Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn moeilijke lieveling

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Re: Mijn moeilijke lieveling

Ongelezen bericht door j.werkman »

Ik denk dat de titel wel een goede indicatie van het probleem is.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

DaniBanani schreef:Vind jij het raar dat je man boos wordt als Buddy naar hem gromt? Zo komt het wel een beetje over, terwijl ik dat toch een vrij normale reactie vind. Misschien zit ik wel helemaal verkeerd hoor, maar ik vind de hond naar zijn plek sturen ook niet een hele adequate reactie als hij gromt, bijt, en iemand aanvliegt. Ik zou dat toch iets anders oplossen geloof ik. Ook voor een onzekere hond is het toch goed om duidelijk te krijgen wat wel en wat beslist niet mag?
Hoe? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Boerenfoxfan schreef:
hewi schreef:Ik ben niet zo thuis in ras sorry...maar is het een waakhond? Ik heb zelf een krusing mastinachtige en die staan bekend
om hun waaksheid..wist ik ook niet, ik wist niet eens dat het erin zat maar alla.
De mijne is buiten heel erg lief, naar andere honden naar andere mensen behalve als ze op mij af komen wat dreigend dat mag niet.
Thuis is het een hel, andere mensen mogen niet binnen komen, mag niet, zijn terrein.
Mijn echtgenoot werd in het begin ook gebeten en ik was zijn alles, wij hebben er een gt bij gehaald en die zei dat
hij zich onzeker voelde en mij wilde beschermen en de andere honden en het huis.

Mijn echtgenoot heeft cursussen met hem gedaan zodat Leo leerde ook op hem te vertrouwen.
In huis gaat het prima en tja zodra er visite komt zet ik hem even weg tot alles rustig zit, daarna mag
hij weer binnenkomen, krijgt hij een koekje van de visite en moet naar zijn plaats.
Daar mag niemand bij komen trouwens, zijn plaats is zijn plaats en die is van hem, ik wil niet dat mensen daar komen
ik wil ook niet dat hij geaaid wordt daar.

Een goede gt kan je vast en zeker verder helpen maar als het al een waaks hondje is is het wel een karakter trekje
wat je er -denk ik hoor- niet helemaal uit kan krijgen.
Dank Hewi. Klinkt heel herkenbaar. Ik denk ook dat de relatie tussen Buddy en mijn man een stuk beter kan. Daar zit toch een stukje wrijving en wantrouwen. Buddy wil (volgens mij) de baas spelen, mijn man wordt boos omdat hij naar hem gromt, en voor je het weet zijn ze allebei kwaad op elkaar. Ik ben heel benieuwd wat er uit het advies van een gedragstherapeut komt. Ik denk niet dat het ooit zo ver komt dat Buddy kwispelend de meterman tegemoet loopt, maar ik wil wel dat hij zich in huis op zijn gemak gaat voelen.
Als hij gromt naar jou man en deze wordt boos, dan zal hij zich bedreigt voelen en wordt het "probleem" alleen maar groter.
Misschien kan jij jou man het advies geven om hem te negeren, dus niet bij zich roepen, geen eten geven e.d.
Laat het contact vanuit de hond komen, gaat hij naar jou man, wil hij geaaid worden, laat jou man hem een aai geven en hem dan weer negeren, dan neem je al een stuk van de "bedreiging" weg.
Jou man is geen bedreiging, maar ik denk dat de hond het wel zo voelt.
Laat de hond zijn plekje verdienen bij jullie, laat de hond zijn best doen, doet hij aardig, dan wordt dit beloont met een aai of een snoepje, ik denk dat jullie allemaal iets teveel jullie best doen om aardig gevonden te worden, draai dat eens om!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rita schreef: Als hij gromt naar jou man en deze wordt boos, dan zal hij zich bedreigt voelen en wordt het "probleem" alleen maar groter.
Misschien kan jij jou man het advies geven om hem te negeren, dus niet bij zich roepen, geen eten geven e.d.
Laat het contact vanuit de hond komen, gaat hij naar jou man, wil hij geaaid worden, laat jou man hem een aai geven en hem dan weer negeren, dan neem je al een stuk van de "bedreiging" weg.
Laat de hond zijn plekje verdienen bij jullie, laat de hond zijn best doen, doet hij aardig, dan wordt dit beloont met een aai of een snoepje, ik denk dat jullie allemaal iets teveel jullie best doen om aardig gevonden te worden, draai dat eens om!
de hond misdraagt zich en voelt zich bedreigd als dat niet geaccepteerd wordt?
wat een onderschatting van het intellect van een hond.

