Met zondsopgag en ondergang voer ik ze en onderhoud het erf meteen... de pups krijgen in de middag een extra maaltijdje [die zitten nog op 3x per dag voeren]... en voor de rest als je de basis al goed had gedaan weet je zelf dat je niet echt problemen snel zal krijgen met je honden... Mijn 9 oudste zijn heel sterk en hebben niet al die ellende meegemaakt als met de nesten die ik in Dec kreeg.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden in de Tropen
Moderator: moderatorteam
-
Cinny
Re: Honden in de Tropen
Nou Nathalie in Ned wat ik al zei is het een gezinslid... huisdier, in Su een buitendier en mag absoluut niet binnen komen, ivm evt ongedierte dat ze mee kunnen slepen in je huis... ach die van mij zijn wel eens door mijn huis gelopen....
Maar in Ned ga je idd lekker wandelen met je hond HEERLIJK... hier in Su heb ik dat ingeruild door lekker ravotten met ze op het erf.... en het is echt heel leuk om ze bezig te zien, ik heb een gastenverblijf en die kijken uit op het doggie erf en allemaal vonden ze de hinden leuk om naar te kijken, lekker in het zonnetje op balkon uitzicht op Doggy Paradise.
Met zondsopgag en ondergang voer ik ze en onderhoud het erf meteen... de pups krijgen in de middag een extra maaltijdje [die zitten nog op 3x per dag voeren]... en voor de rest als je de basis al goed had gedaan weet je zelf dat je niet echt problemen snel zal krijgen met je honden... Mijn 9 oudste zijn heel sterk en hebben niet al die ellende meegemaakt als met de nesten die ik in Dec kreeg.
-
Cinny
Ja Tamara ik weet nog dat ik 10 jaar gelden toen ik hier weer op vakantie kwam een shock kreeg... men bond een hond aan een touw vast aan de bumper en ging rijden voor de LOL ??????????? Ik werd gek.... heel Suriname bij elkaar GEBLERD... ik kan gelukkig wel nu stellen dat het de goede weg opgaat, zwerfhonden worden elke dag gevoerd door dierenvrienden, echt een hele organisatie... de winkels liggen vol met honden voer... goed teken want de Surinaamse hond eet kliekjes... maar whahahaha ik heb geen kliekjes over voor 16 honden per dag, ik ben de Nederlandse stijl gewend -hoe om te gaan met je hond- dus ze krijgen gewoon het beste van het beste , droogvoer en 1x per week ff rijst met vis of vlees.... Nou ze plukken mango's, vinden het suikerriet ook geweldig en op de kalebas wordt geknaagd... Doordat ze op een zanderf leven moet ik teken zeer goed in de gaten houden... ja de tropen is ideaal voor teken... pffff dus ook 1x per jaar heerst er echt een tekenplaag, die krengen komen gewoon aanwaaien, in de vorm van kleine nimfjes.... pffff Teken, kakkerlakken en muggen ik hááááát ze... ik haat ze... en vooral teken.... muggen en kakkerlakken vallen mijn honden tenminste niet lastig.... maar ook die mot ik niet hoor pfff.
Maar ff nog ik zie bij de dierenarts en nu heb ik ook een andere btw waar ik het ook zie, dat er veel dierenliefhebbers in Su zijn die de verzorging ECHT serieus nemen... ze zijn hier erg hype op rashonden -geld maken toch- die van mij zijn allemaal mix jachthond. Maar er zitten ook 2 witjes tussen. Vlekky een teefje klein en compact en zo huggable... en dan is het leuk hoor dat je nog 15x mag whahahahhaha en Snowy...en mijn zwerfhondje is ook vnl wit... [allemaal teefjes]

Vlekky.... ik vind haar zo leuk... ja allemaal joh....
Snowy moet nog aankomen, ivm Parvo was ze enorm afgevallen... mmm enik ben juist zo trots erop dat geen van mijn hinden mager is.... snik snik.... ja zo lijkt het alsof ik ze niet goed verzorg... maar das ech-ni zo....

Wanneer ik de boel opruim gaan ze even hierin....
