Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beagle versus stabij.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

Re: Beagle versus stabij.

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Bink2009 schreef:De Beagle van mijn tante is super eigenwijs, dus als je een commando geeft net doen alsof hij het niet hoort en gaat (weer verder) zijn neus achterna. Hij ontsnapt ook altijd zeker nu ze op een boerderij wonen, zelfs nu het een hele oude, dove en dikke grijze hond is, hij weet altijd wat te vinden waardoor hij vrolijk de grote wijde wereld in trekt en pas na een paar uur terug komt of terug gebracht wordt. Maar verder is hij wel lief hoor :mrgreen:

tot ze hem de volgende keer tussen 6 planken terugbrengen . :roll: . overreden of aanval andere hond

waarom laten ze hem dan niet in de tuin, of aan een lange lijn ?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn stabij is zoals PakdeBal beschrijft. Ik ben haar nooit kwijt maar verlies haar wel eens uit het zicht. Vooral in de duinen wil ze wel eens een konijnenspoortje achterna en dan zie ik haar even een minuutje niet. Maar even later haalt ze je weer in. In die tijd ben ik niet bezig met roepen of terugfluiten want ik weet dat ze met me mee komt. Ze neemt veel ruimte tijdens het los lopen, maar ik merk dat ik toch steeds meer controle over haar krijg. Ik kan haar nu op afstand verbieden om bijvoorbeeld te buurten bij vissers langs de oever oid.

Als ze geen afleiding krijgt (als de Beagle op het filmpje) is ze heel gehoorzaam. Als ze wat leukers te doen heeft, kan ik even wachten, vind ze.
Ze zit in haar pubertijd en momenteel heeft ze soms haar eigen ideeen over wanneer ze mag worden aangelijnd.
Maar ze kan prima los lopen en dat doet ze ook iedere dag.
Ze heeft wel een korte periode gehad, zo rond de 7 maand oud, dat ze de kuierlatten nam. Maar dat doet ze niet meer.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik lees hier stabijtjes die uit zicht gaan, maar mijn beagle gaat dus niet uit zicht. Heeeeel af en toe ben ik 'm kwijt, maar dan heb ik zelf niet opgelet en staat hij of vlak achter me of snuffelt net achter een boom. En dan heb ik het over een enkele situatie. Ik ben hem nooit kwijt. Hij gaat gewoon niet uit zicht.
Afbeelding
Pakdebal

Tara schreef:[.
Als ik zeg dat die stabijs hun baas niet in de gaten houden, dan betekent dat dus ook dat die stabijs hun baas niet in de gaten houden. :neenee:

heb je al gelezen wat Paisley schrijft ?. :wink:.

o.a.
Paisley schreef:Mijn stabij is zoals PakdeBal beschrijft..
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 21 okt 2013 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Gelukkig zijn mijn jachthonden (en herder) prima terug te roepen als ze aan het jagen slaan!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Pakdebal schreef:
Tara schreef:[.
Als ik zeg dat die stabijs hun baas niet in de gaten houden, dan betekent dat dus ook dat die stabijs hun baas niet in de gaten houden. :neenee:

heb je al gelezen wat Paisley schrijft ?. :wink:
Ze heeft het niet over ALLE stabijs, maar DIE stabijs. Dat het dus voorkomt, dat stabijs niet op de baas letten of in de buurt blijven
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Paisley schreef:Als ze geen afleiding krijgt (als de Beagle op het filmpje) is ze heel gehoorzaam. Als ze wat leukers te doen heeft, kan ik even wachten, vind ze.
Ze zit in haar pubertijd en momenteel heeft ze soms haar eigen ideeen over wanneer ze mag worden aangelijnd.
Ze heeft wel een korte periode gehad, zo rond de 7 maand oud, dat ze de kuierlatten nam. Maar dat doet ze niet meer.
Maar dat is dus het verschil. Voor de gemiddelde Stabij is dit misschien geen afleiding maar een Beagle ruikt minimaal 10.000 geuren en vindt dit wél heel veel afleiding :wink: Dat maakt de Beagle moeilijk denk ik. Ze zijn zo gericht op wat ze ruiken, dan moet je van goede huize komen om dat te doorbreken. En een beetje geluk hebben met de inividu denk ik.

