Maar soms is het ook wel even prettig om tuig gewoon als tuig te behandelenlieke schreef:Wel altijd beschaafd blijven, hè?tineke schreef:Hoppa op zijn Lieke's
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Artikel in Trouw over buitenlandse zwerfhonden en broodfok
Moderator: moderatorteam
-
tineke
Re: Artikel in Trouw over buitenlandse zwerfhonden en broodf
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ach, als ik goed op dreef ben dan kan ik én iemand verbaal fileren én beschaafd blijven.tineke schreef:Maar soms is het ook wel even prettig om tuig gewoon als tuig te behandelenlieke schreef:Wel altijd beschaafd blijven, hè?tineke schreef:Hoppa op zijn Lieke's

-
Achi
- Actief
- Aantal honden: 3
http://amstelveen.dierenbescherming.nl/ ... ren/hondensilvester schreef:Zelfs 6 zijn er nog 6 teveel (overigens geloof ik geen sodemieter van dat getal van jouw)
Ps, wat is jouw woonplaats dan?
Zo als je ziet, 9 honden, 2 hebben een baas, 1 is gereserveerd, blijven over 6 adopteerbare honden.
Ben het met je eens, 6 zijn er 6 teveel maar helaas zijn ze alle 6, zo te lezen, niet geschikt voor minderervaren baasjes.
Nu graag antwoorden op mijn vragen;
- waar is dat overvolle asiel bij jou?
- Hoeveel honden zitten daar?
- Waarom moeten mensen met een hond uit het buitenland zich schamen?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Een type zoals mijn Csiva vind je nu eenmaal niet in een nederlands asiel 
Ik ben ook geen voorstander van het naar nederland halen van alles wat er schattig uit ziet, maar waar iemand zijn hond vandaan haalt moet diegene helemaal zelf weten.
Ik ben ook geen voorstander van het naar nederland halen van alles wat er schattig uit ziet, maar waar iemand zijn hond vandaan haalt moet diegene helemaal zelf weten.
-
silvester
Yeeeaahh, alle super tering teven hebben zich weer verzameld 
Nha, ik ben op dreef, dus kom maar op
Jullie (die mij doch van een laag intellect beschuldigen) gaan geheel voorbij aan normaal gefokte honden bij fokkers die niet aan broodfok doen.
Ik spreek hier duidelijk van broodfok/zwerfhond, blijkbaar is jullie intellect niet voldoende om dat verschil te zien. Tevens, het ligt niet aan de fokkers maar aan de kopers, het bekende "vraag en aanbod". Als je dus de asiels leeg wilt houden, zorg er dan voor dat mensen geen opwellings kopen doen. Blijkbaar zijn jullie dus ook van die zielige personen die vallen voor honden die sowieso hier toch geen toekomst hebben.
De meeste zwerfhonden uit die landen zijn zwaar gestoord, en worden door hun "redders" in een dwangbuis gestopt waar ze zich nooit in thuis zullen voelen, die honden zijn namelijk gewend om te vechten voor hun eten, hebben 100% vrijheid enz, enz. En dat halen jullie dus weg, met alle gevolgen van dien, die honden zijn stuk voor stuk een gevaar voor de maatschappij.
Daarom zou het gewoon verboden moeten worden.
Edit: jep, ik weet dat het zwaar valt, maar jullie zijn blijkbaar die kopers
Jullie (die mij doch van een laag intellect beschuldigen) gaan geheel voorbij aan normaal gefokte honden bij fokkers die niet aan broodfok doen.
Ik spreek hier duidelijk van broodfok/zwerfhond, blijkbaar is jullie intellect niet voldoende om dat verschil te zien. Tevens, het ligt niet aan de fokkers maar aan de kopers, het bekende "vraag en aanbod". Als je dus de asiels leeg wilt houden, zorg er dan voor dat mensen geen opwellings kopen doen. Blijkbaar zijn jullie dus ook van die zielige personen die vallen voor honden die sowieso hier toch geen toekomst hebben.
