Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tessa's hart
Moderator: moderatorteam
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Tessa's hart
Als ze straks 1 jaar oud is gaan we nog een Holtertest doen om te kijken hoe het zich verder ontwikkelt. Maar voor nu zijn de verwachtingen gunstig 
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Wat fijn dat het toch voor haar meevalt.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Dat is goed nieuws
Wat een knappe meid zeg 
-
Brigitte
- Zeer actief
Wat fijn dat het uiteindelijk mee viel 
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Na lang beraad en veel wikken en wegen, hebben wij besloten Tessa te herplaatsen. Er is een grote kans dat de afwijking die Tessa's Holter liet zien, niet erfelijk is. Zelfs 90% zeker dat het niet erfelijk is, maar dus geen 100%. Dat is de reden dat ik nooit met haar zal fokken. In aanmerking nemende dat we dit ras in ons hart hebben gesloten en Shima en Zanthe hopelijk nog lang hier zullen zijn, maar ons huis en erf is gewoon te klein om veel van die grote honden te hebben, moeten we kiezen: Tessa houden en stoppen met fokken, of Tessa herplaatsen nu ze nog jong is en makkelijk ergens kan wennen en met een nieuw teefje proberen de volgende generatie te kunnen fokken.
De beslissing is dus gevallen en afgelopen zondag is er een mevrouw met haar dochter op bezoek geweest om kennis te maken met ons meisje. Ze hadden hun eigen hond, een 4 jaar oude gecastreerde, kruising herder, meegenomen om te zien of het wel zou klikken. Dit ging heel goed en volgens mij zijn de mensen heel positief. Maar ik wilde nog geen antwoord en heb hen gevraagd er een paar nachtjes over te slapen en me dan te laten weten of ze het zien zitten.
Als dit doorgaat dan zal 1 van de voorwaarden zijn dat ze minstens 2 keer bij me terugkomen om haar te laten testen (Holter, op mijn kosten) Ik wil de ontwikkelingen van haar hart volgen en er van leren.
Het besluit is genomen en ik sta er volledig achter, maar wat een dubbel gevoel geeft dit evengoed zeg.
De beslissing is dus gevallen en afgelopen zondag is er een mevrouw met haar dochter op bezoek geweest om kennis te maken met ons meisje. Ze hadden hun eigen hond, een 4 jaar oude gecastreerde, kruising herder, meegenomen om te zien of het wel zou klikken. Dit ging heel goed en volgens mij zijn de mensen heel positief. Maar ik wilde nog geen antwoord en heb hen gevraagd er een paar nachtjes over te slapen en me dan te laten weten of ze het zien zitten.
Als dit doorgaat dan zal 1 van de voorwaarden zijn dat ze minstens 2 keer bij me terugkomen om haar te laten testen (Holter, op mijn kosten) Ik wil de ontwikkelingen van haar hart volgen en er van leren.
Het besluit is genomen en ik sta er volledig achter, maar wat een dubbel gevoel geeft dit evengoed zeg.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
wat een rotbeslissing, maar ik snap hem wel
sterkte
sterkte

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik snap je beslissing, maar wat zal het moeilijk zijn. 
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik snap je beslissing ook maar dat maakt het niet makkelijker 
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank voor jullie lieve reacties. Een kleine troost is dat deze mensen vlakbij mensen wonen die een broertje van Tessa hebben en ze eens per week samen een lange wandeling maken met de honden. Die mensen met de broer van Tessa komen naar bijna alle Shilohwandelingen, dus hopelijk nemen ze deze mensen dan mee op sleeptouw.
Als deze mensen doorzetten natuurlijk.....
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Wat een moeilijk besluit, heel veel sterkte!
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Begrijpelijke maar ook lastige beslissing.
Hopelijk gaat ze een heerlijk mandje krijgen bij de andere mensen.
Sterkte met een eventueel afscheid
Hopelijk gaat ze een heerlijk mandje krijgen bij de andere mensen.
