Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoort een hond in de slaapkamer?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Hoort een hond in de slaapkamer?

Ongelezen bericht door joline »

Hier slapen ze ook op de slaapkamer. Ik vind het gezellig en fijn. Eentje op bed met zijn eigen fleece deken waar hij onder kruipt, en de andere hond 9 van de 10 keer op de grond. Als het erg fris is buiten kruipt hij ook op bed om vervolgens opgerold in mijn knieholtes te gaan liggen :I:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Erger nog, ik kan niet lekker slapen als Akira er niet bij is. Manlief ging dan zuchtend en steunend het bed uit om haar naar boven te tillen. Sinds een paar dagen kan ze opeens weer zelf trappenlopen :19: en vaak ga ik een kwartier eerder naar bed om even met haar te kroelen :I: :I:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

De honden die we nu hebben wonen buiten. Maar als er hier een hond binnen is mag die zelf weten waar hij slaapt. Alleen niet op bed als wij er allebei in liggen. Katten mogen dat nu wel. Maar goed, die zijn iets kleiner dan de honden die we hiervoor in huis hadden. De rottweiler reu heeft jaren naast me op bed gelegen als Leon moest werken, heel gezellig!
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Toen wij nog meerdere honden tegelijk hadden sliepen zij zowat boven op elkaar zonder duidelijk teken van rangorde of zo. Ik denk niet dat het voor hun een extra "honden" betekenis heeft als ze op de slaapkamer mogen. Misschien word het wat anders als ze de beste plek voor zich zelf gaan opeisen en jij steeds wakker word op de grond of als je niet meer in je eigen bed mag komen.

Hier heeft Bowie heel lang bij ons geslapen toen we nog gelijkvloers woonden. Na verhuizing kon hij nog een tijdje de trap op maar toen dat dit niet meer lukt zijn wij bij hem beneden gaan slapen. Was ook omdat hij inmiddels al dementerende was en 's anchts vaak onrustig/verward.

Ezio slaapt in de keuken. Is een beetje dubbel. Zou best boven mogen ware het niet dat daar onze Julia woont (beetje vreemde poes) en die hoeft dan niet te wijken voor Ezio. Daarnaast is in de keuken ook geweldig handig in geval van ongelukjes. Toen hij begin dit jaar heel de keuken had volgepoept (en zo blij was toen wij beneden kwamen dat hij al kwispelend de poep tegen de bovenste keukenkastjes wist te waaieren) had ik toch zo iets "mmmmm slaapkamer, woonkamer nee toch maar niet".
Keuken is net iets makkelijker schoon te maken toch.

Maar als er iets is, beetje ziek (geen diarhee) of toen hij aan zijn oor was geopereerd zakken we (graag) met matras naar beneden en komt hij lekker tegen ons aan liggen. Zalig.
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

onze honden kunnen niet naar boven door een traphekje dat bij de trap is geplaatst. Vinden ze prima, maar wanneer we kamperen of in een huisje zitten duiken ze graag op bed wanneer ze de kans krijgen, om nog even lekker te tukken ;)
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Mitch slaapt al van pup af aan bij me in bed en ik vind het heerlijk!
Nu het kouder wordt, laat ik hem alvast in bed en ga ik ondertussen tanden poetsen zodat het bed al warm is als ik er bij kom haha :mrgreen:
Oja vriend moest er wel even aan wennen, maar wil nu ook niet anders meer.. we hebben regelmatig een 'discussie' aan welke kant Mitch mag liggen dus het wordt hoog tijd voor ridgeback nummer 2 zodat we er beide een hebben!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta durft de trap niet op dus hij slaapt gewoon op zijn eigen matras beneden.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Hier komt mijn hond niet op de slaapkamer, maar dat komt omdat ze geen trap mag lopen (te gladde/steile trap). Ik slaap wel regelmatig op de bank, als niemand thuis is, vind ik wel gezellig. Samen TV kijken enzo.
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Of het zo hoort bepaal je zelf lijkt mij :wink:
Hier hoort het wel zo, Tadej slaapt bij mij op bed. Zelfs toen ze laatst een pootblessure had en zelf niet de trap op en af kon. Dan til ik haar gewoon :pffff: :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Als we 's avonds het laatste rondje doen vliegen er bij thuiskomst daarna 2 naar boven. Van hun uit gezien hoort het dus :LOL:
Luca maakt t niks uit, of op de bank, of op bed. Als ie maar van de grond kan.
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Nee, Kaylee slaapt gewoon beneden. Eerst in de gang maar intussen in de woonkamer (op de bank)
Ik slaap nogal licht en ben dan dus veel te vaak wakker en ik vind een leonberger ook wel wat veel ruimte in mijn bed innemen ;)
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Hoe doen jullie dat met een hond in bed dan? Lola haart ten eerste als een malle, maar daarnaast beweegt ze zich niet als ze op bed mag. Gewoon als een zoutzak gaan liggen en blijven liggen, ook als ik me om wil draaien of zo. En het gloeit toch heel erg? Ik vind t altijd zo warm die sporadische zondagochtend dat t gebeurt, haha.
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door KKiara »

