Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerste keer loops
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
-
silvester
Re: Eerste keer loops
Ow, en of die vier kilo aan gaat komen, breng maar voor twee weekjes hier, wedden dat ze het gaat halen?Machie schreef:En dan nog, mochten ze op het moment van loops worden nog 1/3e van hun huidige gewicht aankomen, dat zal wel bedoeld worden, geloof ik t nog niet. Csiva gaat nooit nog 4 kilo zwaarder worden. En dan is ze nog niet eens loops
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Haha dag sportconditiesilvester schreef:Ow, en of die vier kilo aan gaat komen, breng maar voor twee weekjes hier, wedden dat ze het gaat halen?Machie schreef:En dan nog, mochten ze op het moment van loops worden nog 1/3e van hun huidige gewicht aankomen, dat zal wel bedoeld worden, geloof ik t nog niet. Csiva gaat nooit nog 4 kilo zwaarder worden. En dan is ze nog niet eens loops
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik mag niet hopen dat pom nu op 2/3e zit hahaha, dan wordt ze nog 13 kilo zwaarder. 39 kilo lijkt me tikkie overdreven hahaha..
Ze is overigens net loops geweest, voor het eerst. Ook met 10 maanden (iets ervoor). Ik moet zeggen dat we ook niet veel last hebben gehad van reuen. Zijzelf was ook niet heel erg 'anders' dan normaal en van echt dekrijp zijn heb ik ook al niets gemerkt. Och ja
Alleen oooveral snuffelen en pissen, verder viel het mee.
Ze is overigens net loops geweest, voor het eerst. Ook met 10 maanden (iets ervoor). Ik moet zeggen dat we ook niet veel last hebben gehad van reuen. Zijzelf was ook niet heel erg 'anders' dan normaal en van echt dekrijp zijn heb ik ook al niets gemerkt. Och ja
-
Melanie 74
Nou moe, ik bedoelde het goed hoor. En ja ik verduits een beetje, mag ook na 10 jaar hier wonen.
Maar dit kwam op een seminar te sprake over voortplanting van de hond. Welke ik weliswaar verplicht maar ook wel graag bezoek.
En het is niet zo precies te nemen, want ook meerdere teven die samen leven hebben invloed.
En Marjoleine, onze Do was bijna 2 jaar en 5 maanden toen ze voor het eerst loops werd, ze woog toen 39 kilo en haar eindgewicht lag bij 50 kilo. Nu hadden we ook twee oudere gecastreerde teven ook in huis waarvan één echt moeder overste was. Dus soms is het moeilijk te zeggen hoor.
Maar dit kwam op een seminar te sprake over voortplanting van de hond. Welke ik weliswaar verplicht maar ook wel graag bezoek.
En het is niet zo precies te nemen, want ook meerdere teven die samen leven hebben invloed.
En Marjoleine, onze Do was bijna 2 jaar en 5 maanden toen ze voor het eerst loops werd, ze woog toen 39 kilo en haar eindgewicht lag bij 50 kilo. Nu hadden we ook twee oudere gecastreerde teven ook in huis waarvan één echt moeder overste was. Dus soms is het moeilijk te zeggen hoor.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
- Tammie
- Actief
- Mijn ras(sen): Rednose Pitbull teef
Hier precies hetzelfde vooralsnogsbientje schreef:ik mag niet hopen dat pom nu op 2/3e zit hahaha, dan wordt ze nog 13 kilo zwaarder. 39 kilo lijkt me tikkie overdreven hahaha..
Ze is overigens net loops geweest, voor het eerst. Ook met 10 maanden (iets ervoor). Ik moet zeggen dat we ook niet veel last hebben gehad van reuen. Zijzelf was ook niet heel erg 'anders' dan normaal en van echt dekrijp zijn heb ik ook al niets gemerkt. Och jaAlleen oooveral snuffelen en pissen, verder viel het mee.
I LOVE MY DOG
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Het is altijd en verrassing wanneer ze voor het eerst loops worden
Elena was het met 8 mnd en had n gespleten loopsheid
Kenji was 5,5 maand
Ziva 7 mnd
Moya weet ik niet die is pas 12 wkn
Allemaal trouwens in huis met andere teven , maar nog nooit een loopsheid tegelijk gehad.
Altijd 2,3 zelfs 4 mnd ertussen
Elena was het met 8 mnd en had n gespleten loopsheid
Kenji was 5,5 maand
Ziva 7 mnd
Moya weet ik niet die is pas 12 wkn
Allemaal trouwens in huis met andere teven , maar nog nooit een loopsheid tegelijk gehad.
Altijd 2,3 zelfs 4 mnd ertussen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zinzi is gelukkig niks aangekomen na haar eerste loopsheid met precies een jaar.