ik zou die hond heel snel zijn privileges afnemen, een plan van aanpak opstellen met de rest van het gezin en hondje duidelijk maken wat zijn plaats in huis is.
en die plaats is niet bovenaan de ladder waar ie van alles denkt te moeten regelen, maar netjes een paar trapjes naar beneden waar de dingen voor hem geregeld worden.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 18 feb 2014 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

renee-uk schreef:
Rita schreef: Als hij gromt naar jou man en deze wordt boos, dan zal hij zich bedreigt voelen en wordt het "probleem" alleen maar groter.
De man wordt boos, boos worden lost het probleem niet op, een hond kent deze emotie van mensen niet.
Als de man de hond negeert zal deze na gaan denken en waarschijnlijk zelf contact gaan zoeken.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Rita schreef:
renee-uk schreef:
De man wordt boos, boos worden lost het probleem niet op, een hond kent deze emotie van mensen niet.
Als de man de hond negeert zal deze na gaan denken en waarschijnlijk zelf contact gaan zoeken.
of waarschijnlijker, de zaken nog verder gaan regelen.
je laat het toch niet aan een hond over om uit te maken hoe de dingen in huis verlopen?
oh en honden kennen de emotie 'boos worden' en 'boos zijn' echt wel hoor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

renee-uk schreef:
Rita schreef:
renee-uk schreef:
of waarschijnlijker, de zaken nog verder gaan regelen.
je laat het toch niet aan een hond over om uit te maken hoe de dingen in huis verlopen?
oh en honden kennen de emotie 'boos worden' en 'boos zijn' echt wel hoor.
Helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

ranetje schreef:
DaniBanani schreef:Vind jij het raar dat je man boos wordt als Buddy naar hem gromt? Zo komt het wel een beetje over, terwijl ik dat toch een vrij normale reactie vind. Misschien zit ik wel helemaal verkeerd hoor, maar ik vind de hond naar zijn plek sturen ook niet een hele adequate reactie als hij gromt, bijt, en iemand aanvliegt. Ik zou dat toch iets anders oplossen geloof ik. Ook voor een onzekere hond is het toch goed om duidelijk te krijgen wat wel en wat beslist niet mag?
Vooropgesteld dat ik niet echt gehinderd word door veel kennis/ervaring op dit vlak :wink: Ik zou het zien als duidelijk signaal dat er iets structureel misgaat waardoor de hond het recht denkt te hebben een gezinslid weg te grommen of zelfs aan te vallen. Op het moment dat zoiets gebeurt zou ik zonder nadenken reageren met een enorme brul en waarschijnlijk een draai om de oren als-ie niet héél rap weg is (of dat echt slim is is punt twee, maar dat was wel mijn instinctieve reactie toen Dexter beet). Bijten mag niet, klaar. Daarna zou ik, samen met de andere gezinsleden, eens kritisch kijken naar wat we verkeerd doen en waar de hond teveel ruimte krijgt. En hulp inschakelen als we daar zelf niet goed uitkomen. En dat dus bij de 2e keer dat zoiets gebeurt, niet na de 20ste keer pas. Voor mij gaat bijten en (schijn)aanvallen echt vér over de grens.

Misschien schat ik de straf ook wel verkeerd in, hoor. Het voelt voor mij een beetje als 'oh, hij beet. Nou, ga maar naar je plek dan.' Waar de hond dan lekker gaat slapen, of er tien minuten later weer vrolijk vanaf springt. Maar goed, je kan de hond natuurlijk ook met een brul naar zijn plek bonjouren in het hoekje van de hal en hem 't komende half uur straal negeren.

Als ik nu hele domme dingen schrijf hoor ik dat trouwens ook graag, kan ik weer van leren.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

DaniBanani schreef:
ranetje schreef:
Vooropgesteld dat ik niet echt gehinderd word door veel kennis/ervaring op dit vlak :wink: Ik zou het zien als duidelijk signaal dat er iets structureel misgaat waardoor de hond het recht denkt te hebben een gezinslid weg te grommen of zelfs aan te vallen. Op het moment dat zoiets gebeurt zou ik zonder nadenken reageren met een enorme brul en waarschijnlijk een draai om de oren als-ie niet héél rap weg is (of dat echt slim is is punt twee, maar dat was wel mijn instinctieve reactie toen Dexter beet). Bijten mag niet, klaar. Daarna zou ik, samen met de andere gezinsleden, eens kritisch kijken naar wat we verkeerd doen en waar de hond teveel ruimte krijgt. En hulp inschakelen als we daar zelf niet goed uitkomen. En dat dus bij de 2e keer dat zoiets gebeurt, niet na de 20ste keer pas. Voor mij gaat bijten en (schijn)aanvallen echt vér over de grens.

