Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer voor het eerst loops?
Moderator: moderatorteam
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wanneer voor het eerst loops?
Misty was een half jaar oud toen ze bij ons kwam en binnen een dag ook nog eens loops. Ze zit heel braaf op een halfjaarschema.
Zij is geen klein hondje, dus ik denk niet dat vroeg of laat daaraan ligt, maar het kan enorm varieren.
Hondje van de buren is iedere 4 maanden loops.
Zij is geen klein hondje, dus ik denk niet dat vroeg of laat daaraan ligt, maar het kan enorm varieren.
Hondje van de buren is iedere 4 maanden loops.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Wanneer voor het eerst loops?
Ik moet trouwens er wel bij zeggen dat Kenji op dit moment loops is.
Dus ik denk dat eea ook wel met elkaar te maken heeft, dus dat bij Ziva de boel ook een beetje op gang is gekomen daardoor.
Ach ik zie t wel , mss dat ze straks wel samen zitten kwa loopsheid .
Al is dat bij Kenji en Elena nooit geweest eigenlijk, was Elena klaar met loops zijn begon Kenji 3 - 4 mnd later
Dus ik denk dat eea ook wel met elkaar te maken heeft, dus dat bij Ziva de boel ook een beetje op gang is gekomen daardoor.
Al is dat bij Kenji en Elena nooit geweest eigenlijk, was Elena klaar met loops zijn begon Kenji 3 - 4 mnd later
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Luna was ook een maand of 7 geloof ik en die heeft netjes ieder half jaar haar loopsheid. Dat kient ze goed uit trouwens, altijd precies met onze beide verjaardagen 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jigzy werd voor het eerst loops toen ze anderhalf was. Netjes elk jaar rond de jaarwisseling. Toch nog een beetje een oerhond
ze was toen ook op een leeftijd dat ze een nest aankon. Ik vind het wel prima zo. 2,5 week per jaar zooi (tot aan het plafond
) en verder geen last van hormonaal gedoe.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Hier was het eerst wel samen en nu niet meer** Angela ** schreef:Ik moet trouwens er wel bij zeggen dat Kenji op dit moment loops is.
Zena werd loops toen Guapa 5 maanden was en 2 weken later werd Guapa ook loops (wel gelijk 5weken
Toen vorig jaar de 1ste keer loops werd, was Guapa een maand of 3 vroeger al een keer loops geweest, maar madam volgde mooi mee, toen Jänta 4 maanden later weer loops werd, volgende Guapa weer mooi mee en toen stopte Jänta met om de 4 maanden loops te worden en kreeg Guapa haar cyclus weer terug
- yvon
- Zeer actief
hier was onze dame met 10 maand loops en nu met 18 maand
-
_Jules_
- Zeer actief
Jules 6 maanden en Jazz 1,5 jaar. Sadie is nu 7,5 maand en nog niet loops geweest.

- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets
Hier hebben de dames altijd een hele lange aanloop naar de loopsheid, een maand of twee van te voren vinden de reuen ze al geweldig lekker ruiken, markeren ze etc. Eerste loopsheid voor zowel moeder als dochter met elf maanden, Donna houdt een cyclus aan van 7 à 8 maanden.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Tuana was 6 maanden en 3 weken toen zij voor het eerst loops was, erg vroeg ook voor een groot ras. Noah was 11 maanden en 1 week, bij haar vroeg ik me af of zij wel loops nog zou worden zo laat 
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Contacteer:
Onze labrador Yessie was 5,5 maanden toen ze voor de eerste keer loops was. Voor de zekerheid naar de DA geweest, maar verder niets aan de hand. Zij is daarna gesteriliseerd.
Mijn akita Jitsu werd loops toen ze 11 maanden was, netjes 3 weken loops geweest en met 14 maanden werd zij weer loops, 4 weken lang loops geweest. Vanaf de 11 maanden tot bijna 15 maanden is de vulva van Jitsu groot geweest, dus misschien is ze al die tijd wel een beetje loops geweest, wie zal het weten? Mocht Jitsu binnen 6 maanden weer loops worden ga ik uiteraard de dierenarts raadplegen.
