Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
semmyboy schreef:Ik ontworm mijn hond helemaal niet.
Het is vergif!
Zo nu en dan doe ik een mestonderzoek, maar geen worm te bekennen.
Als je vers vlees geeft, heb je veel minder kans op wormen.
Ik zou het niet geven als hij geen wormen heeft.
Preventief werkt het toch niet.
Het helpt alleen de wormen te doden die er al zijn.
En als er geen wormen zijn gooi je voor niks gif in zijn lichaam
Nou, dat vind ik dus veel te kort door de bocht. Je wijdt ook niet erg uit over je argumenten. Hoezo werkt preventieve zorg niet? Waarom bestaat die dan? Het is niet zoiets als homeopathie hoor. Weet jij iets over de levenscyclus van de spoelworm, de lintworm. O, vertel? Ik lees alleen maar iemand die iets napraat wat ze heeft gehoord met versimpelde argumenten die niet meer kloppen met de feiten.
En dan ga ik me zorgen maken als mensen hier steeds lezen dat het allemaal gif is en toch niet nodig is. Saboteer het beleid van dierenartsen hierin maar even, beetje arrogant hoor. We weten het echt niet beter dan dierenartsen. En ook al zijn die het onderling niet helemaal eens, het komt heus wel op het 8 uur journaal als inentingen, ontwormen en ontvlooien, preventief, niet meer nodig is.
Nee, ik heb het van een dierenarts, en ik heb geen zin om een heel verhaal erover te vertellen.
Ik zit bij any animals in heiloo met sem, en daar vind ik dat ze bewust omgaan met dieren.
Maargoed.. Hier een stukje van tannetje koning en die legt precies uit hoe ik het bedoel.
Verder heb ik geen trek in verdere discussie.. http://www.dierbewust.nl/gezondheid/die ... w-hond-kat
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt! [/URL][/url]
Balou heeft last van een gevoelige maag en darmen, de laatste twee weken braakt hij regelmatig en eet slecht. Ik heb contact met mijn da opgenomen, die gaf het advies om hem te ontwormen omdat dit langer dan 3 maanden geleden voor het laatst is gebeurd. Balou is als kleine pup regelmatig ontwormd, de laatste keer zal ongeveer 5 maanden geleden zijn. Ik heb het advies opgevolgd en hem vandaag ontwormd met milbemax, ook omdat Balou een uitwerpselen eter is en ik wil weten of het na de kuur beter met hem zal gaan. Eigenlijk ontworm ik mijn honden alleen bij klachten die op wormen wijzen, en als pup. Mowgli heeft op advies van de da vorig jaar een kuur gehad omdat ze veel last van haar buik had. Na de kuur hielden de klachten aan en bleek ze last van haar maag/darmen te hebben. Hiervoor had ze 6 jaar geen kuur gehad en ook geen klachten die op wormen wezen.
Balou heeft nu ook klachten ondanks dat hij al aangepast eten krijgt, dan moet je toch iets en het is ook niet onmogelijk dat hij last van wormen heeft.
Om even terug te komen op de hoeveelheid. Als je ontwormt, nooit onderdoseren. Dus ontwormen voor 30kg. Het laatste wat we willen is wormresistentie en door te onderdoseren is dat exact wat je in de hand werkt. Je hond wordt dan ook niet volledig schoon en wat er blijft zitten is vaak dus verminderd gevoelig al voor het middel dat je gebruikt hebt.