Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puberende rottweiler springt en hapt

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Puberende rottweiler springt en hapt

Ongelezen bericht door Miranda »

annikabandit schreef:Als hij zelf volle vaart ergens tegen aan knalt,lijkt het hem ook totaal niet te deren.. Misschien rottweiler eigen,
Dat is typisch rottie :lol1:
Even dom kijken, met de kop schudden, en hóp weer verder. LEO's zijn het.
maar hoe ik nou echt indruk op m zou kunnen maken :U:
Zoals gezegd, fysiek niet. Dat ga je echt niet winnen ;)
Een kwade "HEY! :devil: ", en als hij daar niks op uit doet een welgemeende bulderpreek, zo ééntje waarvan de vacht een kwartier later nog wappert wil wel eens helpen.
Bij echt grove overtredingen pak ik dan ook nog de zijkant van de kop vast.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Inge O schreef:
Miranda schreef: Een kwade "HEY! :devil: ", en als hij daar niks op uit doet een welgemeende bulderpreek, zo ééntje waarvan de vacht een kwartier later nog wappert wil wel eens helpen.
het stomme is dat dit waarschijnlijk ook niet meer helpt als je voordien al tig andere correctietjes hebt uitgeprobeerd, dan is het schokeffect, zeker als het van dezelfde persoon komt, waarschijnlijk nul :blauwoog: .
Bij mij heeft het met dat uitvallen van Reina wel geholpen hoor, ik was veel te lief en dacht het zwaaiend met kaasjes ook wel op te kunnen lossen. Ze had er gewoon maling aan. Tot ze mij op een dag zowat van de sokken trok, ik me behoorlijk zeer gedaan had en toen ben ik toch razend tegen haar tekeer gegaan, wóest was ik :devil: en dat maakte wel (blijvend) indruk :wink: tuurlijk probeert ze het nog wel, ze ruikt andere honden hier in de buurt al voordat ik ze zie, maar als ik dan één oor verkeerd zie ga staan is een ferm HALLO weer voldoende om haar eraan te herinneren dat we hadden afgesproken dát niet meer te doen. Ik heb er natuurlijk geen idee van of het ook bij een Rottweiler werkt. Die ken ik niet zo goed en ik ben er ook een beetje bang van eerlijk gezegd :oeps:
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Fysiek corrigeren zou ik niet doen want een rottie van 35 kg die zich tegen je keert is echt niet leuk.
Die van mij heb ik heel veel aandachtsoefeningen meegedaan en met voer gewerkt.
Ze houden er niet van om met een bal te spelen.
Misschien die van jou wel met zo'n bal aan een touw als hij dan tegen je aan wil springen ,en dan het al voordat hij het doet, hem de bal geven om mee te spelen.Dan na even gespeeld te hebben het commando los en dit belonen met een voertje.Het is wel belangrijk dat je het speeltje aanbied voor hij gaat springen en niet als hij het gedaan heeft anders beloon je hem voor verkeerd gedrag.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Alma, dat kan bij een rottweiler ook helpen hoor.
Ze zijn anders in de omgang dan herders, dat vind ik wel. Tenminste, wat mijn ervaring is dan.
Maar ook best te corrigeren als je het echt zat bent
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Het is alsof je mijn opgroeiende Diem beschrijft :wink: Ook Diem had de neiging om plots explosief te reageren met opspringen en in kleren hangen. Als hij los was beukte hij flink tegen me aan als hij de kans zag :blauwoog:

Ik heb het nooit precies begrepen maar ik denk dat het bij hem een combinatie was tussen te veel spanning opbouwen (spannende situaties en ontluikende hormonen) heel veel energie hebben en uitdagen/dwingelandij. De meeste tijd was hij een brave en lieve hond die keurig zijn commando's uitvoerde. Maar op die momenten was er dan geen land mee te bezeilen. Negeren hielp niet, dan ging hij steeds harder happen. Straffen maakte het ook erger. En ja, ten einde raad ben ik hem zelfs fysiek gaan beetpakken of als hij aan kwam rennen hem op mijn knie laten klappen :ugh: Dat deed hem pijn en kalmeerde hem wel. Maarja, je wilt je hond natuurlijk helemaal geen pijn doen, dat gaf mij een ontzettend rotgevoel.

