Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Huuuuuuuuuuuuuuuhhh!
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Huuuuuuuuuuuuuuuhhh!
Csiva is ook een vluchter. Ze moet vreemde honden gewoon negeren en ik wil geen vreemde honden bij haar. Misschien wel een heel foute methode maar het gaat aardig de kant op dat ze nu bij mij komt als er een andere hond aan komt en met mij bezig is. Dan gaat ze iig niet rennen 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1

Als ik naar die foto kijk.................
Is die teckel dan eng of die hand uitgestoken naar de bovenkant van haar koppie?
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Vooral apart meenemen, zodat ze elkaar niet versterken en meer gedwongen worden contact met andere te maken ipv elkaar. Ik zou met bekende honden gaan wandelen zodat ze daaraan kunnen optrekken. Zoeken ze geen steun bij Stellar?
-
Angelique.
Ik had dat met Arrow ook...en ik heb hem dus min of meer aan zijn lot overgelaten, als hij steun kwam zoeken liep ik weg, uiteraard alleen met honden die ik vertrouw, binnen 2 weken was het over
Shiva had dat ook (die was toen ze 3 weken oud was in het asiel beland samen met haar zusje, dat was echt een drama hond en haar zusje heb ik toen ook naar een vriendin gedaan, dat ging echt niet met zijn tweeen, dan was ik er nooit "door gekomen" bij ze) en haar (Shiva dus) heb ik juist wel gesteund toentertijd, dat duurde wel ff, volgens mij toch wel een half jaar maar uiteindelijk waren andere honden niet meer eng, mensen daarentegen
alhoewel, ze is nu bijna 8 en het gaat nog steeds steeds beter
Ik zou zeggen op je gevoel afgaan, de ene hond is de ander niet...maar wel apart van elkaar idd.
Shiva had dat ook (die was toen ze 3 weken oud was in het asiel beland samen met haar zusje, dat was echt een drama hond en haar zusje heb ik toen ook naar een vriendin gedaan, dat ging echt niet met zijn tweeen, dan was ik er nooit "door gekomen" bij ze) en haar (Shiva dus) heb ik juist wel gesteund toentertijd, dat duurde wel ff, volgens mij toch wel een half jaar maar uiteindelijk waren andere honden niet meer eng, mensen daarentegen
Ik zou zeggen op je gevoel afgaan, de ene hond is de ander niet...maar wel apart van elkaar idd.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Bij Dwergpincherpup Do werkte het goed om op mn hurken te gaan zitten, haar op mn knieën, en van daaruit contact maken.
En zij was heel erg bang..
Als ze netjes contact maakte kreeg ze een goed zo!
Netjes aangeven dat ze niet wilde mocht ook, maar gillen en krijsen en bijten mocht niet. dan kreeg ze een "Nee!"
Werkte eigenlijk best goed, en na verloop van tijd ging ze zelf meer contact maken.
Wel heb ik haar altijd geleerd dat ze, als ze bang was, naar mij toe kan komen en dat ik dan help, dit omdat ze anders weg rent, en dan ben ik verder van huis..
( alleen jammer dat oma, het eigenlijke baasje, het weer helemaal verziekt heeft en het nu een nietmachientje is. )
En zij was heel erg bang..
Als ze netjes contact maakte kreeg ze een goed zo!
Netjes aangeven dat ze niet wilde mocht ook, maar gillen en krijsen en bijten mocht niet. dan kreeg ze een "Nee!"
Werkte eigenlijk best goed, en na verloop van tijd ging ze zelf meer contact maken.
Wel heb ik haar altijd geleerd dat ze, als ze bang was, naar mij toe kan komen en dat ik dan help, dit omdat ze anders weg rent, en dan ben ik verder van huis..
( alleen jammer dat oma, het eigenlijke baasje, het weer helemaal verziekt heeft en het nu een nietmachientje is. )
-
Tarzan&Happy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chiwawa's
Happy heeft dit probleem ook Tarzan helemaal niet die vind grote honden geweldig en ik vind dit een hele goeie topic
ik ga de tip opvolgen om wat meer alleen te gaan lopen met Happy echt een hele goeie tip
d
herken dit enorm en vind het dan ook jammer dat hij zo bang is terwijl Tarzan toch gewoon goeie dag zegt tegen die grote hond
en dan staat Happy te blaffen en kruipt helemaal weg ik vind dat ook zo jammer
dus ik ga er vandaag al mee aan de slag om rondje alleen te doen met Happy super
groetjes inge
ik ga de tip opvolgen om wat meer alleen te gaan lopen met Happy echt een hele goeie tip
herken dit enorm en vind het dan ook jammer dat hij zo bang is terwijl Tarzan toch gewoon goeie dag zegt tegen die grote hond
en dan staat Happy te blaffen en kruipt helemaal weg ik vind dat ook zo jammer
dus ik ga er vandaag al mee aan de slag om rondje alleen te doen met Happy super
groetjes inge

