Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto gemaakt (slim!)

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Foto gemaakt (slim!)

Ongelezen bericht door Gollum »

Inge O schreef:
ik neem aan dat je bedoelt dat de hond volgens de normen binnen zijn ras normaal doet?

en dat is dus voor mij gewoon abnormaal gedrag : pakken en blijven vasthouden van een soortgenoot.

maar goed, als jij dat wel normaal vindt ga ik er maar niet meer verder op door, ik kan mijn energie wel voor nuttiger dingen gebruiken dan verscheurende pitbulls :oeps: .
Ja dat bedoel ik en zeg ik volgens mij ook, dat het voor zijn ras normaal gedrag is en dat hij zo is gefokt. En dat ik de mensen raar vind die dit hebben bedacht.
Ik vind het ook absoluut onwenselijk gedrag hoor, Gol is als pupje van 3 maanden zo verschrikkelijk gepakt door een pitbull achtige :schrik:
Ze draagt nog steeds de littekens, een witte vlek bovenop haar nek en een bij haar keel. Als je de witte haren volgt zie je een stuk waar geen haar meer groeit, daar zat de tand te diep. De hond kwam kwispelend op haar af en ik dacht dat ze leuk contact wilde maken. En vervolgens werd ze hard door elkaar geschud :ugh:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Inge O schreef:
Gollum schreef:
Inge O schreef:
Gollum schreef: Jouw honden zijn niet gefokt voor dat soort doeleinden. Bij honden die wel gefokt zijn om te vechten is het zo'n beetje de norm dat ze dat ook doen als ze de kans krijgen.

Dat praat het verder niet goed hoor.
ja, en dat valt voor mij dus wél onder 'raar doen', heel erg 'raar doen' zelfs. het beest heeft er geen schúld aan, da's weer wat anders maar raar doet het zeer zeker.
De hond doet normaal, ik vind het meestal raar als zo'n hond vriendelijk contact maakt. Daarom ga ik dat soort honden ook uit de weg, net zoals meer mensen hier zo te lezen.

De mensen die dit ras bedacht hebben vind ik raar.
ik neem aan dat je bedoelt dat de hond volgens de normen binnen zijn ras normaal doet?

en dat is dus voor mij gewoon abnormaal gedrag : pakken en blijven vasthouden van een soortgenoot.

maar goed, als jij dat wel normaal vindt ga ik er maar niet meer verder op door, ik kan mijn energie wel voor nuttiger dingen gebruiken dan verscheurende pitbulls :oeps: .
dat bedoelde ik dus ook die hond doet voor zijn doen heek normaal en eigenaar had dat moeten voorkomen meer niet :U:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik vind dat wel eng hoor dat er dat soort beesten rondlopen. Het zal je hondje zijn daar in de bek van dat beest.
Zou niet weten wat ik zou doen, maar ik zou echt tot hele erge dingen in staat zijn ben ik bang.

En dan ook nog zo'n klojo die er bij hoort die zijn verantwoordelijkheid niet neemt. :kotz:
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Sanner schreef:Ik vind dat wel eng hoor dat er dat soort beesten rondlopen. Het zal je hondje zijn daar in de bek van dat beest.
Zou niet weten wat ik zou doen, maar ik zou echt tot hele erge dingen in staat zijn ben ik bang.

En dan ook nog zo'n klojo die er bij hoort die zijn verantwoordelijkheid niet neemt. :kotz:
ja heel eng zeker met een chihuahua

heb t een keer meegemaakt ik liep richting park hoe dichterbij ik kwam hoe harder gegil ik hoorde
toen ik in t park stond zag ik wat r aan de hand was een staffx pitt liep met een chihuahua in zn bek
uit schrik liet ik mijn honden los en rende r heen mokkel van mij ook die ging achter die hond aan pakte m in zijn rug dus toen kon ik m pakken en mokkel eraf sturen toen heb ik die hond opgehangen echt boven de grond laten bungellen net zolang tot hij die wawa los liet
uiteindelijk koos hij voor adem en liet die wawa los
en god zij dank die had echt mazzel die is r heelhuids vanaf gekomen wel wat gekneusd maar verder niks
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Jammer. De hond gaat hier waarschijnlijk de dupe van worden, wordt opgehaald bij het baasje en krijgt een roze spuit, de hond heeft recht op een goed baasje en juiste controle, dat is wat hier mist en de oude eigenaar een flinke boete en houd verbod van pitbull achtige honden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Vals adres enz geven is trouwens niet voorbehouden aan dit soort figuren ; iemand wilde mij en zijn verzekering eens oplichten nadat een van mijn honden blijkbaar ( ik weet het nog steeds niet zeker omdat er ook honden van anderen bij betrokken waren ) een van zijn honden een flinke kras bezorgd had die gehecht moest worden. Het adres dat ik gekregen had kwam niet met de naam overeen en meneer wilde toen hij door mij betrapt was alleen een kopie van de doktersrekening geven. Deze meneer woonde in een keurige villawijk en het ging om een relatief klein bedrag.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

frank-bobby schreef:
Sanner schreef:Ik vind dat wel eng hoor dat er dat soort beesten rondlopen. Het zal je hondje zijn daar in de bek van dat beest.

