Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Guapjes gekke bult/ geen pups op de RX te zien

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: Guapjes gekke bult/ geen pups op de RX te zien

Ongelezen bericht door vania »

Maeve schreef:Nou wat apart! :ugh: Die bult zit er toch duidelijk, dat kan toch geen darm stuk darm zijn?

Ga je nog voor een second opinion bij je eigen DA (ik begrijp uit je verhaal dat je nu bij een andere bent geweest)?
Ik ga straks nog ff met mijn vriend overleggen hoe of wat
ik had onze eigen DA gemaild met het filmpje en zo en hij raadde eigenlijk aan om naar deze kliniek te gaan, omdat die korter bij zit (onze Da woont in onze vorige woonplaats en dat is bijna 3kwartier rijden, niet dat dat mij iets kan schelen, maar hij zei dat het makkelijker was, moest er iets mis gaan met de bevalling)
sirene schreef:Wat een teleurstelling. Ik kan me echt niet voorstellen dat het om darmen ging in dat filmpje. Heb je na die film ook die beweging nog gezien ?
Nee niets meer gezien, Guapa is ook absoluut niet dik, ik heb zelfs de indruk dat ze de laatste paar dagen is afgevallen, omdat madam absoluut niets wil eten, zelfs brood (waar ze normaal een moord voor doet) gaat er met lange tanden in
crutz schreef: Denk niet dat ze nog naar haar eigen DA hoeft, pups zijn vrij duidelijk te zien zo ver in de dracht, daar hoeft geen twijfel over te zijn.
dat zei deze Da ook, dat het normaal heel goed te zien is, ze voelde ook niet echt iets (achteraf op de foto was te zien dat Guapa's darmen vol zaten :oeps: )
ze is maar 1x gedekt dus in principe kunnen we er niet naast zitten, misschien een paar dagen, maar meer ook niet
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

pff blijf het alweer een merkwaardig iets vinden...die gigantische bult zouden dan darmen geweest zijn :denken:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wat vreemd!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
vania
Zeer actief

carine schreef:pff blijf het alweer een merkwaardig iets vinden...die gigantische bult zouden dan darmen geweest zijn :denken:
volgens de DA was er nog een optie, maar die acht ik eigenlijk zo goed als onmogelijk
volgens haar kon het ook nog zijn, dat Guapa tussen toen (morgen 2 weken terug) en vandaag bevallen is en de pup heeft opgegeten
maar Guapa is constant binnen, slaapt bij ons op bed en wij hebben nergens niets gezien, Guapa was bij haar 1ste nest ook een enorme goede moeder (een beetje overdreven zelfs) ook met de 2pupjes die doodgeboren waren, die heb ik uiteindelijk moeten weghalen, omdat ze er maar mee aan de gang bleef en niet echt met de pup die er uit aan het komen was

het enige dat we gezien hebben is dat ze eergisteren enorm veel aan haar vulva likte en ook afgelopen nacht had ze dat gedaan (mijn benen lagen in haar kwijl (?) en daar werd ik om 3.15u wakker van) mijn vriend is speciaal daarvoor pas veel later vertrokken naar zijn werk, waardoor Guapa maar een klein half uurtje alleen is geweest
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

vania schreef: het enige dat we gezien hebben is dat ze eergisteren enorm veel aan haar vulva likte en ook afgelopen nacht had ze dat gedaan (mijn benen lagen in haar kwijl (?) en daar werd ik om 3.15u wakker van) mijn vriend is speciaal daarvoor pas veel later vertrokken naar zijn werk, waardoor Guapa maar een klein half uurtje alleen is geweest
Dat kwijl zou misschien vruchtwater geweest kunnen zijn?
Een half uurtje lijkt me op zich wel kunnen voor een bevalling van een eenling, maar het lijkt me inderdaad erg onwaarschijnlijk dat ze in die tijd de pup inclusief de nageboorte en alle andere bevallingssporen weggewerkt zou hebben.
Rot voor jullie dit hoor, bah.
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

En ze heeft geen toegang tot de tuin ofzo? Want als ze veel aan haar vulva likte, natte plek etc lijkt het er toch verdacht veel op dat er wel iets is gebeurd.

