Entropion, kanker, nierfalen, fsf, shs, allergieën enz.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stokje?
Moderator: moderatorteam
-
Bolus
Re: Stokje?
Nee, die vallen uit elkaar van de medische klachten...
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
OK nou ik welNanna schreef:Ik ken eigenlijk geen Shar Pei's die andere honden echt leuk vinden, om even een eufemisme te gebruiken.
Maar die heeft een veel minder extreme plofkop. Misschien is het stiekem een kruising, maar ik dacht dat ie echt was.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Een Sharpei die bij mij op agility zat was ook geen lieverd, die heeft een keer tijdens de training van achteren en tot 2 keer toe een Groenendaelerteefje gegrepen, zo uit het niets. De gewonde hond is maanden aan het revalideren geweest en heeft meerdere operaties gehad om de verwondingen te laten genezen.
- Sanchis
- Zeer actief
Dat is niet zo verBolus schreef:Ik ben altijd op maximaal drie meter bij Charlie vandaan...
En als er echt niemand is mag hij van mij wat verder lopen.
Als die van mij zo aan me plakken tijdens het loslopen, schud ik ze altijd af. Ga toch eens wat voor jezelf doen, ik loop hier voor jullie plezier!
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Bolus
Charlie is ook baasgericht. Ik ben de enige waar hij naar luistert. Ah, toch nog wat positiefs. 
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ohja dat heb ik vaker gehoord.Bolus schreef:Charlie heeft gisteren voor de eerste en laatste keer een hond gebeten... En nu ga ik dat voorkomen door hem aan de lange lijn te laten lopen.
Drukke plekken vermeed ik al.
Sorry hoor, maar na die jaren geloof ik er niets meer van, je kent je hond helemaal niet, anders had je dit niet laten gebeuren. Ik vind je echt een draaikont, iedere keer moet je weer wat anders proberen, iedere keer moet Charlie weer wat anders proberen, dan ga je dit weer doen en dan ga je dat weer doen. Laatst wilde je nog naar een of andere rare cursus hier in de buurt van één of andere dominante vent die zichzelf vergelijkt met cesar milan.
Ik heb echt wel aardig wat uurtjes gestoken in het je duidelijk maken dat je gewoon geen golden retriever hebt, maar Charlie moet en zal gewoon iets zijn wat hij niet is. En dat vind ik heel sneu voor de hond.
edit: Ik kan me overigens nog een situatie herinneren dat je mee ging wandelen met ons, een paar van het forum en ik, en dat Charlie toen ook een aanvaring had met één van de forumhonden. Charlie blokte continu en was ontzettend irritant, de andere hond waarschuwde een paar keer, en na 100x waarschuwde hij even wat beter.
Bedoel je die terriër die Charlie gebeten had? Waar Charlie een gaatje van had? Want in dan geval was jouw hond duidelijk de aanstichter met zijn vervelende gedrag. Lijkt me niet eerlijk om die situatie nu te gebruiken. En zo neer te zetten als dat je hieronder deed. Door Charlie was het namelijk alles behalve een ontspannende wandeling omdat alle honden gestrest raakte van zijn gedrag.
Bolus schreef: Charlie is ooit door een border terriër aangevallen. Hij had wat gaatjes en een groot gat bij zijn hals. Hoefde gelukkig niet gehecht te worden maar kreeg wel antibiotica mee.
En, nee, dat valt ook niet goed te praten van die hond. Maar hij mag mijn hond wel aanvallen want hij is maar een klein hondje?
-
Bolus
Ik ga hier niet eens meer op in.
Jij blijft maar dingen uit het verleden erbij halen. Dat is gebeurd. Klaar.
Ik blijf niet stilstaan in het leven, ik kijk vooruit.
- dagmar88
- Zeer actief
Heb je daarom een andere naam hier aangenomen?Bolus schreef:Ik ga hier niet eens meer op in.
Word dan wel een beetje (veel) bang dat dit volgend jaar ook weer vergeven en vergeten is.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Als hij op 3 meter loopt (anderhalf bed verSanchis schreef:Dat is niet zo verBolus schreef:Ik ben altijd op maximaal drie meter bij Charlie vandaan...
En als er echt niemand is mag hij van mij wat verder lopen.Ik kan me voorstellen dat je met zo'n flegmatische hond net zo lekker loopt met een flexilijntje eraan.
Als die van mij zo aan me plakken tijdens het loslopen, schud ik ze altijd af. Ga toch eens wat voor jezelf doen, ik loop hier voor jullie plezier!