heb t een keer meegemaakt ik liep richting park hoe dichterbij ik kwam hoe harder gegil ik hoorde
toen ik in t park stond zag ik wat r aan de hand was een staffx pitt liep met een chihuahua in zn bek
uit schrik liet ik mijn honden los en rende r heen mokkel van mij ook die ging achter die hond aan pakte m in zijn rug dus toen kon ik m pakken en mokkel eraf sturen toen heb ik die hond opgehangen echt boven de grond laten bungellen net zolang tot hij die wawa los liet
en god zij dank die had echt mazzel die is r heelhuids vanaf gekomen wel wat gekneusd maar verder niks
Bah wat eng!
Die heeft geluk gehad dat jij daar net liep zeg.
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Wat vreselijk, wat zou ik toch graag willen dat dit soort honden bij verantwoorde mensen terecht kwamen.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Note to self: geen discussie op Facebook gaan voeren met mensen die dergelijke situaties normaal vinden. :ugh: :blauwoog:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Jemig! Wat een klootzak.
Als ik dit plaatje zie ben ik blij dat Storm er vorig jaar tussen sprong, toen de staf van de buren het op Roxy had voorzien.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Devel schreef:Jammer. De hond gaat hier waarschijnlijk de dupe van worden, wordt opgehaald bij het baasje en krijgt een roze spuit, de hond heeft recht op een goed baasje en juiste controle, dat is wat hier mist en de oude eigenaar een flinke boete en houd verbod van pitbull achtige honden.
Als een hond al zo vaak 'succes' heeft gehad, betwijfel ik of je die nog een normaal/leuk leven kunt geven zonder gevaar voor andere honden.

En een baas die geen liefdevol en verantwoordelijk thuis kan bieden, moet helemaal geen hond hebben. Van welk ras/type dan ook.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

maar.... waarom greep mevrouw van de cavalier niet in dan?
ik zou de pittbull gewurgd hebben ofzo en niet omdat ik zo heldhaftig ben maar alleen al uit paniek.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ellen. schreef:
S@ndr@ schreef:tja typisch gevalletje verkeerd duo, ik geloof dat ik de eigenaar was gaan meppen :S: , en flink ook
En dan een pistool tegen je hoofd aan.
Ik denk zomaar dat Gil dat hondje wel aankan.
Ik zou het niet weten, hij heeft nog nooit gevochten :U: en van mij hoeft het ook niet, ik houd het graag zo.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Corneliana schreef:maar.... waarom greep mevrouw van de cavalier niet in dan?
ik zou de pittbull gewurgd hebben ofzo en niet omdat ik zo heldhaftig ben maar alleen al uit paniek.

:wink: Jij denkt dat dat makkelijk is met een vreemde hond zonder halsband die op dat moment maar één ding in z'n kop heeft?
En met die paniek kom je al helemaal nergens.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Sanner schreef:
frank-bobby schreef:

Bah wat eng!
Die heeft geluk gehad dat jij daar net liep zeg.
ja leuk was t niet nee
allebei de eigenaren stonden te schreeuwen als vis wijfen en ik ben gelukkig niet zo paniekerig en kan dan meteen handellen
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

dagmar88 schreef:

:wink: Jij denkt dat dat makkelijk is met een vreemde hond zonder halsband die op dat moment maar één ding in z'n kop heeft?
klopt helemaal :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ZomerStorm schreef:Note to self: geen discussie op Facebook gaan voeren met mensen die dergelijke situaties normaal vinden. :ugh: :blauwoog:
Yep, er zijn altijd mensen die alles wat krom is recht lullen :hmmm:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

dagmar88 schreef:

nee ik zeg niet dat het makkelijk is.
misschien ook wel goed dat ze dat niet deed.
ik vroeg het me gewoon af.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Blijft toch jammer zulke dingen.. Weer zo'n halve gare met een pitbull achtige. Zou verboden moeten worden dat zulke mensen uberhaupt honden mogen houden, laat staan pitbulls e.d.

Jammer dat het geen ras is. Zou mooi zijn als er alleen rashonden waren die je alleen kan krijgen bij een rasvereniging (hoe noem je zoiets? :mrgreen:) paar honderd euro vragen + een test & controle voordat je zo'n hond mag hebben. Nouja, keep dreaming :lol1:
Afbeelding
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Vreselijk! Ik heb als kind (14 jaar) ook zoiets meegemaakt maar dan met 3 Duitse doggen pups (9 maanden) die gezellig een wit hondje oppakte in een park en ermee omgingen alsof het een handdoek was. Minuten lang staan hameren op die koppen om maar los te krijgen, uiteindelijk bewoners aan de overkant van het water hebben politie gebeld en toen die kwam knuppelen lieten ze het hondje pas los. Die was al lang dood.
Vergeet ik NOOIT meer.
De doggen werden ter plekke op agressie getest en de eigenaresse mocht ze daarna weer meenemen.
ZomerStorm
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
ZomerStorm schreef:Note to self: geen discussie op Facebook gaan voeren met mensen die dergelijke situaties normaal vinden. :ugh: :blauwoog:

