Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer voor het eerst loops?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Wanneer voor het eerst loops?

Ongelezen bericht door Lief »

Misty was een half jaar oud toen ze bij ons kwam en binnen een dag ook nog eens loops. Ze zit heel braaf op een halfjaarschema.
Zij is geen klein hondje, dus ik denk niet dat vroeg of laat daaraan ligt, maar het kan enorm varieren.
Hondje van de buren is iedere 4 maanden loops.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Wanneer voor het eerst loops?

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik moet trouwens er wel bij zeggen dat Kenji op dit moment loops is.
Dus ik denk dat eea ook wel met elkaar te maken heeft, dus dat bij Ziva de boel ook een beetje op gang is gekomen daardoor.

Ach ik zie t wel , mss dat ze straks wel samen zitten kwa loopsheid .
Al is dat bij Kenji en Elena nooit geweest eigenlijk, was Elena klaar met loops zijn begon Kenji 3 - 4 mnd later ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Luna was ook een maand of 7 geloof ik en die heeft netjes ieder half jaar haar loopsheid. Dat kient ze goed uit trouwens, altijd precies met onze beide verjaardagen :LOL:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jigzy werd voor het eerst loops toen ze anderhalf was. Netjes elk jaar rond de jaarwisseling. Toch nog een beetje een oerhond :wink: ze was toen ook op een leeftijd dat ze een nest aankon. Ik vind het wel prima zo. 2,5 week per jaar zooi (tot aan het plafond :schrik: ) en verder geen last van hormonaal gedoe.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

** Angela ** schreef:Ik moet trouwens er wel bij zeggen dat Kenji op dit moment loops is.
Dus ik denk dat eea ook wel met elkaar te maken heeft, dus dat bij Ziva de boel ook een beetje op gang is gekomen daardoor.

Ach ik zie t wel , mss dat ze straks wel samen zitten kwa loopsheid .
Al is dat bij Kenji en Elena nooit geweest eigenlijk, was Elena klaar met loops zijn begon Kenji 3 - 4 mnd later ;)
Hier was het eerst wel samen en nu niet meer
Zena werd loops toen Guapa 5 maanden was en 2 weken later werd Guapa ook loops (wel gelijk 5weken :ugh: )
Toen vorig jaar de 1ste keer loops werd, was Guapa een maand of 3 vroeger al een keer loops geweest, maar madam volgde mooi mee, toen Jänta 4 maanden later weer loops werd, volgende Guapa weer mooi mee en toen stopte Jänta met om de 4 maanden loops te worden en kreeg Guapa haar cyclus weer terug :piew:
Afbeelding
yvon
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvon »

hier was onze dame met 10 maand loops en nu met 18 maand
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Jules 6 maanden en Jazz 1,5 jaar. Sadie is nu 7,5 maand en nog niet loops geweest.
Afbeelding
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Hier hebben de dames altijd een hele lange aanloop naar de loopsheid, een maand of twee van te voren vinden de reuen ze al geweldig lekker ruiken, markeren ze etc. Eerste loopsheid voor zowel moeder als dochter met elf maanden, Donna houdt een cyclus aan van 7 à 8 maanden.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Tuana was 6 maanden en 3 weken toen zij voor het eerst loops was, erg vroeg ook voor een groot ras. Noah was 11 maanden en 1 week, bij haar vroeg ik me af of zij wel loops nog zou worden zo laat :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Onze labrador Yessie was 5,5 maanden toen ze voor de eerste keer loops was. Voor de zekerheid naar de DA geweest, maar verder niets aan de hand. Zij is daarna gesteriliseerd.