Ze moet nu voor de 2e keer loops worden, ze ruikt al weken lekker maar het zet maar niet door
ik kan me niet voorstellen dat Luna hier iets mee te maken heet, ondanks dat die behoorlijk dominant en gecastreerd is 
Ze moet nu voor de 2e keer loops worden, ze ruikt al weken lekker maar het zet maar niet door
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Natuurlijk.Melanie 74 schreef:En Marjoleine, onze Do was bijna 2 jaar en 5 maanden toen ze voor het eerst loops werd, ze woog toen 39 kilo en haar eindgewicht lag bij 50 kilo. Nu hadden we ook twee oudere gecastreerde teven ook in huis waarvan één echt moeder overste was. Dus soms is het moeilijk te zeggen hoor.
Maar Fien was 15 maanden en 5,5 kilo en die is, de heer zij geloofd en geprezen, nog geen óns bijgekomen sindsdien.
Voor de duidelijkheid: ze is nu vier jaar.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Yara werd 2 weken voor haar 1ste verjaardag voor de eerste keer loops en is ook niets meer aangekomen daarna.

-
Melanie 74
Vier alweer? Tijd vliegt tegenwoordig.Marjoleine schreef:Natuurlijk.Melanie 74 schreef:En Marjoleine, onze Do was bijna 2 jaar en 5 maanden toen ze voor het eerst loops werd, ze woog toen 39 kilo en haar eindgewicht lag bij 50 kilo. Nu hadden we ook twee oudere gecastreerde teven ook in huis waarvan één echt moeder overste was. Dus soms is het moeilijk te zeggen hoor.
Maar Fien was 15 maanden en 5,5 kilo en die is, de heer zij geloofd en geprezen, nog geen óns bijgekomen sindsdien.
Voor de duidelijkheid: ze is nu vier jaar.
Maar zoals gezegd, het was op een seninar, heb het niet uit mijn duim gezogen. Maar heb er verder ook niet bij stil gestaan. Ze worden loops als ze loops worden.
Ik zelf heb het idee dat als ze niet meer zo hard de hoogte in groeien dat ze loops worden.
De tegenwoordige dames waren beide 1 jaar oud, en zijn nog enkele cm gegroeid. Hoogstens 1 of 2 cm.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Dat idee heb ik ook. Senna was met 6,5 maand voor het eerst loops en is daarna niets meer gegroeid, inderdaad.Melanie 74 schreef:Ik zelf heb het idee dat als ze niet meer zo hard de hoogte in groeien dat ze loops worden.
De tegenwoordige dames waren beide 1 jaar oud, en zijn nog enkele cm gegroeid. Hoogstens 1 of 2 cm.
Ook bij haar nakomelingen (de teefjes dan
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
geloof dat dat ook wel een beetje een vaststaand feit is toch, dat teven niet of nauwelijks meer groeien als ze voor het eerst loops worden?
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ushi was bijna 11 maanden en woog toen rond de 26 kilo volgens mij. Nu iets onder de 29.
Ik vind het nu maar vreemd dat ik nergens op hoef te wachten bij Chuck. Ja, tot hij zijn poot op gaat tillen
Ik vind het nu maar vreemd dat ik nergens op hoef te wachten bij Chuck. Ja, tot hij zijn poot op gaat tillen

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat dacht ik ook.sbientje schreef:geloof dat dat ook wel een beetje een vaststaand feit is toch, dat teven niet of nauwelijks meer groeien als ze voor het eerst loops worden?
Wel nog uitzwaren (dus nog wat zwaarder worden zou kunnen), maar omhoog groeien bijna niet meer.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Hier was dat ook zo ongeveerv. 't Brabantse Bont schreef:Dat idee heb ik ook. Senna was met 6,5 maand voor het eerst loops en is daarna niets meer gegroeid, inderdaad.Melanie 74 schreef:Ik zelf heb het idee dat als ze niet meer zo hard de hoogte in groeien dat ze loops worden.
Ook bij haar nakomelingen (de teefjes dan) was dit het geval.
Guapa werd de 1ste keer loops met 5.5 maand en werd 4.5 maand later weer loops.
van haar 8 dochters, waren er 5 met 5.5 maand loops en 4 maanden verder weer loops.
ik vond Jänta laat (10 maanden), en die was met 14 maanden weer loops
ik had veel liever gehad, dat de 3 oudste dames (Kita is 12 weken en nog veel te jong) gewoon samen loops werden, maar dat zit er niet in, Jänta en Zena zijn dikwijls samen loops, maar dat is omdat Zena ook maar 1x om de 8 maanden loops is
de 1ste keer dat Guapa loops was, had Darko ook 0.0 interesse in haar, ze was ook gigantisch opgezwollen (er staat hier ergens een foto op het forum van haar
-
Neeltje
Ik zit hier ook met spanning te wachten totdat het bij Lotje zo ver is. Ze is nu 7 maanden. Jammer genoeg is haar vulva erg bedekt opgesteld, dat was bij Tirsa toch een stuk gemakkelijker. Maar goed, ik ga wel af op de reuen hier in de buurt als ze iets te veel in haar geïnteresseerd worden.....