Misschien schat ik de straf ook wel verkeerd in, hoor. Het voelt voor mij een beetje als 'oh, hij beet. Nou, ga maar naar je plek dan.' Waar de hond dan lekker gaat slapen, of er tien minuten later weer vrolijk vanaf springt. Maar goed, je kan de hond natuurlijk ook met een brul naar zijn plek bonjouren in het hoekje van de hal en hem 't komende half uur straal negeren.

Als ik nu hele domme dingen schrijf hoor ik dat trouwens ook graag, kan ik weer van leren.
Dat ben ik met je eens.
Bij een beet reageer ik ook net zo instinctief als jij :ok:
Het is me bij mijn eerste hond een keer overkomen en mijn reflex (draai om de oren) was zo snel, en dus duidelijk, dat hij nooit meer zelfs maar een gedachte heeft gehad aan naar mij bijten :mrgreen:
(Ik wilde iets afnemen dat hij wilde houden)

Bij grommen naar zijn eigen plaats sturen vind ik niet verkeerd.
Het is toch een afwijzen van in mijn directe nabijheid zijn en aandacht schenk ik dan ook niet meer aan zo'n hond.
Maar dan inderdaad meteen net als jij in overleg en eventueel met hulp van een GT kijken waar we (ik) iets niet goed doen en niet na tig keren gegrom. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Kennissen van ons hebben ook een boerenfoxje dat zo ontzettend vanuit het niks kan snappen. (nou komt het ding ook uit een schuur en heeft niet bepaald een lekkere start gehad) En ik ken ook wel een aantal boerenfox achtige erfhondjes die kuiten bijten, is dat ras eigen??

De kennisen van ons hebben wel redelijk hun weg gevonden met het hondje hoor. Duidelijke regels en niet teveel vragen. Verder mag niemand er iets mee, niet aaien, niet spelen, niks met interactie en dat gaat prima.

Succes met de GT!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Boerenfoxfan schreef:
hewi schreef:Ik ben niet zo thuis in ras sorry...maar is het een waakhond? Ik heb zelf een krusing mastinachtige en die staan bekend
om hun waaksheid..wist ik ook niet, ik wist niet eens dat het erin zat maar alla.
De mijne is buiten heel erg lief, naar andere honden naar andere mensen behalve als ze op mij af komen wat dreigend dat mag niet.
Thuis is het een hel, andere mensen mogen niet binnen komen, mag niet, zijn terrein.
Mijn echtgenoot werd in het begin ook gebeten en ik was zijn alles, wij hebben er een gt bij gehaald en die zei dat
hij zich onzeker voelde en mij wilde beschermen en de andere honden en het huis.

Mijn echtgenoot heeft cursussen met hem gedaan zodat Leo leerde ook op hem te vertrouwen.
In huis gaat het prima en tja zodra er visite komt zet ik hem even weg tot alles rustig zit, daarna mag
hij weer binnenkomen, krijgt hij een koekje van de visite en moet naar zijn plaats.
Daar mag niemand bij komen trouwens, zijn plaats is zijn plaats en die is van hem, ik wil niet dat mensen daar komen
ik wil ook niet dat hij geaaid wordt daar.

Een goede gt kan je vast en zeker verder helpen maar als het al een waaks hondje is is het wel een karakter trekje
wat je er -denk ik hoor- niet helemaal uit kan krijgen.
Dank Hewi. Klinkt heel herkenbaar. Ik denk ook dat de relatie tussen Buddy en mijn man een stuk beter kan. Daar zit toch een stukje wrijving en wantrouwen. Buddy wil (volgens mij) de baas spelen, mijn man wordt boos omdat hij naar hem gromt, en voor je het weet zijn ze allebei kwaad op elkaar. Ik ben heel benieuwd wat er uit het advies van een gedragstherapeut komt. Ik denk niet dat het ooit zo ver komt dat Buddy kwispelend de meterman tegemoet loopt, maar ik wil wel dat hij zich in huis op zijn gemak gaat voelen.
Ik denk, weet het natuurlijk niet zeker, dat jij een groot onderdeel van het probleem bent.
In onzekerheid geloof ik niet zo, ik denk eerder dat Buddy jou voor zichzelf wil en daarom het probleem daar het grootste is. Er is een hele goede
band tussen jullie en hij tolereert niet dat iemand daartussen komt.
Tenminste, is mijn gok zo.

