renee-uk schreef: kwestie van weten wat je in huis hebt en maatregelen nemen.
zo moeilijk is het niet hoor, echt niet.

Moderator: moderatorteam
renee-uk schreef: kwestie van weten wat je in huis hebt en maatregelen nemen.
zo moeilijk is het niet hoor, echt niet.
Verschrikkelijk dit iddlaeken schreef:Ik snap sowieso niet helemaal waarom het normaal is dat een hond prooigedrag op kinderen heeft en dat het dan als je er een kind bij neemt gewoon handig is om dat kind achter slot en grendel te doen. Ik hoef echt geen hond in huis die "normaal" prooigedrag op mijn kinderen heeft eerlijk gezegd. Dan gaat hij snel en direct de deur uit en ik sluit niks af in huis. Gelukkig doet 99,9% van de honden dit nooit en voldoet het als je je kind niet bij de hond legt en niet zonder toezicht bij de hond alleen in de kamer achter laat. Dat lijkt mij voldoende aan maatregelen.
Datzelfde geldt voor Shadow en in mindere mate voor Misty, maar de meeste moeders zien dat niet zo zitten.Nanna schreef:Mijn Newfoundlander zat gewoon bij de baby als ik aan het schijten was hoor![]()
Maar goed, dat ras had ik er ook speciaal op uitgezocht. Die zijn zo kindvriendelijk als ze komen.
Die moest ik bij buggy's en kinderwagens tegenhouden anders dook ie er vol in om de zaak eens grondig maar uiterst voorzichtig te soppen
Inge O schreef:daar geloof ik dan weer niks van, als een hond niet wil dat er enge dingen (volgens onze interpretatie) gebeuren met een baby zullen ze ook niet gebeuren. als teven nog zoveel kleinere pasgeboren pupjes zonder enige schade uit het vlies kunnen bijten en drooglikken en daarna nog weken wassen zonder ze een haar te krenken hoeft wat goed bedoeld gelik geen enkele baby te schaden.Lief schreef: Maar ook een Newf kan zijn sopkwaliteiten misschien iets te grof inzetten en dan is zo'n jong baby'tje toch echt heel erg teer.
als er bloed aan te pas komt was het ook zo bedoeld.
Hij is ook niet normaalInge O schreef:kan leuk klinken maar dat vind ik net zo min normaal.monky555 schreef: Hij zou het liefst nog dwars door de deur heen gaan als hij mijn dochter hoort huilen.
En dat vind ik dus weer raarmonky555 schreef:Hij is ook niet normaalInge O schreef:kan leuk klinken maar dat vind ik net zo min normaal.monky555 schreef: Hij zou het liefst nog dwars door de deur heen gaan als hij mijn dochter hoort huilen.![]()
Daarom laat ik hem voor geen seconde alleen met haar en zijn al mijn deuren extra beveiligd. Hij vind haar iets TE lief, echt hij is gek op haar, maar soms is dat wel vervelend ja. Hij is ook gewoon het liefst niet gescheiden van zijn mensen, maar ook dat moet dus. Vind het voor een rottweiler eigenlijk niet zo gek dat hij wil dat 'zijn gezin' veilig is.
Vind het altijd zo gek dat mensen gelijk gaan lopen zeiken over het ras als een soort van goedpraterij.petertje schreef:dieptriest, dat hioop je nooit mee te maken
Wat ik wel apart vind in dat artikel dat 2 hondenmerken genoemd worden, maar die 9 andere honden waren waarschijnlijk rasloos ofzo, of niet sensationeel genoeg om te vermelden?
Hij doet ook niet raar met haar, hij is een beetje raar.billy schreef:En dat vind ik dus weer raarmonky555 schreef:Hij is ook niet normaalInge O schreef:kan leuk klinken maar dat vind ik net zo min normaal.monky555 schreef: Hij zou het liefst nog dwars door de deur heen gaan als hij mijn dochter hoort huilen.![]()
Daarom laat ik hem voor geen seconde alleen met haar en zijn al mijn deuren extra beveiligd. Hij vind haar iets TE lief, echt hij is gek op haar, maar soms is dat wel vervelend ja. Hij is ook gewoon het liefst niet gescheiden van zijn mensen, maar ook dat moet dus. Vind het voor een rottweiler eigenlijk niet zo gek dat hij wil dat 'zijn gezin' veilig is.![]()
Ik heb hier altijd de waak en verdedigingsrassen gehad en ook kids van broers en zusters te logeren gehad, maar geen van mijn honden heeft ooit 'raar' gedaan, natuurlijk ben je superalert met ze maar het ging altijd heel gemoedelijk en makkelijk , nooit iets van ze moeten iets verdedigen of willen dat hun gezin veilig is, daar zorg ik wel voor![]()
bouvierpoedel schreef:Vind het altijd zo gek dat mensen gelijk gaan lopen zeiken over het ras als een soort van goedpraterij.petertje schreef:dieptriest, dat hioop je nooit mee te maken
Wat ik wel apart vind in dat artikel dat 2 hondenmerken genoemd worden, maar die 9 andere honden waren waarschijnlijk rasloos ofzo, of niet sensationeel genoeg om te vermelden?
Honden kunnen dat doen en nu is het een Malamute en de volgend keer een bouvier en vrogger is het wel eens een teckel geweest of een pitje.
Maakt het allemaal niet minder of erger toch.?
Wat is er mis met een zielige hond redden.Nanna schreef:Had jij haar willen hebben?B&N schreef:Ik vrees al weer dat de hond dan maar afgemaakt is.
