Dat valt tegenwoordig heel erg mee hoor.Pakdebal schreef:TessaThomas schreef:Er worden idd honden gevoerd onder de het mom: 'ik geef barf' wat absoluut niet goed is. Het is geen hogere wiskunde, maar een paar regeltjes moet je je wel aan houden om het compleet te maken.
Maar goed, om echt een goede vergelijking te maken moet je honden die goed gevoerd worden volgens het barf principe vergelijken met honden die brok krijgen. Dus allebei bloed afnemen
en ik weet het nog erger hier op dit forum :.. je wordt er op aangekeken als je nog brokken geeft
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
barf, niet altijd even goed
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: barf, niet altijd even goed

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Barf is wel goed voor sommige honden, niet voor alle, alleen bij barf moet je je aan wat dingen houden. Dan is het wel goed. Er zijn mensen die zeggen dat ze barf voeren, maar wat in de verste verte niet op barf lijkt. Dat die tekorten hebben is niet gek.Pakdebal schreef:TessaThomas schreef:Er worden idd honden gevoerd onder de het mom: 'ik geef barf' wat absoluut niet goed is. Het is geen hogere wiskunde, maar een paar regeltjes moet je je wel aan houden om het compleet te maken.
Maar goed, om echt een goede vergelijking te maken moet je honden die goed gevoerd worden volgens het barf principe vergelijken met honden die brok krijgen. Dus allebei bloed afnemen
en ik weet het nog erger hier op dit forum :.. je wordt er op aangekeken als je nog brokken geeft
Als je mijn ene hond brokken geeft, dan loopt zij ook tekorten op.
Ik vind het tegenwoordig wel meevallen hoe mensen aangekeken worden hier als ze brokken geven. Ja er zijn merken die hier geen favoriet zijn, maar het gaat er om of de hond het er goed op doet.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Je verveelt je, dus je start maar weer zo'n discussie op?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, ik vind dat iedereen zijn hond moet voeren waar de hond en eigenaar zich het best bij voelen.
Toen mijn pups weggingen heb ik ze het advies gegeven om brokken te voeren, ik voerde toen nog geen KVV, en iemand zijn hond eet met de pot mee buiten de brokken om, ik zeg er niks van want die hond is kerngezond en ziet er uit als een spiegeltje.
Ik bemoei me er trouwens toch niet mee wat mensen hun hond willen voeren, hun hond hun keuze.
Toen mijn pups weggingen heb ik ze het advies gegeven om brokken te voeren, ik voerde toen nog geen KVV, en iemand zijn hond eet met de pot mee buiten de brokken om, ik zeg er niks van want die hond is kerngezond en ziet er uit als een spiegeltje.
Ik bemoei me er trouwens toch niet mee wat mensen hun hond willen voeren, hun hond hun keuze.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar wat is nu jouw mening hierover dan?Pakdebal schreef:.
ik keek even naar de site van de dierenarts , en daar stond dit op , wel goed om te weten :
Honden en BARF
Wij merken dat het voeren van BARF (Bones And Raw Food) steeds populairder wordt onder hondeneigenaren (en soms ook katteneigenaren).
Dit vanwege de veel genoemde positieve effecten op de ontlasting en de vacht. BARF is echter iets wat je niet zomaar kunt toepassen.
Het is belangrijk om de voeding zó samen te stellen dat uw hond een complete voeding krijgt (net zoals bij de brokken door de fabrikant is gedaan).
Uit recent onderzoek is namelijk gebleken dat vele BARF diëten geen complete voeding vormen.
Bij BARF voeding blijkt ongeveer 1 op de 10 honden een te laag calcium in het bloed te zijn
. Bij 1 op de 5 honden zou er een te laag fosfaat in het bloed zijn.
Bij meer dan de helft van de honden werd een te laag vitamine A en regelmatig een afwijking in het vitamine D gehalte gevonden.