Het lijkt me gewoon grenzen aan onwaarschijnlijkheid dat het hier ging om een stuk darm hoor :roll:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Bizar. Misschien is ze aan het bevallen nu? Kan me echt niet voorstellen wat die bult anders zou kunnen zijn. Darm, daar gelik niet in.
Een bevalling kan in de aanzet lang duren.
Als er iets gekomen was had je iets moeten vinden, hoe dan ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

He gatverdamme dit is nou niet iets waar je vanuit ging. Verdomme wat jammer.
Afbeelding
carine
Zeer actief
Contacteer:

bevallen en alles opruimen (pup incluis) op een half uur tijd bij een teef die in huis leeft :denken:
alles kan maar dat lijkt me nu toch wel wat té...
kwijlt ze zo hard dat jij in een plas ligt?? Juno lag bij ons op bed toen haar water brak :mrgreen: en ja, dàt was een plas...
ik kan met de beste wil van de wereld geen darmen maken van die bult, tenzij ze een gigantische breuk zou hebben (maar dan nog lijkt die plaats me ook niet juist)
vania
Zeer actief

LongFields schreef:
vania schreef: het enige dat we gezien hebben is dat ze eergisteren enorm veel aan haar vulva likte en ook afgelopen nacht had ze dat gedaan (mijn benen lagen in haar kwijl (?) en daar werd ik om 3.15u wakker van) mijn vriend is speciaal daarvoor pas veel later vertrokken naar zijn werk, waardoor Guapa maar een klein half uurtje alleen is geweest
Dat kwijl zou misschien vruchtwater geweest kunnen zijn?
Een half uurtje lijkt me op zich wel kunnen voor een bevalling van een eenling, maar het lijkt me inderdaad erg onwaarschijnlijk dat ze in die tijd de pup inclusief de nageboorte en alle andere bevallingssporen weggewerkt zou hebben.
Rot voor jullie dit hoor, bah.
ik heb geen idee eigenlijk :oeps: Guapa likt anders nooit niet zo veel, dat er zo een natte plekken ontstaan
bij haar 1ste nest, was haar vruchtwater nog niet gebroken, toen ik 10min wegging (plassen + jan goedendag zeggen) en toen ik terug kwam lag Jarana er al, zonder vlies
maar ook vanmorgend werd ik weer wakker van een natte plek op bed, nu werd mijn vriend eigenlijk wakker en ik werd wakker van zijn "gvd Guapa met u gezever :mann: " dat was om kwart na 3
ik moest vandaag van 4u tot half 9 nog werken, maar mijn vriend was thuis tot iets na 8 en nog steeds niets te zien
ook is haar vulva niet anders dan normaal, ik weet van haar vorige dracht/bevalling wel dat haar vulva anders was, dikker/opgezetter
Jessica3787 schreef:En ze heeft geen toegang tot de tuin ofzo? Want als ze veel aan haar vulva likte, natte plek etc lijkt het er toch verdacht veel op dat er wel iets is gebeurd.

Het lijkt me gewoon grenzen aan onwaarschijnlijkheid dat het hier ging om een stuk darm hoor :roll:
nee ze gaat smorgens snel plassen en dan kruipt ze terug op de bank of in haar mand en slaapt de hele dag, savonds "moet" ze van mij wel ff naar buiten, maar dat is puur omdat madam anders niet wilt poepen, dat moet allemaal niet, slapen dat is het enige wat ze wil
Marjoleine schreef:Bizar. Misschien is ze aan het bevallen nu? Kan me echt niet voorstellen wat die bult anders zou kunnen zijn. Darm, daar gelik niet in.
Een bevalling kan in de aanzet lang duren.
Als er iets gekomen was had je iets moeten vinden, hoe dan ook.
nee nog steeds niets gebeurt, enkel weer een enorme kwijl (?) plek op het bed
ze wil ook absoluut niets doen, enkel slapen, gisteren avond wel weer een handje vol brokken gegeten, maar verder moet ze niets, zelfs niet als ik er blikvoer of iets anders lekkers over/door doe
het enige dat ze doet is trillen, maar dat doet ze al sinds zondag of maandag, maar nu is het hier overdag sowieso redelijk fris in huis hoor (een graad of 17 :wink: )
aangezien wij een lichte kleur matrashoes hebben, had ik inderdaad wel "iets" moeten zien, ook haar mand is redelijk licht van kleur, alleen de bank niet, maar dat is een stoffen, dus dan had ik volgens mij wel plekken moeten zien en die zitten er niet in
carine schreef:bevallen en alles opruimen (pup incluis) op een half uur tijd bij een teef die in huis leeft :denken:
alles kan maar dat lijkt me nu toch wel wat té...
kwijlt ze zo hard dat jij in een plas ligt?? Juno lag bij ons op bed toen haar water brak :mrgreen: en ja, dàt was een plas...
ik kan met de beste wil van de wereld geen darmen maken van die bult, tenzij ze een gigantische breuk zou hebben (maar dan nog lijkt die plaats me ook niet juist)
Ik weet dat Guapa heel snel kan bevallen, haar 1ste 4 pups had ze er op een klein uurtje uitgeperst :wink:
het is niet echt een plas, ik vind het moeilijk uit te leggen, het is eigenlijk een enorme grote natte plek
Shadow* kwijlde altijd op zijn poten (nagel bijten) en daar kreeg je ook zo een plekken van, maar dat duurde een eeuwigheid voor dat goed en wel droog was en dat was plakkeriger (geen woord, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel), bij Guapa is het dezelfde natte plek, maar niet zo plakkerig, precies of je laat een vochtig washandje of zo op je bed liggen, dat maakt ook een natte plek, maar geen plas
Bij Shadow* zag je ook een uur of 2 nadien nog waar hij gelikt had op zijn lijf, zijn poten waren ook altijd nog wat nat, maar dat is bij Guapa niet het geval