- Machie
- Zeer actief
Dat zegt dus net niks. In Juni had Csiva alle reuen achter haar aan (behalve de 2 thuis) maar loops.. ho maarNeeltje schreef:Ik zit hier ook met spanning te wachten totdat het bij Lotje zo ver is. Ze is nu 7 maanden. Jammer genoeg is haar vulva erg bedekt opgesteld, dat was bij Tirsa toch een stuk gemakkelijker. Maar goed, ik ga wel af op de reuen hier in de buurt als ze iets te veel in haar geïnteresseerd worden.....
- Tammie
- Actief
Belle zit inmiddels op dag 15 van de loopsheid.
Zwelling begint al te minderen en ook al 2 dagen geen bloed meer gezien
Is het nu al ten einde dan?
Zwelling begint al te minderen en ook al 2 dagen geen bloed meer gezien
I LOVE MY DOG
- ranetje
- Zeer actief
Nee dit is nog geen einde.Tammie schreef:Belle zit inmiddels op dag 15 van de loopsheid.
Zwelling begint al te minderen en ook al 2 dagen geen bloed meer gezien![]()
Als de bloeding minder wordt komen de vruchtbare dagen in zicht.
Zo is het tenminste vaak .................. niet altijd.
Ik zou dus zeker nog een week goed onder controle houden en weg van reuen.
- Tammie
- Actief
Ik hou haar sowieso nog weg bij reuen
Stel dat dit haar vruchtbare dagen zijn, is het dan niet aan de late kant met dag 15 nu?
Dag altijd dat dit in de 2e week was?
Stel dat dit haar vruchtbare dagen zijn, is het dan niet aan de late kant met dag 15 nu?
I LOVE MY DOG
- ranetje
- Zeer actief
Nee hoor, kan ook aan het einde van de 2e week en in de loop van de derde week.Tammie schreef:Ik hou haar sowieso nog weg bij reuen![]()
Er zijn honden succesvol gedekt op dag 23 en weer andere honden op dag 8
Mijn reu gaf bij mijn teef precies aan wanneer ze dekrijp was.
En dat was bij haar vanaf dag 14
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
Zara is voor het eerst loops! Ik dacht het vorige week al, maar nu zie ik wel bloed. Heb haar nog gewoon los gehad 
- Tammie
- Actief
Ik had Belle ook in de ochtend nog los en in de middag begon ze te bloedenmarloes_2406 schreef:Zara is voor het eerst loops! Ik dacht het vorige week al, maar nu zie ik wel bloed. Heb haar nog gewoon los gehad
I LOVE MY DOG
-
Melanie 74
Nee hoor, mijn teefje is succesvol ( en zeer gewenst ) gedekt op dag 15 progesterontest gaf ook aan dat ze nu zo ver is.Tammie schreef:Ik hou haar sowieso nog weg bij reuen![]()
Dus gewoon nog een paar dagen goed opletten.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Dieke's moeder en oma zijn ook succesvol gedekt op dag 17 van de loopsheid.
Dus ik zou voor de zekerheid nog even uitkijken.
Senna was altijd een ander verhaal. Die kon ik op dag 18 al prima weer bij reuen later, die was dan echt helemaal klaar (schoon, droog, klein, etc.) (Senna was altijd dekrijp op dag 11/12).
Haar dochter heeft ook mee gelopen met de nestreünie met haar volle broers, ze zat toen op dag 17/18 van de loopsheid en was ook gewoon helemaal klaar.
Het verschilt dus heel erg per teef.
Dus ik zou voor de zekerheid nog even uitkijken.
Senna was altijd een ander verhaal. Die kon ik op dag 18 al prima weer bij reuen later, die was dan echt helemaal klaar (schoon, droog, klein, etc.) (Senna was altijd dekrijp op dag 11/12).
Het verschilt dus heel erg per teef.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
wow is dieke al loops geweest?
ik zit bij Nala nog steeds te wachten haha
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
NeeSanne!! schreef:wow is dieke al loops geweest?
Hoewel ik Dieke al 'laat' vind (7,5 maand is ze nu) (is natuurlijk niet, maar ik verwacht het al een maand
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
Zara is nu 9 maanden, vind het nogal vroeg haha