Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik heb een hekel aan onze hond gekregen.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

Re: Ik heb een hekel aan onze hond gekregen.....

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Chantal schreef: 2 keer, kitten is doodGEREDEN, maar ik ben helemaal met je eens, dat dat het niet minder erg maakt!

Uiteraard komen er geen katten meer...

een kitten moet je niet alleen (!! ) de straat op sturen , maar lekker thuis houden, zodat ze niet (!! ) de weg opgaat !
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 11 sep 2013 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Chantal schreef:Okee, ik voel me aardig aangevallen.
Dit is ook niet leuk om te lezen, net zo min om te lezen over twee dode katten en een konijn :wink:
Kan het niet zijn dat Sjuul een beetje babbels heeft en het niet zo nauw neemt met de voor haar opgelegde regels? En dat ze jaloers is op alles wat beweegt en jullie aandacht krijgt? Als dat zo is moet je er inderdaad voor waken dat ze jullie kleintje met rust laat. En nogmaals niet iedere hond die andere dieren grijpt pakt ook gelijk kinderen maar ik zou er wel bovenop zitten.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Arme sjuul en arme katten.
Sjuul wordt nu gehaat voor volkomen normaal gedrag waar ze keer op keer de kans voor krijgt als ze weer zo'n argeloze kat krijgt voorgeschoteld :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Chantal schreef:
bouvierpoedel schreef:Vreemd dat het hondje steeds de kans heeft gekregen .
.
Daar heb ik mijn man ook mee geconfronteerd, hoever moet ze gaan voordat jij er klaar mee bent?
En heb je daar ook een antwoord op gekregen? Lijkt mij niet geheel onbelangrijk.
Maar ik denk dat je zelf al de argumenten geeft om (nogmaals) het gesprek met hem aan te gaan. N.l. dat ze op jouw gemoedsrust werkt en je bang bent voor de veiligheid van jouw kindje op termijn.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jammer dat het zo gelopen is en al zover is dat je een hekel aan je hond gaat krijgen. Dat voelt de hond ook en is denk ik beter af als je hem gaat herplaatsen en als je dat niet wil zal je aardig de boel moeten omgooien in je houding naar de hond. Hier word niemand gelukkig van :roos:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nee, ik vind je niet onredelijk, ik zou haar zeker herplaatsen. Wat een verhaal zeg. Muilkorf, zeker doen. Ik was bereid er een relatie-oorlog voor aan te gaan in jouw situatie iig. Ik heb zelf een hond gehad die de katten ook verwondde als ik haar niet tegenhield. Ik heb heel lang geprobeerd ze samen in de woonkamer te hebben, maar op een gegeven moment moest ik mijn huis in twee kampen verdelen. Is niet te doen. Mijn hond overleed plotseling, maar die had de deur ook uit gemoeten op een dag. Ik had al 5 katten toen ik haar kreeg maar daar zou ze gewend aan zijn. Veel geprobeerd, heel weinig succes gehad ermee. Ze moesten gewoon stuk.

Nou, sterkte, maar idd, als je hierdoor uit elkaar moet gaan, was de relatie niet al te sterk om mee te beginnen. Je kunt ook niet echt zeggen, dat mocht je man nu weg willen, dat het door de hond kwam. Die heeft er weinig mee te maken. Ik heb al een tijdje een relatie maar wij zeggen vaak, it takes two yes's and one no. Als er eentje iets echt niet wil en er niet mee kan leven, dan kan het gewoon niet doorgaan. Je kunt niet problemen blijven aangaan, omdat je partner er niet mee wil omgaan. Soms moet je een pijnlijke knoop doorhakken, voor ieders bestwil. En daar hoort ook bij dat het soms niet precies gaat zoals je wilt, moet je kunnen accepteren, vind ik. Maar wat mij betreft, staat het gelijk aan jouw kant. Maar ja, gelijk hebben en gelijk krijgen, zijn twee verschillende zaken.
Chantal
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel en Jack Russel