Wat ik deed was veel beweging en trainen op een manier die zo weinig mogelijk spanning opriep. Situaties waarvan ik wist dat hij 'gek' werd heb ik lang vermeden. Het strand bv was te overweldigend en tegelijk saai voor hem. Dat ging onherroepelijk mis. (uitgestrekte vlakte maar geen afleiding door luchtjes)
Daarnaast zorgde ik voor afleiding in de vorm van een speeltje of wat lekkers. Als ik spanning zag opbouwen dan gaf ik hem makkelijke en leuke commando's en dan was het speeltje of lekkers de beloning. Werkte lang niet altijd maar wel het beste. Soms was ik dan wel 15 minuten bezig met commando's voordat de spanning weggevloeid was. En dan nog hing hij 5 minuten later soms plots in mijn jas.

Bij Diem is het vanaf 2 jaar minder gaan worden. Heel soms hapt en springt hij nog na langdurige spanning zoals een wandeling met honden die hij niet kent. Maar nu kan ik hem wel corrigeren met een 'nee, laag!'.

Diem was met andere honden en mensen ook grenzeloos, maar dat kwam pas later. Voor mij had hij nog het respect om niet op me te gaan rijden maar ' in de lucht' op een meter afstand. Andere honden en mensen ging hij op rijden als ik hem dat niet verbood. Zelfs bij dominante teven zocht hij de grens op. Op een lollige manier, dat wel. Maar wel net zo lang doorgaan totdat ze kwaad op hem werden en dan vrolijk wegrennen. Naar mensen en bekende honden is hij nu de zoetheid zelve en zelfs een watje. Naar vreemde honden wil hij altijd een punt maken. Mag niet van mij, maar hij wil wel :wink:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge O schreef:
Miranda schreef: Een kwade "HEY! :devil: ", en als hij daar niks op uit doet een welgemeende bulderpreek, zo ééntje waarvan de vacht een kwartier later nog wappert wil wel eens helpen.
het stomme is dat dit waarschijnlijk ook niet meer helpt als je voordien al tig andere correctietjes hebt uitgeprobeerd, dan is het schokeffect, zeker als het van dezelfde persoon komt, waarschijnlijk nul :blauwoog: .
Hmm. Daar had ik even niet aan gedacht.
alm@ schreef:[Ik heb er natuurlijk geen idee van of het ook bij een Rottweiler werkt. Die ken ik niet zo goed en ik ben er ook een beetje bang van eerlijk gezegd :oeps:
Jawel. Die zijn wat dikschedelig soms, maar het dringt echt wel door. Ze zijn behoorlijk baasgericht, vind ik. (Voor ik herders kreeg had ik rottie's en ik trainde ook de jonge rottie's van een fokker vroeger (IPO))
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
annikabandit
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annikabandit »

Ik ben dus in ieder geval niet de enige met dit probleem :blauwoog:
We gaan aan de slag met zoveel mogelijk afleiden als ik het gevoel heb dat er een uitbarsting gaat komen en inderdaad bepaalde prikkelingen even mijden. Verder heeft hij net gewandeld met een flesje in zijn bek, dat ging prima, dan snuffelt hij wat, maar verder loopt hij trots rond met zijn flesje. Loslopen gaat gelukkig met Bandit juist wel goed, als hij kan rennen, er liggen takken en er lopen andere honden rond dan vermaakt hij zich prima, dus daar kan ik er in ieder geval voor zorgen dat hij zijn energie kwijt raakt :)
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

annikabandit schreef:Loslopen gaat gelukkig met Bandit juist wel goed, als hij kan rennen, er liggen takken en er lopen andere honden rond dan vermaakt hij zich prima, dus daar kan ik er in ieder geval voor zorgen dat hij zijn energie kwijt raakt :)
:80: :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

annikabandit schreef:Ik ben dus in ieder geval niet de enige met dit probleem :blauwoog:
We gaan aan de slag met zoveel mogelijk afleiden als ik het gevoel heb dat er een uitbarsting gaat komen en inderdaad bepaalde prikkelingen even mijden. Verder heeft hij net gewandeld met een flesje in zijn bek, dat ging prima, dan snuffelt hij wat, maar verder loopt hij trots rond met zijn flesje. Loslopen gaat gelukkig met Bandit juist wel goed, als hij kan rennen, er liggen takken en er lopen andere honden rond dan vermaakt hij zich prima, dus daar kan ik er in ieder geval voor zorgen dat hij zijn energie kwijt raakt :)
nee, hij zorgt er op die manier zelf voor dat ie energie kwijtraakt ;)
nou weet ik niet of het met rottweilers anders is dan met herders, maar door hem zijn eigen gang te laten gaan bouw je niet direkt aan een goede verstandhouding tussen jullie en dat is nou net wat je wel nodig zult hebben in de rest van de opvoeding.
een hond die lekker zijn eigen gang kan gaan zal zich weinig aantrekken van wat het baasje vindt en daar sta je dan zonder geestelijk overwicht en een tekort aan fysieke kracht.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Over het corrigeren, wat bij mij hond wél altijd doorkomt (ook in moeilijke situaties) is een welgemeende "hey!" en tegelijk stamp ik heel hard met mijn voet op de grond. Dan weet ze dat ik het echt meen en gaat ze netjes zitten met de aandacht weer op mij. :D
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
meisje , toch .. :80:

hoe is je hond, met je vriend ?. ..Het kan zijn , dat je voor hem geen overheersing toont , en dat hij een loopje met je neemt !

