Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kunstleer
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Kunstleer
Laten jullie even weten hoe hij bevalt?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Jup! En ik ga morgen ook kijken of het dik zat us, ga daar wel van uit. Ben benieuwd of er hier in gelegen gaat worden 

De bodem is een cm of vijf dik. Geen van mijn honden weegt meer dan elf kilo dus voor hun is het dik genoeg.frank-bobby schreef:wat ik me dan afvraag
moet je voor dat bed van zooplus dan niet het matrasje wat daar bij hoort erbij kopen?
of is de onderkant van het bed dik genoeg?
- Hilde
- Zeer actief
Ik ben benieuwd, Beau weegt 18/19 kilo dus denk dat dat wel te doen is. Anders bestel ik alsnog zo'n matras.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik heb gekozen voor het comfortline kussen, een bed ziet er wel goed uit, maar ik denk dat mevrouw daar niet in gaat liggen zonder dekentjes, en dat is juist hetgeen wat ik nu liever niet meer heb omdat alle haren daar in blijven hangen.Safari schreef:Welke heb je nu uiteindelijk gekozen?

-
- Zeer actief
Ik heb m binnen ! Het materiaal is precies wat k zocht en t is ook erg zacht en denk ik, comfortabel, kussen.
- Hilde
- Zeer actief
Ik heb m'n kunstleren bed ook binnen! Echt ideaal en Beau ligt er al de hele middag in te ronken. Het is echt gewoon precies zijn maat, net alsof het bed voor hem gemaakt is 

- Ody
- Zeer actief
Ziet hij een beetje duurzaam uit Hilde?
Heb gisteren nog gekeken voor babymatrasjes bij de Ikea, maar als ik daar een waterdichte hoes omheen moet maken en dan nog gewone hoezen ben ik duurder uit dan voor een BBnepperd.
Heb gisteren nog gekeken voor babymatrasjes bij de Ikea, maar als ik daar een waterdichte hoes omheen moet maken en dan nog gewone hoezen ben ik duurder uit dan voor een BBnepperd.

Ik koop volgende keer 1 maat kleiner. Ik heb echt een lel van een bed staan en ze kruipen toch altijd op, onder en in elkaar.Hilde schreef:Ik heb m'n kunstleren bed ook binnen! Echt ideaal en Beau ligt er al de hele middag in te ronken. Het is echt gewoon precies zijn maat, net alsof het bed voor hem gemaakt is
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Oh dat lijkt me echt ideaal!Apple schreef:Ik heb gekozen voor het comfortline kussen, een bed ziet er wel goed uit, maar ik denk dat mevrouw daar niet in gaat liggen zonder dekentjes, en dat is juist hetgeen wat ik nu liever niet meer heb omdat alle haren daar in blijven hangen.Safari schreef:Welke heb je nu uiteindelijk gekozen?
Zakken ze er een beetje lekker in weg?

- Hilde
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ja het vormt zich in super!(was ook bang dat dat minder zou zijn)Joera schreef:Oh dat lijkt me echt ideaal!Apple schreef:Ik heb gekozen voor het comfortline kussen, een bed ziet er wel goed uit, maar ik denk dat mevrouw daar niet in gaat liggen zonder dekentjes, en dat is juist hetgeen wat ik nu liever niet meer heb omdat alle haren daar in blijven hangen.Safari schreef:Welke heb je nu uiteindelijk gekozen?
Ik ben nu al fan! Ziet er ook mooi uit.
- Joera
- Zeer actief
Oke dat is wel lekker, ik heb nu een kussen die ik te hard vind, ik wil er eentje voor der waar ze lekker zacht in wegzakt 

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Naar aanleiding van dit topic ben ik eens gaan kijken naar die doginbed bedden en we hebben er nu eentje! Ik heb de grootste maat gekocht, van 120 bij 100, met een zachte pluchen hoes eromheen, en het is een daverend succes. Bruno slaapt voor het eerst sinds we hem hebben (nu een jaar) in een mand, en Shelly ging er gisteren gewoon bij liggen! We hebben stiekem een traantje weggepint, zo lief. Dus bedankt voor de tip, we hebben er nog eentje besteld zelfs, de katten zijn er ook dol op en zo kunnen ze gezellig samen liggen.
- Joera
- Zeer actief
Ik kon niet kiezen, dus ik heb het grootste dogINbed van zooplus besteld, ik schrok trouwens wel van de maat
Ik vind hem wel errrrrg groot. Vriendlief was er niet blij mee. Maar mijn duitser kan uitgestrekt liggen. Helaas verkiest hij de grond boven zijn nieuwe mand
Ook heb ik net mijn nepleren kussen binnen gekregen. Die is echt super hoog en het nepleer voelt bijna echt. Hij is ook super zwaar ook. Ik werd een beetje schaapachtig aangekeken door zara omdat het kussen zo gigantisch dik/hoog is

