Zij zal dit zeker lezen en iets met de gegeven tips gaan doen.
Heb ik nieuws over hem tzt zal ik dat ook plaatsen, ik vind het altijd wel fijn om te weten hoe het verder gaat met een hond.
Moderator: moderatorteam
DeDiana schreef:Gelukkig! Ik vind het juist heel mooi dat ze een wat oudere hond een tweede kans gevenrose schreef:Dat jammer voor hem is wat verkeerd neergezet denk ik, want ik heb juist niet de indruk bij de nieuwe baasjes dat ze de hoop hebben opgegeven. Zij was ook heel enthousiast over dit topic omdat ze er mee zit, het is altijd fijn als mensen met je meedenken.
Sinterklaasliedjes?Marco88 schreef:mischien dat wat sinterklaas liedjes kunnen helpen..
En anders naar de DA voor een check up , kijken of het iets lichamelijks is
pietrose schreef:Sinterklaasliedjes?Marco88 schreef:mischien dat wat sinterklaas liedjes kunnen helpen..
En anders naar de DA voor een check up , kijken of het iets lichamelijks is
Klopt, Cayuga heb ik ook overgezet, en de eerste maanden ging je gewoon een beetje dood als je hem rookrose schreef:@ Hanneke 2 Ik heb ook zitten denken aan kvv (overtuigd versvoerder hier), maar de hond stinkt zelf al hevig en mocht je dan gaan overstappen naar vers is de kans groot dat dat een poosje nog veel erger wordt.
Miranda schreef:Klopt, Cayuga heb ik ook overgezet, en de eerste maanden ging je gewoon een beetje dood als je hem rookrose schreef:@ Hanneke 2 Ik heb ook zitten denken aan kvv (overtuigd versvoerder hier), maar de hond stinkt zelf al hevig en mocht je dan gaan overstappen naar vers is de kans groot dat dat een poosje nog veel erger wordt.![]()
Inmiddels ruikt hij véél frisser, en zijn gebit is ook veel mooier, oa door het beginners BARF werk dat hij krijgt. Kippekarkasjes en hele zachte lamsribben (buigzame).
Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is dat ze de hond niet alleen laten. Ook 's nachts niet. Wat mij betrof mocht 'ie zelfs mee als ik naar het toilet ging. Ik lees telkens over 'beginnen met opbouwen' in dit topic, maar dat moet je nú absoluut nog niet doen. Eerst moet er wat meer rust in de hond zijn. Op gegeven moment zullen ze merken dat de hond blijft liggen als ze opstaan om naar het toilet te gaan en dát is het moment vanaf waar je kunt gaan opbouwen. Eerder niet.
En ja, dat kan met een oude hond maanden tot een half jaar duren.
Dit dacht ik dus ook, en zeg nou zelf: wat is 10 dagen in vergelijking met 10 jaar?renee-uk schreef:overigens klinkt het me niet heel problematisch in de oren hoor, ik vind het vrij normaal herplaatser-op-oudere-leeftijd gedrag.
Zeeuwse labjes schreef:Ik zou toch ook even langs de DA gaan. Saar hier schuurde ook wel eens met haar kop over de grond. Ineens was haar neus helemaal opgezwollen. Bleek dat er een kies was afgebroken en dat was gaan ontsteken. Na een AB kuur was de ontsteking weg en hebben we de kies eruit laten halen. Saar was gelijk weer veel vrolijker dan in de weken ervoor. Kennelijk had ze toch al veel last van die kies gehad, maar dat liet ze verder niet merken.
Kortom, wacht niet te lang met die kies, zeker niet als hij al uit de bek stinkt. Kies eruit en de rest van het gebit gelijk laten schoonmaken (was bij Saar gelukkig niet nodig), dan heb je kans dat hij gelijk al wat opknapt. Continu pijn aan je kop maakt ook niet gelukkig....