Het zijn krachtige honden , en hebben ook krachtig -uitstralende baasjes nodig , ben je dat wel , als pup ging het natuurlijk goed
maar hij wordt nu sterk en volwassen . :wink:

je wordt alleen maar kwaad, maar die rassen hebben wat meer power ( figuurlijk ) nodig , dan een scheld stem
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Pakdebal schreef:.
meisje , toch .. :80:

hoe is je hond, met je vriend ?. ..Het kan zijn , dat je voor hem geen overheersing toont , en dat hij een loopje met je neemt !

Het zijn krachtige honden , en hebben ook krachtig -uitstralende baasjes nodig , ben je dat wel , als pup ging het natuurlijk goed
maar hij wordt nu sterk en volwassen . :wink:

je wordt alleen maar kwaad, maar die rassen hebben wat meer power ( figuurlijk ) nodig , dan een scheld stem
Die honden kunnen prima op een stemcorrectie reageren,en ik zou inderdaad het advies wat hierboven gegeven wordt opvolgen..laten zien en horen dat je hier niet van gediend ben :wink:
Afbeelding
yodi
Zeer actief

Ongelezen bericht door yodi »

Ha daar gaat ze weer, overheersing over een rottweiler, hahahaha.
Ik mag dan geen meisje zijn, maar een oma, ja ik heb 4 kleinkinderen, maar een rottweiler opvoeden kan ik wel.
Overheersing daar bereik je niets mee, een keer keihard nee werkt beter.
En fysiek daar begin ik al helemaal niet aan, in de meest puberale fase kwam ze aan een korte riem 50cm.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

annikabandit schreef:
Inge O schreef:
annikabandit schreef:Ergens geloof ik ook niet dat het puur dominantie of agressie is, ik merk namelijk verder echt nergens aan dat hij dominant is..
als een hond dominant gedrag uit gebeurt dat natuurlijk niet van het ene moment op het andere tegelijkertijd in alle situaties en tov. alle individuen.

als jij denkt dat dit niks met grenzen opzoeken te maken heeft, bedenk je dan eens of hij dit soort gedrag naar een zelfverzekerde volwassen bekende hond zou durven uiten? en zo ja, zou hij ermee wegkomen denk je?
Ja daar heb je gelijk in, ik geloof zeker dat dit wel met grenzen opzoeken te maken heeft, maar dat is dan echt puur met het wandelen want voor de rest merk ik het niet in andere situaties en op andere momenten.. Bedoelde meer te zeggen dat de signalen die je vaak leest en hoort, waar je aan kan zien of een hond (te) dominant is, daar merk ik verder niks van bij hem. Vandaar dat mijn eerste idee ook echt was dat het door overprikkeling kwam.
Zo gaat het altijd.
Er zijn bepaalde situaties waarin ongewenst gedrag naar voren komt. Het symptoom, als het ware.
Maar juist in al die tijd dat je géén last van hem hebt geef je hem waarschijnlijk de indruk dat hij zich best zo mag gedragen.
De oorzaak van het symptoom ligt vaak in de tijd dat je nergens last van hebt.
Daarom is het bij honden die nogal zelfverzekerd zijn zo belangrijk om ze júist op de momenten dat er niks aan de hand is goed te begeleiden en grenzen te stellen. De hele dag door, en niet alleen als hij vervelend begint te doen. Want daarmee richt je je alleen op het symptoom :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Waar je op kunt letten in huis, laat hem niet in de weg lopen en stuur hem weg als ie dat doet. Gewoon door te wijzen waar ie naar toe moet gaan, kan ook met vingerknip. En geduldig wachten tot ie het doet. Hij moet zelf voor je uit de weg gaan. Verder, op plekken gaan liggen waar je dat niet wilt, stuur hem dan weg. Als ie veel plek in beslag neemt of hinderlijk over je heen gaat liggen, niet toelaten. Alles waarbij hij zijn omvang en gewicht gebruikt om zijn zin te krijgen, niet toestaan. Heel soms gebruikt Bruno de 'Greenpeace' methode, noem ik het zelf, dan speelt ie voor dood gewicht en krijg je hem niet weg. Dan werkt een zacht klapje op het achterwerk en wat verbale ondersteuning hier prima. Sowieso denken we wel eens dat de 'aan' knop op Bruno's kont zit, een vriendelijk klapje op het achterwerk doet hem in beweging komen. Soms even volhouden maar de aanhouder wint.