Wij, als praktijk, zijn niet tegen het voeren van BARF, maar laat u van tevoren goed informeren zodat u aan uw hond een complete voeding aanbiedt.
Tevens moet u opletten met (kleine) kinderen en andere personen met een verzwakt immuunsysteem.
Aangezien BARF rauw is bevat het meer bacteriën en kan dus schadelijk zijn voor sommige personen in de omgeving.
bron
http://www.dierenkliniekthorbeckelaan.n ... en-en-barf

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
S@ndr@ schreef:Er zijn een aantal mensen heel hardnekkig, maar t word gelukkig als een heel stuk beter met een paar jaar terug
Wat nou "heel hardnekkig"
Alsof Barf zaligmakend is zeg. Je geeft je hond datgene (of althans blijft het geven) waar je hond het goed op doet. Niet meer, niet minder.
Doet jouw hond het goed op brok, blijf je lekker brok geven, doet je hond het goed op barf idem dito. Mooi toch
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
smoekie schreef:S@ndr@ schreef:Er zijn een aantal mensen heel hardnekkig, maar t word gelukkig als een heel stuk beter met een paar jaar terug
Wat nou "heel hardnekkig"![]()
Alsof Barf zaligmakend is zeg. Je geeft je hond datgene (of althans blijft het geven) waar je hond het goed op doet. Niet meer, niet minder.
Doet jouw hond het goed op brok, blijf je lekker brok geven, doet je hond het goed op barf idem dito. Mooi toch

-
S@ndr@
- Zeer actief
Barf en kvv kon een hele tijd lang alles genezen wat er maar aan kon mankeren en nog, als mensen adviezen vragen over welke brok is er altijd wel iemand die zegt ; Ja ik weet t KVVsmoekie schreef:S@ndr@ schreef:Er zijn een aantal mensen heel hardnekkig, maar t word gelukkig als een heel stuk beter met een paar jaar terug
dat noem ik wel redelijk hardnekkig
- smoekie
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:Barf en kvv kon een hele tijd lang alles genezen wat er maar aan kon mankeren en nog, als mensen adviezen vragen over welke brok is er altijd wel iemand die zegt ; Ja ik weet t KVVsmoekie schreef:S@ndr@ schreef:Er zijn een aantal mensen heel hardnekkig, maar t word gelukkig als een heel stuk beter met een paar jaar terug
Doet jouw hond het goed op brok, blijf je lekker brok geven, doet je hond het goed op barf idem dito. Mooi tochdoe maar gewoon smuldier
dat noem ik wel redelijk hardnekkig
Ah, ja op die fiets
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja mijn honden deden t goed op brok... maar ik ben toch erg blij dat het opgroeien van Xavi op volledig kvv en de dingen die ik oa hier las mij hebben doen besluiten om kvv te proberen bij Xena en Xito. Want daar doen ze t vele malen BETER op.smoekie schreef:S@ndr@ schreef:Er zijn een aantal mensen heel hardnekkig, maar t word gelukkig als een heel stuk beter met een paar jaar terug

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik ken toch wel wat mensen waarvan ik "
" ff zo kijk als ik hun hoor vertellen over "BARF". Waarbij barf dan overigens voor een merknaam blijkt te staan meestal. En bij hun kan ik me heel goed voorstellen dat de honden tekorten hebben in het bloed als ze enkel vers samengesteld zouden geven
Op puur barf/nrv trekken mijn honden het trouwens niet. Ook niet op puur KVV. Maar goed, de sporthond hier vraag ik toch wel serieuze inspanningen van en dan geraak ik er met enkel vlees helemaal niet, dus die krijgt korrels en supplementen bij.
