En t probleem is dan...? Neem t altijd mee op vakantie (mini vriezer) bij minimaal een week. Is t korter is een koelbox ruim voldoende gaat al 3 jr prima.Sanchis schreef:Jij niet, anderen wel. Zoals ik bijvoorbeeld.Sanne123 schreef:Waarom is het een gedoe?Of je nu een beker brok in het bakje gooit of wat ontdooid kvv.Ik zie het probleem nooit zo.
Ik reis veel, ben voor mijn werk vaak op pad, hond mee.
30graden, drie dagen van huis, succes met je KVV
.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voeding die ze blijven eten
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: voeding die ze blijven eten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Handig dat je met je minivriezer op pad wil. Ik niet.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dus hoeft t geen probleem te zijn zeker niet voor < 7 dgn simpele koelbox is voldoende. En veel mensen weten dat dus niet ... was nl ook een van mijn vroegere bezwaren.Sanchis schreef:Fijn dat je met je minivriezer op pad wil. Ik niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik lees alleen dat de honden van TS snel uitgekeken raken op hun brok, niet dat ie goede brok zoekt. Hij zoekt brok die ze blijven eten.
Dat is niet meteen hetzelfde volgens mij. Bovendien voert ie óók kvv.
Ik weet niet wat je moet doen aan honden die zo snel op brok uitgekeken zijn, behalve misschien alleen kvv geven aangezien dat blijkbaar goed gaat.
Of afwisselen: een periode kvv, een periode brok?
Dat is niet meteen hetzelfde volgens mij. Bovendien voert ie óók kvv.
Ik weet niet wat je moet doen aan honden die zo snel op brok uitgekeken zijn, behalve misschien alleen kvv geven aangezien dat blijkbaar goed gaat.
Of afwisselen: een periode kvv, een periode brok?
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Mijn standaard is hooguit 15 cm dis dat zal wel meevallen.Inge O schreef:vanaf een (hoge) voerstandaard kan ik me daar vanalles bij voorstellen, dan zit de keel van een hond in een verkeerde vorm wat iets doorslikken alleen maar moeilijker maakt, droog dus zeker.nathalie schreef:Hier krijgen ze vers en heel af en toe, als het zo uitkomt, wat brok.
Dan staan ze te slikken en te doen bij die voerstandaard. Ribben bollen op, buik naar binnen.. Daar gaat dus altijd wat lekkers doorheen. Ik zie mezelf al zo'n bak beschuit wegwerken

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
De proplan blijft hier goed gegeten worden door de hond (lastige eter, ze eet gewoon niet graag).
Ik meng het wel met wat andere brokken van verschillende merken, die ik krijg op wedstrijden.
En een paar keer week krijgt ze kvv, als ik weet dat het een smaak is dat ze lust. Zo blijft het hier prima gaan en geen gedoe meer rond het eten,
Ik meng het wel met wat andere brokken van verschillende merken, die ik krijg op wedstrijden.
En een paar keer week krijgt ze kvv, als ik weet dat het een smaak is dat ze lust. Zo blijft het hier prima gaan en geen gedoe meer rond het eten,
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Dank allemaal voor jullie advies en ervaringen !
Ik heb de knoop doorgehakt en ga 1 merk goede brokken voeren,ik krijg krijg gelukkig een fikse kennel korting omdat ik meer kan inkopen.Zet mijn moeder hond ook op de starter puppy brok net als de pups om straks af te kunnen spenen.Het advies was wel af en toe vers vlees te geven.....ook dit advies ga ik opvolgen.
Nu maar hopen dat mijn lastige meiden dit voer blijven eten !!,maar heb me voorgenomen niets anders te gaan geven....
groet
robert
Ik heb de knoop doorgehakt en ga 1 merk goede brokken voeren,ik krijg krijg gelukkig een fikse kennel korting omdat ik meer kan inkopen.Zet mijn moeder hond ook op de starter puppy brok net als de pups om straks af te kunnen spenen.Het advies was wel af en toe vers vlees te geven.....ook dit advies ga ik opvolgen.
Nu maar hopen dat mijn lastige meiden dit voer blijven eten !!,maar heb me voorgenomen niets anders te gaan geven....
groet
robert
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
En welke merk is het dan geworden?robert markerink schreef:Dank allemaal voor jullie advies en ervaringen !
groet
robert
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
dat hoeft ook niet hoor. neem aan dat er altijd wel een supermarkt in de buurt is waar je smuldier oid kan halen op kippepoten, gehakt, vis, noem maar op. je kan het zo moeilijk en makkelijke maken als je wilt.Sanchis schreef:Handig dat je met je minivriezer op pad wil. Ik niet.

