Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chi pleegpupjes nu 3 nestjes in 2 gebonden....vervolg
Moderator: moderatorteam
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Re: Chi pleegpupjes nu 3 nestjes in 2 gebonden....vervolg
Ik lees het nu pas. Geweldig dat je de pups opvangt, duimen draaien hier ook 
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Wat een geweldige oplossing voor de pupjes!
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Maar wat erg voor de eigenaar van de overleden teef; geen teef en geen pups. Ik zou volgens mij om het andere uur bij je aan de telefoon hangen om te vragen hoe het nu gaat met het grut.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Echt super! Hartstikke veel succes, maar dat gaat vast lukken. Ontzettend lief dat je zo wilt helpen.
Zo is het forum ook weer!
Zo is het forum ook weer!

-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Super zoals dit verhaal tot nu toe gaat.. ik blijf duimen voor die vijf pupjes.
En voor de eigenaar van het overleden teefje heel veel sterkte.
En voor de eigenaar van het overleden teefje heel veel sterkte.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Geweldig dat je dit doet,..
Ik hoop dat alles goed blijft gaan, hier draaien de duimen op topsnelheid,...
Ik hoop dat alles goed blijft gaan, hier draaien de duimen op topsnelheid,...
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
Pter90
- geregistreerd lid
Hallo allemaal,
Ik wil nogmaals mijn bewondering uitspreken voor alle behulpzame en betrokken mensen en al helemaal voor het fantastische pleeggezin. Het hele gebeuren was afschuwelijk, maar op dit moment hebben de pups de beste kans op overleven die we ze konden geven en dat is een enorme geruststelling. Mijn moeder en ik hebben volop contact met het pleeggezin. Mijn moeder zou het liefst elke dag op en neer gaan naar Heerlen, maar dat is helaas niet haalbaar, maar we worden betrokken en enthousiast op de hoogte gehouden van voortgang of complicaties door de fantastische Cindy (Santo Chihuahua).
De reden dat ik mijn moeder noem, is omdat zij de eigenaar is van het overleden teefje. Ik ben zelf namelijk student en ben alleen in het weekend thuis om te werken en te genieten van onze fantastische hondjes, maar afgelopen weekend liep zoals bekend niet zoals gehoopt. Ik ben er nog steeds kapot van en mijn moeder zo mogelijk nog meer, dus heb ik haar geholpen om een account te maken op dit forum (ik zal een link onderaan plaatsen naar haar voorsteltopic), zodat ze zelf ook mee kan praten over deze tragische situatie. Ze is ontroerd door alle mensen die hun medeleven en steun hebben geboden en wil jullie uit de grond van haar hart bedanken. Dit geldt uiteraard ook voor mij: bedankt voor alles.
Hier een link naar het voorsteltopic van mijn moeder:
viewtopic.php?f=5&t=255773
Ik wil nogmaals mijn bewondering uitspreken voor alle behulpzame en betrokken mensen en al helemaal voor het fantastische pleeggezin. Het hele gebeuren was afschuwelijk, maar op dit moment hebben de pups de beste kans op overleven die we ze konden geven en dat is een enorme geruststelling. Mijn moeder en ik hebben volop contact met het pleeggezin. Mijn moeder zou het liefst elke dag op en neer gaan naar Heerlen, maar dat is helaas niet haalbaar, maar we worden betrokken en enthousiast op de hoogte gehouden van voortgang of complicaties door de fantastische Cindy (Santo Chihuahua).
De reden dat ik mijn moeder noem, is omdat zij de eigenaar is van het overleden teefje. Ik ben zelf namelijk student en ben alleen in het weekend thuis om te werken en te genieten van onze fantastische hondjes, maar afgelopen weekend liep zoals bekend niet zoals gehoopt. Ik ben er nog steeds kapot van en mijn moeder zo mogelijk nog meer, dus heb ik haar geholpen om een account te maken op dit forum (ik zal een link onderaan plaatsen naar haar voorsteltopic), zodat ze zelf ook mee kan praten over deze tragische situatie. Ze is ontroerd door alle mensen die hun medeleven en steun hebben geboden en wil jullie uit de grond van haar hart bedanken. Dit geldt uiteraard ook voor mij: bedankt voor alles.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Wat ontzettend aardig om zo behulpzaam te zijn. Voor de pups, pleegfamilie en baasjes van de pups hoop ik dat ze allemaal groot (nou ja voor zover het kan dan) mogen worden.
