Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de dekking is gelukt

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: de dekking is gelukt

Ongelezen bericht door Shibby »

Slim is het niet, zeer zeker niet.
Je teef is nog jong, waarom nu en niet een jaartje of 2 gewacht totdat je teef volgroeid/uitgezwaard was en je veel beter weet hoe haar karakter zich heeft ontwikkeld?
Waarom heb je een amstaff als vader gekozen? Waarom niet juist een leuke cocker reu ofzoiets? Asielen en Marktplaats staan vol met staffords en kruisingen daarvan terwijl het niet de makkelijkste honden zijn en over het algemeen verkeerde bazen worden aangetrokken.
Je reden om niet te testen omdat het maar een eenmalig nestje is, slaat natuurlijk kant noch wal. Of je test of je test niet. Er zijn meer dan genoeg fokkers die eenmalige combinaties fokken en die honden worden ook allemaal getest.
Sowieso kun je het beste nu al heel actief op zoek gaan naar baasjes voor je pup, zo kun je tenminste rustig een goede beslissing maken over waar je puppies heen gaan. Als je straks met 4 overgebleven pups van 8 weken zit, zul je minder rationeel en weloverwogen nog nieuwe goede baasjes kunnen vinden.

Mijn keuze zou dit nest niet zijn (maar dat is volgens mij wel duidelijk :mrgreen:) maar de pups komen er nu toch wel dus hoop ik dat alles goed verloopt en je straks superbaasjes voor je gezonde pups vindt :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Ik zou persoonlijk een ander vaderdier gekozen hebben.
Het moederdier vind ik er wel leuk uitzien, vriendelijk gezicht in ieder geval.
Succes met alles :wink:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Skittles schreef:hoogzwanger rond oud en nieuw, wat sneu.
:19: wat is het verschil met hoogzwanger halverwege maart? op augustus :19:

ts: succes met de pups. Hopelijk blijft het inderdaad eenmalig en ben je wat kritisch bij het kiezen van pupbaasjes en blijf je eveneens je pups na verkoop ook in de gaten houden. Komt er 1 terecht in het asiel of indien hij moet verdwijnen, sta jij er hopelijk meteen voor klaar om de hond dan terug te nemen of in een oplossing te voorzien. Dat hoort er ook bij namelijk, zolang de pups leven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Shibby schreef:Slim is het niet, zeer zeker niet.
Je teef is nog jong, waarom nu en niet een jaartje of 2 gewacht totdat je teef volgroeid/uitgezwaard was en je veel beter weet hoe haar karakter zich heeft ontwikkeld?
Die teef is bijna twee toch?

:engel: Heb bij het kijken naar de leeftijd in het voorsteltopic wel even hardop zitten lachen.
Ik ben een kassiere bij een supermarkt. Ik woon nog thuis..
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

dagmar88 schreef:
:engel: Heb bij het kijken naar de leeftijd in het voorsteltopic wel even hardop zitten lachen.
Ik ben een kassiere bij een supermarkt. Ik woon nog thuis..
Wat vind je nou zo lachwekkend? Dat ze nog thuis woont of dat ze werkt voor haar geld?
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
dagmar88
Zeer actief

Anja schreef: Wat vind je nou zo lachwekkend? Dat ze nog thuis woont of dat ze werkt voor haar geld?

:mrgreen: Het plaatje, maar dat snap je zelf ook wel.
maart
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Anja schreef: Wat vind je nou zo lachwekkend? Dat ze nog thuis woont of dat ze werkt voor haar geld?

welk plaatje?
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

maart schreef:
dagmar88 schreef:

welk plaatje?
Het plaatje wat bij de glazen salontafel met een leeuw eronder hoort. :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Tara schreef:"Halleuwww, spaart u nog zegeltjesss?"

:LOL: Zeg, ga jij eens uit mijn hoofd :mep:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

de dekking is gelukt

Ongelezen bericht door crutz »

Tara schreef:"Halleuwww, spaart u nog zegeltjesss?"
de komende maanden kan je sparen voor een pup.....
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Niet zo janken allemaal, op die leeftijd is thuiswonen niet eens zo raar, en ze werkt voor dr centen. Wat is daar mis mee? Dat ze een lelijke tafel heeft is geen doodzonde, maar een kwestie van smaak.
t Is alleen jammer dat ze niet negedacht heeft voor ze dr hond liet dekken, maar ach....dat gebeurt vaker, en met een maltezerkruising krijg je gewoon minder vooroordelen over je heen dan met een stafford
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

de dekking is gelukt

Ongelezen bericht door crutz »

Tara schreef:
fes/lou schreef:Dat ze een lelijke tafel heeft is geen doodzonde.