Ongelezen bericht door Chantal »

Branka schreef:
Chantal schreef:
bouvierpoedel schreef:Vreemd dat het hondje steeds de kans heeft gekregen .
.
Daar heb ik mijn man ook mee geconfronteerd, hoever moet ze gaan voordat jij er klaar mee bent?
En heb je daar ook een antwoord op gekregen? Lijkt mij niet geheel onbelangrijk.
Maar ik denk dat je zelf al de argumenten geeft om (nogmaals) het gesprek met hem aan te gaan. N.l. dat ze op jouw gemoedsrust werkt en je bang bent voor de veiligheid van jouw kindje op termijn.
Nee, daar heb ik geen antwoord op gekregen. Ik haal regelmatig het onderwerp aan, maar het loopt altijd uit op ruzie.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

stefanie schreef:
kleine2758 schreef:Pff dit zijn moeilijke dingen. En misschien ben ik heel hard. Maar ik zou haar in laten slapen. Ze heeft nu meerdere keren aangevallen, je man gebeten(al vind ik die situatie nog mee vallen).
Maar nu heb je 1 huisdier die gelukkig is volgens je man. De andere huisdieren zijn niet veilig, jij loopt nu al op je tenen. Hoe gaat dat straks zijn met je baby?
Scheiden kan(haar dus weghouden bij de andere dieren en je baby)maar dat vergt veel energie en het kan fout gaan.
Ik zou het risico niet willen lopen, maar jullie moeten beslissen.
De hond in laten slapen omdat de baasjes te beroerd zijn om andere huisdieren geen gevaar te laten lopen? :19:
Bovendien moet die onzin ook eens de wereld uit dat honden die katten doodmaken, ook kinderen aan zullen vallen. :roll:
Nee, om andere mensen niet op te zadelen met een onberekenbare hond. Maar vooral omdat deze hond denk ik ook niet gelukkig is.
En ja , ik vind niet dat een gezin en de andere huisdieren op hun tenen moet lopen voor een ander dier.

Ik zeg nergens dat een hond die katten pakt ook kinderen pakt.
Feit is wel dat deze hond geen goede bijtremming heeft. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar ze doet het al jaren, dus in dit gezin werkt het niet.
Was het nou een jonge hond waarbij dit twee keer was gebeurd zou ik herplaatsen overwegen. Maar dit is en hond die dit al vaak heeft gedaan.
Natuurlijk kun je geluk hebben en vind je een plaats waar ze enig huisdier zou zijn, waar de mensen er zeer goed om zouden kunnen gaan enz. Maar wil je die verantwoordelijkheid dragen om zo'n hond te herplaatsen?
Chantal
Vaste gebruiker

Tiny schreef:Kan het niet zijn dat Sjuul een beetje babbels heeft en het niet zo nauw neemt met de voor haar opgelegde regels? En dat ze jaloers is op alles wat beweegt en jullie aandacht krijgt? Als dat zo is moet je er inderdaad voor waken dat ze jullie kleintje met rust laat. En nogmaals niet iedere hond die andere dieren grijpt pakt ook gelijk kinderen maar ik zou er wel bovenop zitten.
Bijna zeker, Sjuul ging vanaf pup af aan met mijn man mee naar het werk, mocht alles, sliep bij ze in bed, was altijd bij mijn man. Toen wij een relatie kregen, veranderde mijn man ook van baan, Sjuul kon niet meer mee naar het werk. Sjuul stond niet meer op nummer 1.

Ter toevoeging, ik voel me erg onbegrepen door mijn man, en ook zijn ouders. Die zijn nog steeds zo lijp van die hond. Ik vroeg hun wat ze dan van Sjuul zouden vinden als ze hun hondje dood zou bijten, het zij zo, het is maar een hondje kreeg ik als antwoord.