Maar ff nog ik zie bij de dierenarts en nu heb ik ook een andere btw waar ik het ook zie, dat er veel dierenliefhebbers in Su zijn die de verzorging ECHT serieus nemen... ze zijn hier erg hype op rashonden -geld maken toch- die van mij zijn allemaal mix jachthond. Maar er zitten ook 2 witjes tussen. Vlekky een teefje klein en compact en zo huggable... en dan is het leuk hoor dat je nog 15x mag whahahahhaha en Snowy...en mijn zwerfhondje is ook vnl wit... [allemaal teefjes]

Vlekky.... ik vind haar zo leuk... ja allemaal joh....
Snowy moet nog aankomen, ivm Parvo was ze enorm afgevallen... mmm enik ben juist zo trots erop dat geen van mijn hinden mager is.... snik snik.... ja zo lijkt het alsof ik ze niet goed verzorg... maar das ech-ni zo....

Wanneer ik de boel opruim gaan ze even hierin....
- dagmar88
- Zeer actief
Cinny schreef:Ik geef de teefjes dit keer allemaal een prikpil... maar bv Waffie wordt wel geholpen. Mm mijn honden de 3 reutjes schrikken de andere vreemde reutjes af....maar je hebt gelijk......
Over Ruba de wonden zijn wel bijna weer weg maar zal het navragen daar het niet helemaal weg is bedankt voor de tip !
Malinois mijn honden vermaken zich vooral in de roedel en ik ben ook 4 uur zeker met ze per dag qua voeren verzorgng,aandacht en knuffels geven... en huh ja voer is net zoveel als mijn maandelijkse vaste last MAAR dat heb ik er voor over... Ik woon niet verkeerd en zolang de rekeningen zijn betaald de ijskast gevuld is, is er geen vuiltje aan de lucht. Maar je hebt wel gelijk de aandacht die je 1 hind kan geven lukt niet bij 16 tegelijk... maar wegdoen was geen optie gezien de keuze die ik had [allemaal mensne waarbij ik dat afgelopen jaar al had gezien dat ze hindjes verloren.... nou laat dan maar zitten weetje]
Hier zijn ze anders met de dieren, hier hoort de hond bij je inboedel en in Ned zijn we gewend dat het een gezinslid eigenlijk is... wij ontwormen meteen, vaccinaties allemaal optijd alles checken we ... in Su hebben velen ene hond is het een teefje die drachtig is wordt er niet veel extra zorg aan besteed met alle gevolgen van dien... en als de pups er zijn wordt er niet ontwormd en dat hele nesten uitsterven lijkt men normaal te vinden.... dat ik van mijn 9 pups 3 ben verloren aan Parvo schijnt nog knap te zijn want normaal sterft het hele nest... mmm de verzorging was ook zeer intensief en JAWEL een dagtaak... had ik naar een werkgever gemoeten dan ...... Ik ben eigen ondernemer en alles begeeft zich op mijn eigen grond dus ben veel thuis nen op het erf aanwezig. Kijk dat is wel weer een compensatie dat ik tenminste 1x24 uur bvs een blik op de honden kan werpen.
Neem gewoon je verantwoordelijkheid en laat al je teven castreren.
Je wilt toch helemaal niet dat je reuen gewond raken door geknok of dat er 'per ongeluk' toch weer één gedekt wordt?
Dan heb je er straks zo 25 rondlopen en wordt het nog minder haalbaar alles goed te verzorgen.
Dat het slechter kan, betekent niet dat het niet beter kan.
-
Cinny
We hebben tegenwoordig genoeg dierenartsen, er is een dierenbescherming, een dierenasiel, een Trimslaon zelfs... en het bewustzijn ivm dierenliefde is de afgelopen 10 jaar zeer zeker wel vet verbeterd. Zelfs Suries open nu met hun hond om ze uit te laten whahahhahaha grappig toch... hoeven ze hun erf niet op te ruimen 
Ja het is jammer [zacht uitgedrukt] hoe ze soms met de honden omgaan, gooien stenen slaan met stokken... zucht... Ik heb echt goede baasjes geprobeerd te vindne voor de pups maar nee hoor puntje bij paaltje dacht ik ''ja duh daar gaat mijn kindje echt niet naar toe'' dan zei zo iemand ''mm deze kan ik mooi vals maken wordt een goede waakhond'' nou ik was meteen genezen. Twee gaan nu naar een Ned. stel die hier voorgoed blijft wonen. En ik blijf met 14 dan, 15 vond ik prima dus 14 is zeer zeker geen probleem....
