Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu.. of teef
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Reu.. of teef
doe mij maar een reu, makkelijker, eerlijker, meer recht voor zijn raap en dat past me beter
teven hebben vaak een verborgen agenda die ik soms maar moeilijk kan vinden en ze hebben sowieso meer ruis.
dat ik ondanks dat een teef heb, is omdat herplaatsers hier standaard gecastreerd worden en ik een gecastreerde teef geen bezwaar vind en een gecastreerde reu wel.
teven hebben vaak een verborgen agenda die ik soms maar moeilijk kan vinden en ze hebben sowieso meer ruis.
dat ik ondanks dat een teef heb, is omdat herplaatsers hier standaard gecastreerd worden en ik een gecastreerde teef geen bezwaar vind en een gecastreerde reu wel.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
lieke schreef:alm@ schreef:Maar ik vind reuenpis zo vreselijk stinken.ik vind kattenpis vele malen erger stinken
![]()
Dat kan je wel zeggen, ja. Lieve Isis vond het gisteren nodig om in de badkamer te plassen. Beneden in de gang sloeg de ammoniageur je al tegemoet.

En wat markeren betreft: mijn Bonnie markeert ook wat af, hoor. Mét de poot omhoog.

Wat ik van teefjes trouwens zo grappig vind (en dit is typisch gedrag van collies én shelties) is het ontzettende gemuts. Zit er een miniscuul takje in de broek en dan storten ze zich kermend ter aarde.
Trap je in februari per ongeluk op een pootje en vraag je in juli op medelijdende toon 'deed je je pootje zó'n zeer???' Dan gaan ze prompt heel aanstellerig hinken.
Weliswaar met de verkeerde poot omhoog gegeven, maar goed, het buskruit hebben ze niet uitgevonden.

Je verkloot de quote

- alm@
- moderator
Ik weet precies wat je bedoeltInge O schreef:vind ik juist leuk, daarbij vergeleken vind ik reuen wat debieligrenee-uk schreef: teven hebben vaak een verborgen agenda die ik soms maar moeilijk kan vinden en ze hebben sowieso meer ruis.
![]()
.

-
- Zeer actief
ik kan er maar niet achter komen wat nu ras, en wat gender gerelateerd is - om te wandelen, geef me Gil maar, 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
dat vind ik ook ja, en zeker in 'mijn' ras.. Zijn de reuen vaak echt van die ongelofelijk brave goedsullen haha. Doe mij maar wat meer pit, ik ben zelf al zo'n slomerdInge O schreef:vind ik juist leuk, daarbij vergeleken vind ik reuen wat debieligrenee-uk schreef: teven hebben vaak een verborgen agenda die ik soms maar moeilijk kan vinden en ze hebben sowieso meer ruis.
![]()
.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Je verkloot de quotealm@ schreef:lieke schreef:alm@ schreef:Maar ik vind reuenpis zo vreselijk stinken.ik vind kattenpis vele malen erger stinken
.
Dat kan je wel zeggen, ja. Lieve Isis vond het gisteren nodig om in de badkamer te plassen. Beneden in de gang sloeg de ammoniageur je al tegemoet.![]()
En wat markeren betreft: mijn Bonnie markeert ook wat af, hoor. Mét de poot omhoog.![]()
Wat ik van teefjes trouwens zo grappig vind (en dit is typisch gedrag van collies én shelties) is het ontzettende gemuts. Zit er een miniscuul takje in de broek en dan storten ze zich kermend ter aarde.
Trap je in februari per ongeluk op een pootje en vraag je in juli op medelijdende toon 'deed je je pootje zó'n zeer???' Dan gaan ze prompt heel aanstellerig hinken.
Weliswaar met de verkeerde poot omhoog gegeven, maar goed, het buskruit hebben ze niet uitgevonden.

Jij verstjeerd de quote nog meer....

Maar ik hóu van die aanstelleritus. Dat theatrale en overdreven gekerm, het bij een geïrriteerd 'schei nou 'ns uit, Lyndie!' met de buik over de grond langs me heen kruipen, zodat mensen denken dat ik haar minstens één keer per dag in elkaar ros. Héérlijk.
Ze kunnen zo meedoen aan de Oscaruitreiking. De manipulatieve krengen.
En idd., de reuen die ik ken zijn daar stupide voor dergelijke komedie.