Hier wel, maar met gevaar voor eigen leven. Ik beweeg nogal in mijn slaap en Hayzel heeft dat van de week uitgevonden toen ik perongeluk in mijn slaap haar het bed uit schoof. Stond ze zeer verontwaardigd naast het bed naar me te kijken(ik was inmiddels ook wakker door het kabaal), maar na een aai en excuus sprong ze er toch maar weer bij :)
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

In het begin sliep Bo beneden. Op een gegeven moment was ze ziek en hebben we haar boven laten slapen omdat ze niet duidelijk van zich laat horen als er iets met haar aan de hand is. Zo konden we ingrijpen als er iets was. Daar hebben we geen van allen aan hoeven wennen, het was direct een uitgemaakte zaak dat Bo boven bij ons hoorde, haha.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Jamie heeft als pup altijd beneden geslapen.. weet ook niet waar het fout gegaan is maar ze ligt nu dus op bed (onder de deken ).
Bij Kiwi was het de bedoeling ook om haar beneden te laten, maar na een week op de bank geslapen te hebben was het wel duidelijk dat ze echt niet van plan was 's nachts rustig beneden te blijven.. Dus ja, die ging ook mee naar boven.. in bed..
Dat was ik alleen snel zat want als ze in de rui was had ik een deken van haren.. nu ligt ze dus naast het bed op de grond en dat vindt ze prima.

Ik denk dat ik ze best kan leren om beneden te slapen maar dan slaap ik zelf niet meer denk ik. :mrgreen:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik denk dat t vanuit roedel-opzicht wel zou horen. De roedel hoort immers bij elkaar te blijven.
Maar mijn honden slapen mooi beneden. Henk ging voorheen wel eens mee naar bed maar die wil t liefst stokstijf tegen me aan liggen en ik beweeg nogal veel s nachts. Daar worden we allebei dus niet gelukkig van :mrgreen:
En Cena beweegt net zoveel als ik en houdt nogal van t grovere potenwerk... Dan doen wij dus geen oog dicht! :D
Nope, lekker beneden op hun plekkie die twee! Scheelt ook heel wat haren boven!
RIP Cena :roos:
    Machie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

KKiara schreef:Hier wel, maar met gevaar voor eigen leven. Ik beweeg nogal in mijn slaap en Hayzel heeft dat van de week uitgevonden toen ik perongeluk in mijn slaap haar het bed uit schoof. Stond ze zeer verontwaardigd naast het bed naar me te kijken(ik was inmiddels ook wakker door het kabaal), maar na een aai en excuus sprong ze er toch maar weer bij :)
    Vaak beddengoed wisselen. Verder kennen ze hier het commando 'opschuiven'. Daarnaast wil ik ze niet op de dekens hebben. Dan kan ik nl niet meer bewegen :F:

Luca ligt tussen ons in bij onze voeten en csiva slaapt met dr kop op het kussen naast me, of in onze knieholtes. Dumas ligt meestal op de grond.
    crutz
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nee, slaapkamer (boven in het geheel) os niet voor de honden.
    iones
    Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Vroeger sliepen mijn honden altijd bij mij op de slaapkamer. Maar we hebben er nu vier, en dat is wel erg veel. Misschien in de toekomst ooit weer.

