Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puber Rottweiler eet slecht
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Puber Rottweiler eet slecht
tuurlijk kun je het prima bij 1 merk houden, dat gaat met brok ook gewoon goed en daar zijn ook verschillende smaken in
Maar ik vind het niet gevarieerd genoeg, dus wissel graag af... wat er te kort of te veel in het ene zit, compenseert het ander dan weer wel.
Maar ik vind het niet gevarieerd genoeg, dus wissel graag af... wat er te kort of te veel in het ene zit, compenseert het ander dan weer wel.
Onze rotts hebben/hadden er altijd een handje van om de gehele dag de brokken te laten staan tot dat er iemand thuis was, en dan was het nog niet veel wat ze eruit aten. Af en toe maar wat hapjes.
-
- Zeer actief
Waarom? lijkt me belangrijker dat een hond met smaak zijn bak leeg eetbjorn_a4 schreef:Uiteraard vindt hij andere dingen lekkerder, maar we vinden het natuurlijk ook belangrijk dat hij gewoon zijn brokken eet.

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik begrijp TS wel dat 'lekker' niet genoeg is als je zoekt naar goede voeding. In het geval van mijn honden zou ik dan gerust kattendrollen, verrotte karkassen, babyluiers kunnen voeren. Of paling, gerookte zalm, denk dat ook een hamburger van de Mac er wil in gaat. Jullie snappen mijn punt wel.
Maar ik heb zes jaar geworsteld met een slecht brokken etende hond. Het eerste jaar stond ze op Hills puppybrokken. Toen over op adult en de ellende begon. Hond nummer twee was vanaf het begin tobben. Iets lekkers er overheen? Madame sabbelde de brokjes af en spuugde ze keurig op de vloer naast haar bakje. Overgestapt op KVV na een jaartje wikken, wegen en uitproberen. Sindsdien een aantal merken geprobeerd maar dat was voor mezelf (is dit merk wel goed, granen, kosten, verkrijgbaarheid) niet voor hen, ze aten eigenlijk bijna alles. Elke dag nu wordt er uitgekeken naar de maaltijd. Nooit lege bakjes en persoonlijk vind ik dat een heeeel stuk fijner!
Maar ik heb zes jaar geworsteld met een slecht brokken etende hond. Het eerste jaar stond ze op Hills puppybrokken. Toen over op adult en de ellende begon. Hond nummer twee was vanaf het begin tobben. Iets lekkers er overheen? Madame sabbelde de brokjes af en spuugde ze keurig op de vloer naast haar bakje. Overgestapt op KVV na een jaartje wikken, wegen en uitproberen. Sindsdien een aantal merken geprobeerd maar dat was voor mezelf (is dit merk wel goed, granen, kosten, verkrijgbaarheid) niet voor hen, ze aten eigenlijk bijna alles. Elke dag nu wordt er uitgekeken naar de maaltijd. Nooit lege bakjes en persoonlijk vind ik dat een heeeel stuk fijner!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
zo lekker vinden ze het dan toch niet.MirandaH schreef:Nooit lege bakjes en persoonlijk vind ik dat een heeeel stuk fijner!

ik ben persoonlijk eerder tevreden met wél lege bakjes.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Kiezebrink heeft lekkere hondenhapjes, ze komen het zelfs thuis brengen 

-
- Zeer actief
sinds ik op advies van veel mensen hier Sky 2x daags smuldier voer kan de bak schoon terug in de kast.maart schreef:zo lekker vinden ze het dan toch niet.MirandaH schreef:Nooit lege bakjes en persoonlijk vind ik dat een heeeel stuk fijner!![]()
en hij poept minder.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maart schreef:zo lekker vinden ze het dan toch niet.MirandaH schreef:Nooit lege bakjes en persoonlijk vind ik dat een heeeel stuk fijner!![]()

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Heb je al in de bek gekeken of je iets geks ziet? En als je de brokken weekt in water, eet hij dan wel? Wellicht doet het kauwen toch pijn.
Ik zit ook met zo'n 'lange tanden'-eter. En het is dan heel makkelijk om te zeggen: "Zo niet, dan eet ze maar niet" maar als je je pup mager ziet worden en van jan-en-alleman op straat te horen krijgt dat je je hond meer te vreten moet geven, dan denk ik dat iedere hondeneigenaar op zoek gaat naar een oplossing.
Smuldier (vlees uit vriezer, gewoon bij de supermarkt verkrijgbaar) eet ze iets beter dan de 5 soorten brok en blikvoer die ik daarvoor heb geprobeerd. Godzijdank. Maar ik kom vandaag thuis van drie dagen logeren, waarbij ik wegens omstandigheden ineens geen smuldier voor handen had maar wel brok die ze naast de Smuldier ook wel eens eet. Pupje heeft dus 3 dagen veel te weinig gegeten en als ze zo jong zijn - zie je iedere dag die heupen meer invallen.
Dat is klote.
Hoe ik de hond aan het eten krijg - voeg iedere keer een andere smaak toe aan de maaltijd. Soms doe ik wat koolvis erdoor, of wat vocht wat van de tonijn (uit blik) komt, een scheutje melk, wat cornflakes (gek genoeg is ze er gek op) etc.
Ik zit ook met zo'n 'lange tanden'-eter. En het is dan heel makkelijk om te zeggen: "Zo niet, dan eet ze maar niet" maar als je je pup mager ziet worden en van jan-en-alleman op straat te horen krijgt dat je je hond meer te vreten moet geven, dan denk ik dat iedere hondeneigenaar op zoek gaat naar een oplossing.
Smuldier (vlees uit vriezer, gewoon bij de supermarkt verkrijgbaar) eet ze iets beter dan de 5 soorten brok en blikvoer die ik daarvoor heb geprobeerd. Godzijdank. Maar ik kom vandaag thuis van drie dagen logeren, waarbij ik wegens omstandigheden ineens geen smuldier voor handen had maar wel brok die ze naast de Smuldier ook wel eens eet. Pupje heeft dus 3 dagen veel te weinig gegeten en als ze zo jong zijn - zie je iedere dag die heupen meer invallen.
Dat is klote.
Hoe ik de hond aan het eten krijg - voeg iedere keer een andere smaak toe aan de maaltijd. Soms doe ik wat koolvis erdoor, of wat vocht wat van de tonijn (uit blik) komt, een scheutje melk, wat cornflakes (gek genoeg is ze er gek op) etc.