Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vererving brindle (Marjoleine???)
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Vererving brindle (Marjoleine???)
Dames, we hebben het wel over mensen die doorgaans niet verder komen dan "de reu is goed" "de teef is goed" (als je de mazzel hebt dat ze daar al aan denken) dus "de pups moeten goed zijn"
Verder "ze eten zelf dus kunnen toch al weg"
En
"Hoe kan er een Mechel/gele tussen zitten als beide ouders hollander zijn?" Dan dus niet snappen dat de achtergrond ook uit maakt, ook meer dan alleen de ouders.
Verder "ze eten zelf dus kunnen toch al weg"
En
"Hoe kan er een Mechel/gele tussen zitten als beide ouders hollander zijn?" Dan dus niet snappen dat de achtergrond ook uit maakt, ook meer dan alleen de ouders.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
de afstamming staat ook gewoon op bloedlijnen.nl , dus dat is perfect traceerbaar.Inge O schreef:
nee, ik ook niet, als alles ook officiëel wordt bijgehouden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar doek dan gewoon het hele rashonden gedoetje op, maar waarom moet het dan 'mechelaar' heten?
Als het toch alleen maar het kleurtje er toe doet, en of ze wel niet scherp genoeg zijn om mee te werken…
Ik zal absoluut niet beweren dat 'nieuw bloed' toevoegen slecht is, maar een hondenras naam is voor mij dan ook maar
schijn, als het er duidelijk niet toe doet wat er verder nog in de hond zit qua rassen en karakter.
Zal wel een geldkwestie zijn.
Als het toch alleen maar het kleurtje er toe doet, en of ze wel niet scherp genoeg zijn om mee te werken…
Ik zal absoluut niet beweren dat 'nieuw bloed' toevoegen slecht is, maar een hondenras naam is voor mij dan ook maar
schijn, als het er duidelijk niet toe doet wat er verder nog in de hond zit qua rassen en karakter.
-
- Zeer actief
lol, geldkwestie.... indien het zo was, zouden die honden niet relatief spotgoedkoop verkocht worden lijkt me
en waarom een mechel noemen... als ik een labrador zie op straat; ga ik die ook een labrador noemen hoor, ongeacht of ik weet of er een stamboom bij zit of niet

en waarom een mechel noemen... als ik een labrador zie op straat; ga ik die ook een labrador noemen hoor, ongeacht of ik weet of er een stamboom bij zit of niet

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
GeldApple schreef:Maar doek dan gewoon het hele rashonden gedoetje op, maar waarom moet het dan 'mechelaar' heten?

als ik een X koop wil ik weten wat voor kleur die heeft dus zou ik vragen is het een MH of een HH... dat het een X is weet ik dan zelf wel natuurlijk. Overigens is het ook bij de stamboomhonden niet zo dat er alleen maar MH in zit hoor, daarom is het ras ook zo gezond gebleven al die jaren gok ik maar zo. Helaas zal daar nu een eind aan komen door dat DNA icm gesloten stamboeken. DNA prima als de stamboeken open zijn anders is een ras ten dode opgeschreven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Je weet dat het een kruising is, plak er dan geen sticker op van een ras, dat is namelijk onzin.malinois schreef:GeldApple schreef:Maar doek dan gewoon het hele rashonden gedoetje op, maar waarom moet het dan 'mechelaar' heten?
Zal wel een geldkwestie zijn.![]()
![]()
als ik een X koop wil ik weten wat voor kleur die heeft dus zou ik vragen is het een MH of een HH... dat het een X is weet ik dan zelf wel natuurlijk. Overigens is het ook bij de stamboomhonden niet zo dat er alleen maar MH in zit hoor, daarom is het ras ook zo gezond gebleven al die jaren gok ik maar zo. Helaas zal daar nu een eind aan komen door dat DNA icm gesloten stamboeken. DNA prima als de stamboeken open zijn anders is een ras ten dode opgeschreven.
Ik geloof zo dat er zat gezonde kruisingen zijn op deze manier, maar laat het dan ook lekker een kruising zijn, ga niet doen alsof het wat anders is.
Wat men in de volksmond gebruikt maakt mij verder niet uit, als men het op straat een MH willen noemen, prima, maar om het dan voor de papieren een MH te noemen, daar zie ik de logica niet van in.
-
- Zeer actief
Hij wordt aangekeurd als MH. Als hij niet aan de standaard voldoet, zal hij de aankeuring niet kijgen.Apple schreef: prima, maar om het dan voor de papieren een MH te noemen, daar zie ik de logica niet van in.
In Belgie kun je al jaren met een rasloze hond op show een stamboom behalen, en met de nakomelingen ook verder doen (mits eerste 3 generaties ook shows lopen).
Heel gunstig systeem vind ik persoonlijk hoor. Zou veel meer moeten gebeuren

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
En bij andere rassen wordt t toegejuicht dat look-A-likes aangekeurd en ingezet worden. Hier weet je tenminste qua karakter en gezondheid de achtergrond nogApple schreef:Je weet dat het een kruising is, plak er dan geen sticker op van een ras, dat is namelijk onzin.malinois schreef:GeldApple schreef:Maar doek dan gewoon het hele rashonden gedoetje op, maar waarom moet het dan 'mechelaar' heten?
Zal wel een geldkwestie zijn.![]()
![]()
Ik geloof zo dat er zat gezonde kruisingen zijn op deze manier, maar laat het dan ook lekker een kruising zijn, ga niet doen alsof het wat anders is.
Wat men in de volksmond gebruikt maakt mij verder niet uit, als men het op straat een MH willen noemen, prima, maar om het dan voor de papieren een MH te noemen, daar zie ik de logica niet van in.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Idd. Zeker als je met dna gaat werken MOET je kunnen aankeuren...maart schreef:Hij wordt aangekeurd als MH. Als hij niet aan de standaard voldoet, zal hij de aankeuring niet kijgen.Apple schreef: prima, maar om het dan voor de papieren een MH te noemen, daar zie ik de logica niet van in.
In Belgie kun je al jaren met een rasloze hond op show een stamboom behalen, en met de nakomelingen ook verder doen (mits eerste 3 generaties ook shows lopen).
Heel gunstig systeem vind ik persoonlijk hoor. Zou veel meer moeten gebeuren

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi