Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy alleen laten (samen met andere hond)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

luchusky
Actief
Mijn ras(sen): Husky
Aantal honden: 2

Re: Puppy alleen laten (samen met andere hond)

Ongelezen bericht door luchusky »

Loek schreef:
luchusky schreef:hoe bedoel je??

denk jij dat iedereen die een hond heeft niet werkt ??
neem aan dat je om te beginnen een huis nodig hebt, en dat gaat helaas niet als je niet werkt
Nee dat denk ik niet maar ik zou dan wel kiezen voor een hondenuitlaat i.p.v. twee zulke jonge honden zolang alleen te laten :wink:
en je hebt niet eens een hond zie ik... :scratch:
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

luchusky schreef:
Loek schreef:

neem aan dat je om te beginnen een huis nodig hebt, en dat gaat helaas niet als je niet werkt
Nee dat denk ik niet maar ik zou dan wel kiezen voor een hondenuitlaat i.p.v. twee zulke jonge honden zolang alleen te laten :wink:
en je hebt niet eens een hond zie ik... :scratch:
En mag ik dan geen mening hebben luchusky :denken:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ja dat bedoel ik natuurlijk. :oohja:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gaat ook niet zozeer dat je werkt ,maar het type honden en die klein opsluit hele dagen.
Waarom niet voor een ander makkelijker ras gekozen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:Gaat ook niet zozeer dat je werkt ,maar het type honden en die klein opsluit hele dagen.
Waarom niet voor een ander makkelijker ras gekozen.?

Wat is het verschil tussen een kamer en een kennel? En wat is het verschil tussen 1 husky nemen en hele dagen bij dat dier zijn of 2 husky's nemen en hele dagen weg zijn? Ze zijn toch samen? Sinds wanneer is een andere hond geen gezelschap meer in geval van een husky? Ik vind het juist heel goed dat deze mensen er een husky bij genomen hebben. 1 husky vind ik geen husky.

Ik zou zelf de honden zo snel mogelijk samen alleen leren zijn. Dan hebben ze elkaar en vervelen ze zich niet. Blijkbaar doet je pup het al heel knap want ze kan alleen zijn als ik je verhaal zo lees. Je oudere hond is ook heel knap want die kon zelfs alleen zijn zonder andere hond in huis. Blijkbaar doe je iets goed want dat is niet heel vanzelf sprekend bij husky's.

Wel vraag ik me af waarom je voor twee teven bent gegaan? Nu zijn honden van dit ras meestal erg sociaal en niet vechtlustig. Toch zou ik zelf een reu en een teef genomen hebben. Maargoed, daar heb je nu niks meer aan.

Ik vind overigens dat de mensen die hier zeggen dat het niet uit maakt dat je werkt en dat het gaat om wat je daarnaast met je hond doet geen gelijk hebben. Het maakt wel heel veel uit of je hele dagen weg bent als je maar 1 hond hebt. Die ligt dan altijd uren en uren op je te wachten. Heb je twee honden die samen echt iets hebben dan is dat anders. Dan is alleen blijven niet meer echt alleen blijven. Ik heb zowel 1 als meer honden gehad. Ik heb ook gewerkt met 1 hond, gewerkt met 3 honden en thuis gezeten met 1 hond en met 3 honden. Ik ken alle situaties. 1 hond alleen en dan full time werken is niet ideaal. De hond is teveel alleen en dat ga je merken.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

werken en een hond (of 2, juist heel graag 2 zou ik zeggen, 1 hus alleen laten is over het algemeen geen feestje) kan heel prima, maar het is wel zaak (zeker met husky's !!) dat je buiten dat werk om genoeg met ze onderneemt...doe je dat niet kom je daar ook vanzelf een keer achter, 2 husky's samen kunnen heeeeeeeeeeeeeel goed slopen :engel:
En dan is het niet hun "fout", maar wel die van jou/jullie :F:

Overigens zou ik ze dus wel samen laten, waarom heb je er anders 2 genomen ???????
Als er loopsheden in het spel zijn zou ik daar wat voorzichtiger mee zijn, het kunnen nogal ahum krengen zijn zo rond die tijd.
luchusky
Actief

Hey bedankt voor jullie reacties !
jullie snappen het tenminste ;-)

Voordat we de eerste namen, hebben we ons heel goed verdiept in het ras.
Maar Bentley is dus echt een geval apart, of wij doen iets heel goeds, want we hebben dus echt nog nooit problemen gehad met haar.
We kunnen de grote (anderhalf) zelfs nog steeds oppakken op de bank en haar op schoot houden haha, iets wat je niet heel vaak ziet.
Toen we haar net hadden woonden we zelfs nog in een apartement zonder tuin (echt heel lullig ik weet het) en daar ging het al helemaal super.

nu wonen we sinds een half jaar in een groot huis met een grote tuin, dus vandaar dat we er nu nog een hus bij hebben genomen zodat ze elkaar hebben.