Ik snap zeker dat ze vanwege het toch al hoge stressniveau een bezoekje aan de DA willen vermijden. Maar pijn kan de stress natuurlijk ook versterken. En niet elke hond vind de DA een groot probleem. Ik zou dan liever gelijk door de zure appel bijten.rose schreef:Zeeuwse labjes schreef:Ik zou toch ook even langs de DA gaan. Saar hier schuurde ook wel eens met haar kop over de grond. Ineens was haar neus helemaal opgezwollen. Bleek dat er een kies was afgebroken en dat was gaan ontsteken. Na een AB kuur was de ontsteking weg en hebben we de kies eruit laten halen. Saar was gelijk weer veel vrolijker dan in de weken ervoor. Kennelijk had ze toch al veel last van die kies gehad, maar dat liet ze verder niet merken.
Kortom, wacht niet te lang met die kies, zeker niet als hij al uit de bek stinkt. Kies eruit en de rest van het gebit gelijk laten schoonmaken (was bij Saar gelukkig niet nodig), dan heb je kans dat hij gelijk al wat opknapt. Continu pijn aan je kop maakt ook niet gelukkig....
He jakkes dat kan natuurlijk ook nog. Dank voor jouw berichtje, ik heb verder geen invloed op hoe of wat, dat zullen zij zelf moeten beslissen. Mijn keuze zou het denk ik niet zijn om hem nu dmv een da bezoek nog meer stress te geven, maar als dit het geval is is het onontkoombaar denk ik.
Ik zou wel naar de DA gaan. Misschien ervaart hij dat helemaal niet als ontzettend stressvol (en gestrest is hij toch al) en dan kan er in ieder geval even naar die kies gekeken worden. Want misschien heeft hij wel constant pijn en dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor zijn gedrag.rose schreef:Zeeuwse labjes schreef:Ik zou toch ook even langs de DA gaan. Saar hier schuurde ook wel eens met haar kop over de grond. Ineens was haar neus helemaal opgezwollen. Bleek dat er een kies was afgebroken en dat was gaan ontsteken. Na een AB kuur was de ontsteking weg en hebben we de kies eruit laten halen. Saar was gelijk weer veel vrolijker dan in de weken ervoor. Kennelijk had ze toch al veel last van die kies gehad, maar dat liet ze verder niet merken.
He jakkes dat kan natuurlijk ook nog. Dank voor jouw berichtje, ik heb verder geen invloed op hoe of wat, dat zullen zij zelf moeten beslissen. Mijn keuze zou het denk ik niet zijn om hem nu dmv een da bezoek nog meer stress te geven, maar als dit het geval is is het onontkoombaar denk ik.
Ben ik het mee eens. Alleen zijn opbouwen kan later nog wel. Hij kon het in zijn vorige huis dus gaat ie het hier ook kunnen. Alleen nu nog niet. De bodem is onder zijn poten vandaan gerukt, die moet hij eerst even terug vinden en dan komt het wel weer goed.Miranda schreef:Klopt, Cayuga heb ik ook overgezet, en de eerste maanden ging je gewoon een beetje dood als je hem rookrose schreef:@ Hanneke 2 Ik heb ook zitten denken aan kvv (overtuigd versvoerder hier), maar de hond stinkt zelf al hevig en mocht je dan gaan overstappen naar vers is de kans groot dat dat een poosje nog veel erger wordt.![]()
Inmiddels ruikt hij véél frisser, en zijn gebit is ook veel mooier, oa door het beginners BARF werk dat hij krijgt. Kippekarkasjes en hele zachte lamsribben (buigzame).
Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is dat ze de hond niet alleen laten. Ook 's nachts niet. Wat mij betrof mocht 'ie zelfs mee als ik naar het toilet ging. Ik lees telkens over 'beginnen met opbouwen' in dit topic, maar dat moet je nú absoluut nog niet doen. Eerst moet er wat meer rust in de hond zijn. Op gegeven moment zullen ze merken dat de hond blijft liggen als ze opstaan om naar het toilet te gaan en dát is het moment vanaf waar je kunt gaan opbouwen. Eerder niet.