Op puur barf/nrv trekken mijn honden het trouwens niet. Ook niet op puur KVV. Maar goed, de sporthond hier vraag ik toch wel serieuze inspanningen van en dan geraak ik er met enkel vlees helemaal niet, dus die krijgt korrels en supplementen bij.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vraag dezelfde inspanningen maar kan dat met kvv juist prima af. Denk dat t per hond verschillend ismaart schreef: Maar goed, de sporthond hier vraag ik toch wel serieuze inspanningen van en dan geraak ik er met enkel vlees helemaal niet, dus die krijgt korrels en supplementen bij.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
nja, momenteel maandelijks meer dan 1 wedstrijd, loodzware trainingen.... die vragen duidelijk veel meer dan wanneer ik "gewoon" train.malinois schreef:Ik vraag dezelfde inspanningen maar kan dat met kvv juist prima af. Denk dat t per hond verschillend ismaart schreef: Maar goed, de sporthond hier vraag ik toch wel serieuze inspanningen van en dan geraak ik er met enkel vlees helemaal niet, dus die krijgt korrels en supplementen bij.
Nog deze maand en november ff zwaar, dan krijgt hij een maand of 3 rust met slechts hier en daar een cac.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maart schreef:nja, momenteel maandelijks meer dan 1 wedstrijd, loodzware trainingen.... die vragen duidelijk veel meer dan wanneer ik "gewoon" train.malinois schreef:Ik vraag dezelfde inspanningen maar kan dat met kvv juist prima af. Denk dat t per hond verschillend ismaart schreef: Maar goed, de sporthond hier vraag ik toch wel serieuze inspanningen van en dan geraak ik er met enkel vlees helemaal niet, dus die krijgt korrels en supplementen bij.
Nog deze maand en november ff zwaar, dan krijgt hij een maand of 3 rust met slechts hier en daar een cac.
Dat is idd. erg zwaar...
Maar brok zou dan ook niet helpen hier want daar poepen ze alleen meer van, verder doet het niks. Ik gebruik het met speuren erbij voor het gemak voor mezelf maar erbij voeren heeft geen toevoeging hier.

- smoekie
- Zeer actief
En laat ik nou lang geleden van jouzelf gelezen hebben dat die van jou alleen maar aan de diarree gingen van versmalinois schreef:![]()
Dat is idd. erg zwaar...
Maar brok zou dan ook niet helpen hier want daar poepen ze alleen meer van, verder doet het niks. Ik gebruik het met speuren erbij voor het gemak voor mezelf maar erbij voeren heeft geen toevoeging hier.
malinois schreef:Nou ja mijn honden deden t goed op brok... maar ik ben toch erg blij dat het opgroeien van Xavi op volledig kvv en de dingen die ik oa hier las mij hebben doen besluiten om kvv te proberen bij Xena en Xito. Want daar doen ze t vele malen BETER op.smoekie schreef:S@ndr@ schreef:Er zijn een aantal mensen heel hardnekkig, maar t word gelukkig als een heel stuk beter met een paar jaar terug
Zal vast hoor. Wat mij met dit soort discussies dan wel weer altijd opvalt is dat het juist de mensen zijn die voorheen altijd brok gaven (of iig grotendeels) zich ineens ontpoppen tot zogenaamde fanatieke "ex-rokers"
Jouw honden hebben het schreef je zelf altijd perfect gedaan op brok. Beter kon niet
Zal vast dat die van jou het "beter" doen hoor (hoe moet ik "beter" eigenlijk zien?) Maar persoonlijk heb ik er niet zo heel veel mee eerlijk gezegd. Zeker niet als dergelijke reacties komen van iemand die voorheen zwoer bij brok (incl voorbeelden waarom dat zo was).