Ja...en dan mij uit gaan schelden omdat ik een andere mening heb. Weet je ook meteen met wat voor volk je te maken hebt...pfffffff :schrik:
ZomerStorm
Zeer actief

Nanna schreef:
ZomerStorm schreef:
S@ndr@ schreef:

Ja...en dan mij uit gaan schelden omdat ik een andere mening heb. Weet je ook meteen met wat voor volk je te maken hebt...pfffffff :schrik:
Hahahaha, ik vind het wel grappig dat je zo verbaasd bent ;-)

Hahaha, ja ik weet het. Ik had het van tevoren kunnen weten! Misschien ben ik gewoon een veel te braaf opgevoed meisje die verwacht dat ook andere mensen gewoon normaal kunnen doen. Oh, de zoete utopie!

Ik ga maar weer eens verder dromen denk ik :slaap2:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gadver wat een engerds. En wat een sneu hondje om zo misbruikt te worden en straks afgemaakt.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik krijg stik de zenuwen als ik staffjes tegenkom of soortgelijke honden. Mechelaars trouwens ook. Met Tsuki, ik moet er niks van hebben. Tsuki is een keer gegrepen door een Staff en ik vind het helemaal niks, ondanks dat ik zelf van dat soort honden hou.
Gelukkig ken ik hier alle klapkaken en zijn die in orde, maar anders til ik haar op.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Budkes schreef:Zo jammer dat je de schade op die gasten alleen civiel kunt verhalen. :gvd:
Ik zou het hele wetboek doorspitten om te zien of ik er nog 1 of ander wetje aan de haren bij kon slepen..
En de officier van justitie als strafeis schadevergoeding kon laten eisen.
wetboek van strafrecht artikel 425. plus civielrechtelijk aansprakelijk stellen en via het bestuursrecht een muilkorfgebod door de burgemeester af laten vaardigen.

het is heel simpel, eigenlijk, maar dan moet je de kongsi plisie-ovj wel op jouw hand krijgen. dat zijn niet altijd frisse clubjes, laat ik het zo zeggen.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hoe is het met dat spanieltje afgelopen eigenlijk? :blauwoog: :ugh: :roos:
ZomerStorm
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Hoe is het met dat spanieltje afgelopen eigenlijk? :blauwoog: :ugh: :roos:
Volgens mij was die herstellende. Hij had het wel overleefd in ieder geval.
laeken
Zeer actief

Dat hondje heeft het alleen overleefd omdat het in zijn achterpoten gepakt is. Was hij bij de nek gegrepen dan had hij nog geen minuut meer geleefd. Ik vind die jongens werkelijk eng. Dat soort lui loop ik met een boog omheen. Ik vind dat de menselijke variant van de pitbull. De blik in hun ogen, dat ongecontrolleerde en dat enorm patserige maakt dat ik dat soort mensen het engste soort vindt. Heeft overigens niks met hun afkomst alswel met hun voorkomen te maken. Waren het blanke jongens had ik er hetzelfde van gevonden. Voor de duidelijkheid.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dit probleem is overigens niks nieuws. Als kind (25 jaar geleden) heb ik al meegemaakt dat twee losgebroken pitbulls een airdale terrier van 12 jaar verscheurd hebben. Ook is er een keer een bullterrier gehitst op mijn hond en jaar of 20 geleden. Goddank was dat een iets te grote kluif voor dat hondje. :engel: Mijn hond heeft toen gehakt moeten maken van die bull om los te komen. De eigenaar wilde vervolgens mij de les gaan lezen. Goddank stak mijn hond ook daar een stokje voor. Vreemd genoeg had ze niks ondanks dat die bull er meerdere malen goed in hing en echt niet meer los wilde laten. Eigenlijk een domme manier van vechten want mijn bouvierkruising was vrij om constant in dat beest te bijten. Van mij heeft die bull ook nog de nodige trappen gehad. Goddank liep ik toen niet met Cleo of een andere zachtaardige weerloze hond. Dan was dat heel anders afgelopen. :ugh: Dan had ik overigens zelf ook veel harder ingegrepen.

De bull was van een motorclub-huis en de eigenaar was vanaf het terras zijn hond aan het upjutten om hem vervolgens los te laten schieten of te laten. Hij stond in elk geval erg laat op van zijn luie reet en deed niks :roll:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tara schreef:
frank-bobby schreef:
Theraposa schreef:Ik zie wel weer van wat soort persoon die hond is *kots*. dat soort mensen verpesten het voor de vriendelijke honden.
:denken:
die hond doet helemaal niks raars alleen had die gast dit moeten voorkomen
Nee hoor, doodnormaal om op niks af een voorbijkuierend hondje te grijpen en een half uur lang vast te houden. :roll:
Nou idd.
En die gast was een voorbij ganger samen met nog een voorbij ganger. Super dat hij wilde helpen zeg.
Is niet niks een stafford even gaan vast houden en zijn bek open proberen te rukken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”