Ik denk dat ik zelf liever een Stabij zou hebben. Als die niet luisteren is dat puur omdat ze niet willen, daar valt over te discussiëren :mrgreen:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

@ TS een beagle lijkt me geen makkie om bij je in de buurt te houden. Als ik tussen de 2 zou moeten kiezen ging ik voor de stabij.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Tara schreef:Als ik zeg dat ze hun eigen agenda hebben, dan letten ze dus echt niet op de baas. Niks kopje in beeld en niks parallel meelopen. Luisteren Ho maar!
luisteren naar wat ?. :denken:

dacht je werkelijk, dat je een geconcentreerde jachthond kon terugfluiten ? :D

daar gaat het niet om , hier ging het om " het in de gaten houden van de baas "
Dat denk ik niet alleen, dat weet ik zelfs. Ik heb namelijk een roedel prima gehoorzame jachthonden.
Mensssss, jij hebt een ras dat niet eens door normale Nederlanders fatsoenlijk uitgesproken kan worden. Laat staan dat het net zulke goede jachthonden als Stabijna's zijn. Wel je plaats kennen, Tara :neenee:
Pakdebal

Maeve schreef:Maar dat is dus het verschil. Voor de gemiddelde Stabij is dit misschien geen afleiding maar een Beagle ruikt minimaal 10.000 geuren en vindt dit wél heel veel afleiding :wink: Dat maakt de Beagle moeilijk denk ik. Ze zijn zo gericht op wat ze ruiken, dan moet je van goede huize komen om dat te doorbreken. En een beetje geluk hebben met de inividu denk ik.

Ik denk dat ik zelf liever een Stabij zou hebben. Als die niet luisteren is dat puur omdat ze niet willen, daar valt over te discussiëren :mrgreen:

ik vind beagles het einde . ! Maar niet met dat niet opletten naar de baas

ik hou van lekker eigenwijs zijn, en dat vond ik ook van mijn stabij , hij hoorde mij zeker wel roepen , maar was nog niet klaar met zijn graven . :D
ook zo lekker eigenwijs . ! :ok:

dan heb ik het over een heuveltje waar hij achter zat , ik zag hem niet , dus ik was in paniek , maar hij had mij al 1000 keer gezien en in de gaten gehouden :wink:
Hilde
Zeer actief

Even een hele simpele oefening, maar toch:
Ze kunnen heus luisteren :)
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

Pakdebal schreef:
ik hou van lekker eigenwijs zijn, en dat vond ik ook van mijn stabij , hij hoorde mij zeker wel roepen , maar was nog niet klaar met zijn graven . :D
ook zo lekker eigenwijs . ! :ok:
Dat is niet eigenwijs, dat is DE vinger opsteken :wink:
Ik doe wat ik wil en jij wacht maar effe :LOL:
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Hilde schreef:Even een hele simpele oefening, maar toch:
Ze kunnen heus luisteren :)
Dat geeft de burger moed en mij ook!
Groetjes, Terry
Paisley
Zeer actief

Maeve schreef:
Paisley schreef:Als ze geen afleiding krijgt (als de Beagle op het filmpje) is ze heel gehoorzaam. Als ze wat leukers te doen heeft, kan ik even wachten, vind ze.
Maar dat is dus het verschil. Voor de gemiddelde Stabij is dit misschien geen afleiding maar een Beagle ruikt minimaal 10.000 geuren en vindt dit wél heel veel afleiding :wink: Dat maakt de Beagle moeilijk denk ik. Ze zijn zo gericht op wat ze ruiken, dan moet je van goede huize komen om dat te doorbreken. En een beetje geluk hebben met de inividu denk ik.