Ja het is jammer [zacht uitgedrukt] hoe ze soms met de honden omgaan, gooien stenen slaan met stokken... zucht... Ik heb echt goede baasjes geprobeerd te vindne voor de pups maar nee hoor puntje bij paaltje dacht ik ''ja duh daar gaat mijn kindje echt niet naar toe'' dan zei zo iemand ''mm deze kan ik mooi vals maken wordt een goede waakhond'' nou ik was meteen genezen. Twee gaan nu naar een Ned. stel die hier voorgoed blijft wonen. En ik blijf met 14 dan, 15 vond ik prima dus 14 is zeer zeker geen probleem....
-
Cinny
Dagmar over mijn verantwoording hoef je je totaal geen zorgen te maken... bovendien wie zegt dat ik over een paar jaar geen nest meer wil???? dan moet niet niet het hele zaakje verwijderd zijn bij mijn teefjes... dus idd MIJn verantwoording en die heb ik tot op heden niet verwaarloosd ! Laten we daar duidelijk over zijn... Daarbij zijn er meer opties hoor om een dracht te voorkomen en ik ga dus niet bij de teefjes allemaal kiezen voor iets radicaals. Dus nee ik ga ze niet allemaal helpen... dat doe ik BEWUST niet.
Huh ik heb een roedel he....dus hinden gevechten zijn er al in overvloed geweest want tja zowel bij de teefjes als reutjes moest er een alfa uit de bus komen, ja zo gaat dat als ze leven zo als ze eigenlijk behoren te leven... dus ben al veel gewend... en almijn teefjes zijn al loops geweest maar geen een reu van buiten de poort kon op het erf komen.... mijn reutjes slopen die ander echt.... ze pakken die ander gewoon met z'n drietjes...
Huh ik heb een roedel he....dus hinden gevechten zijn er al in overvloed geweest want tja zowel bij de teefjes als reutjes moest er een alfa uit de bus komen, ja zo gaat dat als ze leven zo als ze eigenlijk behoren te leven... dus ben al veel gewend... en almijn teefjes zijn al loops geweest maar geen een reu van buiten de poort kon op het erf komen.... mijn reutjes slopen die ander echt.... ze pakken die ander gewoon met z'n drietjes...
Laatst gewijzigd door Cinny op 17 apr 2013 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ben je niet bang dat de dames onderling gaan vechten? Zeker als ze loops zijn en van dezelfde leeftijd..
- dagmar88
- Zeer actief
Cinny schreef:Dagmar over mijn verantwoording hoef je je totaal geen zorgen te maken... bovendien wie zegt dat ik over een paar jaar geen nest meer wil???? dan moet niet niet het hele zaakje verwijderd zijn bij mijn teefjes... dus idd MIJn verantwoording en die heb ik tot op heden niet verwaarloosd ! Laten we daar duidelijk over zijn... Daarbij zijn er meer opties hoor om een dracht te voorkomen en ik ga dus niet bij de teefjes allemaal kiezen voor iets radicaals. Dus nee ik ga ze niet allemaal helpen... dat doe ik BEWUST niet.
Fijn. Je weet wat de gevolgen zijn van de prikpil?
-
Cinny
Valerie schreef:Ben je niet bang dat de dames onderling gaan vechten? Zeker als ze loops zijn en van dezelfde leeftijd..
Ja doen ze ook maar ik heb het wel onder controle.
Dagmar, ik heb de prikpil ff genoemd maar denk nog na over welke optie ik ga nemen.
Help ik ze radicaal door het hele zaakje te laten verwijderen dan kan mijn hond zeker nooit meer pups krijgen en ik denk dat ik over een paar jaar wel weer een nest wil..... wat zou jij als 2e optie adviseren ?
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Vooral zo doorgaan, je hebt nog lang niet genoeg honden en er zijn verder ook helemaal niet genoeg van dat soort hondjes die op straat lopen en een huisje nodig hebben. 

- dagmar88
- Zeer actief
Cinny schreef:Valerie schreef:Ben je niet bang dat de dames onderling gaan vechten? Zeker als ze loops zijn en van dezelfde leeftijd..
