Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou jouw hond doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Wat zou jouw hond doen?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer loopt met een stomverbaasde kop tot halverwege met me mee om dan te blijven staan en de bak in de gaten te houden, wat daar nou mee aan de hand is dat ik erbij wegloop?

Dit overigens alleen met 'lekker' eten, niet met brokken. Met brokken zal hij ook weglopen en met een diepe zucht op zijn kussen of in zijn mand gaan liggen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ze kunnen er niet bij. Dus ze blijven braaf zitten en kwijlen de hele keukenvloer onder :LOL:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

heb het net geprobeerd.. Bak gevuld, op het aanrecht laten staan en zelf naar de wc.. ze kwam een stukje achter me aan maar toen ging ze toch maar terug naar de keuken. Ik heb haar niet horen opspringen ofzo, en toen ik van de wc kwam stond ze op de hoek tussen keuken en woonkamer te wachten tot ik ein-de-lijk die bak eens aan haar zou geven hahaa..
wilma84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): hovawart
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door wilma84 »

Wiedes zal niet aan de bak komen, maar hem wel met argusogen (en kwijlend) in de gaten houden. En áls Geintje (de kater) de euvele moed zou hebben om dan op het aanrecht te springen, dan wordt de kat verorberd (maar van de bak eten blijft hij keurig af).
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta loopt achter me aan om me te vertellen dat ik vergeten ben zijn bak eten aan hem te geven.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Als de bakken op het aanrecht staan, blijft Tessa bij de bakken wachten. Luuk weet het dan niet meer, die zou heen en weer lopen tussen het aanrecht en mij.
Als het voer op het aanrecht ligt te ontdooien, hebben beiden er geen aandacht voor.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

Hier wordt er netjes gewacht, of de voerbak nou op het aanrecht, de grond of een laag tafeltje staat. Hetzelfde geldt eigenlijk voor ander etenswaar. Er staat hier eigenlijk bijna altijd wel eten op de tafel/het aanrecht/lage sidetable.
Als ik zou weglopen zou Mazzel tussen mij en de voerbak heen en weer lopen en Boef zou wachten (want als het voor haar is komt het toch wel in de bak dus die blijft gewoon bij het eindstation :pffff: ).

Mazzel logeerde ooit bij iemand en die vrouw had zijn voerbak gevuld en neergezet en Mazzel bleef maar netjes wachten en naar die voerbak staren. Zij dus helemaal verbaasd waarom hij niet at. Zegt ze niet veel later tegen iemand anders 'ja' en dat was het toverwoord en toen viel hij pas aan. Waren we dus helemaal vergeten te melden dat hij pas zal (mag) eten als je 'ja' zegt. Zelfde geldt voor Boef.

EDIT: kleine toevoeging
Laatst gewijzigd door Mutt op 28 sep 2013 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ze laten het staan en lopen waarschijnlijk met me mee, al zullen ze wel weer terug lopen want o wee als de katten eraan komen natuurlijk. Na een tijdje zal Shelly het proberen te pakken en Bruno doet dat niet. Shelly pikt nog wel eens etenswaren als ze kan, maar echt een hele slimme boef is ze niet want ik betrap haar meestal, hahaha. Maar dan gaat het ook echt om een halve droge worst die mijn vriend laat slingeren. Die laat ook vleeswaren op de bank liggen, dat laten ze ook liggen. Maar niet een kwartier, dan gaat Shelly het toch echt opeten.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Mica is niet slim genoeg om iets te pakken te krijgen wat hoog staat. Niet omdat ze het niet wil, maar ze is gewoon niet vindingrijk genoeg. Ze blijft er wel heel dicht bij in de buurt.
Jop daarentegen... die verzint telkens wat anders om erbij te komen. Daar kan je ook niet van weglopen als de tafel volstaat want hij rooft altijd wel wat.
Van de week nog een pakje brie in de tuin gevonden :LOL: half begraven. Uit de boodschappentas gepikt, de stouterd!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Lizzie zou het niet pakken behalve als ik het huis verlaat. dan is alles in 1 seconden op terwijl ze anders een kwartier over haar bak voer doet.
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

S@ndr@ schreef:Mijn hond kan makkelijk bij t aanrecht maar pakt sowieso niets tot het mag van mij, ook als t in zijn standaard staat en ik loop weg zonder te zeggen dan pakt ie t niet :wink:
Caleb doet dat ook. M'n moeder is wel eens vergeten te zeggen dat hij mocht eten, zat hij daar 5 minuten later nog te wachten met zn emmer voer voor z'n neus :oohja: Maar eenmaal gegeven verdedigd hij het wel.