Alleen zijn kon hij niet in zijn vorige huis, dan blaft hij de hele boel bij elkaarlets have fun schreef:Ben ik het mee eens. Alleen zijn opbouwen kan later nog wel. Hij kon het in zijn vorige huis dus gaat ie het hier ook kunnen. Alleen nu nog niet. De bodem is onder zijn poten vandaan gerukt, die moet hij eerst even terug vinden en dan komt het wel weer goed.Miranda schreef:Klopt, Cayuga heb ik ook overgezet, en de eerste maanden ging je gewoon een beetje dood als je hem rookrose schreef:@ Hanneke 2 Ik heb ook zitten denken aan kvv (overtuigd versvoerder hier), maar de hond stinkt zelf al hevig en mocht je dan gaan overstappen naar vers is de kans groot dat dat een poosje nog veel erger wordt.![]()
Vind het ook wel een beetje iets voor een golden retriever om zo gevoelig te reageren. Belangrijk is om daar vooral niet in mee te gaan. Vrolijk tegen hem blijven doen en tijd gunnen. Veel tijd.
Inge O schreef:ik zie ook niks wat op een 'rugzak' wijst - waarom zoeken mensen bij herplaatsers toch altijd getormenteerde toestanden achter normaal gedrag?renee-uk schreef:overigens klinkt het me niet heel problematisch in de oren hoor, ik vind het vrij normaal herplaatser-op-oudere-leeftijd gedrag.
ze verwachten veel te veel zo kort na zo'n ingrijpende verandering - laat ze beginnen met zelf te ontspannen, misschien komt het dan met de hond ook nog wel goed.
renee-uk schreef:overigens klinkt het me niet heel problematisch in de oren hoor, ik vind het vrij normaal herplaatser-op-oudere-leeftijd gedrag.
rose schreef:Veni schreef:Ik bedoelde meer dat het zo gelaten klinkt, jammer voor hem, alsof de hoop is opgegeven. Hij blaft veel, nou ja, dan nemen we hem maar niet meer mee...Miranda schreef:Nou, de eerste tijd brak mijn hart ook telkens een beetje door het gedrag van Cayuga. Maar daar heeft die hónd niks van gemerkt, hoorVeni schreef:Ik vind 'jammer voor hem' en 'ik had ernstige twijfels of het wel goed zou komen met piet' niet klinken alsof de hond heel positief benaderd wordt.
Dat jammer voor hem is wat verkeerd neergezet denk ik, want ik heb juist niet de indruk bij de nieuwe baasjes dat ze de hoop hebben opgegeven. Zij was ook heel enthousiast over dit topic omdat ze er mee zit, het is altijd fijn als mensen met je meedenken. Jij of ik kennen de situatie ook niet irl, dus een oordeel neerzetten vind ik niet terecht. Je kunt eenmaal niet alles weten toch?
Als hij heel erg uit zijn bek stinkt kan hij pijn hebben en ik zou hem wel degelijk naar de DA toenemen.Hanneke2 schreef:Daar zou ik even mee wachten. Hij heeft niks levensbedreigends, en naar de DA is nog meer stress. Eerst lekker thuis veilig laten voelen, en dan pas spannende uitstapjes met heel veel koekies en lieve dierenartsen.Dee schreef:En even langs de da? Voor een check up?
Het is ook moeilijker tot rust komen als je pijn hebt.de purmerpeitjes schreef:Hanneke2 schreef:Daar zou ik even mee wachten. Hij heeft niks levensbedreigends, en naar de DA is nog meer stress. Eerst lekker thuis veilig laten voelen, en dan pas spannende uitstapjes met heel veel koekies en lieve dierenartsen.Dee schreef:En even laner kgs de da? Voor een check up?
Ik zou niet willen dat hij ergens pijn heeft en dat toch als 1e uit willen sluiten.
Een afgebroken kies en stinken uit zijn bek...ik zou daar echt niet mee wachten. En hij schuurt met zijn kop langs de grond, las ik ook nog ( oren). Ik zou direct een afspraak maken. Stress of geen stress, maar dan vind ik zo'n check up toch wel belangrijker.
