Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond schuwt bloed, herkenbaar?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Hond schuwt bloed, herkenbaar?

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik laat mijn honden altijd mijn wondjes likken en die genezen met wonderbaarlijke snelheid.
heb nog geen hond gehad die er een rare reactie op vertoonde.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nu beter dit dan andersom. Op mijn werk woont een oude man een Newf en die viezerik duikt ALTIJD met zijn kop tussen mijn benen als ik ongesteld ben (de hond he) en die baas maar zeggen , ja het is zeker weer zo ver. Echt als ik die hond in de lift zie staan neem ik de trap (naar de 7de)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nou, die hond zou van mij echt een knieetje ontvangen. Of iets diervriendelijker gezegd: die zou ik blokkeren met mijn been.
Aan mijn kruis wordt níet gesnuffeld haha
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Paisley schreef:Nou, die hond zou van mij echt een knieetje ontvangen. Of iets diervriendelijker gezegd: die zou ik blokkeren met mijn been.
Aan mijn kruis wordt níet gesnuffeld haha
:jank: ik ben een keer door een berner sennen opgetild op die manier, die kwam achter me aan lopen ik had em niet eens gezien.
echt gewoon op straat, nou je schaamt je dan 1000x dood al had eigenlijk de eigenaar zich moeten schamen maar die lachte zich rot. ik ook maar daarna als een boerin met kiespijn.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nou ik krijg die hond niet geblokt, reus van een hond en dan in zo'n kleine ruimte als een lift en zijn baas zit ook nog in zo'n scootmobiel, dus ik heb niet eens de ruimte om mijn been uit te steken.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Nou, goede bacterien. Daarom zit Leon nu aan een kuur.
Hond was met trainen de mouw ingedoken en een pitje gegeven. Klein wondje, maar wel een rode, dikke vinger een week later. Tintelen, stijf. Week later, andere vinger ook en op de arm een gekke plek. Toen werd het tijd voor de dokter.
Geeft niet, kan gebeuren met trainen, geen probleem verder. Maar zo schoon lijkt het me allemaal niet in zo'n hondenbek. :wink:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Pakdebal schreef:
Paisley schreef: PS ik lees nu artikeltje die deze vraag beantwoord. Je kunt beter zelf aan je wond likken, dan het je hond laten doen.
http://www.dierenkliniektiel.nl/ZI/ZIal ... ngvies.htm
citaat :

Veel mensen gebruiken hun vaatdoekje gemiddeld twee weken lang.
Op een vaatdoekje zitten binnen één dag gemiddeld al honderd miljoen bacteriën.
Soms zijn er ook ziekteverwekkers te vinden, die zijn slecht voor je gezondheid.

De tong van een hond bevat aan het einde van de dag heel wat minder bacteriën.
Binnen een dag heeft hij ‘maar’ 5000 bacteriën op zijn tong.
Dit komt doordat een hond bacteriedodende middelen in zijn bek heeft.

De meeste bacteriën in de mond van de hond gaan dood, terwijl ze op een vaatdoekje blijven leven en zich vermenigvuldigen.
Daardoor bevat een hondentong minder bacteriën dan een vaatdoek en wordt er gezegd dat de tong schoner is.

http://www.willemwever.nl/vraag_antwoor ... n-fabeltje
Rare vergelijking want die maakt wondjes schoon met een vaatdoek? Niemand hoop ik toch? :schrik:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja daarom word er ook meesta; AB gegeven bij hondenbeten.
Geloof dat ik mijn honden maar uitleen aan het ziekenhuis om bij hartpatienten die geopereerdt zijn de wond te likken voor het goede herstel, hoeven ze ook niet gehecht te worden. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gat in de markt!
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Maeve schreef:
Pakdebal schreef: citaat :

Soms zijn er ook ziekteverwekkers te vinden, die zijn slecht voor je gezondheid.

De meeste bacteriën in de mond van de hond gaan dood, terwijl ze op een vaatdoekje blijven leven en zich vermenigvuldigen.
Daardoor bevat een hondentong minder bacteriën dan een vaatdoek en wordt er gezegd dat de tong schoner is.

Rare vergelijking want die maakt wondjes schoon met een vaatdoek? Niemand hoop ik toch? :schrik:

je snapt het niet, het is om aan te tonen hoe schoon een honden tong is . :wink:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Pakdebal schreef:
Maeve schreef:

je snapt het niet, het is om aan te tonen hoe schoon een honden tong is . :wink:
Nee, roeptoeter, het toont aan dat een hondentong minder vies is dan een vies vaatdoekje.
Niet dat een hondentong schoon is. En dan nog is het belangrijk om te weten welke bacteriën er op die tong zitten (en op het vaatdoekje).
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Célie schreef:
Pakdebal schreef:
Maeve schreef:

Maar wie laat er in godesnaam z'n aanrechtdoek twee weken op het aanrecht liggen :19:
PdB natuurlijk , bij gebrek aan een hondentong gaat de vaatlap eroverheen. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

In kweken van hondenbeet- (n = 50) en kattenbeetinfecties (n = 57) werden voornamelijk de pathogene Pasteurella (respectievelijk 50 en 75%), streptokokken (46%) en stafylokokken (respectievelijk 23 en 35%) gevonden. Bij kattenbeten ging het vooral om Pasteurella multocida en bij hondenbeten om Pasteurella canis. Naast de genoemde aerobe bacteriën werden nog andere pathogene aerobe en anaerobe bacteriën (onder andere Fusobacterium, Bacteroides) gekweekt [Talan 1999].
https://www.nhg.org/standaarden/volledi ... dinfecties

Daarom dus ook dat je meestal antibiotica krijgt en niet omdat hondenspeeksel zo helend werkt :Q:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib reageert niet op bloed, maar reageert wel soortgelijk zoals jij beschrijft als hij in de buurt van bepaalde dode dieren komt. :19:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Paisley schreef:Ik had deze zomer een keer een snee waarvan het mij leek dat het makkelijker geneest als Mayke hem zou schoon likken. Echter, daar dacht ze anders over. Eerst rook ze even, maar daarna vloog ze achteruit, met een wild schuddende kop en uitspugende gebaren.