Ook heb ik net mijn nepleren kussen binnen gekregen. Die is echt super hoog en het nepleer voelt bijna echt. Hij is ook super zwaar ook. Ik werd een beetje schaapachtig aangekeken door zara omdat het kussen zo gigantisch dik/hoog is

-
- Zeer actief
En hoe bevalt het?Joera schreef:Ik kon niet kiezen, dus ik heb het grootste dogINbed van zooplus besteld, ik schrok trouwens wel van de maatIk vind hem wel errrrrg groot. Vriendlief was er niet blij mee. Maar mijn duitser kan uitgestrekt liggen. Helaas verkiest hij de grond boven zijn nieuwe mand
![]()
Ik ben echt enorm fan van het kussen, in het begin moet het kunstleer nog een beetje zacht worden, maar nu deze 'ingelegen' is, is het echt een top ding.
Ruikt niet, blijft geen zooi op liggen, en ziet er gewoon goed uit.
Heb er gisteren maar weer twee besteld, nu ook eentje voor op het kantoortje en eentje voor bij mijn vriend thuis.
Blijf het iedereen aanraden.
-
- Zeer actief
Ik vind het ideaal!
Ik heb de DoginBed van zooplus, was 35 a 40 euro geloof ik. Inmiddels hebben we er 4, 2 in de woonkamer, 2 op de slaapkamer. In de woonkamer met een fleecedekentje, op de slaapkamer met een dekbed.
In de recensies van Zooplus stond dat de naden konden scheuren. Mijn reu maakt altijd dwangmatig zijn bed op en kan echt minutenlang blijven draaien en graven, maar na anderhalf jaar is er nog steeds geen scheurtje te zien.
De kat heeft er ook een keer in geplast. Sopje erover, afspuiten met de tuinslang en je ruikt niks meer.
Fantastische dingen.
Ik heb de DoginBed van zooplus, was 35 a 40 euro geloof ik. Inmiddels hebben we er 4, 2 in de woonkamer, 2 op de slaapkamer. In de woonkamer met een fleecedekentje, op de slaapkamer met een dekbed.
In de recensies van Zooplus stond dat de naden konden scheuren. Mijn reu maakt altijd dwangmatig zijn bed op en kan echt minutenlang blijven draaien en graven, maar na anderhalf jaar is er nog steeds geen scheurtje te zien.
De kat heeft er ook een keer in geplast. Sopje erover, afspuiten met de tuinslang en je ruikt niks meer.
Fantastische dingen.
- Hilde
- Zeer actief
Oh, ik ben ook nog steeds fan! Ideaal! Nog geen nadeel kunnem vinden, alleen vindt Beau het fijner met een kleedje er in. Dus sleept hij zelf regelmatig zijn benchkleedje naar de mand. Ach, als dat het is 

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tessa niet, die valt er vanaf? Dus nu wordt er een bed omheen gemaakt door vriend. Wel lekker dik. Ik was alleen zo dom om de canvas stof ipv de nepleer te nemen. Dat gaat dus veranderenJoera schreef:Oh dat lijkt me echt ideaal!Apple schreef:Ik heb gekozen voor het comfortline kussen, een bed ziet er wel goed uit, maar ik denk dat mevrouw daar niet in gaat liggen zonder dekentjes, en dat is juist hetgeen wat ik nu liever niet meer heb omdat alle haren daar in blijven hangen.Safari schreef:Welke heb je nu uiteindelijk gekozen?

-
- Zeer actief
In het begin ligt het nog niet zo lekker, maar als ze er een paar keer op gaan liggen, zakt het helemaal in model hier.TessaThomas schreef:Tessa niet, die valt er vanaf? Dus nu wordt er een bed omheen gemaakt door vriend. Wel lekker dik. Ik was alleen zo dom om de canvas stof ipv de nepleer te nemen. Dat gaat dus veranderenJoera schreef:Oh dat lijkt me echt ideaal!Apple schreef:Ik heb gekozen voor het comfortline kussen, een bed ziet er wel goed uit, maar ik denk dat mevrouw daar niet in gaat liggen zonder dekentjes, en dat is juist hetgeen wat ik nu liever niet meer heb omdat alle haren daar in blijven hangen.Safari schreef:Welke heb je nu uiteindelijk gekozen?
Zakken ze er een beetje lekker in weg?Er moet er toch nog 1 komen.
- Joera
- Zeer actief
Ik vind het een heel fijn ding. Doek erover en schoon, ideaal. Alleen mijn honden liggen er bij voorkeur allebei niet opApple schreef:En hoe bevalt het?Joera schreef:Ik kon niet kiezen, dus ik heb het grootste dogINbed van zooplus besteld, ik schrok trouwens wel van de maatIk vind hem wel errrrrg groot. Vriendlief was er niet blij mee. Maar mijn duitser kan uitgestrekt liggen. Helaas verkiest hij de grond boven zijn nieuwe mand
![]()
Ik ben echt enorm fan van het kussen, in het begin moet het kunstleer nog een beetje zacht worden, maar nu deze 'ingelegen' is, is het echt een top ding.
Ruikt niet, blijft geen zooi op liggen, en ziet er gewoon goed uit.
Heb er gisteren maar weer twee besteld, nu ook eentje voor op het kantoortje en eentje voor bij mijn vriend thuis.
Blijf het iedereen aanraden.