Dush weet ik zeker; die wacht niet. Ze jat het niet vh aanrecht, maar als het voor haar neus staat wacht ze niet. Vind ik ook niet erg, en ben daar ook helemaal nog niet mee bezig geweest. Eten verdedigen doet ze niet (tenminste, niet als je gewoon langs loopt, heb het verder niet getest ofzo :tongue: )

Tadej jat het ook niet, en wacht wel. Maar geen idee hoe lang ze zou wachten. Ik denk dat het snel voorbij is zodra ik wegloop (en uit zicht ben). Maar miss onderschat ik haar wel op dit vlak, heb het nog nooit uitgeprobeerd :wink: Als ik haar zou zeggen dat ze moet wachten dan doet ze dat iig wel, ook als ik weg ben. En als Tadej eet en ik loop de kennel in laat ze haar eten vallen en doet een paar stappen achteruit.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem blijft er keurig vanaf. Die zit zodra ik z'n bak pak netjes op z'n billen op de plek waar hij eten krijgt. Hevig kwijlend dat wel. Maar totdat ik 'toe maar' zeg eet hij niet.

Mies daarentegen :schrik: Ik heb nu een logee die in de woonkamer eten krijgt. Hij krijgt eerst want eet het langzaamst. En dan hoor ik een kamer verder het gehip en de nagels tegen keukenkastjes terwijl Diem netjes in z'n hoekje zit :wink: Gelukkig kan ze er dus niet bij.
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Mijn teef staat met twee poten op de aanrecht zo gauw ik uit zicht ben,mijn reu zou achter mij aan sloffen.Die intresseert zich niks in eten.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bandit (de Newf) kan gelukkig niet op het aanrecht komen.
Maar hij zou de bak niet uit het oog verliezen en als je terug bent, heb je een roeibootje nodig om door het kwijl bij het aanrecht te komen.

Bronco (de Staff) laat alles staan om maar met me mee te kunnen. Eten is van ondergeschikt belang, het baasje is veel belangrijker.

Groetjes Gretha
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pasha blijft in de keuken, maar pakt de bak niet. Kan ook goed zijn dat ze weer gaat slapen. Chuck loopt mij achterna en Ushi? Dat ligt aan haar dag. Op een brave dag zou ze gaan zitten en liters kwijl produceren en op een stoute dag pakt ze de bak. Maar alleen als die vooraan staat.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Zijn etensbak zou hij wel laten staan, daar eet hij pas uit als die in de standaard zit en ik toestemming heb gegeven.
Maar eten dat zo ergens is blijven staan is een ander verhaal :(: Als de kinderen 's ochtends ontbijt laten staan op de kleine tafel (nou ja korstjes bijv) dan zijn deze netjes opgeruimd als ik terugkom van school.
Idem met eten uit het schillenbakje, als ik dat niet meteen in de kliko gooi ruimt meneer het voor mij op als ik even uit zicht ben. :mrgreen:
Afbeelding
Bertinabvd
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Bertinabvd »

Hij blijft er keurig af :)

Zelfs als we zijn bak in zijn standaard zetten blijft hij eraf
Hij gaat pas eten nadat hij een high five heeft gedaan en er een brokje voor gekregen heeft ( rare hond ! )
Cjeld Baris von der Grünen Aue
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Kyra en Lyndie zijn te stom om te bedenken dat ze het van het aanrecht kunnen pakken. Dus ze zouden piepend (Kyra) en gillend (Lyndie) in de keuken blijven staan.
Bonnie vertrouw ik voor geen meter, die zou het waarschijnlijk wel doen.

En alledrie zouden ze jatten als de raven als er iets eetbaars op de salontafel staat en ik zou de kamer uit lopen. Trouwens, doet me ineens denken aan die ontzettend brave Kyra die een keer een stapel pannenkoeken op de eettafel ontwaarde en met haar artrosebotjes net zo lang om hoog sprong tot ze met haar lange neus het bord van de tafel af kon keilen.
En de rest, kat incluis, stonden klaar om de buit te verdelen.
Nick en ik zijn die avond maar naar de Mac gegaan.
Afbeelding
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders

Ongelezen bericht door Freya »

De hond zou met mij meelopen maar de kat duikt ondertussen vol in de etensbak! meestal tot grote frustratie van de hond natuurlijk
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik weet zeker dat het er helemaal aan zal liggen wat er in zijn bak zit. Het ene kan hij al sneller laten staan dan het ander. Heeft echt zo zijn voorkeuren die bepalen waar hij zijn prioriteit zal leggen als het gaat om eten of met mij naar de schuur.
Die van ons is niet zo'n eter (of het moet 3 wkn op straat gelegen hebben)
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zolang ik in huis ben, blijven ze er vanaf. Zodra ik het huis verlaten heb, is Sita degene die de bak van het aanrecht af zou halen. Die reuen doen dat soort dingen niet.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”