Ik weet dat het altijd aan de opvoeding ligt van de honden, maar met 2 zeer verschillende kapiteins aan boord, en een kapitein (ik dus) die pas 7 jaar later aan komt kakken, word het erg lastig!
tekkel
Erelid

kleine2758 schreef: Nee, om andere mensen niet op te zadelen met een onberekenbare hond. Maar vooral omdat deze hond denk ik ook niet gelukkig is.
En ja , ik vind niet dat een gezin en de andere huisdieren op hun tenen moet lopen voor een ander dier.

Ik zeg nergens dat een hond die katten pakt ook kinderen pakt.
Feit is wel dat deze hond geen goede bijtremming heeft. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar ze doet het al jaren, dus in dit gezin werkt het niet.
Was het nou een jonge hond waarbij dit twee keer was gebeurd zou ik herplaatsen overwegen. Maar dit is en hond die dit al vaak heeft gedaan.
Natuurlijk kun je geluk hebben en vind je een plaats waar ze enig huisdier zou zijn, waar de mensen er zeer goed om zouden kunnen gaan enz. Maar wil je die verantwoordelijkheid dragen om zo'n hond te herplaatsen?
Wat een kletsica. Een tekkel die konijnen en katten grijpt. Wat is daar vreemd aan? Mijn tekkel is nou ouder en milder, maar toen ik haar net had greep ze ook alle kleine dieren die ze te pakken kon krijgen. En nee, een mens en een hond heeft ze nog nooit gebeten. Deze Sjuul zou probleemloos bij mensen zonder kat en/of konijn kunnen wonen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nanna schreef:
Kaatje3110 schreef:ik lees: katten, konijnen en de man vol in de hand gebeten. Dus, nee, als man die hond perse wilt houden, mag hij er elders mee gaan wonen, niet bij mijn kind.
Hond beet man toen hij haar bij haar nekvel greep. Ja, dan zou ik ook bijten :mrgreen:
En die katten en konijnen is prooidrift. Ik zie daar geen voortekenen in dat ze een aanslag beraamt op de baby hoor. :19:
Hoe is ze normaal gesproken bij kinderen?
Ik denk eigenlijk dat ze het vertrouwen een beetje kwijt is in het hondje. Ik denk dat je gelijk hebt, ze hoeft niet negatief te reageren op de baby en de meeste mensen zitten er als een havik bij om op te letten of er niks mis gaat. Ook met honden die het goed doen met baby's, lijkt het me evengoed een beetje spannend. Wat als die baby wat groter wordt en eens aan die oren trekt. Of de vingers in het neusje probeert te passen. Het gaat niet zozeer erom dat die baby als prooi kan worden gezien maar dat ze dan echt nooit meer een tel weg kan lopen als de hond bij de baby in dezelfde ruimte is. Want wat als. Met de geschiedenis erachter, zou ik me dan heel erg schuldig en rot voelen als ie wel ineens hap zei.

Maar goed, ik ben goed in anticiperen op ellende, misschien gaat het ook wel goed. Ik zou alleen geen seconde rust meer hebben, denk ik.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Chantal schreef:
Tiny schreef:Kan het niet zijn dat Sjuul een beetje babbels heeft en het niet zo nauw neemt met de voor haar opgelegde regels? En dat ze jaloers is op alles wat beweegt en jullie aandacht krijgt? Als dat zo is moet je er inderdaad voor waken dat ze jullie kleintje met rust laat. En nogmaals niet iedere hond die andere dieren grijpt pakt ook gelijk kinderen maar ik zou er wel bovenop zitten.
Bijna zeker, Sjuul ging vanaf pup af aan met mijn man mee naar het werk, mocht alles, sliep bij ze in bed, was altijd bij mijn man. Toen wij een relatie kregen, veranderde mijn man ook van baan, Sjuul kon niet meer mee naar het werk. Sjuul stond niet meer op nummer 1.

Ter toevoeging, ik voel me erg onbegrepen door mijn man, en ook zijn ouders. Die zijn nog steeds zo lijp van die hond. Ik vroeg hun wat ze dan van Sjuul zouden vinden als ze hun hondje dood zou bijten, het zij zo, het is maar een hondje kreeg ik als antwoord.

Ik weet dat het altijd aan de opvoeding ligt van de honden, maar met 2 zeer verschillende kapiteins aan boord, en een kapitein (ik dus) die pas 7 jaar later aan komt kakken, word het erg lastig!
Oh oh ik wil je in elk geval veel sterkte wensen. Kom niet tussen een man en zijn hond :roll:
Maar een hond die dieren koste wat het kost stuk maakt heeft nu niet echt veel meer met opvoeden te maken met het crisisbeheersing. Dus geen andere levende wezens meer bij Sjuul (en zeker niet zonder toezicht)

Je zou toch hopen dat bij jouw man ook de roze bril een beetje afvalt nu er al zo veel dode dieren zijn gevallen? Of heeft hij de uit elkaar getrokken kat niet gezien / gevonden?
Chantal
Vaste gebruiker

[quote="tekkelWat een kletsica. Een tekkel die konijnen en katten grijpt. Wat is daar vreemd aan? Mijn tekkel is nou ouder en milder, maar toen ik haar net had greep ze ook alle kleine dieren die ze te pakken kon krijgen. En nee, een mens en een hond heeft ze nog nooit gebeten. Deze Sjuul zou probleemloos bij mensen zonder kat en/of konijn kunnen wonen.[/quote]

We hebben Joep de kat alsnog anderhalf jaar gehad. Ze kon ook enorm met hem knuffelen, dat snap ik niet. Waarcshijnlijk een vorm van dominantie geweest, maar voor mij moeilijk te begrijpen!
patriesje&chanella
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door patriesje&chanella »

Sjuul en bibi, zijn van je man , jij kwam later....ergens is er bij de hond iets misgegaan wat wel degelijk opgemerkt had moeten zijn,jouw man kent de hond als geen ander, sjuul is waarschijnlijk een heel onzekere hond en onzekerheid uit zich in agressie, ze heeft dd kans gekregen, en er is niemand die de roedel leidt, daar ligt de 'fout' . Mischien beter een proffesionel er bij te halen die jullie kan leren hoe sjuul te begeleiden. Succes
Chantal
Vaste gebruiker

Sarah5 schreef:Oh oh ik wil je in elk geval veel sterkte wensen. Kom niet tussen een man en zijn hond :roll:
Maar een hond die dieren koste wat het kost stuk maakt heeft nu niet echt veel meer met opvoeden te maken met het crisisbeheersing. Dus geen andere levende wezens meer bij Sjuul (en zeker niet zonder toezicht)

Je zou toch hopen dat bij jouw man ook de roze bril een beetje afvalt nu er al zo veel dode dieren zijn gevallen? Of heeft hij de uit elkaar getrokken kat niet gezien / gevonden?
Wel dus, en hij was er zo ontzettend kapot van, nog iets wat ik dus niet begrijp....
tekkel
Erelid

Chantal schreef:[quote="tekkelWat een kletsica. Een tekkel die konijnen en katten grijpt. Wat is daar vreemd aan? Mijn tekkel is nou ouder en milder, maar toen ik haar net had greep ze ook alle kleine dieren die ze te pakken kon krijgen. En nee, een mens en een hond heeft ze nog nooit gebeten. Deze Sjuul zou probleemloos bij mensen zonder kat en/of konijn kunnen wonen.
We hebben Joep de kat alsnog anderhalf jaar gehad. Ze kon ook enorm met hem knuffelen, dat snap ik niet. Waarcshijnlijk een vorm van dominantie geweest, maar voor mij moeilijk te begrijpen![/quote]