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik denk dat de situatie wat veel was. Ik stond iets verderop te praten met wat mensen, Io zocht steun bij Leonie, de Teckel snuffelde en het kindje wilde aaien.ranetje schreef:
Als ik naar die foto kijk.................
Is die teckel dan eng of die hand uitgestoken naar de bovenkant van haar koppie?
Ze hebben zonder steun beide de neiging om te gaan rennen, andere honden rennen er dan achteraan want dat is leuk en hoppa, vervelende ervaring.
Tara; ook met tante Tara in het kielzog vonden ze het vreselijk eng hoor, dat haalde weinig uit
Maar wel een goed plan uiteraard
-
Neeltje
Dat handje is sowieso eng. Kindje gewoon zeggen niet aaien of op borstje aaien, maar niet over het hoofdje, dat is zeer bedreigend, zeker als ze al bang zijn.
Lotje was in het begin ook heel bang van andere honden, maar dat was alleen de eerste paar minuten. En je had haar moeten zien toen bij Nanna de honden één voor één de kamer in kwamen. Haar staartje zat helemaal tussen d'r pootjes. Als ik weet dat de honden ok zijn, laat ik het haar zelf uitzoeken en dan is het even later ok en wil ze alleen nog maar spelen. Ze mag van mij best bij mijn benen komen staan, maar ik doe verder niks.
Niet bang zijn dat je iets fout doet, komt vanzelf goed.
Lotje was in het begin ook heel bang van andere honden, maar dat was alleen de eerste paar minuten. En je had haar moeten zien toen bij Nanna de honden één voor één de kamer in kwamen. Haar staartje zat helemaal tussen d'r pootjes. Als ik weet dat de honden ok zijn, laat ik het haar zelf uitzoeken en dan is het even later ok en wil ze alleen nog maar spelen. Ze mag van mij best bij mijn benen komen staan, maar ik doe verder niks.
- Mit
- Zeer actief
Sowieso eens even snel een wandeling afspreken, dan hebben ze een puppy die niet al te groot is om mee te spelen.Neeltje schreef:Dat handje is sowieso eng. Kindje gewoon zeggen niet aaien of op borstje aaien, maar niet over het hoofdje, dat is zeer bedreigend, zeker als ze al bang zijn.
-
Neeltje
Moet je wel opschieten want ze groeit als kool
Enne, mijn vakantie is voorbij, mag morgen weer aan de slag, dus iets beperkter in de tijd, maar geef maar een gil.
- Mit
- Zeer actief
Het werkt blijkbaar geweldig, door de hurken.
Ik was vandaag werken maar Lars is met ze weggeweest en ze hebben zelfs half gespeeld met een Rottweiler
Ik was vandaag werken maar Lars is met ze weggeweest en ze hebben zelfs half gespeeld met een Rottweiler
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mit schreef:Het werkt blijkbaar geweldig, door de hurken.
- Mit
- Zeer actief
Lars deed het precies zoals ik hem had geïnstrueerd. Door de hurken en de andere hond aandacht geven.
Nou. NOU! De verontwaardiging droop van die kleine rattenbekkies af zei Lars. "Wij zijn leuk. Leuker. Halloohoooooo! Papa! Verdomme!"
En toen werden ze toch wel nieuwsgierig naar het sujet wat blijkbaar zo leuk was.
Lars kon op den duur gewoon gaan staan. Was wel een zachte Rottweilerteef. Even later denderde er een Mechelaar over ze heen dus dat was minder tof maar toen de eigenaresse van de herder hurkte om de kruimels aan te halen waren ze er weer als de kippen bij.
Komt helemaal goed!
Nou. NOU! De verontwaardiging droop van die kleine rattenbekkies af zei Lars. "Wij zijn leuk. Leuker. Halloohoooooo! Papa! Verdomme!"
En toen werden ze toch wel nieuwsgierig naar het sujet wat blijkbaar zo leuk was.
Lars kon op den duur gewoon gaan staan. Was wel een zachte Rottweilerteef. Even later denderde er een Mechelaar over ze heen dus dat was minder tof maar toen de eigenaresse van de herder hurkte om de kruimels aan te halen waren ze er weer als de kippen bij.
Komt helemaal goed!
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Had hij keus dan?Mit schreef:Lars deed het precies zoals ik hem had geïnstrueerd.
Mit schreef: Komt helemaal goed!
- Mit
- Zeer actief
- sternentänzerin
- Zeer actief
Heeft Lars dan eindelijk koekjes gebakken?
waar zijn de mijne??
en die uks gaan het beslist goed doen hoor, anders komt ome Freddy wel ff langs..
met in zijn kielzog Thessa natuurlijk
waar zijn de mijne??
en die uks gaan het beslist goed doen hoor, anders komt ome Freddy wel ff langs..
met in zijn kielzog Thessa natuurlijk
...; We will never surrender Winston Churchill
- hewi
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
En anders kom je weer eens deze kant op. Mijn dames zijn geweldig met kleintjes en vooral pups. Kyra leeft helemaal op als ze pups ziet en wordt er helemaal moederlijk van. Lyndie laat zich volledig overheersen door het kleine spul (die mogen haar bijten, in de staart hangen, over haar heen lopen en haar eten afpakken) en Bonnie is heel, heel voorzichtig met breekbare pups. Tot een maand of 5 mogen pups ook alles met haar doen, daarna laat ze merken als ze te ver gaan.
Bonnie gaat met ze op de grond liggen spelen. Heel voorzichtig met haar poot of bek, dat deed ze ook met Balou van Lisette. Heel grappig, zo woest als ze kan beuken met labradors, zo voorzichtig is ze met breekbare hondjes.
Bonnie gaat met ze op de grond liggen spelen. Heel voorzichtig met haar poot of bek, dat deed ze ook met Balou van Lisette. Heel grappig, zo woest als ze kan beuken met labradors, zo voorzichtig is ze met breekbare hondjes.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik geloof ook wel dat het goedkomt. Laat ze maar een beetje gaan.
Tot nu toe veel op schoot foto's gezien. En dat snap ik ook wel.
Goed bezig, zo te lezen
Tot nu toe veel op schoot foto's gezien. En dat snap ik ook wel.
Goed bezig, zo te lezen

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15