Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond grauwt/heeft gebeten, wat moet ik hiermee?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Hond grauwt/heeft gebeten, wat moet ik hiermee?

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik moet zeggen dat grauwen bij voer voor mij wel een teken is, maar niet om door te zetten, maar wel om er mee bezig te gaan. Als de hond echt een keer per ongeluk in de situatie kotm en hij hapt toch een keer dat krijgt hij toch op zijn flikker van mij. Ongeacht met voer of niet. Ik wordt niet gehapt. Punt uit. Wil best rekening houden. Zoals de situatie beschreven was ik niet verder gegaan, maar ging ik de hond wel leren dat ik bij de voerbak juist leuk is! Dus extra lekkers er bij (of in eerste instantie ernaast) gooien.

Dat met het kleed, tja ik werk hier veel met commando: Kijk. Wat veel al gevolgd wordt met lekkers. Is ook eerste commando waar ik eigenlijk mee aan de slag ga. En tja ik zou zo'n voorlopig of niet op de bank laten. Terriërs hebben het al snel hoog in hun bol. Ze mogen bij mij op uitnodiging op schoot, maar in begin ga ik wel op de grond zitten en doe ik dat niet op de bank.
Afbeelding
JipJanneke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door JipJanneke »

Grommen of snauwen naar de baas is hier taboe. Sta ik instinctief van geen enkele hond toe, of ander dier. Vroeger altijd paarden gehad en dan was respect nogal een belangrijk onderdeel. Nou moet ik zeggen dat er hier dus ook nooit gegromd wordt naar de baas.

Wij hebben Maizy nu bijna drie maanden. Zij wilde in het begin nogal een snauwen als ze aandacht van ons kreeg en Holly dan met haar neus ertussen kwam. Vooral als ze op schoot zat voelde madam zich erg groot. Heeft ze in het begin een paar keer gedaan en ook flink op haar donder gekregen van mij. Ofwel een goede brul van mijn kant maar ze heeft de bank ook een keer hardhandig verlaten. Ze heeft het na die paar keer ook maar meteen opgegeven en de dames kunnen nu de aandacht van de baas heel goed delen. Nu liggen ze samen bij het vrouwtje en worden allebei met 1 hand gekriebeld. De baas moet zich dan maar even op de andere bank amuseren :engel:
billy20
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billy20 »

Wij hebben bij onze hond de volgende regel:
- als de hond in zn mand/bench ligt wordt hij met rust gelaten.
- als de hond eet wordt hij met rust gelaten. (van geklooi tijdens het eten kweek je mijns inziens juist baknijd)
Onze herplaatser heeft in het begin ook wel eens gegromd en zelf eens gebeten. Grommen vind ik geen punt dan geeft hij aan dat hij iets niet prettig vindt. Het bijten was in een stesssituatie en ook daar heb ik geen punt van gemaakt en is daarna ook nooit meer gebeurd.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

ik vind t wel belangrijk dat ik eten weg kan nemen. Echter neem ik de tijd om dat vertrouwen op te bouwen. Dat doe ik als volgt: ik geef de hond kleine hoeveelheid voer. vanuit mijn hand maar wel in de bak. Dan doe ik daar steeds een handje nieuw voer bij. Op die manier leert je hond dat je aanwezigheid/ hand niet negatief maar juist positief is er komt immers steeds eten bij. Met botjes ruil ik geregeld zodat ze ook die zonder problemen inleveren. Mijn honden hebben naar mensen toe dan ook geen voedselagressie. De honden onderling overigens wel helaas.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”