:LOL: :LOL: :LOL:
& t is de tafel van dr ouders....daar heeft ze dus niets over te zeggen;-)
maart
Zeer actief

ik woon ook thuis, werk voor mijn geld, betaal netjes mijn huur en heb al 2 nesten gehad.
De pups zien er netjes uit en aan verzorging geen gebrek gehad. nazorg evenmin. :19:

lachen hé, dat :19:

en o, mijn ouders hebben nog nooit een cent moeten betalen voor de honden/pups. integendeel, ik betaal hun eveneens voor de 'huur en inwoning' van de pups :ok:
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Waarom zal ze nu wel naar ons luisteren?
Deed ze in de vorige topic toch ook niet toen ze vertelde dat ze haar hond wou laten dekken?
Is toch gebeurd! Dus luisteren naar goed advies wat hier gegeven word, en alle waarschuwingen gaat ze niet naar luisteren.
Kan beter negeren of een slot erop. :roll: ..

Shit reageer ik toch :schrik:
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
dagmar88
Zeer actief

maart schreef:ik woon ook thuis, werk voor mijn geld, betaal netjes mijn huur en heb al 2 nesten gehad.
De pups zien er netjes uit en aan verzorging geen gebrek gehad. nazorg evenmin. :19:

lachen hé, dat :19:

en o, mijn ouders hebben nog nooit een cent moeten betalen voor de honden/pups. integendeel, ik betaal hun eveneens voor de 'huur en inwoning' van de pups :ok:
:denken: Waar heeft dat ook maar een raakvlak met iemand die voor de lol toekomstige asielbewonertjes en 'met pijn in me hard' advertentie honden op de wereld pleurt?

:wink: Kan er ook om janken hoor, maar doe mij dan maar liever een lolletje.
Dalmarieke
Actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dalmarieke »

Nanna schreef:Ik vind het jammer dat het een klapkaakkruising is, daar zitten de asiels vol mee. Vaak blijken die met het ouder worden tóch niet zo leuk te zijn als de mensen dachten toen ze het onnadenkend als pup aanschaften.

Dat de ouders niet getest zijn zou wel het láátste zijn dat mij boeide. Als ik een kruisingpup ergens haal verwacht ik eerlijk gezegd ook niet een sjeleile aan papieren die bewijzen dat de ouders officieel op van alles en nog wat getest zijn :19:
Denk dat je naar zulke pups ook heel hard zou moeten zoeken.
Als beide ouders gewoon een gezonde indruk maken en een goed karakter hebben zou het mij met een fik al rap gescheten zitten.
Voorouders zijn anders ook niet geheel onbelangrijk in het laatst genoemde en daar kan je nu naar gissen...en tuurlijk moet een ouderdier een gezonde indruk maken..sterker nog..ze moeten gezond zijn!
http://www.dalmindys.nl
Afbeelding
Besmet met het spikkelvirus
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

t
maart schreef:
Skittles schreef:hoogzwanger rond oud en nieuw, wat sneu.
:19: wat is het verschil met hoogzwanger halverwege maart? op augustus :19:

oud en nieuw is al zo stressvol voor de meeste honden :U: en dan ook nog hoogzwanger of net pups hebben lijkt me niet erg prettig om daar nog eens bij te hebben.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wanneer die hond moet bevallen lijkt me niet zo relevant ,als die hond totaal niet reageert op vuurwerk zal ze dat nu ook niet doen en ze zal ook niet banger zijn omdat ze pups heeft.
Wat wel speelt bij dit soort nestjes is het feit ,en ja helaas is dat het ,dat ze moeilijk plaatsbaar zijn bij de juiste mensen.
Als je dan dus toch perse moet fokken lijkt het me wel handig dat je je daar eerst even in verdiept.
En dus pas fokt als je een lijstje hebt met genoeg mensen erop die er een pup uit willen.
Mensen die weten waar ze aan beginnen zou dan ook nog eens handig zijn.
En daar ontbreekt het in de regel aan met dit soort nestjes ,en vaak is het asielvulling of komen ze in een dumpcicuit terecht.
Dat zou voor mijzelf toch echt wel een reden zijn om daar eerst wat meer naar te kijken en dat op orde te hebben voordat je roept de dekking is gelukt.
Dat is namelijk het makkelijkste onderdeel van dit gebeuren :ugh:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

tineke schreef:Wanneer die hond moet bevallen lijkt me niet zo relevant ,als die hond totaal niet reageert op vuurwerk zal ze dat nu ook niet doen en ze zal ook niet banger zijn omdat ze pups heeft.
Wat wel speelt bij dit soort nestjes is het feit ,en ja helaas is dat het ,dat ze moeilijk plaatsbaar zijn bij de juiste mensen.
Als je dan dus toch perse moet fokken lijkt het me wel handig dat je je daar eerst even in verdiept.
En dus pas fokt als je een lijstje hebt met genoeg mensen erop die er een pup uit willen.
Mensen die weten waar ze aan beginnen zou dan ook nog eens handig zijn.
En daar ontbreekt het in de regel aan met dit soort nestjes ,en vaak is het asielvulling of komen ze in een dumpcicuit terecht.
Dat zou voor mijzelf toch echt wel een reden zijn om daar eerst wat meer naar te kijken en dat op orde te hebben voordat je roept de dekking is gelukt.
Dat is namelijk het makkelijkste onderdeel van dit gebeuren :ugh:
Zeg dat :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”