Maar goed, maakt mij verder niet uit. Ik blijf in ieder geval iemand die vind dat als je hond het ergens (heel) goed op doet dat "goed genoeg" is
Wil iemand vers gaan voeren, prima hoor, voert iemand brok. Idem
Laatst gewijzigd door smoekie op 26 okt 2013 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goldendelicious
Ja, mijn honden hebben zeer zeker geen tekorten.Pakdebal schreef:nee, precies goed, want bij die honden waar dit geconstateerd werd , was het toch niet goed ?Goldendelicious schreef:Is dat niet net haar bedoeling?rose schreef:
De topictitel mag wat mij betreft wel aangepast worden, ik denk dat je daarmee een verkeerde toon zet.
bij hoeveel honden zijn er GEEN testen gedaan ?..
laten jullie dit regelmatig testen ?
Ik had een heel bericht getikt, maar er ging helaas iets mis. Ik hou het nu 'kort'. Ja, er is wel degelijk goed onderbouwd onderzoek verricht naar rauw gevoerde honden. Zowel binnen BARF als binnen het Raw feeding waar fokkers en hondeneigenaren bij betrokken waren/zijn. Calcium deficiency of andere drastische tekorten zijn bij een degelijk menu NIET aan de orde.
http://www.dogsnaturallymagazine.com/bo ... ding-dogs/
http://www.dogsnaturallymagazine.com/wh ... w-fed-dog/
Dierenartsen en andere belanghebbenden zijn er schijnbaar bij gebaat om uitspraken zonder onderbouwing te doen. Waarom toch eigenlijk? Wellicht omdat de onderzoeken die wel Pubmed gepubliceerd zijn iets anders laten zien?
De tekorten die zijn geconstateerd gaan niet zozeer over dieren op een degelijk BARF of NRF menu. Integendeel.
Level 4 evidence of nutritional risk
There are isolated case reports that could be classified as level 4 evidence of risk. Hypervitaminosis A was reported in a cat fed a pork liver-based raw food. The cat returned to normal health when the diet was changed back to a commercial canned food (6).
Feline pansteatitis was reported in 10 cats fed a homemade diet of cooked pig brain or raw and cooked oily fish (7). Nutritional osteodystrophy was reported in 2 litters of 6-week-old large breed puppies fed a bones and raw food (BARF) diet from about 3 wk of age (8).
Nutritional secondary hyperparathyroidism has also been reported in a litter of German shepherd puppies fed a diet of 80% rice with 20% raw meat. The diet contained excessive amounts of phosphorus (9). Not all puppies fed the diet experienced problems, suggesting individual or genetic susceptibility.
Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3003575/
Verder is er uitgebreid bloedonderzoek gedaan bij een grote groep rauw gevoerde honden, waarvan de uitslag zeker niet tekorten liet zien. Wel iets hogere UREUM en BUN waardes, waarmee de conclusie is dat systematiek van bloedonderzoek bij rauw gevoerde honden in Amerika moet worden herzien en niet vergeleken met brokgevoerde honden. Deze honden waren dus allen gezond. http://drjeandoddspethealthresource.tum ... mvH5fnIZr8
Een Belgische dierenarts heeft uit eigen onderzoek geconcludeerd dat het bijvoeren van tafelresten aan honden die brokgevoerd worden, levensverlening opleverde. http://www.ukrmb.co.uk/images/LippertSapyFullReport.pdf
Goed Pubmed geschikt onafhankelijk onderzoek is er niet van honden die echt volgens de genoemde voedingsmethodes worden gevoerd. Zulk onderzoek kost enorm veel geld om goed uitgevoerd te krijgen en de levensmiddelenindustrie als investeerder heeft daar geen enkel belang bij.
Het belang van Whole foods wordt enorm onderschat.
Laatst gewijzigd door Goldendelicious op 26 okt 2013 16:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik was zo'n brokvoerder. Dure brokken van onze Da, vanwege een voedselintollerantie. Toen las ik over vers voeren, vooral over Barf, jammergenoeg ziet Ria dat niet zitten, dus zijn we overgestapt naar KVV, en zijn daar ontzettend tevreden over, de voedselintollerantie is totaal verdwenen, Yla ging toen nog wekelijks op zaterdag zo'n 2 uur trainen en had daarna vaak last van haar ED en Artrose, dus elk weekend 1.5 tablet Rimadyl had ze nodig. Sinds ze helemaal over is op KVV, zelden nog een pijnstiller.