De reden dat we ze apart hebben gezet is omdat ze nogal eens ruig doen stoeien, en we zijn gewoon heel bang dat de grote iets te ruig doet met de kleine als ze alleen zijn.
maar ik denk dat we ons zorgen maken om niets want ze kunnen het harstikke goed met elkaar vinden.

Maar ieder mag natuurlijk zijn mening uiten en zeggen wat ze zelf willen

ps die honden van jou angelique zijn echt prachtig !
Angelique.

luchusky schreef:Hey bedankt voor jullie reacties !
jullie snappen het tenminste ;-)

Voordat we de eerste namen, hebben we ons heel goed verdiept in het ras.
Maar Bentley is dus echt een geval apart, of wij doen iets heel goeds, want we hebben dus echt nog nooit problemen gehad met haar.
We kunnen de grote (anderhalf) zelfs nog steeds oppakken op de bank en haar op schoot houden haha, iets wat je niet heel vaak ziet.
Toen we haar net hadden woonden we zelfs nog in een apartement zonder tuin (echt heel lullig ik weet het) en daar ging het al helemaal super.

nu wonen we sinds een half jaar in een groot huis met een grote tuin, dus vandaar dat we er nu nog een hus bij hebben genomen zodat ze elkaar hebben.

De reden dat we ze apart hebben gezet is omdat ze nogal eens ruig doen stoeien, en we zijn gewoon heel bang dat de grote iets te ruig doet met de kleine als ze alleen zijn.
maar ik denk dat we ons zorgen maken om niets want ze kunnen het harstikke goed met elkaar vinden.

Maar ieder mag natuurlijk zijn mening uiten en zeggen wat ze zelf willen

ps die honden van jou angelique zijn echt prachtig !

Ik zou me niet te druk maken om ruig stoeien, ik heb hier nu 3 puppen, 2 van 4 maanden en 1 van 8 maanden je wil niet weten hoe die tekeer kunnen gaan :schrik: meestal is het een half uurtje en dan is het weer klaar voor een paar uur.

Juist doordat je ze voor een tijdje uit elkaar haalt kan dat alleen maar erger worden, als ik ze hier wel is uit elkaar haal (omdat ik er gek van word) en ik zet ze daarna weer samen gaat het 10 keer zo hard als daarvoor, geen strak plan dus :wink:

Wel moet een pup natuurlijk voldoende aan zijn rust komen maar dat regelt zichzelf wel.

Thx :wink:
luchusky
Actief

Dat komt mij inderdaad ook wel bekend voor ja haha!

Ik zal ze straks na de pauze samen zetten.

Mijn vriendin is vooral bang dat het fout gaat, dan zijn ze van half 2 tot 4 samen en dan komt mijn vriendin thuis, kunnen ze wennen en zijn ze niet al te lang alleen.!
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Angelique. schreef:werken en een hond (of 2, juist heel graag 2 zou ik zeggen, 1 hus alleen laten is over het algemeen geen feestje) kan heel prima, maar het is wel zaak (zeker met husky's !!) dat je buiten dat werk om genoeg met ze onderneemt...doe je dat niet kom je daar ook vanzelf een keer achter, 2 husky's samen kunnen heeeeeeeeeeeeeel goed slopen :engel:
En dan is het niet hun "fout", maar wel die van jou/jullie :F:

Overigens zou ik ze dus wel samen laten, waarom heb je er anders 2 genomen ???????
Als er loopsheden in het spel zijn zou ik daar wat voorzichtiger mee zijn, het kunnen nogal ahum krengen zijn zo rond die tijd.
Ik heb geen verstand van husky'd ed rassen, maar hier ben ik het wel mee eens. Zelf zou ik niet zo snel 2 honden bij elkaar zetten als ik niet thuis ben, maar dat komt omdat ik dan weer het type heb dat erg graag sloopt (en dan heb ik het niet over de inboedel :ugh: )

