Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup pakt continu spullen en rent dan hard weg
Moderator: moderatorteam
-
Kaatje3110
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): flatcoat
- Aantal honden: 1
Re: pup pakt continu spullen en rent dan hard weg
doet onze pup ook. Ik negeer haar. ze legt eigenlijk gewoon alles wat ze vindt in haar nest. Ze rent eerst weg eh, zo van "oehoe, ik heb iets van jouhou"…:-)
Ik ben al ze ver dat ik ze kan laten apporteren wat ze gepikt heeft, en dan in ruil iets geef dat ze mag hebben.
Ik ben al ze ver dat ik ze kan laten apporteren wat ze gepikt heeft, en dan in ruil iets geef dat ze mag hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
haha dat was het eerste wat ik ook dacht...Badu schreef:Als ik de topictitel zo lees denk ik: leuke pup

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Mijn hond apporteerde niet. Ik had me er al lang bij neergelegd.
Tot ik erop ging trainen en sinds kort (nu 11 maand) is het kwartje gevallen. Nu apporteert ze in huis echt heel trouw. Zo erg dat een bananenschil die ik vanaf mijn bureau in de prullenbak gooi, ook altijd weer terug komt. Een vaatdoekje die ik met een nonchalante boog op het aanrecht mieter, wordt er ook door mijn hond vanaf gevist en terug gebracht.
Hondje zal wel denken; "tis ook nooit goed
" 
Tot ik erop ging trainen en sinds kort (nu 11 maand) is het kwartje gevallen. Nu apporteert ze in huis echt heel trouw. Zo erg dat een bananenschil die ik vanaf mijn bureau in de prullenbak gooi, ook altijd weer terug komt. Een vaatdoekje die ik met een nonchalante boog op het aanrecht mieter, wordt er ook door mijn hond vanaf gevist en terug gebracht.
Hondje zal wel denken; "tis ook nooit goed

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Mijn eerste reactie was ook opruimen.
Maar als dat niet kan. ik ben met Figo ook bezig om hem te leren dingen aan mij af te geven als hij toch nog wat gejat heeft.
Dat gaat 90% goed. 'Wat heb je daar? Dat is mooi!!! Kom maar! Afgeven..hup lekkers in z'n bek of eigen speeltje.
In het begin liep ik constant met gebroken frolicjes op zak. Vond ze zelfs terug in de wasmachine.
Ik ga in ieder geval er niet acherna rennen.
Maar als dat niet kan. ik ben met Figo ook bezig om hem te leren dingen aan mij af te geven als hij toch nog wat gejat heeft.
Dat gaat 90% goed. 'Wat heb je daar? Dat is mooi!!! Kom maar! Afgeven..hup lekkers in z'n bek of eigen speeltje.
In het begin liep ik constant met gebroken frolicjes op zak. Vond ze zelfs terug in de wasmachine.
Ik ga in ieder geval er niet acherna rennen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Precies, en bij sommige honden die snel onder de indruk zijn helpt een 'nee' ook niet, want dan durven ze er al helemaal niet meer mee naar je toe te komen.Kruimel53 schreef:Dat weet ik, dat het daar over gaatranetje schreef:Ha Kruimel53, maar die van jou pakken toch niet iets en rennen dan hard weg?
Of dat wel ...........
Want daar gaat eigenlijk overen dat hebben ze zeker als pup wel uitgeprobeerd, ff kijken wat er gebeurt als je met de toffels van de mens aan de haal gaat. Ik ben er alleen nooit achteraan gehold en dan is het gelijk een stuk minder lollig.
Al mijn collies apporteerden al vanaf de dag dat ik ze had, dus dan is dit gedrag ook wel veel makkelijker om te buigen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kruimel53 schreef:Dat weet ik, dat het daar over gaatranetje schreef:Ha Kruimel53, maar die van jou pakken toch niet iets en rennen dan hard weg?
Of dat wel ...........
Want daar gaat eigenlijk overen dat hebben ze zeker als pup wel uitgeprobeerd, ff kijken wat er gebeurt als je met de toffels van de mens aan de haal gaat. Ik ben er alleen nooit achteraan gehold en dan is het gelijk een stuk minder lollig.
Misschien maakt het ook wel verschil of je met de pup veel aangelijnd(!) op straat loopt of niet?
Omdat ik dat veel doe kan ik erg veel oefenen op afgeven aan mij.
Want op straat vinden pups van alles (hier tenminste).
En elke kroonkurk/uitgekauwde kauwgum/ frisdrankpakje/papiertje enz. mochten ze aan mij geven.
Ik heb niet verboden om iets op te pakken, maar gestimuleerd om alles wat ze vonden aan mij te geven.
Dat is dus iets anders dan een hond "leren apporteren" al is het eindresultaat bijna het zelfde.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Vooral in de puppytijd ben ik blij dat er gelukkig wel het een en ander ligt
Daar kan ik op oefenen.
En dat op momenten dat de pup niet los is, dus niet weg kan lopen.
Daar kan ik op oefenen.
En dat op momenten dat de pup niet los is, dus niet weg kan lopen.