De meeste zwerfhonden uit die landen zijn zwaar gestoord, en worden door hun "redders" in een dwangbuis gestopt waar ze zich nooit in thuis zullen voelen, die honden zijn namelijk gewend om te vechten voor hun eten, hebben 100% vrijheid enz, enz. En dat halen jullie dus weg, met alle gevolgen van dien, die honden zijn stuk voor stuk een gevaar voor de maatschappij.
- kipo
- Zeer actief
Nou, ik voldoe duidelijk niet aan het door jouw geschetste plaatje, ik heb 1 hond van een 'normale' fokker gehad en 2 honden uit Nederlandse asielen.silvester schreef:Yeeeaahh, alle super tering teven hebben zich weer verzameld
Hoe het met je intellect zit, laat ik me niet over uit, je sociale vaardigheden daarentegen laten in mijn ogen zwaar te wensen over. Als jij dan zo'n 'normale' fokker bent, waar ik blijkbaar wel een hond mag halen, sla ik liever over, dankjewelbeleefd
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
In het asiel hier (Hoorn NH) zitten 3(!) honden, pff daar zal het wel bomvol zitten.silvester schreef: (overigens geloof ik geen sodemieter van dat getal van jouw)
http://www.dierenasiel-hoorn.nl/index.p ... -het-asiel
-
silvester
Lol, die weddenschap staatJion schreef:Wedden dat mijn honden socialer zijn (naar mensen én naar andere honden) en gemakkelijker hun eten, kluifjes en speeltjes delen dan jouw honden?
@ Kipo, je had er niet eens een gekregen van mij
-
Muk
Dat is wel het grootste kulargument om de adoptie van buitenlandse zwerfhonden te verdedigen.Jion schreef:Wedden dat mijn honden socialer zijn (naar mensen én naar andere honden) en gemakkelijker hun eten, kluifjes en speeltjes delen dan jouw honden?
Ik vind eigenlijk ook wel dat je niet lukraak buitenlandse zwerfhonden of honden uit dodingsstations hiernaartoe moet halen. Laat die Zuid- en Oosteuropese landen hun probleem maar zelf oplossen, dat moet je hier niet willen doen. Anders blijf je dweilen met de kraan open. Daarom zal ik ook geen zwerfhonden uit die landen adopteren.
Bovendien zijn de meeste buitenlandse honden probleemhonden (verlatingsangst, extreem jachtgedrag en bij oudere honden hebben ze ook vaak wel wat gedragsproblemen) en kunnen zeziektes meenemen die hier in Nederland niet voorkomen. Daar wordt zelden naar gekeken en het wordt ook ontkent, maar helaas heb ik hier en in Nederland maar al te vaak het tegenovergestelde gezien.
-
Muk
In Nederland valt het volgens mij ook wel mee met de volheid van de asiels. In Duitsland is dat helaas wel anders en is het heel normaal dat de dieren jarenlang in het asiel zitten. En ook in Duitsland worden ladingen zwerfhonden uit Zuid- en Oost-Europa gehaald.Char7 schreef:In het asiel hier (Hoorn NH) zitten 3(!) honden, pff daar zal het wel bomvol zitten.silvester schreef: (overigens geloof ik geen sodemieter van dat getal van jouw)
http://www.dierenasiel-hoorn.nl/index.p ... -het-asiel
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat jullie nog op Sylvester reageren
Ik geloof niet dat er ontkent wordt dat er zieke honden hierheen komen. Maar jij hebt het blijkbaar over besmettelijke ziektes. Welke dan ?
Wat voor ziektes dan ? Dat vroeg ik vorige keer ook al.Muk schreef: en kunnen zeziektes meenemen die hier in Nederland niet voorkomen. Daar wordt zelden naar gekeken en het wordt ook ontkent, maar helaas heb ik hier en in Nederland maar al te vaak het tegenovergestelde gezien.