- alm@
- moderator
Jouw volgend ras wordt dus een (langharige) teckel. Voldoet exact aan je eisenlieke schreef:
Maar ik hóu van die aanstelleritus. Dat theatrale en overdreven gekerm, het bij een geïrriteerd 'schei nou 'ns uit, Lyndie!' met de buik over de grond langs me heen kruipen, zodat mensen denken dat ik haar minstens één keer per dag in elkaar ros. Héérlijk.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
alm@ schreef:Jouw volgend ras wordt dus een (langharige) teckel. Voldoet exact aan je eisenlieke schreef:
Ze zijn te laag bij de grond. Op mijn vergevorderde leeftijd wordt het bukken steeds moeilijker. Ik eindig waarschijnlijk over een paar jaar met een ierse wolfshond of een duitse dog. Die kan ik tenminste nog om de flaporen slaan zonder te hoeven bukken.

- kipo
- Zeer actief
Ik heb tot nu toe alleen herders en een Pol gehad, maar ik kies bewust voor een reu - teef combi. Dat geeft volgens mij de minste kans op serieus gedoe tussen de honden onderling.
Reuen vind ik ook in het algemeen recht door zee, minder gekonkel, minder proberen om via een omweg toch hun zin te krijgen. Maar ook wat minder slim en meer van het uiterlijk vertoon. Teven manipuleren meer. Wie het liefst is, of het aanhankelijkst vind ik echt meer individu dan geslacht en vergis je niet, een echte bitch loopt net zo min ontspannen als een patser-reu.
@lieke; met een ballenwerper hoef je niet te bukken en kun je uitstekend om flaporen kletsen
Reuen vind ik ook in het algemeen recht door zee, minder gekonkel, minder proberen om via een omweg toch hun zin te krijgen. Maar ook wat minder slim en meer van het uiterlijk vertoon. Teven manipuleren meer. Wie het liefst is, of het aanhankelijkst vind ik echt meer individu dan geslacht en vergis je niet, een echte bitch loopt net zo min ontspannen als een patser-reu.
@lieke; met een ballenwerper hoef je niet te bukken en kun je uitstekend om flaporen kletsen
- renee-uk
- Zeer actief
ik ook, maar ik snap reuen gewoon veel beter.alm@ schreef:Ik weet precies wat je bedoeltInge O schreef:vind ik juist leuk, daarbij vergeleken vind ik reuen wat debieligrenee-uk schreef: teven hebben vaak een verborgen agenda die ik soms maar moeilijk kan vinden en ze hebben sowieso meer ruis.
![]()
.
niet van dat moeilijke gedoe: 'what you see is what you get' zeg maar en dat past veel beter bij mij dan dat tevengemuts met een omweggetje

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Niet alle honden kan je op geslacht beoordelen, omdat een reu of teef zich zo zou moeten gedragen. elke hond heeft weer zijn eigen karakter en ligt het ook aan het ras (maar ook dit zegt niet alles).
wij hebben 2 reuen en 2 teven (kruisingen). ik heb de reuen geleerd, dat ze in 1 keer plassen, voor eigen gemak zodat ik niet bij elke struik en paal hoef te wachten voor die paar drupjes
in een losloop gebied, mogen ze het zelf uitzoeken, maar doen ze dit ook vaak niet.
onze reu is de stabielste en super sociaal, hij kan situaties feilloos inschatten. 1 teef gedraagt zich als een reu, overal markeren en achter loopse teven aan lopen
en Yuki (teef) is daarentegen helemaal geen dame in haar gedrag
wij hebben 2 reuen en 2 teven (kruisingen). ik heb de reuen geleerd, dat ze in 1 keer plassen, voor eigen gemak zodat ik niet bij elke struik en paal hoef te wachten voor die paar drupjes

onze reu is de stabielste en super sociaal, hij kan situaties feilloos inschatten. 1 teef gedraagt zich als een reu, overal markeren en achter loopse teven aan lopen

en Yuki (teef) is daarentegen helemaal geen dame in haar gedrag

- renee-uk
- Zeer actief
en dat is een waarheid als vijf koeienkipo schreef: en vergis je niet, een echte bitch loopt net zo min ontspannen als een patser-reu.