Valt hij ook uit naar je man en/of kinderen als jij niet in de buurt bent? Of als je man met hem gaat wandelen, wat doet hij dan?

Als jij bv op de bank zit en hij zit er ook en valt uit, dan zou jij eigenlijk (ook) flink moeten ingrijpen, want ik denk dus eerder dat daar het
probleem zit.

Maar goed, een gedragstherapeut lijkt me zeker een goed idee om te kijken tot welke conclusie deze komt.

Succes ermee! :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

j.werkman schreef:Ik denk dat de titel wel een goede indicatie van het probleem is.
:ok: je hond die gromt en uitvalt naar je man en kind je lieveling noemen zegt wel iets over de verhoudingen binnen het gezin. Jij geeft hem een veel te hoge plaats en natuurlijk neemt hij die ruimte. Daarvoor is het een hond. Jij bent van hem en dat laat hij weten aan de andere gezinsleden. Breng daar eerst maar eens verandering in door hem een plek te geven onder aan de ladder.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Als ik alles zo lees denk ik dat die "lieveling" duidelijkheid nodig heeft.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

het doet me een beetje denken aan Sloeeeberke
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hoe reageren je man en dochter op het kleine baasje of los jij dat op.?
Wat ik begrijp los jij dat allemaal op met zachte woordjes en koekjes.
Als mijn hond mijn kind aan zou vallen had ik hem geen eens naar zijn plaats hoeven sturen dan had hij wel een vliegreisje gekregen daarheen.
En als ik je kerel was had ik even de zetel zijn kant uit laten komen en had hij heel snel moeten zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

sbientje schreef:het doet me een beetje denken aan Sloeeeberke
Wat een dom volk zeg :80: , Belgié zou ze het land uit moeten zetten wegens imagoschade. :LOL:
Die hond had ik toch echt even gehoekt hoor .Op een emmer pissen en poepen omdat ze niet naar de wc mag. :80: :piew:
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
O God ja, Sloeberke. Ik heb me destijds gek zit te lachen om dat filmpje :LOL: :LOL:
ik ook :LOL:
Afbeelding

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

OMG, wat errug :80: :O: :LOL:

Hoe verzin je het?! Piesen op een emmer... en dan ook nog nádat dat beest er éérst tegenaan gezeken heeft :LOL: !
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

bouvierpoedel schreef:Hoe reageren je man en dochter op het kleine baasje of los jij dat op.?
Wat ik begrijp los jij dat allemaal op met zachte woordjes en koekjes.
Als mijn hond mijn kind aan zou vallen had ik hem geen eens naar zijn plaats hoeven sturen dan had hij wel een vliegreisje gekregen daarheen.
En als ik je kerel was had ik even de zetel zijn kant uit laten komen en had hij heel snel moeten zijn.
Dit is een keiharde grens hier en ja rayos heeft het gedaan in het verleden, die had geleerd dat de aanval de beste verdediging was, maar hoe lief ik hem verder ook vond en hoe moeilijk hij het gehad heeft bij de vorige baas gaat dit mijlen te ver. Stop die hond nu en ga er rust en regelmaat in trainen, hij bepaald niet maar jij. En ja als ik het er niet uit had kunnen krijgen bij rayos was hij herplaatst, hoeveel ik ook van hem hou. En geloof me, dat had me enorm veel verdriet gedaan maar ik ga mijn gezin niet laten opdraaien voor een hond die zich niet weet te gedragen wat de oorzaak ook is. Ik ben er echt maar dan ook echt dichtbij geweest om het te doen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

het is idd ontiegelijk lief, een hond die je alles is.
maar jij bent ook zijn alles.
en dat beschermt hij ten koste van alles.
onze hond (en ergens ben ik blij dat alle gezinsleden dat hadden) was ook alles.
en wij dachten hem ook wel aan te pakken en te trainen en hij werd goed moe gemaakt etc maar alles wat hier dus naar binnen wilde kon op ongecontroleerde agressie rekenen. achteraf bezien hadden we hem anders moeten benaderen. hoe precies? moeilijk te zeggen. we hebben hem herplaatst uit angst voor een incident waar een spuitje op zou volgen. en om niet meer opgesloten te zitten, gewoon naar boven te kunnen lopen etc. want zover kan dat wel gaan als je normaal de zoete inval hebt maar je hond besluit elke kleuter te moeten "verdrijven". heb er nog steeds een kater van. ik denk als je het met je andere honden wel kan en dat is geen verwijt oid dat je het met deze vast ook wel moet kunnen met behulp van een gt. maar bijten binnen het gezin vind ik wel eng. vooral als je met kinderen te maken hebt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:goeie: oh mijn god
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Rita schreef:
Als hij gromt naar jou man en deze wordt boos, dan zal hij zich bedreigt voelen en wordt het "probleem" alleen maar groter.
Hmmmmm ik zou bepaalde dingen juist andersom doen als wat je zegt.