Ik geloof niet dat er ontkent wordt dat er zieke honden hierheen komen. Maar jij hebt het blijkbaar over besmettelijke ziektes. Welke dan ?
- kipo
- Zeer actief
Dat treft dan, maar dat jij dat kunt beoordelen aan het beetje wat ik hier geschreven hebt, zegt alweer meer over jou dan over mij.silvester schreef:\
Lol, die weddenschap staat(dat win ik lachend)
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Mijn hond kwam gewoon als pup. Geboren in een asiel.
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst ook een vooroordeel had over buitenlandse honden.
En of ik het zelf zou doen weet ik niet, wie weet wat er op mijn pad komt.
Maar ik heb al verschillende superleuke hondjes gezien die uit het buitenland komen.
De hondjes van Jion bijvoorbeeld vind ik echt superleuk en vind je hier niet zomaar.
Maar ik heb al verschillende superleuke hondjes gezien die uit het buitenland komen.
De hondjes van Jion bijvoorbeeld vind ik echt superleuk en vind je hier niet zomaar.
- kipo
- Zeer actief
Zolang je eigen insteek is dat je een leuke hond zoekt die bij je past en je zoekt bij organisaties die het beste met de honden voor hebben, maakt het niets uit waar die hond vandaan komt, toch?moniek&bo schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst ook een vooroordeel had over buitenlandse honden.
In mijn ogen is een goede stichting, een stichting die veel doet aan voorlichting, castreren en verbeteren van de plaatselijke omstandigheden en die daarnaast de goed plaatsbare honden aanbiedt voor adoptie.
- Machie
- Zeer actief
Het grote nadeel van buitenlandse stichtinghonden vind ik dat de honden vaak snel ontsnappen en het verplichte castreren.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
sirene schreef:Dat jullie nog op Sylvester reageren![]()
Wat voor ziektes dan ? Dat vroeg ik vorige keer ook al.Muk schreef: en kunnen zeziektes meenemen die hier in Nederland niet voorkomen. Daar wordt zelden naar gekeken en het wordt ook ontkent, maar helaas heb ik hier en in Nederland maar al te vaak het tegenovergestelde gezien.
Nou precies! Laat Silvester lekker op zijn eiland zitten met zijn ongefundeerde geklets.
Oh en wat die 'ziektes' betreft, daar ben ik ook benieuwd naar. Naar mijn weten zijn er geen 'buitenlandse' ziektes die besmettelijk zijn.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Dat 'snelle ontsnappen' daar kunnen noch de stichtingen noch de honden zelf iets aan doen. Dat is gewoon onnadenkend (of te makkelijke denken) van de nieuwe bazen.Machie schreef:Het grote nadeel van buitenlandse stichtinghonden vind ik dat de honden vaak snel ontsnappen en het verplichte castreren.
Verder: mijn Sam heeft gewoon zijn ballen nog. En komt via een stichting.
-
silvester
Nee, ik ken mijn hondenkipo schreef:Dat treft dan, maar dat jij dat kunt beoordelen aan het beetje wat ik hier geschreven hebt, zegt alweer meer over jou dan over mij.silvester schreef:\
Lol, die weddenschap staat(dat win ik lachend)
(En het ras is er naar om sociaal te zijn, mijn voordeeltje)
- kipo
- Zeer actief
Bij een goede stichting werkt dat zo, maar ik vraag me af of dat altijd waar is. Als ik op marktplaats kijk hoeveel honden er al hier in opvanggezinnen zitten en ik zie ook geregeld nog zielige verhalen, die niks vertellen over het karakter van de hond, alleen maar over hoe zwaar hij/zij het wel niet had.Jion schreef:Ik vind eigenlijk ook wel dat je niet lukraak buitenlandse zwerfhonden of honden uit dodingsstations hiernaartoe moet halen.
Dat gebeurt toch ook helemaal niet?! Alleen de kansrijke (sociaal, gezond, leuk om te zien) worden naar hier gehaald. Anders zouden ze die honden toch ook aan de straatstenen niet kwijtraken.