- alm@
- moderator
Met een jachtlijntje oefenen in lassowerpen en voor de klets wordt een ballenwerper geadviseerdlieke schreef:alm@ schreef:Jouw volgend ras wordt dus een (langharige) teckel. Voldoet exact aan je eisenlieke schreef:
Ze zijn te laag bij de grond. Op mijn vergevorderde leeftijd wordt het bukken steeds moeilijker. Ik eindig waarschijnlijk over een paar jaar met een ierse wolfshond of een duitse dog. Die kan ik tenminste nog om de flaporen slaan zonder te hoeven bukken.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat wilde ik ook net schrijven inderdaad.Inge O schreef:ahaha, met jouw teven misschienlieke schreef: En het lopen met teven is héérlijk relaxed..

- alm@
- moderator
Ik zei al eerder: beide geslachten hebben hun charmesrenee-uk schreef:ik ook, maar ik snap reuen gewoon veel beter.alm@ schreef:Ik weet precies wat je bedoeltInge O schreef:vind ik juist leuk, daarbij vergeleken vind ik reuen wat debieligrenee-uk schreef: teven hebben vaak een verborgen agenda die ik soms maar moeilijk kan vinden en ze hebben sowieso meer ruis.
![]()
.
niet van dat moeilijke gedoe: 'what you see is what you get' zeg maar en dat past veel beter bij mij dan dat tevengemuts met een omweggetje

Dat dacht ik ook altijd (ik heb altijd reuen gehad, Rein is de eerste teef) totdat ik een miniteckeltje aanschaftte. Over konkelen, manipuleren en via een omweg je zin doordrijven gesprokenkipo schreef: Reuen vind ik ook in het algemeen recht door zee, minder gekonkel, minder proberen om via een omweg toch hun zin te krijgen.

- kipo
- Zeer actief
Een teckel is ook geen hondalm@ schreef:Dat dacht ik ook altijd (ik heb altijd reuen gehad, Rein is de eerste teef) totdat ik een miniteckeltje aanschaftte. Over konkelen, manipuleren en via een omweg je zin doordrijven gesprokenkipo schreef: Reuen vind ik ook in het algemeen recht door zee, minder gekonkel, minder proberen om via een omweg toch hun zin te krijgen.

- renee-uk
- Zeer actief
ja maar teckels zijn een apart slag.
daar ben ik achter sinds ik op dit forum vertoef: je hebt honden en je hebt teckels
daar ben ik achter sinds ik op dit forum vertoef: je hebt honden en je hebt teckels

- alm@
- moderator
Ook dát dacht ik voor de aanschafkipo schreef:Een teckel is ook geen hondalm@ schreef:Dat dacht ik ook altijd (ik heb altijd reuen gehad, Rein is de eerste teef) totdat ik een miniteckeltje aanschaftte. Over konkelen, manipuleren en via een omweg je zin doordrijven gesprokenkipo schreef: Reuen vind ik ook in het algemeen recht door zee, minder gekonkel, minder proberen om via een omweg toch hun zin te krijgen..

- alm@
- moderator
Yep. En ik geniet ervan. Hoe dat de herders en het hele huishouden koeieneert, heerlijkrenee-uk schreef:ja maar teckels zijn een apart slag.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
alm@ schreef:Met een jachtlijntje oefenen in lassowerpen en voor de klets wordt een ballenwerper geadviseerdlieke schreef:alm@ schreef:Jouw volgend ras wordt dus een (langharige) teckel. Voldoet exact aan je eisenlieke schreef:
Ik wist wel dat er een goede reden is om op het forum te blijven.

Ik kan nog heel wat leren van jou en Kipo. Hebben jullie nog meer praktische tips?

-
- Zeer actief
NIET castreren, een sheltie! Dramavacht! kan ontstaan.Spirit schreef:Sheltie!Nanna schreef:Nou weet ik nog steeds niet welk ras je ambieert, is dat iets langharigs met een gladde snuit dan zou ik niet castreren ivm de verschrikkingvacht die dan ontstaat.
Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Voor die vacht, dat het lelijk word en teefje dik. En problemen als ik niet steriliseer met loopsheid waar ik niet op zit te wachten, idd hormoonwisselingen, schijndracht. En op stal is alles ook reu. Kom je met je loopse teef XD Dus dan moet ik wel steriliseren.
Hou er wel rekening mee dat niet op elke wedstrijd (en les!!!) een loopse hond welkom is.
Gevoelsmatig zou ik zeggen "ga voor een reu" maar ik kan het niet beargumenteren voor je... ga met het ras kennismaken, zie de verschillen en kies

Suzanne
- alm@
- moderator
Ze zijn zuinig in het verbruik. Het vreet maar 1 onsje kvv per dag. Stofzuigen hoef je niet meer te doen want een teckel kan je als bezem en dweil gebruikenlieke schreef:
Ik wist wel dat er een goede reden is om op het forum te blijven.![]()
Ik kan nog heel wat leren van jou en Kipo. Hebben jullie nog meer praktische tips?

- renee-uk
- Zeer actief
dat is wel waar en eigenlijk is dat gepuzzel ook wel weer leuk, maar mijn ouwe hersens willen soms ook wel even relaxenInge O schreef:die omweggetjes houden mijn oude hersenen aan het werkrenee-uk schreef: ik ook, maar ik snap reuen gewoon veel beter.
niet van dat moeilijke gedoe: 'what you see is what you get' zeg maar en dat past veel beter bij mij dan dat tevengemuts met een omweggetje.

ach, ik doe het er maar mee, zolang ik het bij de herplaatsers uit engeland hou zal ik moeten blijven puzzelen met takketeven

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik ben een reuenmens en dat slaat nergens op, maar op de één of andere manier kan ik beter omgaan met reuen. De loopsheid van teven vind ik niet erg, soms wat onpraktisch, maar dat is eigenlijk niks. Misschien komt het wel omdat al die manipulatie en draaikonterij enzovoorts van een teef te veel lijkt op mijn eigen karakter. Dan snap ik ook meteen waarom mijn vriend een teven mens is, als hij met mij om kan gaan 
Het is gewoon persoonlijk en ik denk dat je dat leert door ervaring.

Het is gewoon persoonlijk en ik denk dat je dat leert door ervaring.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Zo, zal eens even de kar omgooien
Cas was top met alles wat klein en dus geen "bedreiging" voor zijn "status/ego" was.
Moest bij interessante dames ondanks dat hij gecastreerd was toch altijd ff de mooie meneer uithangen.
Poot in de nek, kop over de nek.
The works.
Maar dat was al heel snel heel voorspelbaar dus makkelijk te voorkomen.
Voor de rest was hij op vuurwerk, onweer etc. na zo stoïcijns als maar kon.
Suske?
Breek me de bek niet open.
Hittepetit, regelteef, watdoejewatdoejewatdoeje.
En met bange, onzekere honden gewoon een kreng.
Gaten maken doet ze niet.
Verder heel, heel duidelijk als een hond in haar ogen te opdringerig is.
Wegwezen
Waar Cas daarvoor wegliep omdat hij het het waarschijnlijk niet waard vond om zich druk over te maken.
Maar Suske is wel heel, heel veel gevoeliger.
En we hadden haar achteraf bekeken beter Schaduw kunnen noemen

Cas was top met alles wat klein en dus geen "bedreiging" voor zijn "status/ego" was.
Moest bij interessante dames ondanks dat hij gecastreerd was toch altijd ff de mooie meneer uithangen.
Poot in de nek, kop over de nek.
The works.
Maar dat was al heel snel heel voorspelbaar dus makkelijk te voorkomen.
Voor de rest was hij op vuurwerk, onweer etc. na zo stoïcijns als maar kon.
Suske?
Breek me de bek niet open.
Hittepetit, regelteef, watdoejewatdoejewatdoeje.
En met bange, onzekere honden gewoon een kreng.
Gaten maken doet ze niet.
Verder heel, heel duidelijk als een hond in haar ogen te opdringerig is.
Wegwezen