Sterkte met een eventueel afscheid
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ...... Murphy is bezig hier
Maar ik zal het enkel bij het verhaal van Tessa houden hier op het forum.
De dame en haar dochter waren erg enthousiast en het ging goed met hun 4 jaar oude, gecastreerde reu, maar ..... afgelopen weekend is mevrouw met hartklachten in de ambulance naar het ziekenhuis gegaan en opgenomen. Ik was zo blij dat ze nog hier was! We moeten dus even afwachten of alles wel doorgaat. Eerst eens zien hoe ernstig het is, anders gaat ze daar niet heen. Ik wil dat de begeleiding goed gaat tussen de beide honden en moeder daar zelf in kan helpen want dochter gaat is een jaar of 18 en gaat naar school. Misschien moet ik erover denken om een ander plekje te zoeken voor Tessa. Ik zal morgen eerst nog eens een e-mail sturen of ze al meer weten.
De dame en haar dochter waren erg enthousiast en het ging goed met hun 4 jaar oude, gecastreerde reu, maar ..... afgelopen weekend is mevrouw met hartklachten in de ambulance naar het ziekenhuis gegaan en opgenomen. Ik was zo blij dat ze nog hier was! We moeten dus even afwachten of alles wel doorgaat. Eerst eens zien hoe ernstig het is, anders gaat ze daar niet heen. Ik wil dat de begeleiding goed gaat tussen de beide honden en moeder daar zelf in kan helpen want dochter gaat is een jaar of 18 en gaat naar school. Misschien moet ik erover denken om een ander plekje te zoeken voor Tessa. Ik zal morgen eerst nog eens een e-mail sturen of ze al meer weten.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik zou nog heel eventjes wachten met die mail sturen denk ik, tot je ietsje meer weet over Tessa. En ondertussen ook nieuwsgierig zijn of er van de mevrouw zelf een berichtje komt.
Dan kan je ook concreter zijn in je verhaal en het is wel iets dat mee zal wegen denk ik, voor die mevrouw. Maar dat ligt ook aan hoe jullie gesprek is geweest.
Duimen draaien voor Tessa, voor jou ( ook met de rest wat je niet deelt ) sterkte !
Dan kan je ook concreter zijn in je verhaal en het is wel iets dat mee zal wegen denk ik, voor die mevrouw. Maar dat ligt ook aan hoe jullie gesprek is geweest.
Duimen draaien voor Tessa, voor jou ( ook met de rest wat je niet deelt ) sterkte !
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat bedoel je Dee? Denk je dat mevrouw niet zeker is of ze Tessa wel wil, of begrijp ik je verkeerd? Ik heb heel duidelijk uitgelegd wat er aan de hand is en ze weet wat ze kan verwachten. Ik begin een beetje ongerust te worden, ik heb nog niets gehoord. ik hoop maar dat het niet ze ernstig is
Ik vond het een leuk stel en zou ze Tessa in principe wel toevertrouwen, ik heb gezien hoe ze met hun andere hond werken. Duidelijk, rustig en geduldig met op zijn tijd gekke, dolle spelletjes. Precies wat ons Tessabeest nodig heeft.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Ik denk dat Dee denkt dat Tessa degene is die met hartklachten naar het ziekenhuis is afgevoerd. Het staat er een beetje onduidelijk namelijk. Als je had gezegd 'die mevrouw' dan was het wel duidelijk geweest dat het niet om de hond maar om de mevrouw die potentieel baasje is ging. Denk ik hoor.
Al met al een moeilijke beslissing, maar ik begrijp je situatie heel goed. Je kan nu eenmaal niet alles hebben soms, helaas. Sterkte ermee!
Al met al een moeilijke beslissing, maar ik begrijp je situatie heel goed. Je kan nu eenmaal niet alles hebben soms, helaas. Sterkte ermee!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Aha, miscommunicatie
Tessa is inmiddels geplaatst in een gezin in Deventer.
Tessa is inmiddels geplaatst in een gezin in Deventer.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Oww ja. Dat heb ik inderdaad verkeerd begrepen. 

.