Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honderdduizend plasjes
Moderator: moderatorteam
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Re: Honderdduizend plasjes
Heel fijn wat jou honden allemaal kennen maar Bo duidelijk niet en daar gaat het in dit topic toch om?
Ik zou er geen aandacht aan besteden. Hij komt er vanzelf achter dat hem niets overkomt als hij plast aan de lijn. Dan maar een extra rondje uitlaten
Ik zou er geen aandacht aan besteden. Hij komt er vanzelf achter dat hem niets overkomt als hij plast aan de lijn. Dan maar een extra rondje uitlaten
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
'niet hier' is weer een ander commando dan doorlopen en komt ook nog wel eens van pas als je toevallig ergens staat waar plassen niet gewenst is en je niet door wil of kunt lopen.Sanchis schreef:Heel fijn wat jou honden allemaal kennen maar Bo duidelijk niet en daar gaat het in dit topic toch om?
en het is gewoon ontzettend makkelijk als je hond kan plassen op commando.
moeilijk aan te leren is het ook niet, getuige het feit dat mijn 9 jarige engelse herplaatser het ook kan.
dat bo het, volgens jou, nog niet kan wil niet zeggen dat hij het ook niet kan leren

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou, tot op zekere hoogte geef ik je cursusmevrouw wel een beetje gelijk eigenlijk. Sowieso, op het trainingsveld wordt gewoon niet geplast. Dan zijn we bezig, dan zijn we aan het werk, en dan is er gewoon geen tíjd om elke 5 meter een plas te droppen. Ol had dat heel snel door, want hoewel ie echt wel van het markeren is, heb ik 'm er zelfs tijdens de behendigheidslessen nooit op kunnen betrappen dat ie even moest markeren. Los van de lijn zal het me helemaal een worst wezen, al piest ie de hele weg door overal tegenaan :') Zolang het lijdend voorwerp geen benen, kinderwagens of andere honden betreft: prima. Aan de lijn ben ik ook vrij makkelijk, hij mag niet tegen auto's, tuintjes en dergelijke aanpiesen maar voor de rest.. Wij hebben niet de mogelijkheid om elke wandeling los te doen, dus dan mag ie in de wijk ook best wel even op het gemak "de krant lezen en te schrijven"
Maar Ol piest niet elke 5 meter, dat scheelt
Doet ie dat wel, dan hebben we het ingeslopen "ff doorlopen vriend" en dat werkt prima 
Plassen op commando is echt te simpel aan te leren, bij elke plas gewoon: "Plasje doen, knap hoor!" en binnen no time betekent "plasje doen" even piesen. Aanrader ook om je pup dat aan te leren trouwens! Kan echt heel handig zijn
Plassen op commando is echt te simpel aan te leren, bij elke plas gewoon: "Plasje doen, knap hoor!" en binnen no time betekent "plasje doen" even piesen. Aanrader ook om je pup dat aan te leren trouwens! Kan echt heel handig zijn
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Er wordt hier ook gereageerd over hoe anderen het doen en dus reageren op haar stelling het niet eens te zijn met degene die haar dit aanraadde. Het is soms ook fijn om te weten hoe anderen het doen en dat het goedkomt, ook bij honden die het op oudere leeftijd leren.Sanchis schreef:Heel fijn wat jou honden allemaal kennen maar Bo duidelijk niet en daar gaat het in dit topic toch om?

-
Mieke-Bo
Vanmorgen een fijne les gehad op de hondenclub. Onze groep die normaal uit 11 bestaat daar waren er maar 4 van en er waren 2 instructeurs..
Hierdoor kon de persoonlijke aandacht net even wat beter gegeven worden en heb ik mijn "probleem" uit kunnen leggen.
Inmiddels zie ik duidelijk het verschil tussen markeren en plassen (bij Bo). Daar ben ik erg blij mee! Verder als die plast het commando erbij zeggen en een hiep hoera!
Wat Bo los doet moet die zelf weten. Aan de lijn meelopen is meelopen en niet elke meter snuffelen en druppelen. Het was voor mijzelf even een zoektocht te gaan zien wat wat is maar daar ben ik inmiddels wel voor geslaagd.
En als laatste! Ik liet hem los in het park direct nadat ik thuis kwam van de club! Dat is de grootste beloning die ik hem geven kan geloof ik. Dolle hond werd knettergek van die ruimte terwijl die er elke dag loopt. Kreeg echt even zijn gekke half uurtje!
Hierdoor kon de persoonlijke aandacht net even wat beter gegeven worden en heb ik mijn "probleem" uit kunnen leggen.
Inmiddels zie ik duidelijk het verschil tussen markeren en plassen (bij Bo). Daar ben ik erg blij mee! Verder als die plast het commando erbij zeggen en een hiep hoera!
Wat Bo los doet moet die zelf weten. Aan de lijn meelopen is meelopen en niet elke meter snuffelen en druppelen. Het was voor mijzelf even een zoektocht te gaan zien wat wat is maar daar ben ik inmiddels wel voor geslaagd.
En als laatste! Ik liet hem los in het park direct nadat ik thuis kwam van de club! Dat is de grootste beloning die ik hem geven kan geloof ik. Dolle hond werd knettergek van die ruimte terwijl die er elke dag loopt. Kreeg echt even zijn gekke half uurtje!
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
OK hij plast weer, gelukkig! Was dat even schrikken 
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Mieke-Bo
Jep, er komt weer plas uit. Was inderdaad even schrikken maar alles doet het nog.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1