Wat ik altijd doe voor ik naar de cursus ga is een uur met Max en Senna wandelen, daarna Senna in de auto en naar de cursus in de hoop dat ze wat moe is van het wandelen en wat minder in de stress schiet. Ondertussen heeft ze daar een nieuwe naam gekregen namelijk "stressteef"
Wat luisteren en oefeningen aangaat is ze daar de beste, dat doet ze allemaal goed. We hadden zelfs het idee dat er vandaag minder stress uitingen waren. Eric, ik heb jouw methode eens met haar besproken en ze dacht er eender over. Ik ben daar ook meer om haar op mij te laten letten om me te laten zien wat ik fout doe. Op een gegeven moment heb ik haar Senna gegeven en ben op een afstandje gaan staan om nou eens te zien hoe zij dat oplost. óók bij haar schoot ze in de stress en viel uit naar andere honden. Blijkt nu ik moet nóg sneller reageren op de signalen die Senna geeft.
Ze doet het niet altijd daar, dat is net het gekke van het hele verhaal. Ik kan haar gerust af leggen, riem los laten, 10 meter van haar weg lopen, op afstand laten zitten, liggen , voor, naast en dat gaat perfect want dan is ze op mij gericht mét andere honden om haar heen.
Ik zal proberen mijn pa volgende week mee te krijgen en vragen of die dat eens wil filmen, het is en blijft moeilijk uit te leggen zonder beelden.
Marc