- Hutsje
- Zeer actief
kijk even naar de titel voor de gein. voeding is niet per definitie brok, of wel?Sanchis schreef:Oh ik lees het nergens hoor. Ik ben alleen spuugzat van die KVV evangelisten die ieder voedingtopic volschrijven over KVV. De Topic starter wil goede brokken, geen KVV
Zoals ik lees, willen de honden van topicstarter veel merken brok wel eten, maar zijn ze er halverwege de zak zat van. De kans zit er overigens dik in dat de honden met de tijd mee ook uitgekeken raken op KVV. Die van mij draaien hun edele snuit ervoor om.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
gz schreef:En welke merk is het dan geworden?robert markerink schreef:Dank allemaal voor jullie advies en ervaringen !
groet
robert
Starter puppy klinkt als RC.
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Hoi allemaal
Ik heb gekozen voor royal canin............maar ik denk dat veel merken goed zullen zijn.
Hoop maar dat de dames het willen blijven eten.............ga er niets doorheen geven.
groet
robert
Ik heb gekozen voor royal canin............maar ik denk dat veel merken goed zullen zijn.
Hoop maar dat de dames het willen blijven eten.............ga er niets doorheen geven.
groet
robert
- Hutsje
- Zeer actief
ik vind dat toch altijd zó gek? ik ga er niks bijgeven en als ze het niet motten nou dan niet.
jij eet toch ook dag in dag uit niet hetzelfde? jij eet toch ook lekker gevarieerd?
waarom dan niet bij je honden, gun je ze dat niet?
jij eet toch ook dag in dag uit niet hetzelfde? jij eet toch ook lekker gevarieerd?

-
- Zeer actief
helemaal mee eens.Hutsje schreef:ik vind dat toch altijd zó gek? ik ga er niks bijgeven en als ze het niet motten nou dan niet.
Ik begrijp ook echt niet waarom het een schande lijkt te zijn als je er iets doorheen geeft

- Hutsje
- Zeer actief
ik heb hier áltijd springende honden als ze eten krijgen. daar geniet ik zelf ook van.

-
- Zeer actief
idem hier; Ds eet echt niet graag, dus er ligt altijd 'iets' in wat het voor haar wel de moeite maakt om er toch naar uit te kijken. 

- Hutsje
- Zeer actief
peer en lij eten allebei heel graag, maar toch hebben ze ook duidelijk hun voorkeuren.
ze vragen zich altijd heel blij af wat de baas nu weer voor ze heeft gevangen
ze vragen zich altijd heel blij af wat de baas nu weer voor ze heeft gevangen

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca staat altijd te trappelen als ie eten krijgtHutsje schreef:ik heb hier áltijd springende honden als ze eten krijgen. daar geniet ik zelf ook van.

Ik zal het binnenkort eens filmen, zooo leuk om te zien!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hutsje schreef:ze vragen zich altijd heel blij af wat de baas nu weer voor ze heeft gevangen

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Ik heb ook springende honden..nou ja Dol springt en Vlo krabt mijn scheenboon open bij wijze van spreken 

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Zamunda schreef:Hutsje schreef:ze vragen zich altijd heel blij af wat de baas nu weer voor ze heeft gevangen

-
- Zeer actief
Hier ook en dat terwijl ze al maanden dezelfde brokken krijgen. Maakt niet uit wat ik ze voor zet, ze zijn altijd blij als ze eten krijgen.Hutsje schreef:ik heb hier áltijd springende honden als ze eten krijgen. daar geniet ik zelf ook van.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Vaste gebruiker
En wat heeft royal canin dan voor speciaals dat je denkt dat je honden dit merk ineens spontaan zullen blijven eten?Als ze alle andere merken die je tot nu toem voerde ook maar tijdelijk lekker vonden....nou ja succes ermee.robert markerink schreef:Hoi allemaal
groet
robert
-
- Vaste gebruiker
Ik snap dat ook niet.Jion schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je niet een beetje varieert (terwijl je honden juist duidelijk lijken aan te geven dat ze na een paar dagen hetzelfde voer graag iets anders zouden willen). Al is het maar verschillende soorten brokken (dagje rund, dagje kip, dagje lam, etc.). Jij eet toch ook niet elke dag alleen maar brood met kaas?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Die stinkerds van mij denken dat ze in de hemel zijn wanneer ze een bak brokken krijgen, een bak vol snoep! Dat krijgen ze nooit!

- dagmar88
- Zeer actief
Haha ja, Charlie had dat ook toen ze nog volledig vers at.Gollum schreef:Die stinkerds van mij denken dat ze in de hemel zijn wanneer ze een bak brokken krijgen, een bak vol snoep! Dat krijgen ze nooit!![]()

Ze is nog steeds met beide maaltijden (brok en vers) even blij.
Met iedere dag hetzelfde, maakt niet uit wat dat is, eet ze wel met minder smaak en voor lastige eter Tibbe is het ook niets.
Mijn eigen jongens vallen altijd enthousiast aan. Mocht wel wat minder, met dat gekrijs als ik de bakken vul. Pjotr brult wel harder als er eens een blikje door gaat