Maar goed, dat werkt imo hetzelfde als wanneer je een pup zoekt, dan moet je ook goed opletten en je huiswerk doen tav de fokker, dus waarom zou je dat niet doen tav een stichting.
- Machie
- Zeer actief
Mijn Csiva hoeft ook niet gecastreerd te wordenRami schreef:Dat 'snelle ontsnappen' daar kunnen noch de stichtingen noch de honden zelf iets aan doen. Dat is gewoon onnadenkend (of te makkelijke denken) van de nieuwe bazen.Machie schreef:Het grote nadeel van buitenlandse stichtinghonden vind ik dat de honden vaak snel ontsnappen en het verplichte castreren.
Verder: mijn Sam heeft gewoon zijn ballen nog. En komt via een stichting.
Maar dat zoveel honden ontsnappen zegt dan wel iets over het plaatsingsbeleid? Of is het allemaal domme pech?
Ik heb trouwens een rashond, een marktplaatshond en een buitenlandertje, ik pas in geen enkel hokje
-
silvester
Babiose, erichiliose, anaplasmose, parvo, enz, enz. Ziektes die in het noorden van Europa vroeger helemaal niet voor kwamen, maar na de intocht van deze "zielige" hondjes nu echt een probleem zijn.Rami schreef:sirene schreef:Dat jullie nog op Sylvester reageren![]()
Nou precies! Laat Silvester lekker op zijn eiland zitten met zijn ongefundeerde geklets.
Oh en wat die 'ziektes' betreft, daar ben ik ook benieuwd naar. Naar mijn weten zijn er geen 'buitenlandse' ziektes die besmettelijk zijn.
-
silvester
Hee, je bent hier op een discussie forum, als je dat niet aanstaat, flikker dan gewoon op!sirene schreef:Dat jullie nog op Sylvester reageren![]()
- Machie
- Zeer actief
Babiose komt toch door teken?
Is dat dan dat buitenlandse honden buitenlandse teken meenemen of...?
Ziektes komen trouwens ook omdat mensen met hun honden overal heen gaan.
Is dat dan dat buitenlandse honden buitenlandse teken meenemen of...?
Ziektes komen trouwens ook omdat mensen met hun honden overal heen gaan.
- Machie
- Zeer actief
Uhu, maar met paspoorten wordt heel wat gesjoemeldJion schreef:Bovendien worden de honden getest en gevaccineerd voordat ze naar hier komen.
Csiva heeft een geboortedatum erin staan die niet klopt. Hoefde ze niet rabies geent te worden...
- Machie
- Zeer actief
Csiva is puur gekomen omdat ik haar wilde. Niet echt via een stichting en heel makkelijk om haar naar Nederland te krijgen was t ook niet 
-
silvester
Hou toch op, zolang ze maar van dat hondje af zijn, schrijven ze alles wel in een "officieel" dokument.Jion schreef:Bovendien worden de honden getest en gevaccineerd voordat ze naar hier komen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ach, er is altijd wat. Mij werd weer verweten dat ik zorgvuldig gefokte hondjes met stamboom heb gekocht terwijl ik ook opvanggezin ben voor buitenlandse hondjes.
- Machie
- Zeer actief
Pure schande! Hoe durf jeMit schreef:Ach, er is altijd wat. Mij werd weer verweten dat ik zorgvuldig gefokte hondjes met stamboom heb gekocht terwijl ik ook opvanggezin ben voor buitenlandse hondjes.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Nou schrok er wel van. Ook twijfels over de fokker omdat we U erbij hebben gekregen. En dat is dus gezegd door mijn tante op een ander forum.Machie schreef:Pure schande! Hoe durf jeMit schreef:Ach, er is altijd wat. Mij werd weer verweten dat ik zorgvuldig gefokte hondjes met stamboom heb gekocht terwijl ik ook opvanggezin ben voor buitenlandse hondjes.
Kun je nagaan hoeveel geklets er toch is in die hele hondenwereld, stom gedoe