De stabij is ook echt een neus-hond hoor. En natuurlijk is hier meer afleiding dan thuis. Maar ik bedoel iets meer afleiding dan ;) , in de vorm van konijnen, katten en andere honden.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Tara schreef: Hoe de hond van Paisley is weet ik niet, maar op basis van wat ik er over gelezen heb zou het geen hond voor mij zijn.
Dat is het probleem een beetje met dit forum. Dat men van de dingen uit gaat die ze lezen.
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Paisley schreef:
Tara schreef: Hoe de hond van Paisley is weet ik niet, maar op basis van wat ik er over gelezen heb zou het geen hond voor mij zijn.
Dat is het probleem een beetje met dit forum. Dat men van de dingen uit gaat die ze lezen.
Véel meer kun je ook niet verwachten van een forum, toch? :U:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ik ga niet uit van wat ik lees als dat vanuit 1 bron komt.
Het lijkt wel alsof het forum een soort tweede werkelijkheid is geworden. En de openingspost vind ik daar een mooi voorbeeld van. Twee totaal verschillende honden worden hier vergeleken omdat er overeenkomsten zitten in de beschrijving van deze rassen.
Het zijn echt totaal verschillende honden en dat merk je gelijk als je ermee optrekt.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Het staat er overigens wat ongelukkig geformuleerd, ik bedoelde meer te zeggen dat wat ik gelezen heb over de manier waarop jij met je hond omgaat, en wat jij haar toestaat, gedrag oplevert dat ik niet graag bij mijn honden zou zien.
Het was zeker niet bedoeld als een waardeoordeel over jouw hond, als ze mijn hond was geweest was ze uiteraard veel meer gevormd zijn naar hoe ik een hond graag zie. :wink:
Ah nu snappen we elkaar beter ;-) want uit wat ik hier op het forum type, zegt natuurlijk weinig over de werkelijke aard van mijn hond, omdat er veel te veel factoren zijn die gedrag bepalen, die niet uit de post gelezen kunnen worden.
Afbeelding
Pakdebal

Tara schreef:Ik gooi niet alle stabijs op de grote hoop, die van Marjolein luisteren bijvoorbeeld prima, maar die paar stabijs hier uit de buurt die ik ken luisteren niet.
Dat is geen kwestie van honden die in opperste concentratie bezig zijn, die hebben gewoon schijt aan de baas.
Nergens zeg ik dus dat alle Stabijs zo zijn, maar je moet niet net doen alsof ze zo heilig zijn, want dat zijn ze niet.
Hoe de hond van Paisley is weet ik niet, maar op basis van wat ik er over gelezen heb zou het geen hond voor mij zijn.
volgens mij ken je het karakter niet van een stabij, , ken je de uitdrukking " zo koppig als een Fries " ?

zo zou je de stabij ook moeten beschrijven
want dat klopt ook inderdaad , ik heb veel mensen gesproken die een stabij hebben, en die zeggen dat allemaal , lekker koppige honden !
Ze weten wel degeijk dat je roept , maar zijn te koppig om gelijk bij je te komen , en dat moet je inrekenen en niet kwaad worden . :ok:

maar jij ziet het als " niet luisteren " , dat is jammer , je moet het zien als een karakter trek

bv , mijn hond kon zitten bij een stoep omdat hij die kant op wilde gaan
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Diesel heeft een vleugje Beagle in zich, maar o mijn god wat kan hij eigenwijs zijn. En ik dacht dat Rotties behoorlijk eigenwijs waren. Hij is echt de druppel. Steekt nog net niet de vinger naar je op.
Pakdebal

Tara schreef:. Ik heb namelijk een soortgelijk karakter in huis gehad.
.
een soortelijk karakter , dus je had nooit zelf een stabij ?

waar heb je het dan over ?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Tara schreef:Ik gooi niet alle stabijs op de grote hoop, die van Marjolein luisteren bijvoorbeeld prima, maar die paar stabijs hier uit de buurt die ik ken luisteren niet.
Dat is geen kwestie van honden die in opperste concentratie bezig zijn, die hebben gewoon schijt aan de baas.
Nergens zeg ik dus dat alle Stabijs zo zijn, maar je moet niet net doen alsof ze zo heilig zijn, want dat zijn ze niet.
Hoe de hond van Paisley is weet ik niet, maar op basis van wat ik er over gelezen heb zou het geen hond voor mij zijn.
volgens mij ken je het karakter niet van een stabij, , ken je de uitdrukking " zo koppig als een Fries " ?

zo zou je de stabij ook moeten beschrijven
want dat klopt ook inderdaad , ik heb veel mensen gesproken die een stabij hebben, en die zeggen dat allemaal , lekker koppige honden !
Ze weten wel degeijk dat je roept , maar zijn te koppig om gelijk bij je te komen , en dat moet je inrekenen en niet kwaad worden . :ok:

maar jij ziet het als " niet luisteren " , dat is jammer , je moet het zien als een karakter trek

bv , mijn hond kon zitten bij een stoep omdat hij die kant op wilde gaan
Ja hoor, het is goed met je! :mrgreen:
Ik ken het karakter van de Stabij prima. Ik heb namelijk een soortgelijk karakter in huis gehad.
Niet luisteren is gewoon niet luisteren, dat heeft niks met een karaktertrek te maken.
Ik verlang echt geen kadaverdiscipline van mijn honden, maar ik wil wel dat er geluisterd wordt als het er toe doet.
Precies. Je kan het wel gaan zien als karaktertrek maar dan wordt dat ook nooit minder natuurlijk. En al was het wel een karaktertrek (aanleg zal heus een rol spelen), dan nog is het simpelweg niet luisteren :ok:

Ik heb hier een hond die als pup al z'n eigen weg ging. Met 8 weken, eerste dag thuis liep hij gewoon weg als hij de kans kreeg. Dan moet je dus veel, heel veel oefenen. En inmiddels is het een hond die niet uit mijn zicht verdwijnt tijdens wandelingen :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er is wel een karaktertrek natuurlijk, en dat is zelfstandigheid.
Ik persoonlijk heb de schurft aan het woordje eigenwijs; dat zijn stabijs niet. Ze zijn zelfstandig. Dat mag, daar zijn ze op gefokt, maar dat zijn ze dus wel.
En ze zijn fel als dat zo uitkomt, wat ook de bedoeling was voor een erfhond en ongediertevanger.
En dat moet je dus in banen leiden, anders worden het verdraaid vervelende honden als je pech hebt.

Ja, mijn honden luisteren uitstekend. Zo zijn ze niet geboren, zo zijn ze getraind. En ja, daar is heel wat werk in gaan zitten.
Nu heb ik het voordeel dat ik het ras goed ken, maar het gaat makkelijk fout als mensen het lachend afdoen als "een beetje eigenwijs".
Dat geldt voor hun eigen plan trekken, maar ook voor de oplossingsgerichtheid (groot maar niet op de omgeving gericht), hun zelfstandigheid in wat ze wel en niet accepteren (oftewel: wie ze niet moeten willen ze best in elkaar meppen) en nog zo wat dingen.

Hoe hard lach je nog als ze de A6 overgaan omdat er een konijn was?
Hoe hard lach je nog als ze tot hun nek in het water staan en er niet meer uit kunnen, en jij er niet bij kan?
Hoe hard lach je nog als ze het buurmeisje afsnauwen omdat ze het na 23 keer toch écht zat zijn?
Stabijs hebben volledig vertrouwen in de baas, realiseer je dus ook dat ze ervan uitgaan dat jij ze uit de problemen haalt waar ze inkomen.
Want die ontlopen ze niet en willen ze af en toe ook best opzoeken.

Je moet ze dus opvoeden. Leren dat ze veel mogen maar wel áltijd moeten komen als jij het zegt.
Dat ze best mogen zwemmen maar niet overal. Dat ze iedereen mogen dag zeggen maar alleen als jij dat goed vindt.
En je moet zorgen dat ze weg kunnen uit situaties die ze als bedreigend zien, of zorgen dat ze er niet in komen.

Verder zijn het erg leuke honden hoor ;) Alleen niet geschikt voor iedereen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief

Marjoleine schreef:Er is wel een karaktertrek natuurlijk, en dat is zelfstandigheid.
Ik persoonlijk heb de schurft aan het woordje eigenwijs; dat zijn stabijs niet. Ze zijn zelfstandig. Dat mag, daar zijn ze op gefokt, maar dat zijn ze dus wel.
En ze zijn fel als dat zo uitkomt, wat ook de bedoeling was voor een erfhond en ongediertevanger.
En dat moet je dus in banen leiden, anders worden het verdraaid vervelende honden als je pech hebt.

Ja, mijn honden luisteren uitstekend. Zo zijn ze niet geboren, zo zijn ze getraind. En ja, daar is heel wat werk in gaan zitten.
Nu heb ik het voordeel dat ik het ras goed ken, maar het gaat makkelijk fout als mensen het lachend afdoen als "een beetje eigenwijs".
Dat geldt voor hun eigen plan trekken, maar ook voor de oplossingsgerichtheid (groot maar niet op de omgeving gericht), hun zelfstandigheid in wat ze wel en niet accepteren (oftewel: wie ze niet moeten willen ze best in elkaar meppen) en nog zo wat dingen.

Hoe hard lach je nog als ze de A6 overgaan omdat er een konijn was?
Hoe hard lach je nog als ze tot hun nek in het water staan en er niet meer uit kunnen, en jij er niet bij kan?
Hoe hard lach je nog als ze het buurmeisje afsnauwen omdat ze het na 23 keer toch écht zat zijn?
Stabijs hebben volledig vertrouwen in de baas, realiseer je dus ook dat ze ervan uitgaan dat jij ze uit de problemen haalt waar ze inkomen.
Want die ontlopen ze niet en willen ze af en toe ook best opzoeken.