Gewoon gaan lopen op plekken en tijden dat er vrijwel niemand anders is en als je het wel verwacht de hond aangelijnd houden tenzij je weet dat hij 110% betrouwbaar terugkomt als jij dat wilt.
Rayos moet niets weten van buurtende reuen, zal niet zelf beginnen of het opzoeken maar ik ga niet wachten tot hij de verkeerde tegenkomt dus zorg ik dat hij niet in de problemen kan komen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Ήυs
- Zeer actief
Ja, dat is het hele probleem. Misschien moet je wel even terug kijken naar het verleden, en je bedenken 'ohja, zo deed hij eigenlijk altijd al'.Bolus schreef:Ik ga hier niet eens meer op in.
Je haalt overigens (denk ik, je ontkent het namelijk niet) een terriër erbij om het maar goed te praten, want toen werd o zo zielige Charlie gebeten, maar als het over die zelfde terriër gaat, dan is het nogal een verknipte versie van de waarheid die jij zojuist beschreef.
- Sanchis
- Zeer actief
Een forum rel! (pakt bier en chips)
Ik zit me trouwens net te bedenken of zo'n Shar pei ook een muilkorf om zou kunnen. Of kun je beter dan die hele kop direct maar korven?
Ik zit me trouwens net te bedenken of zo'n Shar pei ook een muilkorf om zou kunnen. Of kun je beter dan die hele kop direct maar korven?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Niet elke Sharpei doet lelijk tegen anderen honden. Hier loopt er een die is al meer dan twintig keer door anderen honden gegrepen ( en niet zo zuinig ook) en nog steeds doet hij niks terug. Moet wel zeggen dat die baas goed consequent is.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Tara schreef:Je kunt toch gewoon een knoop in dat vel leggen? Ze hebben er toch zat van.Sanchis schreef:Een forum rel! (pakt bier en chips)
Hahahaha.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Sanchis
- Zeer actief
Als het waar is, dat baasjes altijd op hun hondjes lijken, dan durf ik dat laatste te betwijfelen!Selene schreef:Als hij op 3 meter loopt (anderhalf bed verSanchis schreef:Dat is niet zo verBolus schreef:Ik ben altijd op maximaal drie meter bij Charlie vandaan...
En als er echt niemand is mag hij van mij wat verder lopen.Ik kan me voorstellen dat je met zo'n flegmatische hond net zo lekker loopt met een flexilijntje eraan.
Als die van mij zo aan me plakken tijdens het loslopen, schud ik ze altijd af. Ga toch eens wat voor jezelf doen, ik loop hier voor jullie plezier!) dan zie je het toch gelijk als hij maar een oor verkeerd zet? dan heb je die flex ook niet nodig want je kunt hem dan ook niet snel genoeg binnenhalen, dan ben je fysiek sneller
- yuki
- Zeer actief
Ja vastJeannettebo schreef:Dan heb je de uitzondering in huis gehad die de regel bevestigdbeatje schreef:Ik heb een jaar een sharpei in huis gehad,van iemand die een zwaar ongeluk heeft gehad.Ik zit hier vol verbazing julie beschrijving van een Pei te lezen.Eerlijk gezegd vond ik het juist een heel makkelijke hond.
Deze was allesbehalve een vechter en woonde bij mij gewoon in huis in mijn groep.Als ik één ding mag noemen wat ik lastig vond was zijn jagen.Hij zat bij mij meestal aan een lange lijn omdat hij achter wild aan ging.Hij heeft thuis mijn konijn ook eens te pakken gehad maar door zijn gefrommelde mond heft hij hem niet eens kunnen verwonden(gelukkig).
Ik zal zelf geen Pei nemen vanwege zijn rasgebreken en ik vond het jagen vervelend.Maar had zijn baas niet beter geworden dan had hij gebleven.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
Jeannettebo schreef:Dan heb je de uitzondering in huis gehad die de regel bevestigdbeatje schreef:Ik heb een jaar een sharpei in huis gehad,van iemand die een zwaar ongeluk heeft gehad.Ik zit hier vol verbazing julie beschrijving van een Pei te lezen.Eerlijk gezegd vond ik het juist een heel makkelijke hond.
Deze was allesbehalve een vechter en woonde bij mij gewoon in huis in mijn groep.Als ik één ding mag noemen wat ik lastig vond was zijn jagen.Hij zat bij mij meestal aan een lange lijn omdat hij achter wild aan ging.Hij heeft thuis mijn konijn ook eens te pakken gehad maar door zijn gefrommelde mond heft hij hem niet eens kunnen verwonden(gelukkig).