Het doginbed van zooplus heb ik terug gestuurd omdat hij veel te groot was en ik vond hem eerlijk gezegd ook erg lelijk omdat het "leer" zo heel los om de mand heen zat.

- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Welke maat heb je nodig voor een berner sennen en welke voor een franse bulldog?
Ik zit te kijken naar een starline kussen van witjes verzendhuis, is ook een soort biabed maar ik twijfel over de maat. Er staan geen binnen-maten genoemd.
Ik heb nu kunststof manden met vetbedjes er in maar ik wil liever iets hygienischer ivm gezondheidsproblemen van een van de gezinsleden.
Ik zit te kijken naar een starline kussen van witjes verzendhuis, is ook een soort biabed maar ik twijfel over de maat. Er staan geen binnen-maten genoemd.
Ik heb nu kunststof manden met vetbedjes er in maar ik wil liever iets hygienischer ivm gezondheidsproblemen van een van de gezinsleden.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- Joera
- Zeer actief
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Men neme een fleece deken van de Action a 4,49 afmeting 1.50x2.00 (extra groot dus) aan iedere kant stikt men een tunnel (stof omvouwen en stikken maar) netjes afwerken niet nodig. De hoeken stik je niet. Neem dun elastiek, steek daar een veiligheidsspeld door en duw zo het elastiek door de tunnels. Vervolgens leg je de lap op het bed, slaat de randen eronder en trekt het elastiek aan. Knoop erin klaar.Safari schreef:Hilde schreef:Oh, dat is ook ideaal! Blijven die hoezen niet verschrikkelijk de haren vast houden? Ik ben alleen niet echt een talent hoezen maken.. Ik ben sowieso geen talent in wat dan ook maken
Doe hetzelfde als jij met action kleden, alleen ik maak als het ware een kussensloop er van. 1 kant naai ik klittenband op.. kunnen ze er niet in kruipen.
PS.. Had hondenmanden van Ikea, zachte mand van nep-leer. Daar deed ik dus de hoezen omheen.
( huiskamer is nu leeg...snik)

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Joera
- Zeer actief
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
even in de droger...
Ingrid
Ps... moet je wel hebben anders is het een ander verhaal.
Ingrid
Ps... moet je wel hebben anders is het een ander verhaal.

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Ody
- Zeer actief
Hoe bevallen de kunstleren bedden van Zooplus tot nu toe?
Ik ben nog steeds heel tevreden over de doginbed van Zooplus. Straks als Bommel er niet meer is dan ben ik van plan om een kleinere aan te schaffen. Dit bed is sowieso al aan de grote kant voor mijn mannen maar straks met twee honden is het helemaal groot.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ben ook tevreden.
Die wetters rossen erin en eruit en de stabijs gooien ermee.
Ik heb het nu bijna een jaar en het is nog perfect!
Die wetters rossen erin en eruit en de stabijs gooien ermee.
Ik heb het nu bijna een jaar en het is nog perfect!
- Ody
- Zeer actief
Heb ik eindelijk besloten om toch maar de Biabednepper van Zooplus te bestellen, krijg ik hem net binnen......helemaal kapot!
In 2 hoeken is het kunstleer helemaal uitgescheurd en ook de vulling wijkt. Net maar het contactformulier ingevuld van Zooplus, ben benieuwd.
Het vertrouwen in het 'heel blijven' van de naden is nu wel gelijk weg, terwijl ik door jullie verhalen juist zo enthousiast geworden was. Alleen met versturen alleen al gaan ze dus verrot.

In 2 hoeken is het kunstleer helemaal uitgescheurd en ook de vulling wijkt. Net maar het contactformulier ingevuld van Zooplus, ben benieuwd.
Het vertrouwen in het 'heel blijven' van de naden is nu wel gelijk weg, terwijl ik door jullie verhalen juist zo enthousiast geworden was. Alleen met versturen alleen al gaan ze dus verrot.