Dagmar, ik heb de prikpil ff genoemd maar denk nog na over welke optie ik ga nemen.
Help ik ze radicaal door het hele zaakje te laten verwijderen dan kan mijn hond zeker nooit meer pups krijgen en ik denk dat ik over een paar jaar wel weer een nest wil..... wat zou jij als 2e optie adviseren ?
Weer gewoon een zwerfhond opnemen en laten castreren. Er zijn er genoeg waar niet voor gezorgd wordt, dus waarom maar blijven fokken?
Prikpil
Voordelen:
• geen operatie nodig.
• in principe is bij een volgende loopsheid dracht mogelijk .
• Goedkoop... maar dat is maar betrekkelijk. Door de grote kans op baarmoederontsteking en/of melkkliertumoren hebt u de kans straks voor hogere kosten te staan.
Nadelen (en dat zijn er veel…):
• in tegenstelling tot sterilisatie een verhoogde kans op
melkkliertumoren en baarmoederontsteking.
• toediening van de injectie vlak voor of tijdens de loopsheid kan nadelig zijn voor de gezondheid van de hond en voor de werkzaamheid van de injectie .
• effect van de injectie is niet altijd 100% (doorbraak mogelijk).
• verhoogde kans op suikerziekte.
• soms treedt kaalheid en/of haarverkleuring op op de injectieplaats.
• na stoppen met de prikpil treedt vaak geen of geen normale loopsheid op; er is daarna ook meer kans op een baarmoederontsteking.
http://www.dierenklinieklemmer.nl/info_ ... preventie/
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik snap sommige reacties wel hoor
ik heb zelf 4 jaar op Aruba gewoond en heb toen vakanties doorgebracht in o.a. Venezuela, Suriname en naburige eilanden. Men vond het bijvoorbeeld heel normaal een puppy levenslang aan 1 metertje touw aan een boom te binden. Was men het hondje zat, gooide men gif in het eten en bond het volgende pupje aan het touwtje. Volstrekt normaal daar
Fijn dat je je ervan bewust bent dat je aan geboortbeperking moet gaan doen
misschien is het een idee een soort projectje op te gaan zetten met de lokale dierenarts. Lokale bewoners bewust laten worden van het hondenoverschot. Zo te zien hebben je hondjes het prima, ziet er allemaal netjes en schoon uit
alle teven gaan dit keer aan de prikpil. Wat denk je dat het kost zoveel teven te laten steriliseren? Van tijd tot tijd eens 1 lijkt mij wel haalbaar.
Fijn dat je je ervan bewust bent dat je aan geboortbeperking moet gaan doen
Dat gaat ze toch doendagmar88 schreef:
Neem gewoon je verantwoordelijkheid en laat al je teven castreren.
Je wilt toch helemaal niet dat je reuen gewond raken door geknok of dat er 'per ongeluk' toch weer één gedekt wordt?
Dan heb je er straks zo 25 rondlopen en wordt het nog minder haalbaar alles goed te verzorgen.
Dat het slechter kan, betekent niet dat het niet beter kan.

-
Cinny
Inge ik heb er nu 16 waarvan er 2 naar een ander gezin gaan... het BLIJFT op het aantal 14 maar in de toekomst [duurt nog jaren hoor]denk ik dat ik wel weer een nest wil.... bovendien accepteren ze geen vreemde honden erbij [mijn roedel], ik heb een zwerfhondje en die kan dus niet bij de roedel. En lieverd over de zwerfhonden in Su ontferm ik mij al.. ik draag mijn steentje al bij .... En vergeet niet in Su gaan de meesten honden eerder dood dan dat ze de 10 jaar halen. ... dus echt een hinden overschot valt ontzettend mee.
-
Cinny
Dagmar huh IK FOK NIET, als je wilt weten HOE ik aan dit aantal gekomen ben lees ff in Voorstellen. En ik gaf aan dat mijn roedel geen vreemde hinden accepteert dus waar laat ik dan al die zwerfhonden.... het schijnt dat mijn erf al te klein is whahahhahaa nee grapje.... maar hallo als ik over een aantal jaar wel een nest wil van mijn eigen teefje doe ik dat toch gewoon.... kom op zeg hee.
maar okay mijn vraagje wat zou jij als 2e optie adviseren dan ?