Een dikke knuffel voor de mama's die zo aardig zijn om deze pups mee te nemen in hun nest.
Een dikke knuffel voor de mama's die zo aardig zijn om deze pups mee te nemen in hun nest.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- ElleBelle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Havanezer
- runninggirl
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Vreselijk rot voor je moeder. Hoop dat alles goed komt met de pupjes en dat jullie er 1 (of 2, of .....Pter90 schreef:Hallo allemaal,
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Fijn dat jullie goed contact hebben. Komt vast goed 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ben heel benieuwd hoe het intussen met de pupjes gaat, of ze al wat aangekomen zijn en of de moederhonden nog steeds zo superzorgzaam zijn. Hopelijk heeft Cindy tussen het zorgen voor de 9 pups en 2 moederhonden door eventjes tijd om hier wat te posten.
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Wat super dat het zo kan, hoe gaat het met alle hondjes?

Fan van de bredere rassen honden en paarden
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Gelukkig zijn er nog mensen met het hart op de goede plaats!!! Super dit.
-
Santó Chihuahua
poeh poeh wat een drukte, zeg dat wel!
Maar goed, geeft absoluut niks zolang de 5 ling het maar haalt.Met de pups van Shana en Femke gaat het super! die hoef ik geeneens meer te wegen..
De pups van Helga en Peter zijn een iets ander verhaal.
Ik heb ze sinds zondagnacht in huis en ben doorlopend bezig met het aanleggen en bijflessen van de hupjes. Gelukkig zijn er nu 4 die in gewicht aan het stijgen zijn, variabel van 1 gram tot 11 gram over 24 uur...

Allebei de mams verzorgen ze uitstekend en beschermen ze alsof hun leven ervan af hangt, wat natuurlijk ook wel een beetje klopt.
1 pupje maak ik me echt zorgen om, dit kleine manneke, hij maakt geen aanstalte om op zoek naar een tepel te gaan, zodra ik hem eraan heb liggen laat hij weer los en gaat gelijk weer roerloos slapen... spenen helpt niet, hij zuigt niet op t speentje en de voeding druppel voor druppe aanbieden in zijn mondje doet ook geen wonderen, hij slikt het nieteens af... hele kleine druppeltjes krijgt hij binnen, alles bijelkaar nog een 4 cc over 24 uur genomen, dus veeel te weinig. Vanochtend overleg met de DA gehad en ik kon het kleine hoopje direct brengen en werd direct aan de sonde in de couveuse gelegd! De komende 12 uur zijn erop of eronder voor hem...
Vanmiddag kan ik bellen om te horen of het sonderen enigsinds vruchten af doet werpen en dit wil lukken maar ik vrees het ergste voor hem.. hier een foto van het manneke dat zo vecht voor zijn leventje...

Ik houd jullie op de hoogte
Maar goed, geeft absoluut niks zolang de 5 ling het maar haalt.Met de pups van Shana en Femke gaat het super! die hoef ik geeneens meer te wegen..
De pups van Helga en Peter zijn een iets ander verhaal.
Ik heb ze sinds zondagnacht in huis en ben doorlopend bezig met het aanleggen en bijflessen van de hupjes. Gelukkig zijn er nu 4 die in gewicht aan het stijgen zijn, variabel van 1 gram tot 11 gram over 24 uur...
Allebei de mams verzorgen ze uitstekend en beschermen ze alsof hun leven ervan af hangt, wat natuurlijk ook wel een beetje klopt.
1 pupje maak ik me echt zorgen om, dit kleine manneke, hij maakt geen aanstalte om op zoek naar een tepel te gaan, zodra ik hem eraan heb liggen laat hij weer los en gaat gelijk weer roerloos slapen... spenen helpt niet, hij zuigt niet op t speentje en de voeding druppel voor druppe aanbieden in zijn mondje doet ook geen wonderen, hij slikt het nieteens af... hele kleine druppeltjes krijgt hij binnen, alles bijelkaar nog een 4 cc over 24 uur genomen, dus veeel te weinig. Vanochtend overleg met de DA gehad en ik kon het kleine hoopje direct brengen en werd direct aan de sonde in de couveuse gelegd! De komende 12 uur zijn erop of eronder voor hem...