Ik zal zelf geen Pei nemen vanwege zijn rasgebreken en ik vond het jagen vervelend.Maar had zijn baas niet beter geworden dan had hij gebleven.
Ja...tuurlijk......
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Jez.., wat een gedoe zeg.
Wij hebben vroeger Chow-chow's gehad en dat ras staat/stond ook niet bekend om hun sociale vaardigheden.
Nou was de teef een super-muts die geweldig goed kon omgaan met haar eigen beperkingen daarin en echt nooit een gevecht nodig had om toch duidelijk te maken dat ze niet zo gediend was van aandacht.
De reu daarentegen was een bijter. Die had echt de regel; eerst heel erg bijten en dan zie ik wel verder". Dat beest heeft ons wat kopzorgen, schuldgevoelens, boosheid, verdriet etc. etc. gekost. Ook daar hebben we geprobeerd te redeneren als; "op een plek waar je overzicht hebt dan....., als het rustig is dan......., bij dat ene hondje is hij altijd lief dus..........." Wat we vooral een tijd hebben gedaan is zoeken naar allerlei verklaringen waardoor zaken buiten ons zelf kwamen te liggen, iets wat tegenwoordig steeds vaker gebeurd. Wat ik hier op het forum ook wel eens lees; "hij is autistisch". Bijna het "hij kan er niets aan doen want........" idee. Nou is het mij verder best wat voor je excuus mensen bedenken, prima hoor. Maar dan nog heb je een verplichting naar je verdere omgeving, een hond bijt geen andere honden (mits hij/zij zelf als 1ste word aangevallen en dan ter verdediging terug zou bijten) Dit is best moeilijk, die van mij heeft laatst ook eens een akkefietje gehad wat ik had kunnen voorkomen maar waar ik nu van weet dat ik dat kan voorkomen, dus dit gaat in de toekomst niet meer gebeuren. Aldoende leert men.
Maar wat enorm scheelde, terugkomend op mijn Chow verhaal, is dat het voor ons pas rustig werd toen wij accepteerde dat Cas absoluut niet, nooit en never met vreemde honden in aanraking mocht komen. Dus of een muilkorf of uit laten op een industrie terrein of met baas voorop om te kijken of het pad waar we liepen vrij was etc. etc. Dat soort dingen.
Voordeel was dat het contact met hem verbeterde omdat we niet meer zo liepen te corrigeren en/of te bedenken waar het nu allemaal aan kon liggen. Hij was gewoon zo.
Nu jaren later zijn er zeker wel meer inzichten in gedrag en mensen die daar verstand van hebben en mogelijk kunnen helpen met sturen, verbeteren etc. etc. Maar aan de andere kant zie ik ook steeds meer mensen die vergoelijken of van anderen begrip willen hebben omdat hun hond autistisch of wat dan ook is.
Ik zou tegen ts willen zeggen; zorg gewoon dat hij niet meer kan bijten en laat zijn geluk niet afhangen van het idee dat hij leuk moet kunnen spelen met andere honden want blijkbaar kan hij dat niet altijd even goed, is hij daar niet betrouwbaar in.
Wij hebben vroeger Chow-chow's gehad en dat ras staat/stond ook niet bekend om hun sociale vaardigheden.
Nou was de teef een super-muts die geweldig goed kon omgaan met haar eigen beperkingen daarin en echt nooit een gevecht nodig had om toch duidelijk te maken dat ze niet zo gediend was van aandacht.
De reu daarentegen was een bijter. Die had echt de regel; eerst heel erg bijten en dan zie ik wel verder". Dat beest heeft ons wat kopzorgen, schuldgevoelens, boosheid, verdriet etc. etc. gekost. Ook daar hebben we geprobeerd te redeneren als; "op een plek waar je overzicht hebt dan....., als het rustig is dan......., bij dat ene hondje is hij altijd lief dus..........." Wat we vooral een tijd hebben gedaan is zoeken naar allerlei verklaringen waardoor zaken buiten ons zelf kwamen te liggen, iets wat tegenwoordig steeds vaker gebeurd. Wat ik hier op het forum ook wel eens lees; "hij is autistisch". Bijna het "hij kan er niets aan doen want........" idee. Nou is het mij verder best wat voor je excuus mensen bedenken, prima hoor. Maar dan nog heb je een verplichting naar je verdere omgeving, een hond bijt geen andere honden (mits hij/zij zelf als 1ste word aangevallen en dan ter verdediging terug zou bijten) Dit is best moeilijk, die van mij heeft laatst ook eens een akkefietje gehad wat ik had kunnen voorkomen maar waar ik nu van weet dat ik dat kan voorkomen, dus dit gaat in de toekomst niet meer gebeuren. Aldoende leert men.