- alm@
- moderator
Ik was te vlug met mijn reactiedagmar88 schreef:Cinny schreef:Valerie schreef:Ben je niet bang dat de dames onderling gaan vechten? Zeker als ze loops zijn en van dezelfde leeftijd..
Weer gewoon een zwerfhond opnemen en laten castreren. Er zijn er genoeg waar niet voor gezorgd wordt, dus waarom maar blijven fokken?

-
_Jules_
- Zeer actief
Ik weet ook genoeg over zwerfhonden en hoe het er in die landen aan toe gaat..
En niet fokken? Nee gewoon niet opletten en oeps...nestjes.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Je heb 16 honden op een erf zitten, waarvan tig puppen door oeps nestjes, die kan je op 2 na niet kwijt omdat mensen daar niet goed zijn voor honden......maar je teven laten castreren wil je niet omdat je er nog mee wil fokken
Schiet mij maar lek, ik snap het niet
Schiet mij maar lek, ik snap het niet
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- dagmar88
- Zeer actief
Cinny schreef:Dagmar huh IK FOK NIET, als je wilt weten HOE ik aan dit aantal gekomen ben lees ff in Voorstellen. En ik gaf aan dat mijn roedel geen vreemde hinden accepteert dus waar laat ik dan al die zwerfhonden.... het schijnt dat mijn erf al te klein is whahahhahaa nee grapje.... maar hallo als ik over een aantal jaar wel een nest wil van mijn eigen teefje doe ik dat toch gewoon.... kom op zeg hee.
Een nest met je eigen teef is fokken.
In mijn ogen is er maar één optie; je verantwoordelijkheid nemen voor de honden die er nu zijn, door middel van castratie, ongediertepreventie en inenten.
Die prikpil is zoals je kunt lezen niet gezond voor je honden en kan hun loopsheden verstoren.
Geen maatregelen nemen op gebied van pup preventie wordt vervelend. Zo leuk zal het niet zijn dat ze elkaar allemaal gaan dekken.
Liever een gezonde hond die wél de 10 jaar haalt, dan een berg inteelt pups waarbij je ook weer voor een hoop kosten komt te staan om ze groot te kunnen brengen.
-
Cinny
_Inge_ schreef:Ik weet ook genoeg over zwerfhonden en hoe het er in die landen aan toe gaat..![]()
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah FOEI ik verzocht je nog zo vriendelijk even in Voorstellen te lezen hie en wat en kom je TOCH met je VOOOORDééééééééééééééééééééél
hou op schei uit hoor
einde discussie hierover met jou ga je eerst inlezen en kom niet met LARIEKOEK
bij mij aan, met je ''Nee gewoon niet opletten en oeps...nestjes''
WANT ZO IS HET GEWOON DUS NIET GEGAAN OLIEBOL PANNEKOEK.
pfffffffffffffffff ja sorry hoor van zulke opmerkingen loop ik lééég.
Ik huh begrijp dat je geen andere optie weet dan de radicale... nou ja bedankt voor de genomen moeite
-
Cinny
Hee hallo huh Nederlands is toch niet te moeilijk om te begrijpen toch ????
Want je LEEST niet goed en blijft maar met je vooroordelen lopen en daarop doorborduren... ???
Hoe kan mijn roedel inteelt krijgen als zo wie zo al mijn reutjes wel gecastreerd zijn....
ja misschien loop ik achter he... kunnen 2 zusjes elkaar tegenwoordig ook drachtig maken, want ja dan heb ik eenzorg erbij ja....
zucht
Inteelt ???? Hoe dan ????????????????? duh
Want je LEEST niet goed en blijft maar met je vooroordelen lopen en daarop doorborduren... ???
