Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondehouders bewijs, zinvol of niet.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: hondehouders bewijs, zinvol of niet.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nah t verhaal is natuurlijk dat eigenlijk ieder beest van de straat af moet, want tja ze kunnen nu eenmaal bijten en gevaarlijk zijn,
1 de kinderen en loslopende honden,( dat is al geschiedenis) nu ten tweede de katten, ten derde honden al dan niet aangelijnd ( denk aan blaffen, bijten, poepen, nare ziektes overlast) en paarden natuurlijk, die willen we ook niet veel te groot en gevaarlijk, ze kunnen trappen. daarna de vogels want daar kun je ziek van worden ( denk aan vogelgriep :Q: )
en zo gaan we naar een 100 procent veilige maatschappij- zonder beesten :lol1:
en dat is geweldig, :lees: :engel:
Ik zie t in de toekomst nog wel gebeuren :mann:, niemand meer een vergunning voor welk beest dan ook, klaar :W:
we introduceren t langzaam voor zo min mogelijk protest en worden daarna al strenger zodat niemand meer door de ballotage komt
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 14 okt 2013 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

het is niet een cursus voordat je de hond neemt, het is een verplichte cursus mèt de hond.

edit: hier dus in Zwitserland
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Zo lang het in het belang is van honden welzijn en niet om mensen uhm hun pleziertjes te ontnemen en alles maar duurder te maken vind in het goed.

In principe is chip registratie ook een soort zelfde iets.
Je moet ervoor naar een da. Je staat gelijk geregistreerd etc.

Als dit hondenbewijsje een soort extra verplichting word denk ik dat het niet gaat werken binnen nl.

Een honden cursus verplichten zeker met honden die jonger zijn dan een jaar of voor mensen die aan hun eerste hond beginnen vind ik zeker niet gek.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Jeannettebo schreef:het is niet een cursus voordat je de hond neemt, het is een verplichte cursus mèt de hond.

Even erg veel te veel zelfontworpen zogenaamde deskundige die die cursus als ik zo afentoe al op het forum lees, natuurlijk zullen er veel goede tussen zitten maar toch wie bepaald dat voor mij
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Jeannettebo schreef:het is niet een cursus voordat je de hond neemt, het is een verplichte cursus mèt de hond.

Dan nog vind ik het waardeloos. Bied het aan en laat mensen zelf bedenken of zoiets nuttig voor hun is.
Ik wil helemaal geen maatschappij dicht getimmerd mer wetjes en regeltjes en verplichte curcussen. Kunnen we daar later weer over zeuren dat er niks meer mag
Jeannettebo
Zeer actief

hoe vaak hoor je niet dat mensen hun honden maar laten lopen etc... op het moment dat dat gebeurt en weet welke mensen dat zijn ben je in feite al te laat, dan is er al overlast. Door iedereen een verplicht cursus te laten lopen ondervang je mi al een groot deel. Voor de 'goede' baasjes zal het een eitje zijn en rol je er zo doorheen, de andere steken er wat van op. Met wel als gevolg minder irritatie en losgeslagen honden als je in losloopgebied loopt oid
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

weet ik niet, ik had de grootst mogelijke moeite met cursus, maar je kunt me er niet van beschuldigen dat ik overlast veroorzaak- met of zonder hond :wink:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik ben het wel met Jeannette eens, in Zwitserland valt het onder de Tierschütz.
Waarschijnlijk ga je wel inpulskopen tegen, en dat mensen zich ook realiseren wat het hebben van een hond inhoudt.
Als je voldoende afweet van honden rol je er zo door, de test (waarvan ik de vragen heb gezien) zijn realistisch, en geen pesterij. Het komt de hond ten goede.
Jeannettebo
Zeer actief

dan ben je dus een van de baasjes die het niet nodig heeft. Het gaat verder ook om algemene dingen, hoe je een ander passeert, dat je je hond niet overal op af laat vliegen, hoe de hond reageert op de alledaagse dingen, dat je een hond niet in een hete auto moet laten zitten etc etc.
Dus niet zo als een gehoorzaamheidscursus.
Maar dat weet men niet van te voren wie dat wel kan en wie niet, mensen die overlast veroorzaken vinden vaak ook dat ze het wel goed doen, dus die zal je ook niet zien als het enkel vrijwillig is
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Ik denk dat asso baasje gewoon iligaal een hond gaan houden wie controleert dat hier in de buurt durft mensen amper te komen
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Ik denk dat asso baasje gewoon iligaal een hond gaan houden wie controleert dat hier in de buurt durft mensen amper te komen
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