Maar ik ben nooit een 'exroker' geworden, die iedereen wil bekeren.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
idd. heel lang geleden, andere honden andere kvv. Lotgering bestond toen nog niet eens ik had Duck (prins en energique kon ik alleen 30 km verderop krijgen). Duck waar ik enorm veel van moest voeren om 1 de dober bijv. op gewicht te houden en dan viel hij nog af. Prins en Energique waar je een vermogen voor kwijt was met 7 honden en dan nog niet naar alle tevredenheid omdat ook hier veel van gevoerd moest worden, zoveel dat ze het simpelweg niet op kregen.smoekie schreef:En laat ik nou lang geleden van jouzelf gelezen hebben dat die van jou alleen maar aan de diarree gingen van versmalinois schreef:![]()
Dat is idd. erg zwaar...
Maar brok zou dan ook niet helpen hier want daar poepen ze alleen meer van, verder doet het niks. Ik gebruik het met speuren erbij voor het gemak voor mezelf maar erbij voeren heeft geen toevoeging hier.![]()
Dusty kon helemaal niet tegen vers, kotste alles uit en ging aan de schijt. Die heeft ook altijd brok gehad, geen probleem. Xantos luste wel kvv maar geen vers dus BARF. Dat knikkerde hij net zo hard de kennel weer uit. Van geit en alles wat daarmee te maken had gingen ze ook aan de schijt over het algemeen.
idd. konden destijd niet beter krijgen want de kvv die ik kon krijgen, duck, deden ze het niet goed op, punt!smoekie schreef: Zal vast hoor. Wat mij met dit soort discussies dan wel weer altijd opvalt is dat het juist de mensen zijn die voorheen altijd brok gaven (of iig grotendeels) zich ineens ontpoppen tot zogenaamde fanatieke "ex-rokers"![]()
Jouw honden hebben het schreef je zelf altijd perfect gedaan op brok. Beter kon niet![]()
![]()
moest ook wel vanwege het intensieve sporten wat je met de doet etc etc. zelfs bij -20 of 30+
![]()
![]()
![]()
Dus beter kon niet inderdaad, en ze deden het ook uitermate goed op brok. Alleen nu ik ze overgezet heb doen ze het nóg beter op kvv, lotgering en smuldier wel te verstaan. Je denkt toch niet dat ik mijn honden voor mijn gevoel maar op iets laat staan waar ze het eigenlijk slechter op doen als op brok maar omdat ik dat wil moet het zo
Dat is jouw probleem en niet de mijne natuurlijkZal vast dat die van jou het "beter" doen hoor (hoe moet ik "beter" eigenlijk zien?) Maar persoonlijk heb ik er niet zo heel veel mee eerlijk gezegd. Zeker niet als dergelijke reacties komen van iemand die voorheen zwoer bij brok (incl voorbeelden waarom dat zo was).
Voor iemand die het niks uitmaakt maak je je er wel behoorlijk druk omMaar goed, maakt mij verder niet uit.
Prima, ik zie dat een klein beetje anders, maar wel in de zin van als de hond het beter doet op brok dan op kvv of BARF dan moet je gewoon lekker brok voeren. Geen enkel probleem. Doet de hond het beter op kvv dan moet je dat voeren.Ik blijf in ieder geval iemand die vind dat als je hond het ergens (heel) goed op doet dat "goed genoeg" is![]()
Wil iemand vers gaan voeren, prima hoor, voert iemand brok. IdemNIks is zaligmakend. Vers niet, en brok ook niet!