Mijn akita Jitsu werd loops toen ze 11 maanden was, netjes 3 weken loops geweest en met 14 maanden werd zij weer loops, 4 weken lang loops geweest. Vanaf de 11 maanden tot bijna 15 maanden is de vulva van Jitsu groot geweest, dus misschien is ze al die tijd wel een beetje loops geweest, wie zal het weten? Mocht Jitsu binnen 6 maanden weer loops worden ga ik uiteraard de dierenarts raadplegen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Coda is inmiddels bijna 6 en een halve maand en nog geen echte bloeddruppels gespot dus tot nu toe doet ze haar best
Ondertussen is ze wel al een hele tijd flink aan het markeren..vooral in huis want stel je voor dat Nilo niks opmerkt (alsof dat mogelijk is
). Ah well, we zien wel!
- ** Angela **
- Zeer actief
Hier is Ziva volop in de rui nu ( kom er gewoon niet doorheen met mn harkje
), Kyto vind haar plasjes nog interessanter en ruikt ook regelmatig onder haar staart.
Ik denk zomaar dat t niet zo heel lang meer gaat duren.
Ze word morgen 7 mnd trouwens
Ik denk zomaar dat t niet zo heel lang meer gaat duren.
Ze word morgen 7 mnd trouwens
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Smokey was met 6 maanden loops, de andere 2 met een maand of 9 geloof ik.
- yvon
- Zeer actief
juna was 10 maand en haar tweede is net geweest met 18 maand
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, Coda is inmiddels 13 maand en nog steeds niet loops geweest
Ze houdt me echt gruwelijk voor de gek geloof ik. We hebben nu al meerdere momenten gehad dat we zeiden: ja, nu zit het er wel aan te komen. Maar nee hoor, niks. Sommige reuen vinden haar heel interessant, Nilo reageert af en toe ook wat verliefd maar nog niks extreems. Je zult zien dat ik over een jaar ga stressen of ze überhaupt wel loops wil worden 
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva is nu ruim 9 maanden en ik heb het idee dat ze binnenkort loops wordt. Maar van mij hoeft t niet
In haar koppie is ze nog zo jong...
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Pom is nu 7 maanden en nog niet loops. Ze begint nu wat meer te snuffelen enzo, maar markeren doet ze nog steeds niet. De heren hebben ook neit overmatig veel interesse in haar. De fokker zei dat het nog wel even kon duren, uitgaande van familieleden.. Maand of 9, 10 vind ik eigenlijk wel prima, Ze is nu echt nog zo puppig..
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
dat jullie dat allemaal nog precies weten wanneer de 1e loopsheid was. Ik heb geen idee, iets van 13 maanden ofzo??
Ik krigj binnenkort een bordeauxdog te logeren van dan 9 maanden, die is nog niet loops geweest, zal je net zien
Ik krigj binnenkort een bordeauxdog te logeren van dan 9 maanden, die is nog niet loops geweest, zal je net zien

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Marouck was 13 maanden, Biène 17 maanden bij de eerste loopsheid. Nika is voor haar eerste loopsheid gecastreerd destijds.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Haha, dat ken ik. Cyntha werd met 6 maanden opeens heel interessant voor het andere geslacht, ik herinner me nog goed dat we tijdens een clubmatch de reuen bijna letterlijk van haar af moesten slaan. Wij dachten dus ook dat ze snel loops zou worden. Uiteindelijk was ze 21 maanden voordat het eindelijk zo ver was.Maeve schreef:Nou, Coda is inmiddels 13 maand en nog steeds niet loops geweestZe houdt me echt gruwelijk voor de gek geloof ik. We hebben nu al meerdere momenten gehad dat we zeiden: ja, nu zit het er wel aan te komen. Maar nee hoor, niks. Sommige reuen vinden haar heel interessant, Nilo reageert af en toe ook wat verliefd maar nog niks extreems. Je zult zien dat ik over een jaar ga stressen of ze überhaupt wel loops wil worden
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier net zo'n troela als Coda, en weer zijn alle tekenen aanwezig maar het zet nog niet door. Ze wordt volgende week een jaar.
Nu lijkt haar muts wel op te zetten heb ik het idee, maar goed. We zien wel, al hoop ik dat ze nu dan ook nog even 2 weken kan wachten tot we terug zijn van vakantie.
Kyra was 9 maanden.
Nu lijkt haar muts wel op te zetten heb ik het idee, maar goed. We zien wel, al hoop ik dat ze nu dan ook nog even 2 weken kan wachten tot we terug zijn van vakantie.
Kyra was 9 maanden.
- ** Angela **
- Zeer actief
Sas schreef:dat jullie dat allemaal nog precies weten wanneer de 1e loopsheid was. Ik heb geen idee, iets van 13 maanden ofzo??
