Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Re: Loslopen?

Ongelezen bericht door Habibi »

Als ik het goed begrijp ben je ook bang dat de andere loslopende peitjes kunnen gaan klieren bij een aangelijnde hond? Zijn die andere peitjes dan wel allemaal voldoende onder appel, zodat die ook daadwerkelijk los kunnen?

Want je komt natuurlijk ook andere honden tegen, zowel aangelijnd als niet aangelijnd. Ik zou er persoonlijk niet blij van worden als een roedel peitjes bij mijn aangelijnde hond zou komen. Of bij mijn loslopende hond, die bij voorkeur vrij strak langs mijn been loopt. (Daar kiest ze zelf voor als ze andere honden ziet)
Afbeelding
Bolus

Ongelezen bericht door Bolus »

Ja, ik heb er gewoon geen zin in dat er straks conflicten ontstaan omdat zij aangelijnd is.

Zelf zou je er ook niet vrolijk van worden als jouw hond aangelijnd is en er komen een paar honden op af rennen.

De baasjes van die pei zijn juist bang dat ze wegloopt. Daardoor geven ze al aan dat ze haar niet vertrouwen.
En zo maak je er juist een hond van die onzeker wordt. Ze heeft dit weekend wel los gelopen en kwam daar nog andere honden tegen. Dit ging allemaal goed.

Dus ik denk dat de baasjes zich meer zorgen maken. En dat is helemaal niet nodig.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Hilde schreef:Een hond die niet luistert, is een hond die niet luistert. Ook op het strand.
Goed luisterende Skadi had ineens trossen bananen in haar oren zitten toen ze voor het eerst op het strand kwam. Die was helemaal door het dolle en wist van gekkigheid niet wat ze moest doen. Ze blijft altijd prima in de buurt, maar toen niet. Voor ik doorhad wat er gebeurde was ze een klein wit stipje aan de horizon :schrik:
Oké, vijf minuten later kwam ze weer terug gestoven, maar het strand als appèlmethode werkt bij háár igg niet heel erg goed :Q:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Bolus

Ongelezen bericht door Bolus »

Dan heb ik dus een shar-pei die nog redelijk goed bij mij blijft.

Het laatste halfjaar heb ik ontzettend hard getraind met Charlie om onze baas-hond band weer goed te krijgen.

Charlie gaat zijn eigen gang op het strand. Maar als ik duidelijk aangeef dat hij bij mij moet komen dan komt hij ook.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”