Ik heb ze net even mee buiten gezet bij de rest en normaal kruipt ze dan daar gelijk een binnenhok in, maar daar heeft ze blijkbaar geen zin in, ze zit wat te zitten en met Darko en Jänta mee te huilen, maar dat is het ook wel

Ik ben er trouwens ook wel redelijk zeker van dat Guapa niet "alleen" bevalt, dat wilde de ze vorige keer ook niet, ze wachte toen ook echt tot Jan thuis was (ik was thuis)
Ik vind het allemaal enorm verwarrend op de moment, ga ik Guapa gewoon behandelen als een schijndrachtige hond (hup en niet melken, gewoon voortdoen en eten) of "bemoeder" ik haar nog een beetje tot ???
Afbeelding
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

Als ze blijft rillen en neits wilt eten, zou ik toch richting DA gaan, ze kan een baarmoederontsteking of iets anders doen.
vania
Zeer actief

Inge O schreef:toch wel heel erg vreemd allemaal, schijndracht is ook geen reden om aan haar vulva te blijven likken - ik zou inderdaad toch geen baarmoederontsteking durven uitsluiten.

maar die bult moet dan vast een alien geweest zijn of zo :80: :denken: .
dit is wat de dekreu eigenaar ook al zei, als ze niet drachtig is kan ze mee doen in Alien 7 (volgens mij een film?) :engel:
volgens de da die gisteren de RX gemaakt heeft en heeft gevoeld, was er niets abnormaals aan haar baarmoeder te voelen, te verliest ook geen viezigheid of zo, er hangen soms wel wat heldere druppels aan haar vulva maar meer niet, maar ik ga het in het oog houden en anders alsnog terug naar de DA
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou het echt niet vertrouwen allemaal, wat een raar verhaal zo al met al. Baarmoederontsteking ging ook al door mijn hoofd. Maar die rare bult, dat kan toch niet anders dan een bewegende pup geweest zijn lijkt mij.
carine
Zeer actief
Contacteer:

haar gedrag en die bult...gerust zou ik er echt niet in zijn...zou toch ook naar de da terug gaan...op dag hoeveel zit ze nu?
vania
Zeer actief

carine schreef:haar gedrag en die bult...gerust zou ik er echt niet in zijn...zou toch ook naar de da terug gaan...op dag hoeveel zit ze nu?
dag 63
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Voelje wel wat bewegen in haar buik? Dat de pup buiten het beeld van de foto is terechtgekomen bv?
carine
Zeer actief
Contacteer:

en wat denkt je eigen da van dit verhaal?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Vraag me af waar Vania zit en of er al iets duidelijk is?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Wat een raar verhaal! Het geeft mij het gevoel dat ze misschien wel aan het bevallen is en dat de pup in het geboortekanaal (klem?) zit?