Waar Cas daarvoor wegliep omdat hij het het waarschijnlijk niet waard vond om zich druk over te maken.
Maar Suske is wel heel, heel veel gevoeliger.
En we hadden haar achteraf bekeken beter Schaduw kunnen noemen
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Toch wel heel herkenbaar de reu/teef verschillen! Ook al is natuurlijk iedere hond anders en zijn er waarschijnlijk evenveel uitzonderingen als honden die de regel bevestigen.
Boyke (intacte reu) kan behoorlijk patsen bij andere reuen, maar is inderdaad recht door zee en vrij ongecompliceerd. Je weet wat je aan hem hebt, zeg maar.
Sidney is een kleine drama-queen
Ze kan een toestand maken van een zeer pootje als je met een zielig stemmetje naar haar gezondheid informeert en dan wegspurten als ze een vogeltje ziet... Ik vind de loopsheid erg meevallen, maar heb ook verhalen gehoord waarvan ik dacht 'daar zou bij mij het mes ingaan' Sid is elke 8 a 9 maanden loops en verliest weinig bloed. Ze toont geen interesse in reuen. Alleen moet Boyke wel een week of twee weg, want die toont wel interesse in teven
We hebben net twee weken een tweede teef er bij, Freddy. Die heeft ook dat drama-achtige, verdomd als het niet waar is
Ik dacht nog dat het iets persoonlijks was bij Sidje, maar het zal misschien toch iets met de genen te maken hebben.
Verder zijn ze alledrie even lief en heel anders van karakter, ook de twee teven. Ras en persoonlijkheid telt denk ik toch het zwaarste. Ik wilde eigenlijk ook een reu erbij, in verband met de combi met Sidney, maar Freddy kwam op ons pad. Als puntje bij paaltje komt, maakt het me niets uit!
Ik zou inderdaad de opties open houden en lekker gaan kijken bij het teefjes nest
Wie weet is er een giga klik en ben je dol gelukkig 
Boyke (intacte reu) kan behoorlijk patsen bij andere reuen, maar is inderdaad recht door zee en vrij ongecompliceerd. Je weet wat je aan hem hebt, zeg maar.
Sidney is een kleine drama-queen

We hebben net twee weken een tweede teef er bij, Freddy. Die heeft ook dat drama-achtige, verdomd als het niet waar is

Verder zijn ze alledrie even lief en heel anders van karakter, ook de twee teven. Ras en persoonlijkheid telt denk ik toch het zwaarste. Ik wilde eigenlijk ook een reu erbij, in verband met de combi met Sidney, maar Freddy kwam op ons pad. Als puntje bij paaltje komt, maakt het me niets uit!
Ik zou inderdaad de opties open houden en lekker gaan kijken bij het teefjes nest

- iones
- Zeer actief
Heb altijd alleen maar teefjes gehad. En als ik dan merk dat reuen van andere mensen overal tegen aan zeiken, ook hier binnen, dan word ik bevestigd om me te beperken tot teefjes.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Mijn reu is makkelijker dan mijn teef. Markeren doen ze allebei evenveel.
De reu is veel socialer, maar áls je hem kwaad krijgt is hij niet voor de poes.
De teef gaat overal vol vuur in. Maar daarna is het meestal wel goed.
Allebei hebben ze hun charme. De reu knuffelt alleen meer en daar ben ik dan erg gevoelig voor.
De reu is veel socialer, maar áls je hem kwaad krijgt is hij niet voor de poes.
De teef gaat overal vol vuur in. Maar daarna is het meestal wel goed.
Allebei hebben ze hun charme. De reu knuffelt alleen meer en daar ben ik dan erg gevoelig voor.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik merk bij teven dat ze feller kunnen zijn dan reuen.
Ze geven eerder een snauw dan dat een reu dit zou doen.
(Is ook wel per hond verschillend)
Inderdaad de loopsheid is lastig, 3 weken aangelijnd is ook niet ideaal.
En ben zelf ook niet van het castreren/sterreliseren.
Ik heb zelf een reu, intact. En hij is vrij rustig in de omgang.
Sociaal voor andere honden.
Zelf heb ik ook meer met reuen dan met teven.
Ze geven eerder een snauw dan dat een reu dit zou doen.
(Is ook wel per hond verschillend)
Inderdaad de loopsheid is lastig, 3 weken aangelijnd is ook niet ideaal.
En ben zelf ook niet van het castreren/sterreliseren.
Ik heb zelf een reu, intact. En hij is vrij rustig in de omgang.
Sociaal voor andere honden.
Zelf heb ik ook meer met reuen dan met teven.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Opvoeding? De reuen die ik meegemaakt hebt, pisten niet overal tegenaan en al helemaal niet binnen.iones schreef:Heb altijd alleen maar teefjes gehad. En als ik dan merk dat reuen van andere mensen overal tegen aan zeiken, ook hier binnen, dan word ik bevestigd om me te beperken tot teefjes.