Twee teefjes is ook niet altijd ideaal idd. Vroegah hebben we thuis een keer 2 teefjes gehad (weer een heel ander ras, sint bernards, maar ok) die heel goed met elkaar op konden schieten. Toch hebben zij ook een keer flink het haar in elkaar gehad. Gelukkig was ik toen wel thuis, maar dat was echt knokken. Ik ben er dus nogal huiverig voor om 2 honden zonder toezich bij elkaar te laten. En toch denk ik dat ik er in jouw situatie ook voor zou kiezen, vanwege het ras.
Idd, veel met ze doen als je wel thuis bent en oppassen met loopsheid dus :ok: Ik weet niet hoe jouw honden met speegoed omgaan, maar dat kan ook nog belangrijk zijn. Geen speelgoed laten slingeren, dat kan ook knokken worden.
Edit: maar dat hangt er dus vanaf of ze bezitterig zijn
luchusky
Actief

Bezitterig zijn ze dan weer wel ja !
Niet zo zeer met speelgoed, maar met kluifjes enzo, constant het kluifje van elkaar pakken, terwijl ze er allebij een hebben liggen haha het zijn net kinderen !
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Zorg dan wel dat je alle kluifjes en botwerk opgeruimd hebt eer je ze samen alleen laat.
Afbeelding
Angelique.

luchusky schreef:Bezitterig zijn ze dan weer wel ja !
Niet zo zeer met speelgoed, maar met kluifjes enzo, constant het kluifje van elkaar pakken, terwijl ze er allebij een hebben liggen haha het zijn net kinderen !

Dus geen etenswaren laten liggen, kan ik hier ook niet :ok:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

waarom zet je de jongste niet in de bench bij de oudere hond? (evt. met een kleed erover, en aan 1 kant geen kleed, zodat ze aan 1 kant wat ziet, maar niet aan alle kanten. dat is rustiger, voor als de oudere hond gaat uitdagen)
want ze kunnen op die jonge leeftijd nog wel eens slopen.

als dat dan een beetje over is (het evt. slopen met tandjes wisselen e.d) dan kun je ze samen in de woonkamer laten.

ik begrijp tenminste dat je oudere hond wel los in de woonkamer is?

hier laat ik de honden trouwens altijd bij elkaar.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

luchusky schreef:
Loek schreef:

mijn vriendin begint altijd om 11 uur (3 dagen in de week), dan kom ik om 1 uur thuis tot 2 uur voor de honden, en daarna ben ik weer werken tot 5 uur.

ik weet niet of dat lang is.. ja als je je hond opvoed zodat hij het nooit gewent is om alleen te zijn misschien wel ja Loek ;)
Dat klinkt echt super ideaal joh! Laat je niet gekmaken hoor :wink:
Moskovietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Moskovietje »

Heb hier drie teefjes, en de twee grote ( Yuki - bijna 2 en Sira-5mnd )zitten altijd bij mekaar in de bijkeuken als ik ga werken.
Ik zorg wel altijd dat er geen ruzie kan ontstaan over kluifmateriaal, dat ruim ik altijd op.
De dames slapen of rusten vrijwel de hele tijd ( handig zo;n internet babyfoon ) en als ik thuiskom is er een explosie van energie :cheer:

de teckel heeft beschikking over het hele huis, en ligt meestal op de bank.
Afbeelding

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb ze direct bij elkaar gehouden. Eerst in een soort bijkeuken waar slopen niet zo veel kwaad kon, ze waren toen overigens niet vaak alleen (dagopvang). Toen de ergste sloopfase over was, gewoon in de huiskamer. En ja, toen is er wel eens iets stuk gegaan. Hoort erbij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
luchusky
Actief

Gollum schreef:
luchusky schreef:
Loek schreef:

mijn vriendin begint altijd om 11 uur (3 dagen in de week), dan kom ik om 1 uur thuis tot 2 uur voor de honden, en daarna ben ik weer werken tot 5 uur.

ik weet niet of dat lang is.. ja als je je hond opvoed zodat hij het nooit gewent is om alleen te zijn misschien wel ja Loek ;)
Dat klinkt echt super ideaal joh! Laat je niet gekmaken hoor :wink:
Thanks Gollum ! I Appreciate that !
Ze zitten nu inmiddels samen in hun kamer.. ben eens benieuwd als ik thuis kom straks

heb ze eerst nog even uitgeput haha lekker stukje gelopen met ze en daarna uit laten kuren in de tuin

Afbeelding
Afbeelding

let niet op de tuin haha daar moeten we nog aan beginnen
luchusky
Actief

Ging super samen bij elkaar hadden we dat maar eerder gedaan haha
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

:mrgreen: Al doende leert men :E:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”