In ieder geval zou ik zeker een goede GT benaderen.
Verder zou ik per direct de regels aanscherpen en de hond de ruimte die hij krijgt ontnemen.

Ik weet niet hoe je man erin staat maar ik zou juist hem wel laten voeren. Uit de hand dus. Of, als dat gevaar voor bijten op zou leveren, je man laten voeren maar alleen als de hond ervoor werkt door bv eerst wat oefeningen te doen.
Qua niet bij zich roepen zou kunnen. Maar op zich zie ik er geen kwaad in als de hond geroepen wordt, mits hij ook altijd luistert! Anders krijgt de hond vooral de boodschap dat hij lak kan hebben aan de baas.

Het is lastig vanaf het beeldscherm advies te geven. Maar voor zover ik in kan schatten maakt de hond de dienst uit en wordt hij daarin "geholpen" (onbewust) door TS.
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:misschien eerst nog maar even wachten met verdere adviezen tot ts weer boven water komt, straks verslijten we onze vingers weer voor niets :oeps: .
:engel:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:misschien eerst nog maar even wachten met verdere adviezen tot ts weer boven water komt, straks verslijten we onze vingers weer voor niets :oeps: .
:engel:
:(:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:
DaniBanani schreef:
ranetje schreef:

Dat ben ik met je eens.
Bij een beet reageer ik ook net zo instinctief als jij :ok:
Het is me bij mijn eerste hond een keer overkomen en mijn reflex (draai om de oren) was zo snel, en dus duidelijk, dat hij nooit meer zelfs maar een gedachte heeft gehad aan naar mij bijten :mrgreen:
(Ik wilde iets afnemen dat hij wilde houden)

Bij grommen naar zijn eigen plaats sturen vind ik niet verkeerd.
Het is toch een afwijzen van in mijn directe nabijheid zijn en aandacht schenk ik dan ook niet meer aan zo'n hond.
Maar dan inderdaad meteen net als jij in overleg en eventueel met hulp van een GT kijken waar we (ik) iets niet goed doen en niet na tig keren gegrom. :ok:
Denk toch dat door deze of gene de hond te vaak zijn zin heeft gegeven en te veel vertroeteld is.
Wat Inge O hierna zegt, 1 keer corrigeren van een persoon waartegen de reactie is gericht werkt gewoon vaak niet.
Heb het helaas zelf gemerkt dat een alleraardigst leuke hond behoorlijk uit de hoek kon komen als ze werd "aangesproken" op niet wenselijk gedrag. Na een paar keer ontblote tanden en ook daadwerkelijk een paar tanden gevoeld te hebben, krijg je ook wel een beetje tabak van een hond op zo'n manier.
Kan de man van TS dan wel begrijpen, zeker als de vrouw zelf het als haar lieveling ziet.
Hier is er gewoon veel veranderd door duidelijk te zijn naar elkaar als het aankwam op gedrag van de hond. En op een eerlijke manier kijken naar het waarom er zo gereageerd wordt, en hoe het anders zou kunnen.
Mijn eigen hond is ook koppig, en daarbij heb ik gezegd tegen vriend dat als hij iets zegt dat ze dat ook gewoon moet uitvoeren. Plaats op het kussen is ook gewoon naar de plaats op het kussen, en niet elders af gaan liggen :mrgreen:
Zijn hond verdween na een kom hier, naar beneden. En hij zei dan, laat haar daar dan maar afkoelen :engel:
En dat werkte natuurlijk niet, en dat was hij wel al jaren zo gewend. En zij dus ook, dus schoot ze in de verdediging als ik haar écht bij me wilde hebben. Of als ze weg wilde schieten nadat ze bijvoorbeeld Bluf aan had gevlogen en wij het daar niet mee eens waren.
Eerlijk is eerlijk, het is best moeilijk om een balans te vinden of een manier om een hond die nooit veel geremd is geweest in gedrag om dat weer in banen te lijden zonder heel veel strijd. Want ik merk wel dat een strijd aangaan met dit type honden best averechts kan gaan werken, en dat ze ook niet schromen om daadwerkelijk de tanden te gebruiken.
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
blondie schreef: Eerlijk is eerlijk, het is best moeilijk om een balans te vinden of een manier om een hond die nooit veel geremd is geweest in gedrag om dat weer in banen te lijden zonder heel veel strijd. Want ik merk wel dat een strijd aangaan met dit type honden best averechts kan gaan werken, en dat ze ook niet schromen om daadwerkelijk de tanden te gebruiken.
het probleem is vooral ook dat degene waartegen de uitval niet gericht is er ook weinig kan aan doen op dat moment en degene waartegen de uitval wél gericht is voor de hond de boom in kan (en vaak ook vice versa) dus het er vat kunnen op hebben is op dat moment quasi nul.
hoezo kan degene tegen wie de uitval niet gericht is weinig doen?
ik laat mijn hond toch echt niet uitvallen tegen een ander, dan grijp ik wel degelijk in.
waarom kan ts dat niet, als zij zo ongeveer de enige is waar die hond zich nog een beetje wat van aantrekt?
Afbeelding