Je moet ze dus opvoeden. Leren dat ze veel mogen maar wel áltijd moeten komen als jij het zegt.
Dat ze best mogen zwemmen maar niet overal. Dat ze iedereen mogen dag zeggen maar alleen als jij dat goed vindt.
En je moet zorgen dat ze weg kunnen uit situaties die ze als bedreigend zien, of zorgen dat ze er niet in komen.

Verder zijn het erg leuke honden hoor ;) Alleen niet geschikt voor iedereen.
Ik kan eigenlijk voor een heel groot deel aansluiten op deze tekst wat betreft beagles. Hele leuke honden, maar niet voor iedereen, inderdaad.
Alleen denk ik dat de baasgerichtheid van beagles heel anders is dan bij een stabij.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Ik kan eigenlijk voor een heel groot deel aansluiten op deze tekst wat betreft beagles. Hele leuke honden, maar niet voor iedereen, inderdaad.
Alleen denk ik dat de baasgerichtheid van beagles heel anders is dan bij een stabij.
Ik ken geen beagles.

Maar stabijs gaan er vanuit dat je hun rommel opruimt, zeg maar. Want jij bent de baas en die kan alles :engel:
Ze weten je echt wel te vinden als er wat is. En anders weten ze je heus wel te vinden als het ze uitkomt.
Je moet daar dus echt aan werken, anders gaan ze hun eigen gang. En een harde aanpak werkt niet want het is hun aard en ze zien niet waarom het niet zou mogen, weglopen.
Meestal weten ze wel waar je bent trouwens, maar ze gaan heel veel uit zicht. Daar moet je dus echt tegen kunnen.
En je moet echt trainen op de band, want als je niet leuk bent komen ze niet. Het zijn enorme opportunisten en zonder reden doen ze gewoon niks.
Die reden moet je ze dus echt geven.

Afbeelding

Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Een kennis van mij had een beagle. Hij ging altijd zijn eigen gang en was het grootste deel van de wandeling uit zicht. Soms kon je hem wel horen loeien. Regelmatig zat hij een half uur of meer op de beagle te wachten aan het eind van de wandeling. Het is ook een paar keer gebeurd dat hij echt niet kwam en al thuis voor de deur bleek te staan. En dan was hij dus wel een aantal straten overgestoken.
Maar het beestje was ook totaal niet opgevoed. Ik heb hem een paar keer meegenomen naar de hondenschool, omdat ik een oefenhond nodig had en dat vond hij helemaal geweldig. Hij leerde supersnel (omdat hij zo gek was op eten) en onthield het ook goed. En hij vond het heel leuk om te trainen. Maar of je dat weglopen eruit had gekregen betwijfel ik.
Hij was ook niet echt makkelijk met andere reuen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nou je dat zo vertelt, ik heb eens iemand gekend met drie beagles. Reuze gezellig want meutehonden.
Maar luisteren deden ze niet.
Die mevrouw nam altijd een krukje mee :LOL:
Ze had nog gelijk ook, meestal duurd ehet wel even ;)

Afbeelding

Paisley
Zeer actief

Tara schreef:
Een Drent, en die had ook zijn eigen programma, en luisterde ook alleen maar als hij zijn eigen agenda had afgewerkt.
Niet mijn soort hond.
Welk ras heb je nu eigenlijk Tara?
Ik hoor je vaak over je jachthonden maar ik ben nergens tegen gekomen welk ras (of rassen) je hebt.
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Nanna schreef:Een Beagle is een meutehond pur sang. Een Stabij niet.
Ik denk dat daar de grootste verschillen vandaan komen.
Denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat.

Ik ben stabijtjes gewend en kon er mee lezen en schrijven. Toen kwam die kleine erbij, een heel ander type hond en het heeft toch wel een paar maanden gekost eer ik daar mee kon lezen. Een tijd later kwam het schrijven pas.
Uit alle reacties is me wel duidelijk geworden dat onze aanwinst een totaal nieuw hoofdstuk wordt en er voor mij weer heel wat werk aan de winkel zal zijn.
Hoop dat Kira een goede invloed heeft en dat ze nog lang genoeg leeft om hem mee op te voeden. Vanavond mag ik hem halen en ben best gespannen en tegelijk wild enthousiast.
Groetjes, Terry
Hilde
Zeer actief

Komt vast goed!! Veel plezier en succes met hem!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”