die controle is hier wel...in ieder geval in een dorp waar ik woon kent de controleur gewoon iedere hond en zowel da als poltitie kunnen chip controleren
Afbeelding
twinkeltje
moderator

ja daar hebben ze misschien nog meer respect voor politie en zo
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

ja daar zorgen ze wel voor :LOL:
Afbeelding
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

het beste zou gewoon zijn dat er iemand het blijft controleren.
ik kan geslaagd zijn voor de test, maar zoals hier ook al een paar keer is genoemd, je kunt je anders voor doen dan
dat je werkelijk bent.
wanneer er enigzins na controle is, zal alles beter uitpakken.
als wanneer je mensen verplicht zo'n cursus te doen.

en ik blijf erbij, met die na controle kun je mensen beter harder aanpakken.
wanneer je dan ziet/weet dat die hond er bijv te weinig uit komt of te weinig mee gedaan word of dat die de hele dag alleen thuis is, of dat die hond na enkele maanden weer gedumpt word bij een asiel. kun je diegene een flinke boete opleggen.
zullen we wedden dat diegene nooit meer aan dieren begint.
asiels zou je dan ook op de hoogte moeten stellen dat hun dan wel de gegevens van die persoon noteert. en zo kan er melding van worden gemaakt en de boete uitgeschreven worden;)

en zwitserland kun je totaal niet met nederland vergelijken. zwitserland is gewoon veel beter, en zou zo terug willen gaan!
boekalaboekalaaaa
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Jeannettebo schreef:dan ben je dus een van de baasjes die het niet nodig heeft. Het gaat verder ook om algemene dingen, hoe je een ander passeert, dat je je hond niet overal op af laat vliegen, hoe de hond reageert op de alledaagse dingen, dat je een hond niet in een hete auto moet laten zitten etc etc.
Dus niet zo als een gehoorzaamheidscursus.
Maar dat weet men niet van te voren wie dat wel kan en wie niet, mensen die overlast veroorzaken vinden vaak ook dat ze het wel goed doen, dus die zal je ook niet zien als het enkel vrijwillig is
Jij schijnt te denken datvzo'n cursus alle verschil maakt en daar geloof ik gewoon niet in :D Mensen die het nu verpesten zullen het blijven verpesten. Die verander je niet met lesjes. En de redelijke mensen vinden toch hun weg wel.
Het zal best dat de hondenbezitters in zwitserland anders zijn maar xat lijkt mij een mentaliteits verschil van de bevolking en niet het gevolg van een hondencursus.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Ben het wel met Jeannette eens; heb natuurlijk wel gehoord wat ze moest doen om haar honden in Zwitserland te krijgen en ik vind dat ze het daar erg goed geregeld hebben.
De voorwaarden die ze stellen zijn alleszins redelijk en het stelt meteen een norm voor verantwoord hondenbezit.
Ik vind dat wel slim.
Wiel
twinkeltje
moderator

Ja je hoord ook vaak van die lui die hun hond op je af laten stormen kan geen kwaad hoor als ze niet aan de lijn zijn dan vechten ze niet dat leren ze dan op zo oubollige cursus.
Hier lopen veel pubers pitbulls die constant steigerend in hun te korte riem hangen het liefst 3 in 1 hand vinden ze stoer die doen dan vast keurig mee en verkloten hun honden daarna
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Mentaliteit kan anders zijn idd en het is heus niet zaligmakend, maar het is wel een begin.
Maar er wordt momenteel vooral geklaagd over andere etc maar zodra het voor iemand zelf dan ook zou moeten gelden is wordt het direct afgeserveerd. Je weet niet eens hoe het precies werkt en hebt het al helemaal niet meegemaakt.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Biet schreef:Ben het wel met Jeannette eens; heb natuurlijk wel gehoord wat ze moest doen om haar honden in Zwitserland te krijgen en ik vind dat ze het daar erg goed geregeld hebben.
De voorwaarden die ze stellen zijn alleszins redelijk en het stelt meteen een norm voor verantwoord hondenbezit.
Ik vind dat wel slim.
ik niet ik ben gewoon tegen betutteling en alles regelen, mensen krijgen de grootst mogelijke moeite om zelf nog na te denken en juist dan gaat t fout
twinkeltje
moderator