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Inge O schreef:
renee-uk schreef:
Inge O schreef:
blondie schreef: Eerlijk is eerlijk, het is best moeilijk om een balans te vinden of een manier om een hond die nooit veel geremd is geweest in gedrag om dat weer in banen te lijden zonder heel veel strijd. Want ik merk wel dat een strijd aangaan met dit type honden best averechts kan gaan werken, en dat ze ook niet schromen om daadwerkelijk de tanden te gebruiken.
het probleem is vooral ook dat degene waartegen de uitval niet gericht is er ook weinig kan aan doen op dat moment en degene waartegen de uitval wél gericht is voor de hond de boom in kan (en vaak ook vice versa) dus het er vat kunnen op hebben is op dat moment quasi nul.
ik laat mijn hond toch echt niet uitvallen tegen een ander, dan grijp ik wel degelijk in.
waarom kan ts dat niet, als zij zo ongeveer de enige is waar die hond zich nog een beetje wat van aantrekt?
dat kan je wel en mag je ook en zal op dat moment ook effect hebben maar het zal (naar mijn ervaring) dit type hond alleen maar een grotere hekel aan zijn 'target' laten krijgen waardoor het dus nul (of nog erger) effect heeft op de langere termijn.

of je creëert hooguit een afhankelijke rang waarbij de hond zich gedeisd houdt als jij in de buurt bent en anders niet.

volgens mij ligt de oplossing dus eerder in de relatie met die andere gezinsleden, zij (of toch zeker de man) zou een band met de hond moeten krijgen - waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
ben heel benieuwd waarom je dit denkt, ik heb toch echt moeten ingrijpen hier en kan van bijv mijn kind niet verwachten dat hij zelf iets aan zijn 'positie' gaat doen? Voor mij is het natuurlijk gedrag, dit is mijn 'pup' en je blijft er vanaf of heb je het alleen over haar man?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
renee-uk schreef:
Inge O schreef:
dat kan je wel en mag je ook en zal op dat moment ook effect hebben maar het zal (naar mijn ervaring) dit type hond alleen maar een grotere hekel aan zijn 'target' laten krijgen waardoor het dus nul (of nog erger) effect heeft op de langere termijn.

of je creëert hooguit een afhankelijke rang waarbij de hond zich gedeisd houdt als jij in de buurt bent en anders niet.

volgens mij ligt de oplossing dus eerder in de relatie met die andere gezinsleden, zij (of toch zeker de man) zou een band met de hond moeten krijgen - waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
hmmm ja daar zit wel wat in, zo had ik het nog niet bekeken.
wel trouwens dat ze met zijn allen aan het werk moeten om meneer een toontje lager te laten zingen, dat dan weer wel ;)
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
renee-uk schreef:
Inge O schreef:

Ja maar wil bazinnetje haar moeilijke lieveling delen met haar man en kinderen :19: .Stel dat hij ook van hun gaat houden.? :(:
renee-uk
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Ja maar wil bazinnetje haar moeilijke lieveling delen met haar man en kinderen :19: .Stel dat hij ook van hun gaat houden.? :(:
ik wou mijn jan ook niet delen en dat hoefde ook helemaal niet, maar mooi dat die het niet in zijn bolle hoofd had moeten halen om uit te vallen naar vriendje of naar wie er dan ook in huis was :S:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”