Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en lactose producten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Nena_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vuilnisbakken
Aantal honden: 2

Re: Honden en lactose producten

Ongelezen bericht door Nena_ »

Hier krijgen onze honden het zowiezo niet omdat ik zelf allergisch ben voor melk, en hier melk producten simpelweg niet in huis is. Maar het lijkt me nou ook niet echt goed, om een hond melk van een ander dier te geven.
Afbeelding
Diesel | Rotweiler x Dobermann x Bordercollie x Boerenfox
Puck | Rotweiler x Labrador x Beauceron
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Waarom niet? We eten toch ook eieren, melk en vlees van andere dieren?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

smokey schreef:Hallo iedereen ,

Wij hebben een nieuwe kong gekocht voor onze BC Pup en hebben hier gelijk wat koekjes /appel/brokjes ingedaan en yoghurt eroverheen gegoten en in de vriezer gestopt

Ik kom net op een site ''wat mag een hond WEL en NIET '' en nu zie ik het volgende staan wat NIET mag "

Melk
Kaas
Yoghurt
Varkensvlees
Granen en brood

OP sites waar mensen vertellen wat hun in hun kong stoppen zie ik bijna overal wel Kaas staan en brood beetje tegenstrijdig dus.

Mag ik mijn hondje nou wel of niet deze producten geven ?

Graag hoor ik weer van jullie ! :E:
Melk... als de hond ertegen kan.. prima, voor zo 's een keer een HEEL klein beetje.
Kaas... geen probleem, maar geen kilo's per dag ivm het zout. Voor een keertje in een kong (niet ermee volpropen...) ik zie het probleem niet.
Yoghurt idem
Varkensvlees, die klopt; dat mag een hond niet rauw hebben. Eventueel wel volledig gaar, voor 's een keertje, maar geen bot, dus geen mergpijpje koken en dan geven ofzo. Alleen het vlees, en zo 's een stukje als dat overblijft van het eten.
Granen en brood... heeft een hond niets aan, maar aan een kwart boterham met 's wat lekkers erop (wat mag voor honden) zal hij niet doodgaan. IN de basis voer ik het mijn honden niet.

Suzanne
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

~Suzanne~ schreef:

Wij hebben een nieuwe kong gekocht voor onze BC Pup en hebben hier gelijk wat koekjes /appel/brokjes ingedaan en yoghurt eroverheen gegoten en in de vriezer gestopt

Ik kom net op een site ''wat mag een hond WEL en NIET '' en nu zie ik het volgende staan wat NIET mag "

Melk
Kaas
Yoghurt
Varkensvlees
Granen en brood

OP sites waar mensen vertellen wat hun in hun kong stoppen zie ik bijna overal wel Kaas staan en brood beetje tegenstrijdig dus.

Melk... als de hond ertegen kan.. prima, voor zo 's een keer een HEEL klein beetje.
Kaas... geen probleem, maar geen kilo's per dag ivm het zout. Voor een keertje in een kong (niet ermee volpropen...) ik zie het probleem niet.
Yoghurt idem
Varkensvlees, die klopt; dat mag een hond niet rauw hebben. Eventueel wel volledig gaar, voor 's een keertje, maar geen bot, dus geen mergpijpje koken en dan geven ofzo. Alleen het vlees, en zo 's een stukje als dat overblijft van het eten.
Granen en brood... heeft een hond niets aan, maar aan een kwart boterham met 's wat lekkers erop (wat mag voor honden) zal hij niet doodgaan. IN de basis voer ik het mijn honden niet.

Suzanne
mergpijpjes zijn van kalveren of koeien ;)
en varkensvlees mag best aangezien nederland aujeszky vrij is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

renee-uk schreef:
~Suzanne~ schreef:

Melk
Kaas
Yoghurt
Varkensvlees
Granen en brood

Yoghurt idem

Suzanne
mergpijpjes zijn van kalveren of koeien ;)
en varkensvlees mag best aangezien nederland aujeszky vrij is.
Ik heb mijn dag niet ;-)
Idd... mergpijpjes is een verkeerd voorbeeld... doe eh.. karbonade dan maar ;-) Die niet aan de hond geven als het gekookt is. Het vlees er dan afsnijden en geven mag weer wel.

Suzanne
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Figo krijgt elke dag n wit bolletje of sneetje met pindakaas of pate.
Is al twee plus.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

smokey schreef: Melk
Kaas
Yoghurt
Varkensvlees
Granen en brood
Noah krijgt dit allemaal en verrekt, ze leeft nog! Een wonder! :mrgreen:
Uiteraard krijgt ze maar een kleine hoeveelheid ervan, vind het zelf veelste lekker
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”