Jeannettebo schreef:Mentaliteit kan anders zijn idd en het is heus niet zaligmakend, maar het is wel een begin.
Maar er wordt momenteel vooral geklaagd over andere etc maar zodra het voor iemand zelf dan ook zou moeten gelden is wordt het direct afgeserveerd. Je weet niet eens hoe het precies werkt en hebt het al helemaal niet meegemaakt.
Ik heb gewoon moeite om les te gaan volgen en een examen te moeten halen.
Laat ze de tokies van de straat halen en die verplicht heropvoeden dus de mensen die al over de streep gaan.
En dan nog wie gaat dat doen
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Er is geen examen. . Je moet deelnemen
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Dat alleen al ik kan niet tegen moeten :oeps: dan gaan mijn nekharen omhoog staan
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

je moet, ja je moet al heel veel tegenwoordig en alle verplichte dingen kosten ook verplicht geld,
mag je weer betalen voor iets wat je eigenlijk helemaal niet wilt,....
twinkeltje
moderator

Ik denk dat ik eerst zelf naar gedrags therapie moet gaan
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

twinkeltje schreef:Ik denk dat ik eerst zelf naar gedrags therapie moet gaan
ga ik wel met je mee, ik ben behoorlijk asociaal, ik vind de meeste mensen gewoon niet leuk, zou er nog hoop voor me zijn :Q:
twinkeltje
moderator

S@ndr@ schreef:
twinkeltje schreef:Ik denk dat ik eerst zelf naar gedrags therapie moet gaan
ga ik wel met je mee, ik ben behoorlijk asociaal, ik vind de meeste mensen gewoon niet leuk, zou er nog hoop voor me zijn :Q:
Nee ik geef de hoop op :pffff:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nah, dan pleeg ik wel zelfmoord, blijven alleen de schapen over die zonder slag of stoot zich "weer" uit laten persen, voor weer een nieuw bewijs :19:
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Tara schreef:
Irta schreef:
Tara schreef:Ja, en die zijn ook zo ontzettend maatgevend. :roll:
Wat iig maatgevend is, is dat er achter die gevallen nog duizenden gevallen zijn die het nieuws niet halen. Wat jij in dit topic beweert (dat instanties zo op de stoep staan als het om kinderen gaat) klopt lang niet altijd.
Dan heb je niet goed begrepen wat ik schreef. Op kindermishandeling wordt echt heel veel toezicht gehouden.
Maar instanties staan soms ook met de rug tegen de muur, ze kunnen niet altijd meteen ingrijpen.
Het wil echter niet zeggen dat het niet opgemerkt wordt. Het is de bureaucratie die het lastig maakt, maar reken maar dat kinderen met rare blauwe plekken op hun lichaam door meesters, juffen, huisartsen met argusogen in de gaten worden gehouden.
Je hond kun je gewoon aftuigen of de hele dag in een bench laten zitten. Zolang hij maar eten en drinken heeft wordt hij conform de heersende opvattingen goed genoeg verzorgd.

Maar nog steeds Irta, al die gevallen van gekende of niet gekende kindermishandeling/verwaarlozing zijn NIET de norm voor het hebben van kinderen. Gewoon niet.
Nou heb ik toevallig wat ervaring met dat in de gaten houden van kinderen die met vreemde blauwe plekken rondlopen, en kan je verzekeren dat dat vies tegenvalt, Tara.

Dat het niet de norm is ben ik met je eens, maar is dat bij honden wel zo dan? En ja ik snap ook gerust dat het bij dieren nog veel makkelijker is om te mishandelen/verwaarlozen en dat dat relatief gezien vaker voorkomt, maar niet net doen of het bij kinderen allemaal zo geweldig geregeld is. Ook op dat gebied valt nog heel veel te verbeteren, en dat was dus mijn hele punt.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”