Overigens zijn alle mechelaars die ik heb en gehad heb allemaal afgespeend op KVV hoor bij de fokker en daar hield ik ze ook allemaal op tot 6 maanden. Daarna ging ik pas over op brok. (muv Xavi)

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoef ook niemand te bekeren, wel hoop ik dat mensen na gaan denken over wat ze geven en niet blind maar voeren omdat de DA het zegt.thom schreef:Ik was zo'n brokvoerder. Dure brokken van onze Da, vanwege een voedselintollerantie. Toen las ik over vers voeren, vooral over Barf, jammergenoeg ziet Ria dat niet zitten, dus zijn we overgestapt naar KVV, en zijn daar ontzettend tevreden over, de voedselintollerantie is totaal verdwenen, Yla ging toen nog wekelijks op zaterdag zo'n 2 uur trainen en had daarna vaak last van haar ED en Artrose, dus elk weekend 1.5 tablet Rimadyl had ze nodig. Sinds ze helemaal over is op KVV, zelden nog een pijnstiller.

- smoekie
- Zeer actief
Kan allemaal hoor. En ik geloof je ook wel, dat is het ook niet. Maar ik zie tegenwoordig (en niet alleen bij jou hoor) nog maar weinig ruimte voor anders denkende. Of laat ik het ander zeggen voor mensen die anders voeren dan kvv/barf e.d. Dat is eigenlijk meer wat ik bedoel met mijn vergelijking dat veel van die mensen (die zijn overgestapt) lijken op "ex-rokers"
Hier doen de honden het iig perfect op de brokken die ze krijgen en dat is voor mij goed genoeg
Hier doen de honden het iig perfect op de brokken die ze krijgen en dat is voor mij goed genoeg
-
Pakdebal
in barf zit geen extra spul , die nodig is om bot aan te maken , en stevige te maken ( glucosumine ) , dat zat wel speciaal in die brokken van de da .malinois schreef: Ik hoef ook niemand te bekeren, wel hoop ik dat mensen na gaan denken over wat ze geven en niet blind maar voeren omdat de DA het zegt.
stel dat ik die brokken niet had gebruikt , was hij misschien slechter gaan lopen met zijn artrose en HD .
ik vind het een raar idee, dat jullie dat dan afkraken , waar zij echt de moeite voor doen, om speciaal voor die honden speciale brokken te maken
en
dat is geen reclame stunt , ik neem gewoon het voordeel van de twijfel , als ik hem anders gevoerd zou hebben, zou hij slechter misschien gelopen hebben
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja, maar dat kun je ook gewoon los gaan geven, zijn supplementen zat te verkrijgen in die trant
daar hoeft je geen brokken voor te voeren,
ik voer dus brok omdat mijn hond echt alleen maar slappe schijt had, van alles wat vers was, dus dan houdt t gewoon op. klaar ermee
maar ik voer dus wel een brok zonder die glucosamine chondrotoine spul die geef ik wel los als ik dat wil
ik voer dus brok omdat mijn hond echt alleen maar slappe schijt had, van alles wat vers was, dus dan houdt t gewoon op. klaar ermee
maar ik voer dus wel een brok zonder die glucosamine chondrotoine spul die geef ik wel los als ik dat wil
-
Asta
Ik heb liever potentiele tekorten door kvv, dan een spugende, poepspuitende hond, die gigantisch stinkt, rondloopt als een oma van 15, kapotte vacht heeft, gek wordt van de jeuk, ontstoken oren, ontstoken ogen
dan maar een paar jaar korter als kvv slechter zou zijn
-
S@ndr@
- Zeer actief
nou ja dat had mijn hond dus van rauw spul, iedere hond is anders, 
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Een goed menu bevat wel degelijk glucosamine. Niet in de vorm van poedertjes idd, maar glucosamine zit al in prooidieren zelf.Pakdebal schreef:
in barf zit geen extra spul , die nodig is om bot aan te maken , en stevige te maken ( glucosumine ) , dat zat wel speciaal in die brokken van de da .
stel dat ik die brokken niet had gebruikt , was hij misschien slechter gaan lopen met zijn artrose en HD .