Nee, dat snap ik ook niet. Maar ja, het kwam toch niet uit het niet, ik bedoel: een gewaarschuwd mens..... :wink:
Misschien de gelegenheid in combinatie met spanning/stress, en huppekee :schrik:
Laatst gewijzigd door tekkel op 11 sep 2013 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Chantal
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Chantal schreef: Ter toevoeging, ik voel me erg onbegrepen door mijn man, en ook zijn ouders. Die zijn nog steeds zo lijp van die hond.
Nou, kan ze dáár niet heen? Dan blijft ze toch in de famielje ;-)

Die hebben ook een klein hondje, en ze passen op mijn zoontje, als ik een situatie nog minder vertrouw dan Sjuul en mijn zoontje, is het wel mijn man zijn ouders in combinatie met sjuul en mijn zoon!

Inderdaad hoeft Sjuul niet perse kinderen te bijten, maar mijn vertrouwen is inmiddels aardig beschadigd!
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

tekkel schreef: Wat een kletsica. Een tekkel die konijnen en katten grijpt. Wat is daar vreemd aan? Mijn tekkel is nou ouder en milder, maar toen ik haar net had greep ze ook alle kleine dieren die ze te pakken kon krijgen. En nee, een mens en een hond heeft ze nog nooit gebeten. Deze Sjuul zou probleemloos bij mensen zonder kat en/of konijn kunnen wonen.
Het is geen tekkel en ze heeft wel een mens gebeten, namelijk de man van TS.

Het gedrag is misschien verklaarbaar, maar ik kan me de wanhoop van TS ook goed voorstellen. Het is in de eerste plaats de hond van haar man en zelfstandig herplaatsen kan ze dus niet. Ze geeft alle redenen die hier genoemd worden op bij manlief, maar die schijnt een betonnen plaat voor zijn harses te hebben en de hond onder geen enkele voorwaarde te willen herplaatsen. Het lijkt me een lastige positie voor TS. Ik zou nogmaals het gesprek met manlief aan gaan en nogmaals uitleggen waar je bang voor bent. Als hij je niet serieus neemt, jij een hekel krijgt aan de hond en bang bent voor je kind, terwijl je man daar blijkbaar geen greintje begrip voor heeft, zou ik opstappen. Heel hard, maar met iemand die mij zo onbelangrijk vindt dat een hond na twee keer een kat doorbijten en een mens bijten (hoe verklaarbaar ook) wil ik niet samenleven.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Nanna schreef:Is Sjuul de Teckel of de JR?
En als een hond katten grijpt en sloopt wil dat niet zeggen dat ie dat ook bij baby's doet hoor. Mijn Topsi zou iedere kat binnen de seconde doden maar is volledig betrouwbaar met kinderen.
Hier ook: mijn wolfhond zou zo iedere kat of konijn die hij te pakken krijgt doden, maar voor kinderen is hij heel lief en geduldig. Maar het jachtinstinct zit er nou eenmaal in. Daar moet ik altijd rekening mee houden. Niet altijd leuk, maar ik doe hem er niet voor weg....
Erg triest dat die arme katten moesten sneuvelen..... Ik zou niet zo bang zijn dat je kindje gevaar zal lopen. Met wat begeleiding zal dat heel goed kunnen gaan. Je weet dat het een fel hondje is, dus kan je daar van tevoren rekening mee houden. Als je het toch niet vertrouwd zou ik de hond herplaatsen. In laten slapen zou ik niet doen. De hond kan er niets aan doen dat het jachtinstinct zo heftig is. Er zijn genoeg mensen die zo'n hond een goed (kat-loos) leven kunnen geven.