Tegen je opspringen, niet toestaan. Laat hem naar jou toe komen als je iets voor hem hebt of even iets moet doen met hem. Je kunt ook voor alles een commando laten doen, zitten als ie wordt aangelijnd, of voordat je de deur uitstapt. Of een poot laten geven voor een kluif. Doen we bij Bruno ook, soms moet ie er even over nadenken, haha, hoe lekkerder het is, hoe sneller de poot komt.

Het maakt mij niet uit wie er eerst door de deur gaat, wat ik wel belangrijk vind, is dat Bruno nooit zomaar naar boven stormt meteen. Hij blijft altijd netjes wachten tot we de deur dicht hebben gedaan enzo. Netjes op je wachten is ook belangrijk. Schooien doet Bruno eigenlijk nauwelijks maar ik ga daar zo mee om, als ik besluit om hem iets te geven, doe ik dat als ik zelf klaar ben met eten. En dan krijgt ie het laatste hapje, met Shelly samen. Dat zorgt ervoor dat ze me tijdens het eten met rust laten want als ze iets krijgen, is het alleen aan het eind.

En als ik Bruno corrigeer, en hij reageert niet, ook niet na de tweede keer, ga ik op mijn strepen staan dus dan gebruik ik meer volume in mijn stem en wat lager. Dan zeg ik ook altijd Brrrrrrruno, dan weet ie dat het menens is. Maar ik moet zeggen, Bruno is gehoorzamer dan Shelly, als het eenmaal goed gaat met het gezag, zit het ook wel goed met dit soort honden. Tenminste, ik zie niet vaak recalcitrant gedrag bij hem, bij Shelly wel. Dus hou vol.
yodi
Zeer actief

Ongelezen bericht door yodi »

Amen, ook thuis onder appel houden, eerst trainen en trainen, en daarna pas los even uitrazen.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Fizgig schreef:...de 'Greenpeace' methode, noem ik het zelf, dan speelt ie voor dood gewicht en krijg je hem niet weg.
:LOL: :LOL: :LOL: :ok:
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

Ik zou wel door gaan met negeren. Ik zou boos nee roepen de riem op de grond gooien erop gaan staan en de rug toekeren. als meneer rustig is geworden hem belonen met trekspelletje ofzo. (dus touw meenemen) touw weer opbergen en als meneer zich 30 meter heeft kunnen inhouden weer even trekspelletje doen ofzo. Heb je hem trouwens al au geleerd??????????
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

jans&co schreef:Ik zou wel door gaan met negeren. Ik zou boos nee roepen de riem op de grond gooien erop gaan staan en de rug toekeren. als meneer rustig is geworden hem belonen met trekspelletje ofzo. (dus touw meenemen) touw weer opbergen en als meneer zich 30 meter heeft kunnen inhouden weer even trekspelletje doen ofzo. Heb je hem trouwens al au geleerd??????????
dat is geen negeren :neenee:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jans&co
Zeer actief

renee-uk schreef:
jans&co schreef:Ik zou wel door gaan met negeren. Ik zou boos nee roepen de riem op de grond gooien erop gaan staan en de rug toekeren. als meneer rustig is geworden hem belonen met trekspelletje ofzo. (dus touw meenemen) touw weer opbergen en als meneer zich 30 meter heeft kunnen inhouden weer even trekspelletje doen ofzo. Heb je hem trouwens al au geleerd??????????

oke het eerste stukje is niet helemaal negeren, het tussenstukje wel en de beloning is ook niet meer negeren ja. het is niet 100% negeren daar heb je weer gelijk in
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Je komt hier nog eens als een heel ander mens weg :mrgreen: :wink:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

renee-uk schreef:
Bovendien betwijfel ik of je wel op de riem moet staan van een wilde hond van 35kg :mrgreen:
jans&co
Zeer actief

Maeve schreef:
renee-uk schreef:
Bovendien betwijfel ik of je wel op de riem moet staan van een wilde hond van 35kg :mrgreen:
hang ervan af hoe zwaar je bent denk ik dan
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb echt als reactie (dus niet bewust he) dat ik mijn been op til. Ik geef een hond die dat doet dus geen trap, maar leuk is het iet voor ze. Jammer dan, dat is het namelijk ook niet voor mij.
Mijn honden doen dit dus ook niet. Chuck ook niet meer.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

yodi schreef:Je laag maken bij een puberende rottweilerreu moet je niet doen, toch proberen te corrigeren met je stem , nee en foei!!
Hij wil donderjagen, en heeft op dat moment energie te veel, wij gaan dan trainen met zit en af en blijf, volgen.
Het belangrijkste is zelf rustig blijven ze hebben heel goed door als jij onzeker wordt.
Simpele en heel goed bekende oefeningen gaan doen, was het eerste dat in mij opkwam in zo'n situatie. Ik zou het op die manier doen.