Die zijn juist zo dankbaarbouvierpoedel schreef:Wat is er mis met een zielige hond redden.Nanna schreef:Had jij haar willen hebben?B&N schreef:Ik vrees al weer dat de hond dan maar afgemaakt is.
Hij wist natuurlijk dat hij gered werd van de spuit.En in therapie werd hem natuurlijk verteld dat het ech zijn schuld nmiet was maar de baby hem uitgelokt had.dagmar88 schreef:Die zijn juist zo dankbaarbouvierpoedel schreef:Wat is er mis met een zielige hond redden.Nanna schreef:Had jij haar willen hebben?B&N schreef:Ik vrees al weer dat de hond dan maar afgemaakt is.
Dat kan ik zonder observatie niet bepalen. Ik weet dat er honden zijn die inderdaad gestoord zijn (ik heb er zelf een gehad, ik heb een aantal grote littekens op mijn arm en in mijn rug als aandenken aan dat ventje). Maar als ze niet gestoord is zou ik haar inderdaad zo in huis nemen. De meeste 'valse' honden heb je met 6-8 weken weer volledig op het juiste spoor.Nanna schreef:Had jij haar willen hebben?B&N schreef:Ik vrees al weer dat de hond dan maar afgemaakt is.
De onze wel, omdat ik als klein meisje geen flauw benul had van de belevingswereld van dieren en ze vrolijk kartonnen zakken op hun kop zette, in oren knipte en van glijbaantjes duwde.Lemuria schreef:Wij zaten vroeger ook altijd met honden...onze eigen kruisingen, de Bouvier van onze oom, e.d.. Ik denk niet dat ze er veel bij hebben stilgestaan om ons van ze te scheiden, die honden wisten wat kon en peinsden er niet over om ons een haar te krenken
Dat jij destijds geen levenslang verbod hebt gekregen om honden te houdendagmar88 schreef: De onze wel, omdat ik als klein meisje geen flauw benul had van de belevingswereld van dieren en ze vrolijk kartonnen zakken op hun kop zette, in oren knipte en van glijbaantjes duwde.
Met die 16 koters en zonder wasmachine hadden mensen vroeger geen tijd om de hond ook nog eens als kindje te behandelen. Ik denk dat dat ook meespeelt.Nanna schreef:Welneetjes. Vroeger kregen mensen zestien koters en ging het toch van de grote hoopLemuria schreef:Dat jij destijds geen levenslang verbod hebt gekregen om honden te houdendagmar88 schreef: De onze wel, omdat ik als klein meisje geen flauw benul had van de belevingswereld van dieren en ze vrolijk kartonnen zakken op hun kop zette, in oren knipte en van glijbaantjes duwde.![]()
![]()
Ennieweetjes, wat ik bedoelde te zeggen; vroeger waren mensen daar een stuk minder mee bezig lijkt het? Hebben we pas in de afgelopen tientallen jaren echt ontdekt dat hond-kind een risico kan zijn?
Herkenbaar. Zo was Devel ook. Als die mijn nichtje hoorde krijsen was hij er binnen no-time bij. Haar vader wilde haar eens meetrekken met tegen zin van mijn nichtje, ze wilde niet en zette het op krijsen. Devel gaf een hap en hij liet los. Pa en kind hebben nog al een verleden dus die gaat absoluut niet graag mee met haar vader. Hij heeft echt nog nooit bewust zomaar gebeten, maar als er kinder gekrijs kwam stond hij voor haar klaar.monky555 schreef: Hij doet ook niet raar met haar, hij is een beetje raar.
Hij is gek op en met mijn dochter. Mijn dochter heeft heel veel last gehad van krampen, niet stil te krijgen, behalve als hij in de buurt was. En dan was hij ook rustig, hij wil gewoon heel graag bij ons zijn als er 'iets' is. Hij is heel gevoelig voor 'zijn meiden' , iets wat niet raar is voor een rottweiler.
Maar het lijkt of dat ik alleen hem niet bij mijn dochter alleen laat, maar mijn andere honden laat ik ook geen seconde alleen met haar hoor. Alleen Rio kan alles openmaken en voor hem is dus alles extra beveiligd. Ik vertrouw geen 1 hond voor de volle 100% met mijn dochter. In vergelijking met de rassen die ik heb gehad is Rio echt een 'zijn familie' hond waar hij voor door het vuur zou gaan als hij dat zou moeten. Ik vind dat wel een mooie en goede eigenschap van een 'waakhond', ik heb hem er niet voor, maar het zit er gewoon in bij hem
Waarom zijn wij dan wel onze honden zo gaan behandelen? Het blijft nog altijd een hond... die ook als hond behandelt dient te worden.Nanna schreef:Juustem. Daar werden geen oortjes aan hondenzieltjes te luisteren gelegd. Als het beest oud of vervelend werd was het afmars naar het gashokkipo schreef: Met die 16 koters en zonder wasmachine hadden mensen vroeger geen tijd om de hond ook nog eens als kindje te behandelen. Ik denk dat dat ook meespeelt.
Vroeger kwamen ze ook bijna niet binnen en waren ze er meer uit praktische dingen en niet voor de hobby.Nanna schreef:Pure verveling.Devel schreef:Waarom zijn wij dan wel onze honden zo gaan behandelen? Het blijft nog altijd een hond... die ook als hond behandelt dient te worden.Nanna schreef:Juustem. Daar werden geen oortjes aan hondenzieltjes te luisteren gelegd. Als het beest oud of vervelend werd was het afmars naar het gashokkipo schreef: Met die 16 koters en zonder wasmachine hadden mensen vroeger geen tijd om de hond ook nog eens als kindje te behandelen. Ik denk dat dat ook meespeelt.