Mijn akita Jitsu werd loops toen ze 11 maanden was, netjes 3 weken loops geweest en met 14 maanden werd zij weer loops, 4 weken lang loops geweest. Vanaf de 11 maanden tot bijna 15 maanden is de vulva van Jitsu groot geweest, dus misschien is ze al die tijd wel een beetje loops geweest, wie zal het weten? Mocht Jitsu binnen 6 maanden weer loops worden ga ik uiteraard de dierenarts raadplegen.
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Coda is inmiddels bijna 6 en een halve maand en nog geen echte bloeddruppels gespot dus tot nu toe doet ze haar best :mrgreen: Ondertussen is ze wel al een hele tijd flink aan het markeren..vooral in huis want stel je voor dat Nilo niks opmerkt (alsof dat mogelijk is :roll: ). Ah well, we zien wel!
** Angela **
Zeer actief

Hier is Ziva volop in de rui nu ( kom er gewoon niet doorheen met mn harkje :80: ), Kyto vind haar plasjes nog interessanter en ruikt ook regelmatig onder haar staart.

Ik denk zomaar dat t niet zo heel lang meer gaat duren.

Ze word morgen 7 mnd trouwens
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Smokey was met 6 maanden loops, de andere 2 met een maand of 9 geloof ik.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
yvon
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvon »

juna was 10 maand en haar tweede is net geweest met 18 maand
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nou, Coda is inmiddels 13 maand en nog steeds niet loops geweest :80: Ze houdt me echt gruwelijk voor de gek geloof ik. We hebben nu al meerdere momenten gehad dat we zeiden: ja, nu zit het er wel aan te komen. Maar nee hoor, niks. Sommige reuen vinden haar heel interessant, Nilo reageert af en toe ook wat verliefd maar nog niks extreems. Je zult zien dat ik over een jaar ga stressen of ze überhaupt wel loops wil worden :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva is nu ruim 9 maanden en ik heb het idee dat ze binnenkort loops wordt. Maar van mij hoeft t niet :mrgreen: In haar koppie is ze nog zo jong...
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom is nu 7 maanden en nog niet loops. Ze begint nu wat meer te snuffelen enzo, maar markeren doet ze nog steeds niet. De heren hebben ook neit overmatig veel interesse in haar. De fokker zei dat het nog wel even kon duren, uitgaande van familieleden.. Maand of 9, 10 vind ik eigenlijk wel prima, Ze is nu echt nog zo puppig..
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

dat jullie dat allemaal nog precies weten wanneer de 1e loopsheid was. Ik heb geen idee, iets van 13 maanden ofzo??

Ik krigj binnenkort een bordeauxdog te logeren van dan 9 maanden, die is nog niet loops geweest, zal je net zien ;-)
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck was 13 maanden, Biène 17 maanden bij de eerste loopsheid. Nika is voor haar eerste loopsheid gecastreerd destijds.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Maeve schreef:Nou, Coda is inmiddels 13 maand en nog steeds niet loops geweest :80: Ze houdt me echt gruwelijk voor de gek geloof ik. We hebben nu al meerdere momenten gehad dat we zeiden: ja, nu zit het er wel aan te komen. Maar nee hoor, niks. Sommige reuen vinden haar heel interessant, Nilo reageert af en toe ook wat verliefd maar nog niks extreems. Je zult zien dat ik over een jaar ga stressen of ze überhaupt wel loops wil worden :mrgreen:
Haha, dat ken ik. Cyntha werd met 6 maanden opeens heel interessant voor het andere geslacht, ik herinner me nog goed dat we tijdens een clubmatch de reuen bijna letterlijk van haar af moesten slaan. Wij dachten dus ook dat ze snel loops zou worden. Uiteindelijk was ze 21 maanden voordat het eindelijk zo ver was.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Hier net zo'n troela als Coda, en weer zijn alle tekenen aanwezig maar het zet nog niet door. Ze wordt volgende week een jaar.
Nu lijkt haar muts wel op te zetten heb ik het idee, maar goed. We zien wel, al hoop ik dat ze nu dan ook nog even 2 weken kan wachten tot we terug zijn van vakantie.

Kyra was 9 maanden.
** Angela **
Zeer actief

Sas schreef:dat jullie dat allemaal nog precies weten wanneer de 1e loopsheid was. Ik heb geen idee, iets van 13 maanden ofzo??