Zelfverzekerd overkomen en duidelijk en eerlijk zijn, want fysiek ga je het sowieso niet trekken met een Rottweiler.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Dragan2013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog

Ongelezen bericht door Dragan2013 »

Hier een Cane Corso reu van 45 kilo die dit ook heeft gedaan. Tijden honden cursus maar soms ook buiten. Met mijn trainer over gesproken en die dacht aan conflict gedrag (even op Google zoeken)

Als mijn hond dit doet geef ik hem het commando wat hij goed onder de knie heeft, in dit geval zit. Niet als hij in de lucht hangt te happen maar juist als hij laag is. Dan laat ik hem zitten en wacht tot hij wat rustiger is geworden. Soms volg ik met het commando af en loop na een paar seconden weer door.

Vooral niet hem naar de grond duwen want dat win je niet, wat je zelf al zegt, daar worden ze alleen maar pittiger van.

Dragan doet het bijna nooit meer, meestal omdat hij meer beweging krijgt is hij wat meer moe. En anders omdat ik zelf Eem conflict signaal op merk waardoor ik weet dat ik even een stap terug moet doen.

Succes!
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

jans&co schreef:
renee-uk schreef:

oke het eerste stukje is niet helemaal negeren, het tussenstukje wel en de beloning is ook niet meer negeren ja. het is niet 100% negeren daar heb je weer gelijk in
je rug toekeren is ook geen negeren
je hoeft je rug niet toe te keren naar iets dat er niet is en door dat te doen erken je dat er wel iets is :idea:
Afbeelding

Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Bekend probleem, alsof we het getroffen hebben. :engel:

Bij opspringen denk ik aan dat hij tegen je aanspringt dus met de poten tegen je borst? Wij leren het altijd af door de hond van je af te duwen en hard nee of foei, niet doen. Knietje wil ook wel eens helpen. Wij hebben altijd herplaatsers gehad op 1 reu na die 7 jaar geleden ingeslapen is. Allemaal deden ze het.

En happen, happen in de lijn als ik goed begrijp? Wij houden de lijn dan zo kort mogelijk van de bek, tot hij lost, en dan afstraffen, ze zijn soms zo eigenwijs en koppig. En natuurlijk voor dat je ziet dat er gehapt wordt ingrijpen, nee enz.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Devel schreef:Bekend probleem, alsof we het getroffen hebben. :engel:

Bij opspringen denk ik aan dat hij tegen je aanspringt dus met de poten tegen je borst? Wij leren het altijd af door de hond van je af te duwen en hard nee of foei, niet doen. Knietje wil ook wel eens helpen. Wij hebben altijd herplaatsers gehad op 1 reu na die 7 jaar geleden ingeslapen is. Allemaal deden ze het.

En happen, happen in de lijn als ik goed begrijp? Wij houden de lijn dan zo kort mogelijk van de bek, tot hij lost, en dan afstraffen, ze zijn soms zo eigenwijs en koppig. En natuurlijk voor dat je ziet dat er gehapt wordt ingrijpen, nee enz.
Die snap ik niet? Als de hond de riem loslaat straf je hem?
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
citaat van internet , heb je hier wat aan ?

Omgericht gedrag.
Dit is gedrag dat gericht wordt op iets of iemand anders dan datgene dat het gedrag veroorzaakt. Bijvoorbeeld:
bijten in de riem. Een hond die aan de lijn zit, en een andere hond tegenkomt die hij eigenlijk zou willen aanvallen, kan in de riem gaan bijten omdat hij nu eenmaal niet bij die andere hond kan komen. Het kan ook gebeuren dat een hond hierbij zijn baas bijt; hij raakt door het zien van de andere hond zo opgewonden en wil graag bijten, dat hij in het eerste het beste bijt dat er voor zijn bek komt. Als dat toevallig de arm van de baas, is
, dan bestaat de kans dat hij daar in bijt. Vaak lijkt de hond hier zelf van te schrikken.

http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... nalen.html
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 09 jul 2013 21:18, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”