Ik hou alle loopsheden nauwkeurig bij in n boekje.
Vandaar dat ik t zo goed weet
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Djiny was met 10 mnd loops en daarna na zes maanden
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat ben ik ook van plan. Altijd handig om te weten en eventueel terug te zoeken. Mja, dan moet ze wel eerst loops worden** Angela ** schreef:Sas schreef:dat jullie dat allemaal nog precies weten wanneer de 1e loopsheid was. Ik heb geen idee, iets van 13 maanden ofzo??
Ik hou alle loopsheden nauwkeurig bij in n boekje.
Vandaar dat ik t zo goed weet
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
21 maand?Tamara/Bayko schreef:Haha, dat ken ik. Cyntha werd met 6 maanden opeens heel interessant voor het andere geslacht, ik herinner me nog goed dat we tijdens een clubmatch de reuen bijna letterlijk van haar af moesten slaan. Wij dachten dus ook dat ze snel loops zou worden. Uiteindelijk was ze 21 maanden voordat het eindelijk zo ver was.Maeve schreef:Nou, Coda is inmiddels 13 maand en nog steeds niet loops geweestZe houdt me echt gruwelijk voor de gek geloof ik. We hebben nu al meerdere momenten gehad dat we zeiden: ja, nu zit het er wel aan te komen. Maar nee hoor, niks. Sommige reuen vinden haar heel interessant, Nilo reageert af en toe ook wat verliefd maar nog niks extreems. Je zult zien dat ik over een jaar ga stressen of ze überhaupt wel loops wil worden
Wij hadden een paar weken terug een jongehondendag van onze rasvereniging. En daar viel Coda ook heel erg in de smaak bij veel reuen. Zelfs volwassen, brave reuen waren een beetje losgeslagen van haar
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Jade was 23 maanden, ook zo'n laatbloeier.Maeve schreef:21 maand?Tamara/Bayko schreef:Haha, dat ken ik. Cyntha werd met 6 maanden opeens heel interessant voor het andere geslacht, ik herinner me nog goed dat we tijdens een clubmatch de reuen bijna letterlijk van haar af moesten slaan. Wij dachten dus ook dat ze snel loops zou worden. Uiteindelijk was ze 21 maanden voordat het eindelijk zo ver was.Maeve schreef:Nou, Coda is inmiddels 13 maand en nog steeds niet loops geweestZe houdt me echt gruwelijk voor de gek geloof ik. We hebben nu al meerdere momenten gehad dat we zeiden: ja, nu zit het er wel aan te komen. Maar nee hoor, niks. Sommige reuen vinden haar heel interessant, Nilo reageert af en toe ook wat verliefd maar nog niks extreems. Je zult zien dat ik over een jaar ga stressen of ze überhaupt wel loops wil worden
Jeetje! Nora was ook 24 maand maar dat is toch wel uitzonderlijk haha. Die is daarna gecastreerd dus ik heb nooit geweten wat voor cyclus die had, jammer eigenlijk.
Wij hadden een paar weken terug een jongehondendag van onze rasvereniging. En daar viel Coda ook heel erg in de smaak bij veel reuen. Zelfs volwassen, brave reuen waren een beetje losgeslagen van haarEn ze snapt er zelf niks van haha.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
- Contacteer:
Diva is net zou oud als Coda van jou en ook nog niet loops geweest
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Ondertussen is Jänta half januari weer loops geweest, dus 4 maanden na haar 4e keervania schreef: Jänta was 10 maanden toen ze het 1st loops werd, 2x werd ze na 4 maanden weer loops, de 3e keer zaten er 8 maanden tussen en nu geen idee meerze is in Augustus loops geweest, dus als ze weer naar 4 maanden gaat, zou ze ergens tussen nu en half januari terug loops moeten worden, gaat ze ineens naar de 6 maaanden zal het ergens maart of zo zijn en anders mei of zo, we zien wel
ik had haar verteld dat ze moest wachten met loops worden tot 30/06 omdat wij dan een show hadden voor haar foktoelating, wat ze prima gedaan heeft, maar nu mag ze van mij toch loops worden.
Ik ga half augustus op vakantie en het zou nogal knap lastig zijn, als madam net dan op haar hoogtepunt is, omdat ik dan kan terug komen om haar te laten dekken, vriendlief rijd niet alleen naar de dekreu heeft hij gezegd