En waar je hond "hoort" te slapen, bepaal je gewoon helemaal zelf. Waar jij en je hond prettig bij voelen, dat telt.
    'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
    twinkeltje
    moderator
    Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Natuurlijk katten honden alles op bed toen ik heb zelf een parkiet gehad die sliep in de lamp boven bed
    Afbeelding
    simone20
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): jack russel terrier

Ongelezen bericht door simone20 »

Hier ook 2 honden op bed. De jongste met haar speeltje bij zich
    groetjes van simone
    M@rleen
    Zeer actief
    Aantal honden: 0
    Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer slaapt op bed, maar hij heeft geleerd dat hij bij Gio's voeten moet slapen.
    Als hij bij mij slaapt, slaap ik heel onrustig en beweeg veel. Voor zijn veiligheid dus bij Gio :mrgreen:
    Als Gio weg, kruipt hij wel eens tegen mijn rug aan, maar niet vaak.
    Veenmug
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Beslist ieder toch voor zich. Puppy naast bed, daarna afbouwen en uiteindelijk beneden. Bevalt ons na 4 honden uitstekend.
    Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
    pointer
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
    Hound

Ongelezen bericht door pointer »

Hier slaapt Pablo in de bench.

Tijdens het kamperen afgelopen zomer, wilde hij niet in de bench. Zodra het benchdeurtje dicht ging begon hij met blaffen. Daar maak je geen vrienden mee op een camping, dus uit de bench en op een fleecekleedje bij ons in de tent. Rust wedergekeerd, maar elke nacht kwam die met zijn grote poten over mij heen stappen en ging heerlijk tusen man en mij inliggen en ging met een tevreden zucht weer slapen. Het was wel een beetje vol op het luchtbed, maar best knus.

Terug van vakantie ging hij op eigen initiatief 's avonds gewoon de bench weer in.
    Groetjes Iris
    GrethavW
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
    Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Of het zo hoort of niet vind ik niet zo interessant.
    Ik wil het gewoon niet. Ook de kat niet.

Groetjes Gretha
    Afbeelding
    duitse herder
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zelf vind ik het helemaal niks, honden op bed of in de slaapkamer. Noah kan geen trappen lopen en doet ook geen enkele poging dat ze graag boven wil liggen.
    Toen Noah intact was, moest ik er toch niet aan denken dat er een loopse doos op bed zou liggen :schrik:
    Perry en Noah

Afbeelding
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb behalve pups nooit honden op de slaapklamer gehad en ook niet het idee dat mijn honden daar problemen mee hadden.
    sinds rita is dat veranderd, zij slaapt naast mijn bed en heel eerlijk gezegd vind ik het heul gezellig ;)
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    Hylos
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

S nachts slaapt Xavi (bijna) altijd beneden op de bank. Ik wil hem niet in bed hebben want dan slaap ik de hele nacht zowat niet. :hmmm:
    Elke ochtend komt hij om 8 uur nog even lekker bij me onder de dekens. Mijn vriend begint dan met zijn werk en doet de deur naar de slaapkamer open. Das wel gezellig :mrgreen:

Maare, al die honden die elke nacht bij stelletjes op de slaapkamer slapen... Hoe doe je dat, als je intiem wilt zijn? :mann:
    Afbeelding
    Afbeelding
    wiebel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Boef zou het best fijn vinden, maar die ervaring gaat hij niet krijgen want hij komt niet boven.
    hij is 1x naar boven gelopen en toen opgekruld voor mijn slaapkamer deur gaan liggen, rap door naar beneden jij!!!! daarna niet meer gebeurt.
    en ik ben erg gesteld aan ruimte in mijn bed!! met 35kg hond in bed betekend minder ruimte voor mij.. gaan we niet doen ;)
    In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
    Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
    kooi
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Bernese komt de trap niet op.....kooi slaapt altijd bij Zoon.
    Maar ik hoef het niet.
    alleen heel af en toe, toen ik nog een logeerkamer beneden had, nam ik haar weleens mee en toen ik nog twee berners had, alletwee.
    Dan vond ik dat even heel knus.
    Maar om goed te kunnen slapen liever niet.
    Zijn wel erg groot hè, berners.
    En ze snurken en ruften zo en je bed wordt er zo smerig van. :tongue: :wink:
    Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”