Maar wat enorm scheelde, terugkomend op mijn Chow verhaal, is dat het voor ons pas rustig werd toen wij accepteerde dat Cas absoluut niet, nooit en never met vreemde honden in aanraking mocht komen. Dus of een muilkorf of uit laten op een industrie terrein of met baas voorop om te kijken of het pad waar we liepen vrij was etc. etc. Dat soort dingen.
Voordeel was dat het contact met hem verbeterde omdat we niet meer zo liepen te corrigeren en/of te bedenken waar het nu allemaal aan kon liggen. Hij was gewoon zo.
Nu jaren later zijn er zeker wel meer inzichten in gedrag en mensen die daar verstand van hebben en mogelijk kunnen helpen met sturen, verbeteren etc. etc. Maar aan de andere kant zie ik ook steeds meer mensen die vergoelijken of van anderen begrip willen hebben omdat hun hond autistisch of wat dan ook is.
Ik zou tegen ts willen zeggen; zorg gewoon dat hij niet meer kan bijten en laat zijn geluk niet afhangen van het idee dat hij leuk moet kunnen spelen met andere honden want blijkbaar kan hij dat niet altijd even goed, is hij daar niet betrouwbaar in.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Waarom moet een hond toch altijd zo gezellig spelen terwijl hij duidelijk aangeeft daar geen behoefte aan te hebben? 
Mijn teef is enorm sociaal kan in principe bij alle honden maar dan nog mag ze naar geen wild vreemde honden. En zij heeft nog nooit gevochten. En zeker geen kleintjes...
Alleen als eigenaar en ik gesproken hebben en we beiden denken dat t kan. Ik ben meestal wat kritischer dan de tegenpartij. Ik weet zeker dat t met Bas van Laeken prima zou gaan Xena gaat dr eigen gang en bas ook dus die zouden prima hun weg gaan.
Ik laat mijn reuen nooit bij vreemde reuen gewoon niet. Teven prima zolang ze niet kruipend zijn.
Neem dan een ander ras als je wilt keuvelen.
En ja mijn honden lopen los maar ik wil geen buurtende honden. Als ik zr dus bij me roep als ik andere honden zie verwacht ik dat ook van anderen.
Mijn teef is enorm sociaal kan in principe bij alle honden maar dan nog mag ze naar geen wild vreemde honden. En zij heeft nog nooit gevochten. En zeker geen kleintjes...
Alleen als eigenaar en ik gesproken hebben en we beiden denken dat t kan. Ik ben meestal wat kritischer dan de tegenpartij. Ik weet zeker dat t met Bas van Laeken prima zou gaan Xena gaat dr eigen gang en bas ook dus die zouden prima hun weg gaan.
Ik laat mijn reuen nooit bij vreemde reuen gewoon niet. Teven prima zolang ze niet kruipend zijn.
En ja mijn honden lopen los maar ik wil geen buurtende honden. Als ik zr dus bij me roep als ik andere honden zie verwacht ik dat ook van anderen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Er zijn aardig wat mensen die dat niet begrijpen helaasmalinois schreef:Waarom moet een hond toch altijd zo gezellig spelen terwijl hij duidelijk aangeeft daar geen behoefte aan te hebben?
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik denk omdat veel mensen denken dat een gelukkige, wel opgevoede, blije hond dit hoort te doen. Spelen met iedereen en alles, lammetjes redden, jonge poesjes adopteren, kindertjes hun gezichtjes likken (met super ontsmettend en vocht inbrengend speeksel), altijd luisteren, af en toe eens een stukje (liefst al gefileerd en verpakt want deze hond doet niet aan geweld) wild vangen, nog maar eens een lammetje redden, pantoffels brengen en zich "laten lezen" al was het "de Story".Waarom moet een hond toch altijd zo gezellig spelen terwijl hij duidelijk aangeeft daar geen behoefte aan te hebben?
O ja en omdat wij te bescheiden zijn om te zeggen dat wij de perfecte hond (dus wel) hebben moet hij eens in het jaar op het gras van de buren poepen "Het is toch zo'n deugniet of zou het de pubertijd zijn ? Dit moeten we er toch echt uit gaan trainen".
Ik weet trouwens ook precies wie deze mensen zijn.