Afgelopen week had ik een ongelukje tijdens het zeilen en had tevens een snee, waarvan het bloed op het dek druppelde. Ik heb dit niet opgeruimd en toen Mayke langs 'plaats des onheils' kwam, rook ze weer even en stoof daarna met staart tussen de poten achteruit en ging op een paar meter afstand ons met een horrorblik aan staan te kijken :denken: Weer schudde ze haar kop en probeer de geur 'uit te spugen'.

Is mijn hond bang voor bloed? :engel: :oohja:
:U:

Ik herken dat totaal niet bij mijn honden en/of de honden die ik gekend heb.
Tessa hier noemen we vaak zuster omdat ze wonden graag aflikt. Luuk wil dat ook wel doen, maar is daarin minder fanatiek.
Van mij mogen ze hun gang gaan als ik weet dat ze daarvoor geen gekke zaken hebben afgelikt of hebben gevreten.
Mijn ervaring is dat mijn wonden veel sneller helen en ik veel minder littekenweefsel overhoud als een hond mijn wonden heeft 'behandelt'.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Miezemuis schreef:Nu beter dit dan andersom. Op mijn werk woont een oude man een Newf en die viezerik duikt ALTIJD met zijn kop tussen mijn benen als ik ongesteld ben (de hond he) en die baas maar zeggen , ja het is zeker weer zo ver. Echt als ik die hond in de lift zie staan neem ik de trap (naar de 7de)
:LOL: Gil kan er ook wat van soms en ja t is soms wat gênant voor mensen
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het gaat niet om de bacteriën maar om de enzymen. Die helen.

Maar enfin. Ik herken het dus niet en hier likken de honden graag wondjes schoon, vooral Fien.
En ik vind het best. Ik heb prima weerstand gelukkig, dus ik zal er niet zomaar van omvallen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Op een klein beetje mensenbloed reageren ze hier niet. Maar Tadej reageert wel sterk als ik ergens verband om heb of een dot watten met een pleister er op. Dat MOET er af :lol1:

Bloed van dieren vinden ze alle drie wel heel erg lekker, maar als ze dat krijgen is het ook veel meer dan een paar druppeltjes.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Miezemuis schreef:Nu beter dit dan andersom. Op mijn werk woont een oude man een Newf en die viezerik duikt ALTIJD met zijn kop tussen mijn benen als ik ongesteld ben (de hond he) en die baas maar zeggen , ja het is zeker weer zo ver. Echt als ik die hond in de lift zie staan neem ik de trap (naar de 7de)
:LOL:

Dat is wel heel erg. Misschien wil die newf de wond wel schoonlikken. :schrik:

Mijn newfies doen en deden dat gelukkig niet. Of ze wonden schoonlikken betwijfel ik. Ik heb een keer Lobbes een verse snee in mijn vinger voorgehouden, inclusief bloed, maar dat bliefte meneer niet. Gina zie ik er wel voor aan om mijn wondjes schoon te likken, maar ik hou het wel op Betadine.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Het hondje van de vroegere beheerster van het dierenasiel had dit ook. Zo erg zelfs dat wanneer de dierenambulance het terrein op kwam rijden met een dood dier of bloed in de ambu van een gewond dier schoot ze weg om ergens onder een auto te gaan liggen en er voorlopig niet meer onder vandaan te komen.

De Rottweiler van kennissen reageerde heel erg op vrouwen die ongesteld waren, dan begon hij zomaar tegen je te grommen, terwijl hij normaal dikke vrienden met je was.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Toevallig vertelde mijn oom vandaag dat hij jaren terug met een wetter aan het spelen was en dat mijn oom op een gegeven moment een klein wondje op zijn hand had en dat de Wetter toen als het ware bevroor.

Moest gelijk aan dit topic denken ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Marjoleine schreef:Het gaat niet om de bacteriën maar om de enzymen. Die helen.
Nou, dit dus.
Mijn wondjes genezen uitzonderlijk slecht, en vaak ontsteken ze. Tenzij ik ze laat likken door een hond. Dan genezen ze sneller, het ontsteekt nooit en de littekens zijn veel minder.

Overigens zijn hondenbeten hele nare beten, inderdaad. Die worden ook meestal niet gehecht omdat de rommel er uit moet. Maar in mijn wereld zijn hondentanden iets anders dan hondentongen.
Kattenbeten zijn overigens nog erger.

Ik laat tegenwoordig overigens de beslissing aan Skadi. Als die blijft snuffen, met haar neus er tegenaan duwt en soms zelfs piept, dan weet ik dat een wond meer zorg nodig heeft. Als ze een ledemaat met wond klemvast legt met haar poot en aan het verzorgen slaat, dan laat ik haar. Ze heeft echt altijd gelijk in dit soort zaken.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Rhodin vindt bloed en wondjes ook smerig. Ook als de andere hond wat heeft en zelfs als hij zelf wat heeft. Hij vindt het wel interessant en wil kijken wat er loos is, maar dat spugen en snuiven en snel achteruit stappen doet hij daarna. Mila heeft daar dan weer geen moeite mee.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”