Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grommen aan de lijn

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Aantal honden: 1

Re: Grommen aan de lijn

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ze heeft meestal dusdanig interesse in de voorbijganger, als ze deze op afstand ziet dan gaan de oortjes al omhoog, staart ook en gaat ze langzamer lopen. Als we dichtbij zijn wil ze er heen, als ik haar dan tegenhou begint ze met grommen. Als ze erheen kan is het feest en niks aan de hand. Bij sommige honden gaat ze van afstand ook al een beetje sluipen.

Liep vanmiddag ergens waar het nogal druk was, dan heeft ze op een gegeven moment niet echt interesse meer in voorbijgangers. Honden wel, maar even snuffelen en het is goed..
Ook even geoefend met even laten zitten en een stukje hondenworst om af te leiden, ging erg goed dus dat is mooi :)!
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Zag zelf net een stukje op tv over de clicker, misschien is het ook een manier om daar eens zelf mee aan de slag te gaan :)!
Weet alleen niet of dat kan in combi met pupcursus omdat het daar niet gebruikt wordt? Is dat een probleem waardoor ze misschien minder op de clicker gaat reageren?
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

eveliendepien schreef:Ze heeft meestal dusdanig interesse in de voorbijganger, als ze deze op afstand ziet dan gaan de oortjes al omhoog, staart ook en gaat ze langzamer lopen. Als we dichtbij zijn wil ze er heen, als ik haar dan tegenhou begint ze met grommen. Als ze erheen kan is het feest en niks aan de hand. Bij sommige honden gaat ze van afstand ook al een beetje sluipen.
Dus niet dichterbij komen want dan ben je al te laat met ingrijpen.
Staart hoog en langzamer lopen is een aanleiding tot afleiden en niet dichtbij komen en dan tegenhouden.
Liep vanmiddag ergens waar het nogal druk was, dan heeft ze op een gegeven moment niet echt interesse meer in voorbijgangers. Honden wel, maar even snuffelen en het is goed..
Ook even geoefend met even laten zitten en een stukje hondenworst om af te leiden, ging erg goed dus dat is mooi :)!
Dat klinkt al beter :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”