Even een beetje offtopic, er wordt hier gesproken over 'haar water brak', als ik me KK1 goed herinner dan zitten de puppen in een eigen vruchtzak, met daarin vruchtwater. Er zit toch geen vruchtwater in de baarmoeder buiten die zakken? Of ben ik in de war?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
vania
Zeer actief

carine schreef:en wat denkt je eigen da van dit verhaal?
Hij dacht aan de hand van het filmpje dat ze wel drachtig zou zijn, maar verder kan ik hem niet echt bereiken op de moment :ugh:
Marjoleine schreef:Vraag me af waar Vania zit en of er al iets duidelijk is?
Vania was niks aan het doen :engel:
Guapa is ook niets aan het doen, ja slapen, van de middag trok madam ineens een sprintje en stond mij uit te dagen om te spelen, maar verder nog steeds het zelfde, 1 verschil ze heeft nu 2 kinderhandjes vol brokken gegeten ipv 1 :roll:
MirandaH schreef:Wat een raar verhaal! Het geeft mij het gevoel dat ze misschien wel aan het bevallen is en dat de pup in het geboortekanaal (klem?) zit?

Even een beetje offtopic, er wordt hier gesproken over 'haar water brak', als ik me KK1 goed herinner dan zitten de puppen in een eigen vruchtzak, met daarin vruchtwater. Er zit toch geen vruchtwater in de baarmoeder buiten die zakken? Of ben ik in de war?
Zou je dat dan niet zien aan haar vulva? dat er een pup vast zou zitten?
Afbeelding
carine
Zeer actief
Contacteer:

Ik sprak idd van ' haar water brak' ... Elke pup zat in zijn eigen vruchtzakje en als dat barst/ scheurt oid komt er toch vruchtwater vrij... Daar doelde ik dus op
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat apart allemaal..
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

MirandaH schreef:Wat een raar verhaal! Het geeft mij het gevoel dat ze misschien wel aan het bevallen is en dat de pup in het geboortekanaal (klem?) zit?
die zie je ook gewoon op de foto hoor......
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

Ik zou toch voor een second opinion naar een andere da gaan. T kan toch bijna niet missen dan dat die bult een pup is
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

Smieszka1 schreef:Ik zou toch voor een second opinion naar een andere da gaan. T kan toch bijna niet missen dan dat die bult een pup is
Als de RX niets toont, die pup moet dan toch te zien zijn...
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Is er nog iets gebeurd?
Het is echt te raar voor woorden... :ugh:
Jessica3787
Zeer actief

Heb je de RX ook meegekregen? Misschien dat de DA niet goed kijkt? Stel je voor dat er slechts een heel klein stukje pup te zien is door hele volle darmen?
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

:O:

Te bizar!
vania
Zeer actief

Nel schreef:Is er nog iets gebeurd?
Het is echt te raar voor woorden... :ugh:
Nee nog niets gebeurt
ben gisteren avond bij mijn DA geweest, die heeft nog eens extra gevoeld en een echo gemaakt, maar er is absoluut niets te zien, zelfs hij dacht dat het toch een pup zou zijn, hij heeft verder niet echt een verklaring wat het zou kunnen zijn, buiten hetgeen de andere da al zei :19:
Jessica3787 schreef:Heb je de RX ook meegekregen? Misschien dat de DA niet goed kijkt? Stel je voor dat er slechts een heel klein stukje pup te zien is door hele volle darmen?
nee ik heb de RX niet mee gekregen, die heb ik enkel gezien op hun pc scherm, maar ook onze da zag niets
de "plekken" op ons bed, is na nader inspectie volgens mij melk, ook haar mand vertoond plekken waar ze gelegen heeft.
Guapa ligt eigenlijk altijd enorm hard opgerold (zoals een bolletje wol dat je strak oprolt) en ik denk dat ze daardoor op haar tepels ligt (doet ze wel meer, er op staan ook als ze zit) en de melk er zo uit komt, ondanks dat er niet gigantisch veel melk in zit
Afbeelding
Jessica3787
Zeer actief

Inge O schreef:
Jessica3787 schreef:Heb je de RX ook meegekregen? Misschien dat de DA niet goed kijkt? Stel je voor dat er slechts een heel klein stukje pup te zien is door hele volle darmen?
denk je nu echt dat volle darmen bot kunnen verbergen op rx?
Nou dat weet ik niet, maar het lijkt toch verdacht veel op een pup in dat filmpje...
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”