ik vind het een raar idee, dat jullie dat dan afkraken , waar zij echt de moeite voor doen, om speciaal voor die honden speciale brokken te maken
en
dat is geen reclame stunt , ik neem gewoon het voordeel van de twijfel , als ik hem anders gevoerd zou hebben, zou hij slechter misschien gelopen hebben
Edit: Tenzij je alleen maar slappe botten voert natuurlijk
Laatst gewijzigd door Irta op 26 okt 2013 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Pakdebal schreef:in barf zit geen extra spul , die nodig is om bot aan te maken , en stevige te maken ( glucosumine ) , dat zat wel speciaal in die brokken van de da .malinois schreef: Ik hoef ook niemand te bekeren, wel hoop ik dat mensen na gaan denken over wat ze geven en niet blind maar voeren omdat de DA het zegt.
en
Maar nu heb je het over een hond met zware gebreken, Bauke had zware HD.... Dan kun je er wat bij geven. Ik zal niet speciale brokken geven heb ik ook niet aan Boy gegeven destijds met zijn nekhernia en een ellende qua achterhand daardoor. Wel kreeg hij glucosamine erbij en dat hielp. Evenals de Nandrolon injecties toen hij ouder werd. Als mijn honden iets extra's moeten hebben in zo'n geval of in het geval van herstel zoals met zieke Xito een paar weken geleden (druivensuiker), dan krijgen ze dat gewoon in poedervorm of pilvorm erbij. Daar heb je toch geen speciale brok voor nodig?
Maar dan heb ik het over 'extra'... een normale gezonde hond heeft dat niet nodig om gewoon gezond op te groeien, óf je moet buitensporige prestaties moeten leveren zoals in het geval van Maart... dan kan ik me ook voorstellen iets extra's erbij te geven. Maar dat is ook niet voor zijn hele leven gok ik maar zo in haar geval.
Laatst gewijzigd door malinois op 26 okt 2013 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Asta
Nou lang leve de brokkenS@ndr@ schreef:nou ja dat had mijn hond dus van rauw spul, iedere hond is anders,
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
HO, mijn hond met haar ED en Artrose doet het juist veel beter op KVV, nauwelijks nog pijnstilling nodig, ook niet na een training van dik 2 uur.Pakdebal schreef:in barf zit geen extra spul , die nodig is om bot aan te maken , en stevige te maken ( glucosumine ) , dat zat wel speciaal in die brokken van de da .malinois schreef: Ik hoef ook niemand te bekeren, wel hoop ik dat mensen na gaan denken over wat ze geven en niet blind maar voeren omdat de DA het zegt.
en

-
S@ndr@
- Zeer actief
je krijgt meer spierweefsel op vers, dat is me wel opgevallen en dat kan bij ED en HD net t verschil maken - een spier korset werkt vaak om de gewrichten te stabiliseren. Ik merk dat Gil iets minder zwaar en gespierd is op brok dan op vers
aan de andere kant ik gebruik voor mezelf ook wel glucosamine en chondrotoine, dus als hij t nodig zou hebbben dan krijgt ie dat gewoon , maar dan wel los niet in een brok
aan de andere kant ik gebruik voor mezelf ook wel glucosamine en chondrotoine, dus als hij t nodig zou hebbben dan krijgt ie dat gewoon , maar dan wel los niet in een brok
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Serieus? Hoe zou dat komen?S@ndr@ schreef:je krijgt meer spierweefsel op vers, dat is me wel opgevallen en dat kan bij ED en HD net t verschil maken - een spier korset werkt vaak om de gewrichten te stabiliseren. Ik merk dat Gil iets minder zwaar en gespierd is op brok dan op vers
Ik voer ook liever supplementen zelf bij ipv in een brok/kvv. Als je ze zelf voert kan je nog wisselen met de hoeveelheid (voor zover dat kan/mag)

[/url]