Sterkte met alles!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
tekkel
Erelid

luna2906 schreef:
tekkel schreef: Wat een kletsica. Een tekkel die konijnen en katten grijpt. Wat is daar vreemd aan? Mijn tekkel is nou ouder en milder, maar toen ik haar net had greep ze ook alle kleine dieren die ze te pakken kon krijgen. En nee, een mens en een hond heeft ze nog nooit gebeten. Deze Sjuul zou probleemloos bij mensen zonder kat en/of konijn kunnen wonen.
Het is geen tekkel en ze heeft wel een mens gebeten, namelijk de man van TS.
Een xtekkel, en ik heb het over mijn tekkel :lees: :wink:

Overigens: sjuul greep die man toen hij haar in haar nekvel greep. Tsja.....
Laatst gewijzigd door tekkel op 11 sep 2013 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Chantal schreef:
Nanna schreef:
Chantal schreef: Ter toevoeging, ik voel me erg onbegrepen door mijn man, en ook zijn ouders. Die zijn nog steeds zo lijp van die hond.
Nou, kan ze dáár niet heen? Dan blijft ze toch in de famielje ;-)

Die hebben ook een klein hondje, en ze passen op mijn zoontje, als ik een situatie nog minder vertrouw dan Sjuul en mijn zoontje, is het wel mijn man zijn ouders in combinatie met sjuul en mijn zoon!

Inderdaad hoeft Sjuul niet perse kinderen te bijten, maar mijn vertrouwen is inmiddels aardig beschadigd!
En dat zal je toch nog een keer met jouw man moeten bespreken. Ondanks de kans op ruzie. Maar ik denk ook dat ruzie krijgen een kwestie is van hoe je iets wel of niet brengt. Eisen dat Sjuul weg moet is iets anders dan jouw angst en gevoel van wantrouwen naar Sjuul toe uitspreken. Het eerste kan ik mij voorstellen dat de hakken in het zand gaan :wink:
Afbeelding
Chantal
Vaste gebruiker

patriesje&chanella schreef:Sjuul en bibi, zijn van je man , jij kwam later....ergens is er bij de hond iets misgegaan wat wel degelijk opgemerkt had moeten zijn,jouw man kent de hond als geen ander, sjuul is waarschijnlijk een heel onzekere hond en onzekerheid uit zich in agressie, ze heeft dd kans gekregen, en er is niemand die de roedel leidt, daar ligt de 'fout' . Mischien beter een proffesionel er bij te halen die jullie kan leren hoe sjuul te begeleiden. Succes
Klopt, maar Sjuul word gezien als een mens. De verklaring voor het feit dat ze Joep heeft doodgebeten is namelijk dat Joep op het aanrecht was geklommen, en Sjuul weet dat dat niet mag (ze doet het zelf ook btw) en heeft hem gewoon even gecorrigeerd....

Overigens is dit natuurlijk niet mijn verklaring.....
Pakdebal

Chantal schreef: Wel dus, en hij was er zo ontzettend kapot van, nog iets wat ik dus niet begrijp....
zit er misschien niet iets niet goed tussen jullie, als man en vrouw ?..waarom begrijp je niet dat je man overstuur was van die kat ?
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik heb hier een tweetal wat ook alle mogelijke andere vee dood. Deze twee vertrouw ik echter prima met kinderen.
Ik denk dat je man ook zo denkt over Sjuul, maar hij heeft nog liefde voor het dier en jij bent er klaar mee. Een man zijn hond, die al langer in zijn leven is dan jij bent afnemen is iets wat je altijd verweten gaat worden.
Probeer het dus niet over de boeg van 'die rothond moet weg', maar ga met hem een gesprek aan over hoe jullie er praktisch voor gaan zorgen dat ze nooit, maar dan ook echt nooit, jullie kind te pakken kan krijgen.
Daar zal je man zich echt wel voor willen inzetten. Als betreffende maatregelen ingrijpend zijn op Sjuuls leven kun je een fijner huis voor Sjuul opperen, puur vanuit het belang van Sjuul.
En dit gezegd hebbende, heb je nu een hond als de mijne die slecht is met kleinvee maar ok met kinderen als je er zonder emotie naar kijkt of heb je een hittepetiiterig bijtmonster?
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Chantal schreef:Okee, ik voel me aardig aangevallen. Heb in mijn omgeving namelijk het idee dat ik de enige ben met gezondverstand.

