Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chihuahua zonder stamboom > kan ik die wel aanvragen?
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Chihuahua zonder stamboom > kan ik die wel aanvragen?
Alsof je met een stamboom alles weet.
Ten eerste moet je maar afwachten of die klopt en dan nog hebben weinig mensen de nestbroers en zussen gezien van de dekreu waar ze heen gaan om te dekken.
En in het geval van die aangeschafte fokteef ook meestal niet .
En fokkers krijgen ook niet al hun honden niet meer te zien waar ze dan toevallig zelf een pup van hebben aangehouden.
Ten eerste moet je maar afwachten of die klopt en dan nog hebben weinig mensen de nestbroers en zussen gezien van de dekreu waar ze heen gaan om te dekken.
En in het geval van die aangeschafte fokteef ook meestal niet .
En fokkers krijgen ook niet al hun honden niet meer te zien waar ze dan toevallig zelf een pup van hebben aangehouden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Maar dacht ik niet ergens gelezen te hebben dat hondje van TS al een kruising is, tussen een chi en een boerenfoxje? Dan is het dus al een kruising en dan is het stamboomverhaal toch al helemaal niet ten zake doende?
**Heb ondertussen begrepen dat dit een ander hondje is dan TS nu heeft, sorry!**
**Heb ondertussen begrepen dat dit een ander hondje is dan TS nu heeft, sorry!**
Laatst gewijzigd door JYBD op 03 mar 2013 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- JYBD
- Zeer actief
Dat kan ook natuurlijk!Nanna schreef:JYBD schreef:Maar dacht ik niet ergens gelezen te hebben dat hondje van TS al een kruising is, tussen een chi en een boerenfoxje? Dan is het dus al een kruising en dan is het stamboomverhaal toch al helemaal niet ten zake doende?Gewoon een gelamineerde zelfgemaakte meegeven. 99% van het kopend publiek weet toch van zijn gezond niet af en is er voorts reuzeblij mee
![]()

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
das weer een andere denk ik, bedoel je die merle chihuahua?
- JYBD
- Zeer actief
**Bericht verwijderd, zie dat het inderdaad om een ander hondje gaat, sorry!!
**

-
Tarzan&Happy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chiwawa's
Hoi hier een groot voorbeeld dat het niet hoeft te betekenen als jij je hondje laat testen op Patella luxatie dat zijn voor ouders het ook niet hebben
Tarzan zijn beiden ouders hebben geen Patella en Tarzan wel ik hou heel veel van kruisingen maar nooit meer met een chi ze hebben echt heel veel ziektes
ben ik later pas achter gekomen
en zou toch echt als ik jou was een stamboom chi zoeken voor een nestje
Om nog meer zulke situaties zoals Tarzan te voorkomen
Niet te spreken over Happy die heeft ook van alles valt mee te leven dubbel gebid heb ik laten verwijderen en ook Patella graat 1 aan 1 been dus niet heel ernstig Maar als ik ooit nog een chi neem weet ik waar ik nu wel moet zijn geen kruising meer hoe scattig ze ook zijn
groetjes inge
Tarzan zijn beiden ouders hebben geen Patella en Tarzan wel ik hou heel veel van kruisingen maar nooit meer met een chi ze hebben echt heel veel ziektes
ben ik later pas achter gekomen
Om nog meer zulke situaties zoals Tarzan te voorkomen
Niet te spreken over Happy die heeft ook van alles valt mee te leven dubbel gebid heb ik laten verwijderen en ook Patella graat 1 aan 1 been dus niet heel ernstig Maar als ik ooit nog een chi neem weet ik waar ik nu wel moet zijn geen kruising meer hoe scattig ze ook zijn
groetjes inge

- Daisylove
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Ze is nu nog maar 8 weken, maar ik heb ook een ouder teefje, haar moeder erbij kunnen overnemen. Ik wil ze sowieso nu nog niet laten dekken maar eerst alles onderzoeken etc. voor ik dat daadwerkelijk ga doen.yamie schreef:hoe oud is je hondje nu? in januari was je nog op zoek naar een rasechte, met stamboom, chihuahua.
niet gelukt ws dus, die stamboom chihuahua.
maar ik ga er dus van uit, dat het nog een heel jong ding is? eerst lekker laten opgroeien en dan kun je later wel kijken of het verstandig is, om daar mee te fokken
*Daisy* 24-03-2011 - 02-03-2012
- Daisylove
- Vaste gebruiker
Jij bent ook wel lekker kort door de bocht. Natuurlijk staat de gezondheid van mijn hondje wel voorop. Ik snap niet waarom ze erbij de chihuahua zo'n stampij van maken. Er wordt genoeg gefokt met andere rassen zonder stamboom. Daarbij ga ik mijn hondjes wel laten testen op genetische afwijkingen, dus ik snap de ophef niet.dagmar88 schreef:Kells schreef:
Ik vermoed alleen dat van een goed doordacht nestje met de gezondheid van de hondjes voorop bij TS geen sprake is.
- Daisylove
- Vaste gebruiker
Hoezo merle chihuahua? Ik heb hiervoor een chihuahua x boerenfoxje gehad ja, als je in mijn onderschrift lees kun je zien dat zij is overleden.sbientje schreef:das weer een andere denk ik, bedoel je die merle chihuahua?
Nu heb ik dus een nieuw hondje, een créme kleurig teefje zonder stamboom.
- dagmar88
- Zeer actief
Niet zo'n heel vreemde conclusie toch, wanneer je eerst wilt weten wat een chi met stamboom kost, van tevoren al besluit er mee te willen fokken en kort daarop een stamboomloze chi koopt.Daisylove schreef: Jij bent ook wel lekker kort door de bocht. Natuurlijk staat de gezondheid van mijn hondje wel voorop. Ik snap niet waarom ze erbij de chihuahua zo'n stampij van maken. Er wordt genoeg gefokt met andere rassen zonder stamboom. Daarbij ga ik mijn hondjes wel laten testen op genetische afwijkingen, dus ik snap de ophef niet.
Je weet helemaal niet of het diertje daar überhaupt geschikt voor zal zijn.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
nee ik reageerde op YBDnogeenletter, die was in de war met een andere gebruiker, die een merle chihuahua kruising heeft..Daisylove schreef:Hoezo merle chihuahua? Ik heb hiervoor een chihuahua x boerenfoxje gehad ja, als je in mijn onderschrift lees kun je zien dat zij is overleden.sbientje schreef:das weer een andere denk ik, bedoel je die merle chihuahua?
Nu heb ik dus een nieuw hondje, een créme kleurig teefje zonder stamboom.
-
Tarzan&Happy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chiwawa's
Ik zeg eigelijk nooit nooit vandaar ik vind ze zo geweldigNanna schreef:Alsof stamboom chi's allemaal zo gezond zijn.Tarzan&Happy schreef: als ik ooit nog een chi neem weet ik waar ik nu wel moet zijn geen kruising meer hoe scattig ze ook zijn
Een vriendin van me heeft er eentje gehad, o, met een prácht van een stamboom. Beestje hing van de ellende aan elkaar en is met 8 jaar doodgegaan aan een maagbloeding.
Je moet gewoon voornamelijk geluk hebben, zowel met een stamboomhond als een rasloze.

en heeft wel een stamboom maar denk dat dat toch ook een beetje komt omdat ze er te veel mee rommelen en het zijn inderdaad er kwetsbare hondjes
dus denk niet dat ik ooit nog is een chi neem maar ja zeg nooit nooit
groetjes inge