j.werkman schreef:Mijn fantasie slaat weer helemaal op hol. Ik zie allemaal mensen met honden lopen met een norse blik en ongenaakbaar voor anderen. In mijn fantasie dan, gewoon op straat en elders zie ik het weinig. Ik wordt ook niet aangevallen met adviezen en ongewenste commentaren en maak toch redelijk vaak een praatje, meestal niet eens over de honden.
Op het forum echter heel veel commentaar op mensen die men tegenkomt, met meningen enz., wat ik ook niet vaak herken.
Waarom benoemt men een vrouw met honden trouwens als vrouwtje met honden. Nog nooit gehoord dat men een mannetje met honden tegen komt, ook al kunnen die ook iel of klein zijn.
Ik vermaak me wel op het forum, maar snap toch geloof ik niet zoveel van wat ik soms lees.
ik denk dat het er mee te maken heeft met welk doel je buiten loopt met je hond.
ik loop daar om het lopen samen met mijn hond, niet vanwege de sociale contacten en dat zal ik ook best uitstralen en laten zien door het tempo waarin ik loop.
verder kennen mensen mijn hond niet en ik wel en ben ik niet zo gediend van bemoeienissen over wat ik wel en niet zou moeten doen.
maar aangezien mijn hond zich keurig gedraagt krijg ik die ook eigenlijk nooit, behalve dan de opmerking dat ik haar moest korven omdat ze zich niet juichend van genoegen in haar poten liet bijten.
ik geef mensen ook geen ongevraagd advies, denk dat zij daar net zo min op zitten te wachten als ik, maar als iemand me wat vraagt wil ik best iets uitleggen.
en een enkele keer maak ik ook wel eens een praatje hoor, maar dat is dan meestal omdat mensen me wat vragen, over mijn hond of de omgeving.
vind ik ook niet erg zolang dat maar niet elke dag gebeurt, want, zoals ik al zei, ik loop omdat ik geniet van het lopen met mijn hond en en niet omwille van de sociale contacten