ze zojuist een flinke hoeveelheid heeft ontlast.... het kan vooralsnog alle kanten nu opgaan.
Ik houd jullie zeer zeker op de hoogte
liefs
ontopic:
De DA belde zojuist en wilde weten hoe het met Femke en Shana ging. Eventjes uitgelegd hoe het de laatste 24 uur is gegaan en hij stelde dan ook voor dat ik om 14.15 uur op de praktijk met Femke ben.
Eerst een echo maken om de ligging en hart activiteit van de pups te bepalen en daarna eventjes toucheren in de hoop de boel wat op gang te brengen, hij vermoedde namelijk dat ze wel bezig is maar dat het niet door doet zetten...
Ze ligt nu rustig in haar mandje nadat ze zojuist een flinke hoeveelheid heeft ontlast.... het kan vooralsnog alle kanten nu opgaan.
Ik houd jullie zeer zeker op de hoogte
liefs
-
Clausje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Beagle en Friese Stabij
- Contacteer:
Jeetje,wat spannend. Ik vind dat al,laat staan jijzelf.
Ons puppy-avontuur: www.famba.nl/beagle
-
Clausje
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Jeetje,wat spannend. Ik vind dat al,laat staan jijzelf.
-
Santó Chihuahua
ik ben nog behoorlijk kalm moet ik bekennen.. Dit is mijn 2e nestje maar bij het nestje van Shana heb ik mijn nagels gevreten van spanning en ongeduld hihi
Wel heb ik daarvan geleerd dat het geen zoden aan de dijk zet en ik beter gewoon rust en kalmte kan bewaren en dat ook beter projecteer op Femke.
Maar mijn nagels worden er momenteel niet bepaald langer van
Wel heb ik daarvan geleerd dat het geen zoden aan de dijk zet en ik beter gewoon rust en kalmte kan bewaren en dat ook beter projecteer op Femke.
Maar mijn nagels worden er momenteel niet bepaald langer van
-
Clausje
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Als je lenig bent,kun je ook nog aan je teennagels beginnen;-)