Ik krigj binnenkort een bordeauxdog te logeren van dan 9 maanden, die is nog niet loops geweest, zal je net zien ;-)

Ik hou alle loopsheden nauwkeurig bij in n boekje.
Vandaar dat ik t zo goed weet ;)
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Djiny was met 10 mnd loops en daarna na zes maanden
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

** Angela ** schreef:
Sas schreef:dat jullie dat allemaal nog precies weten wanneer de 1e loopsheid was. Ik heb geen idee, iets van 13 maanden ofzo??

Ik hou alle loopsheden nauwkeurig bij in n boekje.
Vandaar dat ik t zo goed weet ;)
Dat ben ik ook van plan. Altijd handig om te weten en eventueel terug te zoeken. Mja, dan moet ze wel eerst loops worden :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tamara/Bayko schreef:
Maeve schreef:Nou, Coda is inmiddels 13 maand en nog steeds niet loops geweest :80: Ze houdt me echt gruwelijk voor de gek geloof ik. We hebben nu al meerdere momenten gehad dat we zeiden: ja, nu zit het er wel aan te komen. Maar nee hoor, niks. Sommige reuen vinden haar heel interessant, Nilo reageert af en toe ook wat verliefd maar nog niks extreems. Je zult zien dat ik over een jaar ga stressen of ze überhaupt wel loops wil worden :mrgreen:
Haha, dat ken ik. Cyntha werd met 6 maanden opeens heel interessant voor het andere geslacht, ik herinner me nog goed dat we tijdens een clubmatch de reuen bijna letterlijk van haar af moesten slaan. Wij dachten dus ook dat ze snel loops zou worden. Uiteindelijk was ze 21 maanden voordat het eindelijk zo ver was.
21 maand? :80: Jeetje! Nora was ook 24 maand maar dat is toch wel uitzonderlijk haha. Die is daarna gecastreerd dus ik heb nooit geweten wat voor cyclus die had, jammer eigenlijk.

Wij hadden een paar weken terug een jongehondendag van onze rasvereniging. En daar viel Coda ook heel erg in de smaak bij veel reuen. Zelfs volwassen, brave reuen waren een beetje losgeslagen van haar :LOL: En ze snapt er zelf niks van haha.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Maeve schreef:
Tamara/Bayko schreef:
21 maand? :80: Jeetje! Nora was ook 24 maand maar dat is toch wel uitzonderlijk haha. Die is daarna gecastreerd dus ik heb nooit geweten wat voor cyclus die had, jammer eigenlijk.

Wij hadden een paar weken terug een jongehondendag van onze rasvereniging. En daar viel Coda ook heel erg in de smaak bij veel reuen. Zelfs volwassen, brave reuen waren een beetje losgeslagen van haar :LOL: En ze snapt er zelf niks van haha.
Jade was 23 maanden, ook zo'n laatbloeier.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Diva is net zou oud als Coda van jou en ook nog niet loops geweest
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

vania schreef: Jänta was 10 maanden toen ze het 1st loops werd, 2x werd ze na 4 maanden weer loops, de 3e keer zaten er 8 maanden tussen en nu geen idee meer :engel: ze is in Augustus loops geweest, dus als ze weer naar 4 maanden gaat, zou ze ergens tussen nu en half januari terug loops moeten worden, gaat ze ineens naar de 6 maaanden zal het ergens maart of zo zijn en anders mei of zo, we zien wel
Ondertussen is Jänta half januari weer loops geweest, dus 4 maanden na haar 4e keer
ik had haar verteld dat ze moest wachten met loops worden tot 30/06 omdat wij dan een show hadden voor haar foktoelating, wat ze prima gedaan heeft, maar nu mag ze van mij toch loops worden.
Ik ga half augustus op vakantie en het zou nogal knap lastig zijn, als madam net dan op haar hoogtepunt is, omdat ik dan kan terug komen om haar te laten dekken, vriendlief rijd niet alleen naar de dekreu heeft hij gezegd :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”