Ik houd jullie op de hoogte
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik duim voor het kleine mannetje, maar je hebt nu alles gedaan wat je kan doen, sonde is ook nog zijn enige mogelijke redding, dan zal blijken of hij "gewoon" op krachten moest komen, of dat er meer aan de hand is.
succes verder met het stel
succes verder met het stel
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ach wat klein zeg, ik hoop dat het manneke er door komt. Fijn dat het met de rest goed gaat.
Ik kan me voorstellen dat je er erg druk mee bent, nogmaal super dat je dit doet
Fijn dat je ons op de hoogte houdt.
Ik kan me voorstellen dat je er erg druk mee bent, nogmaal super dat je dit doet
Fijn dat je ons op de hoogte houdt.

-
Clausje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Beagle en Friese Stabij
- Contacteer:
Arm pupseltje. Hopelijk komt hij erboven op.
Aan jou heeft het iig niet gelegen!
Aan jou heeft het iig niet gelegen!
Ons puppy-avontuur: www.famba.nl/beagle
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Bedankt voor je update tussen alle drukte door.
Fijn dat 4 van de pupjes in ieder geval aan het groeien zijn!
Sneu van het kleine mannetje, hopelijk gaat hij door de sondevoeding de komende uren weer wat op kracht komen. En anders is er vast meer aan de hand, en zou hij het als zijn eigen moeder was blijven leven vermoedelijk ook niet gered hebben.
Maar ik duim heel hard door voor het pupje dat nu bij de dierenarts in de couveuse ligt.
Fijn dat 4 van de pupjes in ieder geval aan het groeien zijn!
Sneu van het kleine mannetje, hopelijk gaat hij door de sondevoeding de komende uren weer wat op kracht komen. En anders is er vast meer aan de hand, en zou hij het als zijn eigen moeder was blijven leven vermoedelijk ook niet gered hebben.
Maar ik duim heel hard door voor het pupje dat nu bij de dierenarts in de couveuse ligt.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Wauw Cindy, petje af voor jou hoor en veel sterkte voor de baasjes van het overleden teefje, dat is echt je ergste nachtmerrie bij het fokken.
Ik hoop ook dat alle vijf de pleegkleintjes het gaan redden!
Ik hoop ook dat alle vijf de pleegkleintjes het gaan redden!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
Santó Chihuahua
nou hierbij een volgende update
Heb net contact gehad met mijn DA, Diergezondheidscentrum Nicolaï te Nuth. Ik kreeg te horen dat het ventje, zoals ik reeds dacht, idd verzwakt was en zelfs al iets aan het uitdrogen, ook had hij flinke koorts.
De sondevoeding gaat grandioos, godzijdan, de AB die ze hem gegeven hebben slaat goed aan waardoor hij van 41,2 gr naar 39,4 is gezakt. Ook heeft hij vocht bij gekregen, ik meen dat ze iets zeiden van natrium... in elk geval een zoutoplossing om de vochtbalans weer op peil te trekken. Hij doet het naar omstandigheden erg goed maar is nog niet uit de gevaren zone. Wel krijgt hij nu elk uur tot 1,5 uur sondevoeding en gaat het erg goed met de nodige cc's binnen te krijgen maar boven al:HIJ HOUD HET BINNEN!!!!!!
Vanavond maar weer f bellen en vragen hoe t gaat met hem..Ik ben zo onwijs blij dat ik niet verder dan 24 uur hier thuis geprobeerd heb met hem, nu heeft hij de beste kans van overleven. Wel ga ik zo meteen alle andere pupjes uit dat nest voor de zekerheid tempen..normaal temp ik die kleintjes niet onder normale omstandigheden maar ik wil het nu gewoon kunnen uitsluiten dat er niet nog 1tje is die koorts zal hebben.
keep you'll informed!!
xxx
Heb net contact gehad met mijn DA, Diergezondheidscentrum Nicolaï te Nuth. Ik kreeg te horen dat het ventje, zoals ik reeds dacht, idd verzwakt was en zelfs al iets aan het uitdrogen, ook had hij flinke koorts.
De sondevoeding gaat grandioos, godzijdan, de AB die ze hem gegeven hebben slaat goed aan waardoor hij van 41,2 gr naar 39,4 is gezakt. Ook heeft hij vocht bij gekregen, ik meen dat ze iets zeiden van natrium... in elk geval een zoutoplossing om de vochtbalans weer op peil te trekken. Hij doet het naar omstandigheden erg goed maar is nog niet uit de gevaren zone. Wel krijgt hij nu elk uur tot 1,5 uur sondevoeding en gaat het erg goed met de nodige cc's binnen te krijgen maar boven al:HIJ HOUD HET BINNEN!!!!!!