Hoe kan mijn roedel inteelt krijgen als zo wie zo al mijn reutjes wel gecastreerd zijn....
ja misschien loop ik achter he... kunnen 2 zusjes elkaar tegenwoordig ook drachtig maken, want ja dan heb ik eenzorg erbij ja....
zucht
-
Cinny
Dagmar sorry hoor je blijft maar kletskoeken over verantwoording je kent mij geen eens maakt vooroordelen op iets wat je niet goed hebt gelezen of begrepen en mijn wensen sla je voor het gemak maar even over.... sorry als ik over een aantal jaar een nest wil van mijn eigen teefje doe ik dat GEWOON.... wie houdt mij tegen dan... o ja en luister dan al mijn honden zijn INGE-ENT krijgen goed voer, gaan optijd naar de dokter enz enz enz... mij hoeft niemand wat uit te leggen over verantwoording hoor... wat ik heb gedaan in de situatie waarin ik was beland [onnodig dankzij mij vorige arts] heb ik 100% mijn verantwoording genomen hoor !!!!
tievallig pffffffffffffffffffff
tievallig pffffffffffffffffffff
-
_Jules_
- Zeer actief
Je kan ook gewoon normaal praten hoor..Ik kan ook wel hele mooie namen verzinnen voor jou
En ja ik heb je voorstel topic gelezen.

- Mirella
- Zeer actief
gatver wat een eng mens ben jij als ik zo van je lees krijg ik geen goed beeld van je.
mensen met vragen doorsturen naar je andere topic,wat dacht je van gewoon uitleggen in dit topic? ik ga niet naar een ander topic omdat jij denkt dat er anders vooroordelen zijn
je schreef dat je je verantwoording nooit hebt laten vallen wbt je teefjes,hoe zit dat met dat teefje wat met 10 mnd al pups had?
vind je dat verantwoordelijk?
en nee ik ga niet naar je andere topic,idioot
je legt het maar uit en anders heb ik zeker een "voor"oordeel over jou
mensen met vragen doorsturen naar je andere topic,wat dacht je van gewoon uitleggen in dit topic? ik ga niet naar een ander topic omdat jij denkt dat er anders vooroordelen zijn
je schreef dat je je verantwoording nooit hebt laten vallen wbt je teefjes,hoe zit dat met dat teefje wat met 10 mnd al pups had?
en nee ik ga niet naar je andere topic,idioot
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Voordat je nou nog verder uit je plaat gaat en mensen uit gaat schelden voor pannekoek, lees eerst zelf even je voorstel topic door, je weet geloof ik niet meer zo goed wat je er geschreven hebt!
Je verandwoordelijkheid nemen is zorgen dat loopse teven niet in contact kunnen komen met reuen, of ze laten helpen, zo simpel is het in het leven, of je nou in NL woont of in SU!
Hoe wil je dit anders noemen dan oepsnestjes dan?Cinny schreef: Jahaaaaa en nu komt het...... de buurhond vond mijn Waffie LEUK.... en ik was geen teefje gewend... voor ik het wist...JAWEL je weet wel whahahha en 13 feb 2012 werd er een prachtig nest geboren met 8 pups..... ik nam de verantwoording en koos om allen te houden [in Ned zijn wij zeer diervriendelijk, huh hier.. moet dat nog flink aangewakkerd worden...] Ik en mijn 9 honden overgelukkig.... maar
- De dierenarts schoof mij in juni 2012 op de lange baan met de sterilisaties.....???....
- En in dec 2012 waren er 4 drachtig ........... OMG......
- 3 nesten zijn er werkelijk gekomen vraag mij niet wat er met de 4e is gebeurd.... 9 pups totaal erbij
Je verandwoordelijkheid nemen is zorgen dat loopse teven niet in contact kunnen komen met reuen, of ze laten helpen, zo simpel is het in het leven, of je nou in NL woont of in SU!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Cinny
_Inge_ schreef:Je kan ook gewoon normaal praten hoor..Ik kan ook wel hele mooie namen verzinnen voor jouEn ja ik heb je voorstel topic gelezen.
Had ik mij abnormaal uitgedrukt ? Oh ben ik me geen eens bewust, ik ben wel iemand met veel temperament dat wel... maar volgens mij had ik me normaal tot je gericht.....
Jij was die gene die een sarcastische post stuurde [over nomaal gesproken..] en ik heb daar toch normaal op gereageerd ????
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
Je hebt zelf zoveel zwerfhonden omdat je geen goed huis kan vinden, maar plant er nog meer pups bij waar je dan net zo goed geen huis voor kan vinden? Wat dan als dat een nest van tien pups is?