Het is vrijwel dezelfde tekst die ik hoorde van iemand anders met ook een heel gestresste herplaatser.rose schreef:Veni schreef:Ik bedoelde meer dat het zo gelaten klinkt, jammer voor hem, alsof de hoop is opgegeven. Hij blaft veel, nou ja, dan nemen we hem maar niet meer mee...Miranda schreef:Nou, de eerste tijd brak mijn hart ook telkens een beetje door het gedrag van Cayuga. Maar daar heeft die hónd niks van gemerkt, hoorVeni schreef:Ik vind 'jammer voor hem' en 'ik had ernstige twijfels of het wel goed zou komen met piet' niet klinken alsof de hond heel positief benaderd wordt.
Dat jammer voor hem is wat verkeerd neergezet denk ik, want ik heb juist niet de indruk bij de nieuwe baasjes dat ze de hoop hebben opgegeven. Zij was ook heel enthousiast over dit topic omdat ze er mee zit, het is altijd fijn als mensen met je meedenken. Jij of ik kennen de situatie ook niet irl, dus een oordeel neerzetten vind ik niet terecht. Je kunt eenmaal niet alles weten toch?
Ja hoor, dat kan je er volgens mij best uit krijgen. Het zal misschien effe duren, maar als je er de tijd voor neemt (en dus nooit alleen laat in het begin!), en een vaste routine opbouwt met periodes waarin jij weliswaar fysiek aanwezig bent maar de hond straal negeert, en er voor zorgt dat die hond zich helemaal veilig gaat voelen, dan is extreme verlatingsangst volgens mij te verhelpen.Inge O schreef:dan is het natuurlijk heel normaal dat hij dat nu ook doet - vooral nu zou ik zelfs zeggen.rose schreef:Alleen zijn kon hij niet in zijn vorige huis, dan blaft hij de hele boel bij elkaarlets have fun schreef: Ben ik het mee eens. Alleen zijn opbouwen kan later nog wel. Hij kon het in zijn vorige huis dus gaat ie het hier ook kunnen. Alleen nu nog niet. De bodem is onder zijn poten vandaan gerukt, die moet hij eerst even terug vinden en dan komt het wel weer goed.
Vind het ook wel een beetje iets voor een golden retriever om zo gevoelig te reageren. Belangrijk is om daar vooral niet in mee te gaan. Vrolijk tegen hem blijven doen en tijd gunnen. Veel tijd.
eerlijk gezegd heb ik erg mijn twijfels of dit gedrag er op die leeftijd nog uit te trainen is.
Eens. Als het dan mot, dan maar mee naar die DA. Niet dat beetje veiligheid van thuis gaan verkloten door enge onderzoeken.Inge O schreef:ik denk niet dat je er per definitie moet van uitgaan dat een da thuis minder stress geeft - dat het een da is en ze 'moeten' onderzocht worden merken ze toch en dan zijn ze er ook nog eens de overtuiging mee kwijt dat ze thuis veilig waren voor dat soort dingen.JBK schreef: Ik zou overigens wel een DA naar zijn gebit en gehoor laten kijken, maar dan komt de DA maar thuis om geen extra druk te creëren. Een afgebroken kies lijkt me bijzonder vervelend.
Hanneke2 schreef:Daar zou ik even mee wachten. Hij heeft niks levensbedreigends, en naar de DA is nog meer stress. Eerst lekker thuis veilig laten voelen, en dan pas spannende uitstapjes met heel veel koekies en lieve dierenartsen.Dee schreef:En even langs de da? Voor een check up?
Hanneke2 schreef:Eens. Als het dan mot, dan maar mee naar die DA. Niet dat beetje veiligheid van thuis gaan verkloten door enge onderzoeken.Inge O schreef:ik denk niet dat je er per definitie moet van uitgaan dat een da thuis minder stress geeft - dat het een da is en ze 'moeten' onderzocht worden merken ze toch en dan zijn ze er ook nog eens de overtuiging mee kwijt dat ze thuis veilig waren voor dat soort dingen.JBK schreef: Ik zou overigens wel een DA naar zijn gebit en gehoor laten kijken, maar dan komt de DA maar thuis om geen extra druk te creëren. Een afgebroken kies lijkt me bijzonder vervelend.

Ik lees het terug en ik was ook denk ik niet heel duidelijk.Dee schreef:@ Hanneke, sorry las verkeerd.