Vanavond maar weer f bellen en vragen hoe t gaat met hem..Ik ben zo onwijs blij dat ik niet verder dan 24 uur hier thuis geprobeerd heb met hem, nu heeft hij de beste kans van overleven. Wel ga ik zo meteen alle andere pupjes uit dat nest voor de zekerheid tempen..normaal temp ik die kleintjes niet onder normale omstandigheden maar ik wil het nu gewoon kunnen uitsluiten dat er niet nog 1tje is die koorts zal hebben.
keep you'll informed!!
xxx
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Nogmaals veel respect voor al je inzet, wat zal de verzorging intens zijn en veel van je vragen. Fijn dat je ook nog een update geeft in al die drukte. Je laatste bericht over de update dierenarts geeft toch een sprankje hoop, al blijft het denk ik uiterst zorgwekkend.

-
Santó Chihuahua
Hilly45 schreef:Nogmaals veel respect voor al je inzet, wat zal de verzorging intens zijn en veel van je vragen. Fijn dat je ook nog een update geeft in al die drukte. Je laatste bericht over de update dierenarts geeft toch een sprankje hoop, al blijft het denk ik uiterst zorgwekkend.
Zeer zeker blijft het zorgwekkend, maar ook voor de andere 4 pupjes is het nog niet klaar.
Om jullie een idee te geven van hun gewichten hierbij het opgestelde schema:
Pupje 1: geb gew: 128
dag 2:110
dag 3: 108
vandaag dag 4: 119!!!!
pupje 2: geb gew: 100
dag 2: 86
dag 3: 75
vandaag dag 4 : 70 (witte pupje dat nu bij DA ligt aan te sterken)
pupje 3: geb gew: 100
dag 2: 83
dag 3: 75
vandaag dag 4: 86!!!!
pupje 4: geb gew: 80
dag 2: 68
dag 3: 67
vanddag dag 4: 73!!!!
pupje 5 geb gew: 80
dag 2: 71
dag 3: 70
vandaag dag 4 : 71!!
xxx
-
angel79
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Contacteer:
ook hier wordt weer geduimd voor ze allemaal maar zeker voor het kleintje wat nu bij de dierenarts is. Fantastisch hoe jullie voor ze zorgen!!
-
Pter90
- geregistreerd lid
Ik krijg zojuist te horen dat het kleine mannetje het helaas niet gehaald heeft. Aan de fantastische zorg heeft het niet gelegen, maar het is allemaal toch teveel geweest voor het arme beestje. Ontzettend triest:(. Maar duimen dat de rest het haalt en dat ze blijven aankomen. Bedankt voor alles Cindy!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Agos, het kleine ventje...
Aan de inzet van Cindy heeft het niet gelegen.
Peter en Helga en natuurlijk ook Cindy, sterkte met dit verdrietige bericht.
Ik duim dat de andere 4 het met alle goede zorgen gewoon gaan redden.
Aan de inzet van Cindy heeft het niet gelegen.
Peter en Helga en natuurlijk ook Cindy, sterkte met dit verdrietige bericht.
Ik duim dat de andere 4 het met alle goede zorgen gewoon gaan redden.
-
Santó Chihuahua
Het heeft niet mogen baten, ik vind het onwijs triest en het raakt me behoorlijk. Maar we wisten dat er geen garantie gegeven kon worden!
Maar ik blijf knokken voor de andere 4!!!!
xxx
Helga en Peter, Lieve schatten, het spijt mij vreselijk dat jullie pupje het niet heeft mogen halen...Ik heb alles gegeven ik in huis had en in mijn macht lag maar het heeft niet zo mogen zijn!
Nu vooral blijven hopen, duimen, bidden dat de rest wel op zal groeien!
-
Pter90
- geregistreerd lid
Zoals gezegd nemen we je uiteraard niks kwalijk! Het is ontzettend triest dat hij het niet heeft gehaald, maar we weten dat ze bij jou de best mogelijke zorg krijgen en daar zijn we ontzettend dankbaar voor. We kunnen niet meer dan ons best doen en hopen dat de pups het redden.