Dan zit je straks met 24 honden op 400 vierkante meter? Ik vind dat voor 14 honden al krap, komen ze er wel eens uit?t
Dan zit je straks met 24 honden op 400 vierkante meter? Ik vind dat voor 14 honden al krap, komen ze er wel eens uit?t
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Nou ja, zo is het wel gegaan, toch? Als reden voor de drie zwangerschappen van de pups geef je dat de dierenarts de sterilisaties op de lange baan schoof. Dat is kolder. Je had al ervaring met hoe een teefje zwanger wordt, want dat is hun moeder al overkomen, dus je had die zwangerschappen prima kunnen voorkomen.
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik lees vast verkeerd, maar ik zie in je andere topic echt alleen maar staan "oeps, ineens was m'n teef zwanger. hihi" . En je zegt dat je je verantwoordelijkheid neemt en niet fokt en alles weet van de zwerfhonden en toch laat je je eigen zwerfhond zwanger worden? Ik ben vast een oliebol en een pannenkoek, maar ik snap er helemaal niks van. 
- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt ook een beetje normaal doen.Cinny schreef:Hee hallo huh Nederlands is toch niet te moeilijk om te begrijpen toch ????
zucht
Ik neem aan dat jij je honden niet gescheiden houdt en de toekomstige puppy reutjes de open teven uit je roedel kunnen dekken.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 17 apr 2013 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Cinny
Mirella schreef:gatver wat een eng mens ben jij als ik zo van je lees krijg ik geen goed beeld van je.
mensen met vragen doorsturen naar je andere topic,wat dacht je van gewoon uitleggen in dit topic? ik ga niet naar een ander topic omdat jij denkt dat er anders vooroordelen zijn![]()
en nee ik ga niet naar je andere topic,idioot![]()
Mmmm ik snap dit even niet, ik moet mij verplicht voorstellen in ene Voorstel topic waar ik het éen en ander in uitleg, en nu moet ik dus als ik het goed begrijp steeds alles herhalen ??? Ja niu daar heb ik eigenlijk niet veel behoefte aan.... ik vind het leuk al die interactie maar niet steeds om het zelfde verhaal te moeten verkondigen eigenlijk.... wat een gek mens ben ik he dat ik daar niet van hou, o nee ik ben al seng mens nu bestempeld, wat is er mensne omdat ik nieuw ben op dit forum moet ik een toontje lager zingen ofzo.... mmm ni sorry dat doe ik NIET.... laat mij maar lekker blijven hoe ik ben..... enne ter info naar jou, gezien al mijn honden zulke lieverdjes zijn zal de baas [ik] vast niet dat ENG zijn.
Ik leg helemaal niets uit meer, ik ga mij niet verplicht voorstellen in een Voorsel topic en dan 30 keer alles opnieuw vetellen hoezo dan, dan had ik me toch ook niet verplicht hieven voorstellen, als jij vooroodelen wilt houden over mij moe tje dat heerlijk fijn doen ... lekker boeiend !!! Over ENG gesproken je kan er zelf jeel wat van zeg.
Nou dan Mevrouw Vooroordeel
Ik ben hier niet op het forum om aardig gevonden te moeten wordne hoor, ik zocht een leuk forum...ach laat ga ik het nog uitleggen ook, lees maar lekker in Voorstellen toedeloe.
- alm@
- moderator
Je bent op een hondenforum beland waar hondenliefhebbers zitten die het beste met hun hond(en) voor hebben. Misschien is het zinvol alle reacties eens rustig door te lezen en er rustig op te reageren. Anders wordt het één schreeuw en tettertopic en vertrek je misschien beledigd wat helemaal niet nodig isCinny schreef:_Inge_ schreef:Je kan ook gewoon normaal praten hoor..Ik kan ook wel hele mooie namen verzinnen voor jouEn ja ik heb je voorstel topic gelezen.
Had ik mij abnormaal uitgedrukt ? Oh ben ik me geen eens bewust, ik ben wel iemand met veel temperament dat wel... maar volgens mij had ik me normaal tot je gericht.....
Jij was die gene die een sarcastische post stuurde [over nomaal gesproken..] en ik heb daar toch normaal op gereageerd ????