Ik heb Sjuul namelijk NIET opgevoed, zoals je kan lezen had mijn man haar al voordat wij wat kregen. Sjuul was toen 7, en een prinsesje. Inmiddels heb ik voor elkaar dat ze niet meer in bed slaapt, niet meer tijdens het eten aan tafel zit, maar ik weet niet wat ik aan dat aanvallen kan doen, geloof mij, ze krijgt gerust op haar donder.

Continue katten erbij zetten was ook absoluut niet mijn keus. Sissi kwam uit het asiel, kon niet goed oipschieten met onze honden, mischien was er een gevecht los gebarsten. Van Joep wist mijn man dat hij wel goed met onze honden kon, en dat was in eerste instantie ook zo!
Als je toch besluit de hond te houden zet er dannooit meer een kat of konijn bij! Sommige honden zullen nooit leren dat ze geen katten mogen vermoorden. Kun je op je donder geven wat je wilt :19: Dan moet je dus inzetten op voorkomen.
Chantal
Vaste gebruiker

Pakdebal schreef:
Chantal schreef: Wel dus, en hij was er zo ontzettend kapot van, nog iets wat ik dus niet begrijp....
zit er misschien niet iets niet goed tussen jullie, als man en vrouw ?..waarom begrijp je niet dat je man overstuur was van die kat ?
Dat snap ik natuurlijk wel, wat ik niet snap is waarom hij dan zo onvoorwaardelijk achter Sjuul blijft staan!
Pakdebal

Chantal schreef: Ik weet dat het altijd aan de opvoeding ligt van de honden, maar met 2 zeer verschillende kapiteins aan boord, en een kapitein (ik dus) die pas 7 jaar later aan komt kakken, word het erg lastig!

dat heb je met ZIJN kinderen ook , je komt als 2-de vrouw er zo maar tussen , en dat wil niet altijd goed lukken .. :wink:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 11 sep 2013 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb alleen het verhaal van Ts gelezen en ben afgehaakt bij omdat we het niet nog eens wilde laten gebeuren hebben we een kat uit het assiel gehaald.
sorrie hoor maar als je dat niet nog eens wil laten gebeuren dan haal je niet nog een kat.

Ik vind het verschrikkelijk dat als je weet dat je hondje een konijn dood bijt en een kat flink te grazen neemt toch de verantwoording niet neemt en het houd bij de hond en aan de hond gaat werken etc.

Ik kan hier geen respect voor hebben.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Pakdebal

Chantal schreef:
Pakdebal schreef:
Dat snap ik natuurlijk wel, wat ik niet snap is waarom hij dan zo onvoorwaardelijk achter Sjuul blijft staan!
dat heb je met ZIJN kinderen ook , je komt als 2-de vrouw er zo maar tussen , en dat wil niet altijd goed lukken .. :wink:
Chantal
Vaste gebruiker

Uiteraard komen er nooit meer katten of konijnen, zolang Sjuul er is.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou zielsveel van mijn man, maar hierin verschillen we gewoon van mening.
Hij denkt dat Sjuul alleen maar gelukkig is als ze bij hem is, dat ze ergens anders doodongelukkig word, ik ben het daar niet mee eens.

Overigens is hij wel meewerkend om Sjuul te ''begrenzen''. Zo zit ze als we weggaan gescheiden van de teckel, hebben we een muilkorf voor haar gekocht. Maar dan denk ik weer, word de hond daar niet veel gefrustreerder van. Hoewel ze in de gang haar eigen plekje heeft, waar ze eigenlijk altijd slaapt.

Overigens is ze ook niet gesterriliseerd, zou dit nog van invloed kunnen zijn?

Bedankt voor jullie reacties, soms hard om te lezen, maar ook fijn dat ik het even van mij af heb kunnen schrijven!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”